LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELA-RVS natura uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
demian
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:39

DELA-RVS natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door demian »

Ben op zoek naar mensen die een negatieve ervaring hebben met een DELA-RVS natura verzekering. Helaas is ons zoontje overleden, en hebben wij aangezien hij nog een baby was er zelf voor gekozen om alles zelf voor hem te regelen. De uitvaart is wel door Dela/Yarden geregeld, maar hebben van veel kosten die in ons pakket zaten geen gebruik gemaakt.... Zo hebben we onze zoon thuis opgebaard, en hebben geen gebruik gemaakt van de koelinstallatie, tijdelijke kist, en een bloemversiering. Ook hebben wij geen gebruik gemaakt van de rouwauto en de volgauto. Zo zijn er nog heel veel andere dingen waar wij geen gebruik van hebben gemaakt.

Nu kwam Dela met een rekening die van geen kanten klopt. Voor de rouwauto word 80 euro in mindering gebracht en de volgauto 66 euro. Je zou toch niet kunnen denken dat je daar een auto voor kunt laten komen. Volgens hun hebben wij wel gebruik gemaakt van de koelinstallatie, maar dat is niet gebeurd.....Dus die kosten worden nu al weken uitgezocht en er is nog steeds geen antwoord op gekomen.

We hebben een brief gestuurd naar zowel RVS als naar de Dela, dit hebben we gericht aan de directeur. Tot op heden hier ook nog steeds geen bericht van gehad. Vandaag 3 Februari zou een manager langs komen, waar we lang op gewacht hebben. En deze beld 3 uur van te voren even fijn af! Dus nog steeds geen duidelijkheid.

Volgens de dela worden de aula en de codeleance ruimte NIET VERGOED. Ze verkopen het als een compleet pakket, maar de aula niet. Het is volgense hun niet standaard een AULA RUIMTE. Naar mijn weten is dat niet anders........ En ze vergoeden wel een volgauto (lekker belangrijk). De kosten zijn toch 500 euro wat ze de aula/condeleance ruimte in rekening hebben gebracht.

Ik betaal elke maand mijn premie aan RVS, maar als je hun beld dan weten ze daar van niks, en verwijzen hun je naar Dela. En het blijkt nu achteraf dat het Dela pakket anders is dan het RVS-DELA pakket. Ik vraag me af wat daar het verschil van is! Behalve dat je dan elke maand je premie aan de RVS betaald, wat achteraf nog duurder schijnt te zijn.

Volgens de manager van Dela is dit pakket 1950,- euro waard, ze verkopen dus COMPLEET verzorgde uitvaart. Maar dat lijkt mij niet haalbaar voor 1950,- en dat blijkt nu wel want ik zit nu nog met een dikke rekening, dat niet was afgesproken. Ik heb toen onze zoon overleden was een verloppige offerte moeten tekenen. Dit kwam volgens Yarden wel overeen met de daadwerkelijke kosten. Alleen zouden alle diensten waar wij geen gebruik van hedden gemaakt in mindering worden gebracht!!!!

Wie heeft er problemen met een DELA-RVS natura verzekering gehad. Wie wil mij hier meer over vertellen.
Alvast bedankt

Groetjes Sabine

corin
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2005 15:00

Re: DELA-RVS natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door corin »

goededag.
ten eerste mijn deelname aan u verlies.
ten tweede wat ik nu gaat vertelen is een beetje hard.
ik zal me even voor stellen.ik ben corina en ik ben een dochter van een begraffenisondernemer.
dus met andere woorden weet ik ongeveer wat er allemaal gebuurt.
ik weet bijvoor beeld wat je ongeveer kwijt ben aan kosten.
als je van alles goedkopdoet en zo als je het wil voor iedereen voor zijn eigen dan ben je aan kosten plus minnus 4500,- kwijt en dan heb je geen apnormale dingen.
dus je was met andere worden te laag verzekerd.
nu iets anders mijn vried zat ook bij de dela en ik bij de nivo.
het verschil is nivo keert uit en je mag er doen wat je maar wil.
dus koffie tafel of niet bv.
maar bij de dela is alles standaart en hij was ook bij dela-rvs verzekerd en volgens hun was dat ook zo maar als je goed leest is het gewoon dela.
dus standaart paket en heel duur voor een te lage verzekering.dus ik heb mijn viend daar weg gehaald.
mijn vader heeft op dat soort dingen veel zien gebeuren en hij zei altijd nooit bij de dela is niet een goede verzekering.
nu betaald mijn vriend een premie van 4,95 per maand en ik ben daar van mijn geboorte en ik betaal 2,05 per maand en we zijn goed verzekerd van een bedrag wat er normaal voor staat.
ik hoop dat ik u voldoende heb geinformeerd en ik wens ik u steun voor moeilijke tijd toe.
vriendelijke groet corin.

oneplayer05
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2009 20:10

Re: DELA-RVS natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door oneplayer05 »

Dela is een hele slecht uitvaartondernemer. Ik heb zojuist een uitvaart van de Dela meegemaakt ´t was waardeloos iedreen moest snel afscheid nemen, omdat zij geen tijd meer hebben en de nabestaande hebben toch een narekening gekregen. Te belachelijk voor woorden. Je betaalt je
levenslang en toch uiteindelijk komen de nabestaande met de gebakken peren te zitten! ongelofelijk!!!Tip: Ik zou elke jaar de polissen nakijken, want voor dat je het weet heb je een achterstand van €2000!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door oneplayer05 op 13 apr 2009 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: DELA-RVS natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Ze hebben natuurlijk al de aula ruimte gereserveerd voor een half uur of een uur voor het samenzijn. En daarna wordt je geacht om te vertrekken want er staan nog meer mensen ingepland. Als z niet op tijd weg zijn dan brengt dat natuurlijk vertraging voor de volgende groep mensen. Voor hun is dit ook een soort lopende band business.

Van te voren is het natuurlijk al bekend waarvoor je verzekerd hebt en als je allerlei extra erbij wilt dan kost dit natuurlijk allemaal extra geld. Dit is op zich niet zo vreemd en je weet van te voren wat je rekening zal zijn. Natuurlijk heb je op dat moment veel andere zorgen en geld is het laatst waaraan je denkt, maar je ben zelf verantwoordig wat je allemaal aan extra's erbij neemt. Je hebt nu eenmaal voor een bepaald pakket afgesloten en alles erbij kost eenmaal extra's. Je had ook kunnen shoppen en bij anderen hetzelfde producten afnemen.

oneplayer05
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2009 20:10

Re: DELA-RVS natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door oneplayer05 »

Ik vind dat alle verzekeraars de verzekerden moeten informeren over het tekort bedrag, In het kader van de toepassing moet de Dela of wie dan ook de verzekerden van tevoren of jaarlijks een brief moeten sturen om te laten weten of je onderverzekerd bent of niet!! of zie ik het verkeerd?? ik ben gelukkig niet verzekerd bij de Dela maar wel bij Yarden. Die schijnt goed te zijn, maar je weet het maar nooit. soms denk ik zelfs om beter te gaan sparen voor mijn uitvaart is eigenlijk wel het beste!!!!!!!!!!!!

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: DELA-RVS natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Heb je de forum wel afgetruind op Yarden, die zijn nog beruchte dan Dela. Bovendien heeft iedereen wel andere wensen, als je naturaverzekering hebt, hoe kan je dan bepalen of je onderverzekerd ben.

Meestal is een persoon die verzekerd is niet onderverzekerd , maar diegenen die de uitvaart uiteindelijk wilt hebben. Je kan wel zeggen, tja verhoogt de verzekering maar of maakt het wat luxe, maar dan gaat jou maandbedrag uiteidnelijk omhoog en sommige mensen leven nu eenmaal van een bepaalde budget.

Yarden heeft mij een aanbieding gedaan , maar dat bedrag is voor 5300 euro. Als ik over 40 jaar dood ga, dan weet ik nu al dat ik aan 5300 euro toch echt neit genoeg hebt. Bij Natura verzekering weet je in ieder geval wat er wel in je basisverzekering zit. Maar misschien moeten mensen wat meer praten met de familie die een verzekering hebben , hoe ze hun uitvaart willen hebben. Daardoor kun je ook beter de kosten inschatten natuurlijk.

nathaly1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:44

Re: DELA-RVS natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door nathaly1984 »

Vandaag wederom een herinnering gehad van Dela terwijl ik nooit een polis bij hun heb afgesloten!!!

In december werd ik gebeld want ik werd in januari 25 dus moest ik nu een eigen polis hebben. De adviseur vroeg of hij mij een offerte toe mocht sturen. Prima zei ik.

Ondertussen gingen er een aantal maanden voorbij en nog steeds niks gehad....


En toen begonnen ineens de herinneringen binnen te stromen. Nou sorry hoor, je denkt toch zeker niet dat ik ook maar iets ga betalen????

Dus ik diverse malen met dela gebeld en gemaild. Op 13 maart een mail gehad dat ze de gang van zaken erg betreuren en dat ze de polis stop zullen zetten. Ook op 8 april een brief gehad van de directeur dat e.e.a. was afgehandeld. Pff.... denk je er eindelijk vanaf te zijn krijg ik op 6 mei een herinnering of ik even wou betalen. Ik meteen weer een mail gestuurd maar geen reactie....

En vandaag dus weer een herinnering. En meteen maar weer een mail gestuurd en gevraagd of ze meteen dinsdag telefonisch contact met me op wilden nemen en dat ik in diezelfde week schriftelijk een bevestiging wou hebben dat het nu wel opgelost is!
Als ze dinsdag me nog niet bellen bel ik aan het eind vd dag zelf maar even.

Mochten ze het weer niet oplossen laat ik e.e.a. oplossen door mijn advocaat, want ben die amateuristische bende bij Dela meer dan zat!!!

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: DELA-RVS natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Xantippe »

ik ben gelukkig niet verzekerd bij de Dela maar wel bij Yarden. Die schijnt goed te zijn, maar je weet het maar nooit. soms denk ik zelfs om beter te gaan sparen voor mijn uitvaart is eigenlijk wel het beste!

Qua Yarden hoef je alleen maar te googlen
en je vindt allerlei ellende omtrent hun polissen.. :)
Mijn man zegt al; praktijken á la die grote leen-site..
Kortom, SCHEER je weg daar.. :o

mthijssen41
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2009 18:04

Re: DELA-RVS natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mthijssen41 »

gecondoleerd met dit grote verlies,zelf lig ik met de dela in de clinch,mijn zus is overleden dit werd door de dela geregeld de dienst was in 2 dagen van 325 euro naar 385 euro gegaan,op mijn vraag hoe dat kan was het antwoord we hadden het niet goed begroot,daar kon ik het mee doen

Gesloten