Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
wilhelminafimke
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2023 12:46

Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door wilhelminafimke »

Sinds januari 2023 probeer ik contact te krijgen met Waard verzekeringen hetgeen tot op heden totaal onmogelijk is gebleken.
Inmiddels ben ik min of meer ten einde raad en dat is de reden dat ik mij nu tot Radar richt in de hoop dat ik op deze manier verder kan worden geholpen en de praktijken van Waard Verzekeringen aan de kaak worden gesteld.

Het betreft het volgende:
Bij verzekeringsmij. Conservatrix, welke een paar jaar geleden failliet is gegaan, had ik twee kleine, al sinds vele jaren premievrije, uitvaartverzekeringen.
Het totaal verzekerd bedrag is € 1064,70.
Eind 2022 ontving ik bericht dat mijn verzekeringen waren overgenomen door Waard Verzekeringen BV. Geert Scholtenslaan 11, in Wognum.
Ondanks dat het om een klein bedrag gaat was ik erg blij met dit nieuws.

Omdat ik al jaren in Portugal woon en nooit meer in Nederland kom (ik heb in Nederland geen familie meer) vond ik dit een goed moment om deze kleine verzekering af te kopen zodat mijn nabestaanden straks geen moeite hoeven te doen om e.e.a. te moeten regelen met Waard verzekeringen in Nederland.
Op 19 januari 2023 heb ik daarom voor het eerst een zeer vriendelijke email aan Waard gestuurd met een vraag over afkoop van mijn premievrije uitvaartverzekering. Nog dezelfde dag ontving ik een automatisch antwoord van Waard "wij doen ons best om binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Wij reageren in ieder geval uiterlijk binnen 20 werkdagen".

Ik ben erg geduldig geweest maar, op 4 maart 2023 had ik nog altijd geen antwoord ontvangen, helemaal niets meer van Waard gehoord dus opnieuw een email gestuurd en daarbij verwezen naar mijn eerste email. Opnieuw kreeg ik, dit keer zelfs twee maal, een automatisch antwoord met dezelfde tekst als hierboven. Begin april had ik nog altijd niets gehoord en daarom heb ik op 5 april jl. voor een derde keer een email gestuurd met dezelfde vraag.
Je begrijpt het al...ik ontving weer een automatisch antwoord van dezelfde strekking als de vorige drie keer dus dat betekent natuurlijk dat ik nooit meer iets hoor.

Uiteraard heb ik ook, tot vier maal toe, geprobeerd te bellen maar ook dan krijg ik in een automatisch antwoord te horen dat "wij vandaag niet telefonisch zijn te bereiken". Tot twee maal toe heb ik het klachtenformulier via de website ingevuld waarvan een aan de directie was gericht.
Tot op heden, 17 april 2023, totale stilte van de kant van Waard verzekeringen, niet eens een ontvangstbevestiging.

Ik ben op google gaan zoeken of er misschien meerdere telefoonnumers van Waard zijn zodat ik die zou kunnen bellen, niet dus, er is slechts een nummer. Ik ben gaan zoeken naar wie er achter deze verzekering zitten en kwam in ieder geval uit bij Linkedin en een emailadres van Maarten Simons, chief financial officer bij Waard. Hoewel het uiteraard een ongebruikelijke weg is heb ik dhr. Simons een keurige email gestuurd met excuses dat ik hem over dit probleem lastig val en hem de situatie uitgelegd. Ik heb gevraagd om een ontvangstbevestiging en actie van zijn kant.
Je begrijpt het vast al...., geen enkele reactie!

Ik ben nu bijna 4 maanden bezig dit bedrijf te benaderen en het blijkt totaal onmogelijk. Op google zie ik veel slechte reviews met dezelfde klachten als de mijne. Omdat ik niet in Nederland woon kan ik helaas niet even naar Wognum rijden maar het voelt zo niet goed om dit er maar bij te laten zitten en zo onterecht Waard het bedrag waar ik recht op heb (ik weet dat het afkoopbedrag lager is) maar te laten behouden.
Ik ben 72, mijn ouders hebben vroeger deze verzekering bij Conservatrix voor mij afgesloten, ze hadden het niet breed maar in die tijd ging dat zo, het voelt daarom extra fout. Deze behandeling van Waard is werkelijk Waard(eloos), schandalig en totaal niet klantvriendelijk.

Ik weet het nu niet meer, ik wil gewoon mijn uitvaartverzekeringen afkopen omdat ik in het buitenland woon. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn. Wat kan ik nog doen?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit artikel is van maart 2023.

https://stichtingpolishoudersconservatr ... nu-verder/

Misschien geeft dat wat inzicht in de lange duur van beantwoording van uw mail.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als u een email stuurt aan deze verzekeringsmaatschappij zet u dan in de opties in Outlook de mogelijkheden tot het verkrijgen van een ontvangstbevestiging en een leesbevestiging aan? Wordt de email 'bezorgd' dan ontvangt u een ontvangstbevestiging daarvan. Wordt de email gelezen dan krijgt de lezer de mogelijkheid dit te bevestigen en ontvangt u ook daarvan bericht. Voor u bewijs dat de email bezorgd en gelezen is. U kunt nog een poging hiermee wagen.

Lukt ook dit niet dan moet u geen moeite meer steken in het bereiken van Waard verzekeringen in Wognum. Dien dan een klacht in bij het Kifid. Alle informatie daarover vindt u op de website: kifid.nl.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Waard moet al die “nieuwe” polissen van Conservatrix verwerken. En ze zullen wel overstelpt zijn met mails en dergelijke.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Pffff 4 maanden bezig zijn om misschien 400 euro afkoop te ontvangen. Ik zou lekker genieten van Portugal. Of rekent u erop ruim 1000 euro te ontvangen? 400 of misschien 500 euro is veel geld maar zoveel tijd erin steken is zinloos.

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door PGros »

Het is geen 4 maanden 24/7

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
20 apr 2023 16:13
De Waard moet al die “nieuwe” polissen van Conservatrix verwerken. En ze zullen wel overstelpt zijn met mails en dergelijke.
Dit dus. En iedereen wil de stand van zaken weten en vind vooral zijn of haar polis het allerbelangrijkste. Die gasten zijn gewoon bedolven onder de mails en brieven. En dat wordt alleen maar meer omdat de mensen herinneringsbrieven sturen, en daar weer herinnering op en....

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door PGros »

Als in de automatische mail even gezet wordt dat de overname van polissen in gang is gezet en dat vragen daarover pas over 2 maanden beantwoord kunnen worden los je heel veel op.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Aygulf »

Dit lees ik op de website van Waard:

"Als gevolg van de overname van de Conservatrix polissen zijn er veel vragen van klanten die de afgelopen twee jaar geen veranderingen hebben kunnen doorvoeren. Ook komen er veel vragen van voormalig Conservatrix klanten die alleen door (de curatoren van) Conservatrix kunnen worden beantwoord.
Hierdoor is een behoorlijke werkvoorraad ontstaan."

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan zullen dringende zaken voorgaan boven het afkopen van een kleine begrafenispolis.

DJ Remmit
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2023 22:31

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door DJ Remmit »

Helaas dezelfde ervaring, maar hier gaat het om wat meer: binnenkort zou mijn levensverzekering tot uitkering over moeten gaan. De “achterstallige premiebetalingen” staan sind januari gereserveerd, maar geen duidelijkheid van de Waard of zij überhaupt de verzekering zullen uitkeren! Omdat de Waard geen enkele reactie geeft op mail of brief, krijg ik het gevoel dat we door de curator zijn overgeleverd aan cowboys. Ook de curator stuurt mij terug naar de Waard. Het gaat om een oorspronkelijk bedrag van 6 cijfers dus heb ik door de 80% regeling al aardig verloren. Wie is verantwoordelijk wanneer ook de overige 80% verdampt?

Lizzy104
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2023 10:44

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lizzy104 »

Aangezien Waard niet te bereiken is, hebben wij op 3-5-2023 een aangetekende brief verzonden. Die brief is vanmorgen tegen 10-20u bezorgt.
Nu hun reaktie afwachten. We hopen dat ook Radar erop toe zal zal blijven zien, hoe de afkoop van polissen zal verlopen. Vraag: Wie zal hier rijk(er) van worden? Worden de polishouders met een kluitje in het riet gestuurd? enz enz
Groetjes Lizz

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een polis wordt alleen maar afgekocht op verzoek van de polishouder. Daar gaat een verzekeraar niet zelf toe over.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Misschien moet u eens bij de curator navragen wat er met uw polissen is gebeurd, en wie, of wat de Waard verzekeringen is.
En wat hun/ zijn belangen en verplichtingen zijn bij uw polis.
Het ontgaat mij namelijk een beetje waarom iemand begrafenispolissen over zou willen nemen, waarvoor hij de begrafenis van overleden mensen moet betalen, tenzij hij er een zak geld bij heeft gekregen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die curator heeft wel wat beters te doen. Alle polishouders zijn geinformeerd.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Ik ben niet zo best op de hoogte van dat soort zaken, maar het lijkt me dat de curator verantwoordelijk is voor de keuzes die hij maakt.
En TS lijkt een belanghebbende te zijn met haar begrafenispolis, het gaat over haar geld.
Als straks mocht blijken, dat alle waarde van de polis is verdwenen en de Waard verzekeringen ook failliet is, heeft de curator best wat uit te leggen aan de polishouders.

En uiteindelijk zou het hele dossier gewoon inzichtelijk moeten zijn, op zijn minst voor de belanghebbenden.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had ook gewoon dit kunnen lezen.

https://stichtingpolishoudersconservatr ... nu-verder/

Dan bent u een beetje meer op de hoogte.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Bedankt voor de link.

Daar had ik overheen gekeken.
Mijn diepste en nederigste verontschuldigingen.

Alleen dat bukken lukt me niet zo best meer, dus dat diepe en nederige valt een beetje tegen.

JeroenR.
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2017 13:13

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door JeroenR. »

Ik heb de uitzending van Radar gezien, maar vraag mij het volgende af:
Ook ik was polishouder bij Conservatrix en heb besloten om NIET over te gaan naar Waard maar mijn polis te laten afkopen.
In het laatste faillissementsverslag van de curatoren wordt gesproken over dat er "waarschijnlijk" dit kwartaal (2e kwartaal) nog een verificatievergadering wordt gehouden waarin wordt bepaald wie wat krijgt. Deze vergadering is nog niet geweest en is er ook nog steeds geen aankondiging wanneer deze komt.
Het geld van mijn polis dat vrij komt gaat naar mijn hypotheekverstrekker en ga ik dan tientallen euro's omlaag in mijn maandlasten, maar vooralsnog gebeurt er helemaal niets. Zorgt het gedoe bij Waard er voor dat de curatoren van Conservatrix niet verder kunnen er nog geen verificatievergadering is geweest dan wel aangekondigd?
Of heeft dit niets met elkaar te maken?
De curatoren kunnen of willen mij (nog) geen informatie geven, maar kan iemand mij meer informatie geven?
Bij voorbaat dank voor alle serieuze reacties.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Contact met Waard verkeringmij. onmogelijk

Ongelezen bericht door ruitenheer »

JeroenR. schreef:
12 mei 2023 11:44
De curatoren kunnen of willen mij (nog) geen informatie geven, maar kan iemand mij meer informatie geven?
Bij voorbaat dank voor alle serieuze reacties.
Nee, alleen de curatoren kunnen informatie geven. Je zult gewoon moeten wachten tot zij je meer kunnen vertellen. En alle tijd die ze bezig zijn met het beantwoorden van vragen gaat af van de tijd die ze bezig zijn met het afhandelen van het faillissement.

Plaats reactie