LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenverzekering Pico Bello

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ray Barendrecht
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2007 19:56

Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Ray Barendrecht »

Heeft er iemand ervaring met de huisdierenverzekering van Pico Belo??

we krijgen langzaam het idee dat dit een Fake maatschappij is, ingediende declaratie laten inmiddels maanden op zich wachten, telefonische zijn ze niet te bereiken en op email wordt niet gereageerd!

M. Martinaud
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:25

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door M. Martinaud »

Ja inderdaad, wij hebben dezelfde ervaring. Wi zijn medio november bij de dierenarts geweest en hebben per direct de nota ingestuurd en krijgen geen contact. Wat nu ?? Weet Trosradar hiervan ??

Ray Barendrecht
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2007 19:56

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Ray Barendrecht »

Heb geen idee, ik heb wel bericht gekregen, weliswaar pas na een aantal weken, maar in die mail werd gezegd dat we wanbetalers zouden zijn en dat de beide polissen per direct opgezegd waren. en dat tewijl er iedere maand automatisch wordt geincasseerd. daarnaast kreeg ik vandaag een brief over een polis van een hond die helemaal niet is verzekerd bij pico bello.

ze houden er een hele rommelige administratie op na, of wellicht toch oplichters.

M. Martinaud
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:25

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door M. Martinaud »

Ik heb Trosradar een email gestuurd met de vraag of ze dit verder willen onderzoeken. Ik vind het heel vreemd omdat ik op internet toch hier en daar lees dat er positieve reacties zijn over deze maatschappij. Wellicht hebben ze (financiële ?) problemen. Ik kijk het nog uiterlijk 3 weken aan. Heb ik dan geen bericht dan laat ik de laatste incasso's terugboeken.
Ook heb ik de consumentenbond om advies gevraagd. Zodra ik meer weet laat ik het even horen op dit forum.

Ray Barendrecht
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2007 19:56

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Ray Barendrecht »

ok, als je dat zou willen doen graag, wij hebben alle automatische incassos inmiddels al stop gezet. eerst moet pico bello maar eens gaan betalen.

ik ben beniewd hoe dit afloopt!

ManonVroegop
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2007 12:40

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door ManonVroegop »

Ik heb zelf ook ondervonden dat dit bedrijfje niet helemaal klopt. Sinds een aantal maanden heb ik hier een verzekering opgevraagd. Dit was op zich allemaal goed. In mijn ogen. Maar nu probeer ik dit bedrijfje te bellen omdat ik een rekening heb. Ik krijg constant een voicemail. Deze heb ik al een aantal keren ingesproken. Tot op heden heeft niemand mij nog teruggebeld. Maar toen ik mijn nieuwe rekeningnummer wilde doorgeven voor de incasso. Toen belde er wel gelijk iemand op??? Vreemd toch.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Henri42 »

helemaal niet vreemd als om geld vangen gaat.

ManonVroegop
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2007 12:40

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door ManonVroegop »

Hebben jullie al iets van die bedrijf gehoord. Ik namelijk nog steeds helemaal niks!

M. Martinaud
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:25

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door M. Martinaud »

Nee wij hebben nog steeds niet van ze gehoord, maar wij zijn nu zo boos dat ik vandaag ook de incasso heb opgezegd en die van januari heb terug laten boeken. Dat kon nog net.
Naar aanleiding van het contact dat ik had met de consumentenbond heb heb ik gekeken op de website van de Nederlandse Bank. Daar staan ze wel geregistreerd. Ze hebben ongetwijfeld problemen, maar ze durven daar natuurlijk niet mee voor de dag te komen. Zeer onprofessioneel in ieder geval. Met zulke mensen wil je gewoon niks te maken hebben, maar ze zijn voorlopig ook nog niet van ons af, want hier ga ik wel werk van maken !
Vorige week belden ze nl. met de vraag waarom wij op het antwoordapparaat hadden ingesproken. Wij vertelden dat we dat al wekenlang doen en zeiden dat wij nog steeds heel lang zaten te wachten op een vergoeding van een declaratie. Ze zeiden dat ze niets van die declaratie wisten (natuurlijk niet) en dat ze nog zouden kijken en ons zouden terugbellen, maar tot op heden geen telefoontje terug gehad. Belachelijk gewoon. Mensen, zet al jullie incasso's stop en kijk alvast uit naar een andere verzekeraar ! Ik ga TrosRador weer een mailtje sturen !

Kirstin
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2007 13:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Kirstin »

Ook ik ben/was verzekerd bij Pico bello. Een aantal maanden geleden heb ik rekeningen op gestuurd om ze te declareren, maar heb niks meer van ze gehoord. Dus heb ik geprobeerd te bellen en kreeg ook het bandje dat ze te druk waren of dat ik buiten de openingstijden belde. Biggest onzin..
Totdat ik een paar dagen terug een brief ontving waarop stond dat de rekeningen niet gedeclareerd werden omdat ik te lang had gewacht en omdat ik voor de andere rekening zogenaamd niet verzekerd was...
Ik vertrouw het niet. Heb met de ploitie te Losser gebeld, maar zij weten van niks. Ga nu naar de bank om de betalingen stop te zetten!
WEL EEN GOEDE VERZEKERING IS PETPLAN. EEN VERZEKERING VAN UNIGARANT.

grumpyrose
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:31

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door grumpyrose »

wat ik me afvraag als je eenmaal een verzekering hebt bij pico bello kan je er dan nog wel makkelijk van af? als je bijv je machtiging intrekt bij de bank?

geajan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:34

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door geajan »

Vandaag bij de advocaat geweest omtrent picco bello en die is bang dat het inderdaad oplichters zijn. Ook de dierenarts heeft al aangegeven dat het "boeven" zijn. Waarschijnlijk valt er niets te halen, omdat er geen geld is. Je kunt proberen een deurwaarder te sturen om het geld van rekeningen te innen. Aangifte bij de politie wegens oplichting wordt aangeraden. Uittreksel van de KvK laat zien dat de heren Van der Velde en Krommendijk in het bestuur zitten en dat ze 1 werknemer hebben. Tevens is de statutaire zetel in Losser, is het vreemd dat daar geen adres bij wordt vermeld en de eigenaren wonen zelf in Gronau (Duitsland). Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je deze er op af sturen. Wij hebben reeds een totaalbedrag van € 2.600 gedeclareerd, maar dus niets ontvangen. Premiebetaling hebben wij opgeschort. Ik had ook Radar al gemaild, maar geen reactie ontvangen.
Ik had niet gehoord dat Radar hier al aandacht aan had besteed, wanneer?

MAXIEM

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag grum******

Je kunt natuurlijk altijd op de eerstkomende vervaldatum conform de polisvoorwaarden tijdig opzeggen. Houdt daarbij het opzegtermijn goed in de gaten en verstuur de opzegging aangetekend en met bewijs van ontvangst naar:

Pico Bello Onderlinge Huisdierenverzekeringmaatschappij B.A.
Postbus 229
7580 AE Losser


Tel.: 065 - 351 82 82 - Fax.: 053 - 538 75 05 [email protected] - www.dierenverzekering.nl

Sukses, groeten, Maxiem.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Wellicht is het handig voor hen die geld tegoed hebben van deze verzekering (en bij andere zaken) om eens contact op te nemen met:

Nedincasso
Postbus 95
6800 AB
Arnhem
Bezoekadres:
Nieuwe Stationsstraat 10 (gebouw WTC)
6811 KS Arnhem
Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360
Verkoop +31 (0) 26 - 3724 508
Email: [email protected]

Een incassobureau dat werkt op No cure- No pay.
Een aanrader door eigen ervaring van;

grootvader

M. Martinaud
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:25

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door M. Martinaud »

Wat schetst mijn verbazing dat ik vandaag mijn bankafschrift vond en daar bleek een bedrag te zijn overgemaakt van zo'n slordige 55,-. De declaratie was van 8 november, dus oké wel laat, maar misschien toch nog nét op tijd als je de kerstvakantie niet meerekent. In de polisvoorwaarden staat dat ze binnen 45 werkdagen moeten uitbetalen. Ik vraag me af waarom ze niet de 65 euro hebben overgemaakt die we hadden gedeclareerd. Op de polis staat nl. dat er een 100% vergoeding is. Vandaag toch maar de laatste declaratie op de post gedaan. Dat wordt weer 3 maanden wachten op de vergoeding daarvan. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen, doorgaan met premiebetalen of toch stopzetten ??? Er is geen definitief bewijs dat het oplichters zijn want ze hebben nu wel betaald (al is het laat).

IrisVermeulen
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door IrisVermeulen »

Nadat ik op 24 januari met mijn zieke, hoestende kat naar de dierarts ben geweest, en de kat daar de kat heb laten behandelen, heb ik de declaratie opgestuurd naar Pico Bello. Ik ontvang gisteren een brief terug met de mededeling dat ze mijn declaratie niet in behandeling nemen omdat de kat, volgens hun, niet ziek was. :? De datum op die brief gaf aan 05 Februari 2007, terwijl de posstempel gedateerd is op 12 Februari.
Ik probeer ze te bellen, maar helaas geen gehoor (dit vanaf gisteren)
De dierenarts heb ik ingelicht hierover en ik kan zodalijk een verklaring ophalen dat de kat wel degelijk ziek was.
Tevens ik heb contact opgenomen met het juridisch loket. Dit voor iedereen die met dit soort zaken heeft te maken bij Pico-Bello: bel a.u.b. naar het juridisch loket: 0900-8020. zodat ze heir onderzoek over kunnen gaan doen.
Ik heb ze op de hoogte gesteld van dit forum op radar. Ik kan volgende week langskomen met mijn papieren. 1 ding is zeker: Ik wil weg bij pico bello! Hopelijk kan dit aangezien het contract voor de verzekering voor 2 jaar is afgesloten.
Ik houd jullie op de hoogte


Succes & groeten
Iris

writers
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2005 17:59

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door writers »

ook ik heb in dec. een declaratie ingediend.
Hoor niets.
Telefonisch onbereikbaar.
Voicemail zit dagelijks vol en is niet meer in te spreken.
Wie weet het kantooradres dan ga ik er even langs?

geajan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:34

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door geajan »

Ik vermoed dat men kleine bedragen wel uitbetaalt, maar grote niet.

geajan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:34

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door geajan »

zoals ik al aangaf, er is geen adres in Nederland. Er is alleen een postadres en ze wonen zelf in Duitsland en de onderneming is daar ook gevestigd.
Ik ben ook al bij het juridisch loket in Zwolle geweest, maar die kunnen/mogen ook niets uitrichten. Aangezien ik al zelf enige briefwisseling heb gehad, konden ze me niet verder helpen. Men adviseerde met een advocaat contact op te nemen, wat ik heb gedaan.
Het juridisch loket neemt zelf geen stappen richting pico bello.
Een optie zou nog zijn, indien niet betaald wordt, gezamenlijk het faillissement aan te vragen.

Ray Barendrecht
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2007 19:56

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Ray Barendrecht »

Had al vele malen een email gestuurd en de voicemail ingesproken, zonder enig resultaat, totdat ik in een mailtje de term "tros radar" liet vallen< binnen een paar uur, ging de telefoon. Het was niet echt een fatsoenlijk telefoon gesprek, het was in de trend van; " als jij en je trosradarvriendjes niet stoppen zal het jullie allemaal bezuren" en "jullie zijn zelf de oplichters door valse declaraties in te dienen"

naar aanleiding van dit telefoongesprek heb ik al mijn maand premiebetalingen terug geeist en als het geld binnen komt dat wij ze verder met rust zullen laten.

ik denk dat we door deze maatschappij allemaal in de maling zijn genomen.

ik heb inmiddels wel de overstap gemaakt naar Petplan, vooralsnog geven die me wel een goed gevoel.

Gesloten