LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Juliasofia25
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2018 16:21

Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Juliasofia25 »

Ik heb een week terug een inboedelverzekering afgesloten. Nu heeft mijn vriend zijn telefoon laten vallen tijdens het fietsen. Zo hard dat het telefoonscherm helemaal kapot is. Zijn telefoon openen gaat ook nauwelijks. Het beeld flikkert maar gaat niet aan.

Nu heeft hij gekeken hoe duur de reparatie is. Die zal €500 bedragen. Zijn abbonement loopt tot 02/2020.

Wat is wijsheid? Ik ben bang dat we in de problemen komen als we zo snel na het afsluiten van een verzekering een schade claimen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar is die telefoon buitenshuis wel verzekerd? Ik zou eerst de polis maar eens doorlezen.

Dat die verzekering net een week loopt, is geen punt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Heb je een eigen risico?

Juliasofia25
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2018 16:21

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Juliasofia25 »

Ja de telefoon is ook buitenshuis verzekerd en ik heb een eigen risico van €100

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan gewoon claimen.

Als eergisteren uw huis afgebrand was, had u toch ook geclaimd?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zeker claimen. Daar is een verzekering voor.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En vriend instrueren dat hij zijn mobiel niet meer gebruikt op de fiets. Want bij een volgende claim van een kapotte mobiel, zegt de verzekeraar, zoek maar een andere. :lol:

16again
Berichten: 16086
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door 16again »

Juliasofia25 schreef:
08 mar 2019 18:39
Nu heeft mijn vriend zijn telefoon laten vallen tijdens het fietsen.
Dan doe je simpelweg dingen tijdens het fietsen die niet horen. Gelukkig heb ik zo min mogelijk verzekeringen, zodat ik aan dit soort flauwekul niet mee betaal.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Inboedel verzekering heb je niet?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

=Er zal echt wel een onderzoekje volgen naar de schadedatum. Er kan heel gemakkelijk onderzocht worden tot wanneer de telefoon intensief gebruikt wordt en wanneer dat plotseling stopt. De schade datum is zo simpel vast te stellen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door BreejKC »

Lady1234 schreef:
08 mar 2019 20:13
En vriend instrueren dat hij zijn mobiel niet meer gebruikt op de fiets. Want bij een volgende claim van een kapotte mobiel, zegt de verzekeraar, zoek maar een andere. :lol:
En je krijgt er over niet al te lange tijd ook nog een brief op de mat van het CJIB voor :oops:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door berndv »

BreejKC schreef:
09 mar 2019 08:58
Lady1234 schreef:
08 mar 2019 20:13
En vriend instrueren dat hij zijn mobiel niet meer gebruikt op de fiets. Want bij een volgende claim van een kapotte mobiel, zegt de verzekeraar, zoek maar een andere. :lol:
En je krijgt er over niet al te lange tijd ook nog een brief op de mat van het CJIB voor :oops:
dat geldt pas na 1 juli, maar dan nog zul je die niet krijgen op basis van een schadeclaim bij een verzekeraar.

Aan de andere kant, na 1 juli zul je door een verzekeraar niet meer betaald krijgen voor het laten vallen van de telefoon tijdens het fietsen, aangezien je dan geen telefoon meer in je handen mag hebben, en een verzekeraar meestal een clausule in de polis heeft staan over schade tijdens strafbare feiten.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door BreejKC »

1 juli a.s. is het sneller (vandaar mijn "niet al te lange tijd") als je soms denkt. En qua verkeersveiligheid is het zelfs nu al onverstandig om rijdend op de fiets te telefoneren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door berndv »

Ik bedenk me net dat ik dergelijke schadegevallen ook wel eens "geproduceerd" heb. Onlangs nog even een kort tikje op de claxon gegeven terwijl ik een stukje achter een slingerende en appende fietser reed die ook nog oordopjes in zijn oren had. Hij liet van schrik zijn telefoon op het asfalt vallen.

Maar goed, dat is off-topic.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien de vriend van?

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Nijogeth »

berndv schreef:
12 mar 2019 08:44
BreejKC schreef:
09 mar 2019 08:58
En je krijgt er over niet al te lange tijd ook nog een brief op de mat van het CJIB voor :oops:
dat geldt pas na 1 juli, maar dan nog zul je die niet krijgen op basis van een schadeclaim bij een verzekeraar.

Aan de andere kant, na 1 juli zul je door een verzekeraar niet meer betaald krijgen voor het laten vallen van de telefoon tijdens het fietsen, aangezien je dan geen telefoon meer in je handen mag hebben, en een verzekeraar meestal een clausule in de polis heeft staan over schade tijdens strafbare feiten.
En van de fiets vallen met de telefoon in de broekzak? Dat zal vanaf dan een stuk vaker gaan voorkomen, gok ik zomaar.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
12 mar 2019 12:01
berndv schreef:
12 mar 2019 08:44
BreejKC schreef:
09 mar 2019 08:58
En je krijgt er over niet al te lange tijd ook nog een brief op de mat van het CJIB voor :oops:
dat geldt pas na 1 juli, maar dan nog zul je die niet krijgen op basis van een schadeclaim bij een verzekeraar.

Aan de andere kant, na 1 juli zul je door een verzekeraar niet meer betaald krijgen voor het laten vallen van de telefoon tijdens het fietsen, aangezien je dan geen telefoon meer in je handen mag hebben, en een verzekeraar meestal een clausule in de polis heeft staan over schade tijdens strafbare feiten.
En van de fiets vallen met de telefoon in de broekzak? Dat zal vanaf dan een stuk vaker gaan voorkomen, gok ik zomaar.
Dan ben ik zeer benieuwd naar de reden dat jonge mensen zomaar ineens van de fiets vallen, en dan allemaal ook nog dusdanig dat het mobieltje verpletterd wordt. :roll:

De ambulancediensten gaan het nog druk krijgen...

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Juliasofia25 schreef:
08 mar 2019 18:39
Ik heb een week terug een inboedelverzekering afgesloten. Nu heeft mijn vriend zijn telefoon laten vallen tijdens het fietsen.
Grappig dat je er niet bij vermeld wanneer je vriend dat telefoontje heeft laten vallen. Was dat voor of na het afsluiten van de verzekering?
Wat is wijsheid?
Nog maar even goed nadenken wat je doet...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
12 mar 2019 12:32
Dan ben ik zeer benieuwd naar de reden dat jonge mensen zomaar ineens van de fiets vallen, en dan allemaal ook nog dusdanig dat het mobieltje verpletterd wordt. :roll:
De ambulancediensten gaan het nog druk krijgen...
Allemaal massaal aan de design drugs 3MMC gezeten? :(

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

Juliasofia25 schreef:
08 mar 2019 20:01
Ja de telefoon is ook buitenshuis verzekerd en ik heb een eigen risico van €100
Hoe is de telefoon dan verzekerd? Tegen diefstal , molest ?
Maar ook verzekerd tegen valpartij tijdens het appen / bellen....... oftewel eigen schuld? :(

Gesloten