LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Jroam
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 feb 2014 13:22

CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door Jroam »

Laat ik positief beginnen over CZ!
Bij CZ hoef je je nooit te vervelen.
Het jammerige aan CZ is, dat het verschrikkelijke mensen zijn.

Ik ben zwaar gehandicapt, dat ben ik al 53 jaar en dus mag men aannemen dat ik wat weet over:
leven met lichamelijke beperkingen.
Ik heb ook al zo'n 20 jaar een PGB-budget gehad.
Was mijn intelligentievermogen zoals menig medewerker van CZ suggereert, dan had ik het leven niet kunnen hebben wat ik nu heb.

Er zijn allemaal toestanden geweest.
Mijn zorg kost een vast bedrag per maand, ter wijl ze bij CZ het per eenheid willen berekenen.
Daarvoor kunnen mensen niet buiten een zorg-instelling woning, in een instelling kunnen mensen 24/7 via camera's in de gaten gehouden worden.
Maar dan nog, er zal toch geen CZ agent te voorschijn komen als met hulp nodig heeft, als CZ dat niet nodig vindt.
Vanwege dit gesteggel van CZ en op advies van CZ ben ik overgegaan naar de Wet langdurige zorg.

In september van 2018 kreeg ik de informatie dat ik sinds maart 2018, in de WLZ zat.
Deze informatie kreeg ik niet van CZ.
Tot september van 2018 heb ik mijn zorg-nota's bij CZ gedeclareerd en CZ heeft die uitbetaald, waarna ik weer mijn zorgaanbieder betaalde.

Nu maart 2019 heb ik een aanmaning van CZ gekregen van maar liefst € 11.639,19.
Ik heb CZ gebeld en werd meteen doorverbonden, naar een afdeling waar ze de telefoon niet opnemen.
CZ twijfelt openlijk aan mijn verstandelijk vermogen, omdat ik moeilijk loop en moeilijk spreek.
Misschien dat ze wel de telefoon over hoorde gaan op de afdeling bij CZ, maar niet meer wisten hoe dan te handelen.
Nu heeft CZ een chat-kanaal op zijn site, maar ook daar wordt niet gereageerd.

Als de medewerkers bij CZ werkelijk zeer beperkte mensen zouden zijn, dat kon ik er natuurlijk begrip voor hebben.
Echter krijg ik meer en meer de overtuiging dat er opzet in het spel zit.
Mijn beeld van CZ en haar medewerkers wordt alleen maar slechter.

Dat komt ook omdat ze eens per jaar gesprekken organiseren, afspraken maken maar zich daar niet aan houden.
En als je ze dan probeert te benaderen, dan zijn ze er nooit, nemen ook op geen een manier contact met je op.
Behalve dat om een rekening van € 11.639,19 bij je te deponeren.
En "PAS OP" meneer / mevrouw; betalen binnen...!

Steeds na zo'n sessie vraag ik me af waar die C van CZ toch voor staat.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2019 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als u er met CZ, op de manieren die u tot nu toe heeft geprobeerd heeft, niet uitkomt adviseer ik u hen een hele duidelijke brief te schrijven. Die brief hoeft er vanavond niet uit, neem daar gerust de tijd voor. Als het om zulke grote bedragen gaat dan is zorgvuldigheid meer belangrijk als snelheid. Laat ook emoties in uw schrijven niet meespelen. Blijf volstrekt zakelijk.

Ga er niet mee akkoord dar CZ telefonisch op uw brief antwoord of telefonisch afspraken wil maken. Correspondeer over en weer dus uitsluitend nog schriftelijk. Achteraf kunt u dan alles wat is voorgesteld altijd zwart-op-wit bewijzen.

Komt u er daarna nog niet met elkaar uit, dan kunt u zich als nog wenden tot de SKGZ (zie gelijknamige website) en dit geschil bij hen aanhangig maken. Lees u op voorhand op die site alvast in, zodat u goed beslagen ten ijs komt.

Jroam
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 feb 2014 13:22

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door Jroam »

Dank u voor uw reactie.

CZ reageert niet.
Dat maakt het nog frustrerender!
Emoties zijn nooit goed in dit soort zaken.
Vooral niet als een grote organisatie als CZ, mij daarop aanvalt.
"de reden" waarom ik niet meer naar het service kantoor van CZ ga!
Telefoneren en zelfs chatten met CZ is niet meer mogelijk!

Dit meld ik hier i.g.d. meer mensen dit meemaken.

groet,

Jroam

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als CZ niet reageert op uw schriftelijke correspondentie, wat ik me nauwelijks kan voorstellen, dan komt u op dit moment, als het allemaal waar is, met CZ niet verder. In dat geval, en u denkt dat u echt sterk in uw schoenen staat, zou ik contact zoeken met het eerder door mij genoemde SKGZ en eens informeren wat zij in deze kwestie voor u kunnen betekenen. Nadere informatie op hun website: www.skgz.nl.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door Franskia »

Ik weet niet hoe u met CZ in contact wil komen, maar ik heb dit probleem niet. Omdat ik recent telkens declaraties kreeg afgewezen heb ik op verschillende malen hierop gereageerd, zowel via de telefoon, email en chat. Iedere keer heb ik het contact op een andere manier gezocht en Iedere keer weer kreeg ik snel een (voor mij positieve) reactie. Ik heb wel gemerkt dat een puur zakelijke opstelling het snelst resultaat oplevert.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door BL2 »

Jroam, ik heb je uitvoerige verhaal 2x gelezen, maar het blijft compleet onduidelijk waarom het zo'n enorm lang verhaal moet zijn. Ik zie twee problemen, de communicatie verloopt niet goed, en er wordt een enorm bedrag gevorderd.
Om te beginnen de laatste, waardoor is deze immense vordering ontstaan ?
En is deze niet verzekerd ?

miffy53
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 jun 2006 16:50

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door miffy53 »

Volgens mij heeft hij vanaf maart 2018 onterecht zitten declareren bij CZ omdat hij vanaf toen onder de WLZ viel, kun je CZ toch niet kwalijk nemen dat ze dan gaan terugvorderen. Verder, als TO richting CZ net zo warrig communiceert als hier kan ik me voorstellen dat er zaken in het honderd lopen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door BreejKC »

@miffy53:
Stel dat uw stelling waar is. Dan kan CZ dat toch duidelijk communiceren aan TS?

Misschien heeft CZ al die maanden ook niet zo goed opgelet of die ingediende declaraties wel correct waren. Uiteraard loopt zo'n onterecht vergoed bedrag dan snel behoorlijk op. Het minste wat je dan kunt doen is je gemaakte fout dan netjes toegeven en met degene die het grote bedrag verschuldigd is dan een goede betalingsregeling treffen.

Maar je verhullen in stilte, daar lost zelfs CZ een dergelijk probleem niet mee op.

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Wordt er nooit iemand knettergek van al die afkortingen. En dan met nieuwe jaren weer nieuwe afkortingen. Al jaren bezig met iemand hier mee te helpen 2 mappen vol en allerlei instanties waarvan je de precieze bevoegdheden nooit kent. En die sturen je dan weer door naar andere afkortingen, die gelden voor personen van bepaald leeftijdsgroepen en dan val je weer onder oude wetgeving. Kortom 3 dikke mappen vol en je contacten moet je geluk mee hebben want ze weten en snappen het vaak zelf ook niet.
CIZ enz

Ja wie doet er wat aan of kan er wat aan doen?

Met dank voor uw aandacht

Aart w.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Centrum Indicatiestelling Zorg
Google is je vriend.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door BL2 »

"Aart w."
Over afkortingen gesproken !

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die kent Google niet!

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik heb en gruwelijke hekel aan afko’s

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door de auditu »

A.Wagenaar schreef:
16 mar 2019 12:25
Wordt er nooit iemand knettergek van al die afkortingen. En dan met nieuwe jaren weer nieuwe afkortingen. Al jaren bezig met iemand hier mee te helpen 2 mappen vol en allerlei instanties waarvan je de precieze bevoegdheden nooit kent. En die sturen je dan weer door naar andere afkortingen, die gelden voor personen van bepaald leeftijdsgroepen en dan val je weer onder oude wetgeving. Kortom 3 dikke mappen vol en je contacten moet je geluk mee hebben want ze weten en snappen het vaak zelf ook niet.
CIZ enz

Ja wie doet er wat aan of kan er wat aan doen?

Met dank voor uw aandacht

Aart w.
En het gaat razend snel, want terwijl je dit schrijft, is er weer een dikke map bijgekomen! :D

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kent Google wel: Aart w. = A. Wagenaar. Adres laat ik maar ff weg!

Jroam
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 feb 2014 13:22

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door Jroam »

Natuurlijk zal me het een en ander te verwijten zijn.
Maar CZ met haar grootspraak, met haar beledigingen naar klanten toe.
Vermoedelijk ben ben ik twee keer gebeld door de "fatsoenlijke" mensen van CZ.
Zodra ik sprak werd de verbinding verbroken en volgende er een mail van CZ.

Nooit inhoudelijk , nooit met een oplossing en niet van diegene die zich interresant voor deden als contactpersoon,
zorgmakerlaar!

Uiteindelijk een reactie ontvangen van een juridisch medewerker van CZ
Er wordt begrepen dat het vervelend voor me is, maar ja, dat dat niet hun probleem is.

Hoeveel andere mensen die zich helemaal niet kunnen verweren zijn de dupe van deze praktijken?!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door BreejKC »

En wat heeft u inmiddels zelf gedaan met de tips die hier gegeven zijn? Of zwelgt u nu alleen maar in zelfmedelijden? Ik vrees dat u daar heel erg weinig mee verder komt. Ook niet met uitsluitend klagen over CZ, hier op het forum.

Ga ook nog eens na waarom 'fatsoenlijke' mensen van CZ uiteindelijk die telefoon erop gooiden. Ga daarvoor vooral bij uzelf te rade. Eerlijk de hand in eigen boezem steken kan wel eens in conflictsituaties als deze heel verhelderend werken.

De tips hierboven dus nog eens goed doorlezen en daarnaar handelen? Misschien horen we dan nog eens de goede afloop van u, want linksom of rechtsom zal er toch iets moeten gebeuren. En daar moet u (!) nu het initiatief voor nemen.

En wacht a.u.b. nu niet al te lang meer. Want als CZ haar vordering uit handen geeft aan een incassobureau en daarna een gerechtsdeurwaarder, dan voorspel ik u dat de kosten snel nog heel veel op zullen lopen.

Jroam
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 feb 2014 13:22

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door Jroam »

@BreeJkc.
Laten we er van uit gaan dat alles mij te verwijten is.
Dat mijn spasme, mijn spraakgebrek er niet toe doet.
Waarom heeft dan CZ of de SVB dan niet mij ingelicht op het moment dan de overgang.
Waarom heeft dan CZ het PGB uitbetaald, terwijl ze de jaren daarvoor "altijd" moeilijk gedaan hebben om de zorg het laatste kwartaal te betalen.
Het is niet moeilijk, er zitten 12 maanden in een jaar.
mijn zorg kost een vast bedrag per jaar, 12 X een bedrag.
Maar nee, CZ ging het opeens in tijdeenheden berekenen.
Als CZ daar voor kiest, dan moet CZ mensen zoals mij weer opsluiten in inrichtingen, waar alles bijgehouden kan worden.
Zie de uitzending van nieuwsuur 5-9-2017 nachtzorg.

Ik heb 26 maart 2019 een medewerker van CZ gesproken. Mijn situatie wordt begrepen, maar het dossier is naar een andere afdeling.
28 maart 2019 krijg ik post dat wanneer ik niet €11.639,19 binnen 14 dagen betaal, dat dan de deurwaarde wordt ingeschakeld wat € 891,39 extra gaat kosten
De man die dit heeft ondertekend heb ik 26 maart 2019 gesproken, hij kon niks meer doen, het was naar een andere afdeling.
Ik heb ongetwijfeld mijn fouten.
Maar de manier waarop CZ hier mee omgaat is, asociaal.
Ik heb het PGB uitsluitend gebruik voor mijn zorg, dit kan ik aantonen!
Ik ben eind augustus 2018 pas ingelicht door de SVB dat mijn zorg door de SVB werd betaald sinds maart 2018

De zorgverzekiering CZ heeft in januari 2018 een contactpersoon aangesteld,
Iemand die nooit contact heeft opgenomen.

Ik heb 25 jaar mijn PGB-budget beheerd.
Als ik daar niet toe instaat zou zijn, dan was dat in die 25 jaar aan het licht gekomen.

Het probleem ligt bij de instantie's
Men informeerd de klant niet of laat.
CZ komt toezegging niet na.
CZ keert niet volledig het PGB uit.
En in het jaar dat ik overstap van het PGB naar de WLZ, betaald CZ opeens, terwijl ik in de WLZ blijk te zitten.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ik begrijp helemaal niets van uw verhaal hieroven. In mijn visie een compleet onsamenhangend verhaal.

Maar laten we er vanuit gaan dat u volledig in uw recht staat. Waarom heeft u deze kwestie dan nog niet uit handen gegeven aan een onafhankelijke instantie als bijvoorbeeld het SKGZ?

Eén ding is wel duidelijk. U komt er samen met CZ niet uit, omdat u CZ niet meer begrijpt, maar het andersom net zo het geval is. Dan krijg je over en weer een patstelling die uiteindelijk alleen maar verliezers kent. En reken er maar op dat tegen een grote organisatie als CZ u dan de grootste verliezer zult zijn.

Dus nu het misschien nog kan de zaak uit handen geven zodat er met een heldere blik naar deze kwestie gekeken wordt en er wellicht toch nog een begrijpelijke, redelijke en uitlegbare oplossing voor u in het verschiet ligt.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CZ twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Helemaal mee eens.

Gesloten