LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creatief boekhouden door Yarden

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
wim2019
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2019 12:20

Creatief boekhouden door Yarden

Ongelezen bericht door wim2019 »

Zoals zovelen heb ik ook de brief ontvangen van Yarden. Yarden is het resultaat van de fusie tussen de NUVA en de AVVL. De rechten en plichten van de verzekerden gaan mee naar de nieuwe verzekeraar. Wat mij opvalt, is dat Yarden bestaat uit een Holding Yarden B.V. De verzekeringsactiviteiten van de groep zijn ondergebracht in Yarden Uitvaartverzekeringen N.V. De premies worden in de poot van Yarden Uitvaartverzekeringen geboekt evenals de uitgaven van kosten. Het resterende vermogensbeheer wordt in de boeken van de Holding B.V. geboekt. Zo ontstaat er m.i. een tekort wat resulteert dat de solvabiliteit en het minmiumkapitaal niet aan de wettelijke normen voldoet. Een handigheidje in creatief boekhouden.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Creatief boekhouden door Yarden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Grappig dat jij een standaard constructie bij grotere ondernemingen tot creatief boekhouden bestempelt.

Jos17
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2019 12:06

Re: Creatief boekhouden door Yarden

Ongelezen bericht door Jos17 »

Ik heb mijn polis bij yarden in mei al afgekocht, kreeg per email een bevestiging dat ze rond 25 augustus de afkoopsom op mijn rekenig zouden overmaken.
Nog steeds niets ontvangen , telefonisch contact is niet mogelijk, email wordt niet beantwoord,er is wel weer nieuwe premie afgeschreven voor september...

Gesloten