LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dekkingsgraad van de verzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
JUSTTINA
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2007 13:49

Dekkingsgraad van de verzekeringen

Ongelezen bericht door JUSTTINA »

Goedemiddag,

Beknopt versie van mijn verhaal.

Verkeersongeluk gehad in Griekenland, ziekenhuisverblijf
voor 9 dagen, momenteel thuis revalidatie onder toezicht
van de neuroloog...Vaak op een neer rijden voor scans/foto's/Mri.

Verzekerd : Basis pakket + aanvullend ( simpele )
Reisverzekering + medische kosten als extra
Annulerings verzekering.


Geachte dames en heren,
Ik had wel wat research gedaan, en in mijn achterhoofd
verwacht ik wel veel hoge rekeningen van dit ongeluk... In de loop
van 5 jaar of zo.

Mijn vraag is, is hier iemand die in deze situatie had
meegemaakt in het buitenland, en hoe was de afloop.?
Hoe hoog is de dekkingsgraad van een reisverzekering? En
van Annulerings ??

Toen we thuis waren, had ik in dezelfde week mijn
administratie zo goed als mogelijk afgewerkt.
Maar ik ben wel benieuwd hoe het afloopt.
Wel hadden we een brief van onze reisverzekering gekregen,
met hun excuses dat het nogal lang kan duren.

Dank u
Met vriendelijke groet,
J

engelien
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 feb 2007 11:46

Re: Dekkingsgraad van de verzekeringen

Ongelezen bericht door engelien »

Hallo J,

1 vraag vooraf, wat is de toedracht van het ongeval?
Wanneer je namelijk een ongeluk hebt gehad met een gehuurde scooter, ben je vaak niet verzekerd op een reisverzekering. De reden is dat deze scooters vaak zijn opgevoerd, en hierdoor onder de wettelijke bepalingen van een motor vallen. Wanneer je niet in het bezit bent van een motor rijbewijs, heb je illegaal gereden, volgens de verzekeraar, en zullen zij niet uitkeren.

De 9 dagen dat je in het ziekenhuis hebt gelegen kun je ,samen met je reisgenoot op dezelfde polis, claimen als niet genoten reisdagen.
Hiervoor ontvang je een deel van de reissom retour. Afhankelijk van je afgesloten dekking, is dit een bedrag naar rato tot vaak maximaal €3.000,- per polis. Wanneer je gekozen hebt voor een luxe dekking, ontvang je vaak je hele reissom retour. Voor de exacte uitkering van je annuleringsverzekering zul je in je polisvoorwaarden moeten kijken, je opsomming hier is te summier.

Tot slot, reken niet te veel op de medische uitkering op je reisverzekering. Deze is uitsluitend bedoeld voor directe medische kosten, die je zorgverzekeraar niet uitkeert.
je kunt bij hen wel terecht voor de onvoorziene persoonlijke kosten die jij of je reisgenoot hebt moeten maken in Griekenland. Denk hierbij aan extra hotelovernachtingen, taxikosten, belkosten, ambulancevervoer naar de luchthaven, een nieuwe vlucht e.d.
Deze kosten worden vaak alleen vergoed na overleg met de alarmcentrale van je verzekeraar, en wanneer je nota´s kunt overleggen. Bonnetjes dus goed bewaren!

Mijn advies is dus vooral, kijk goed naar je polisvoorwaarden. Bij een correcte verzekeraar zijn dit geen beruchte kleine lettertjes, je kunt hier al een heel groot gedeelte van je vragen uithalen. Beterschap gewenst!

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Dekkingsgraad van de verzekeringen

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Als het goed is beschikt u over polissen, daar staat in wat u weten wilt.

Gesloten