LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
daan11
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 aug 2006 10:52

Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Ongelezen bericht door daan11 »

Tot mijn verbazing is mij te horen gekomen dat wanneer de oldtimer 3 maanden van de weg af moet door de nieuwe overgangsregeling, je gewoon premie door blijft betalen terwijl je auto van de weg af is.
Laatst gewijzigd door daan11 op 13 nov 2014 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Ongelezen bericht door prem »

Ja dat is zo Daan. Te gek voor woorden. Ook wel begrijpelijk dat de verzekeringen al die toestanden willen maken door die idiote nieuwe constructie.

daan11
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 aug 2006 10:52

Re: Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Ongelezen bericht door daan11 »

Ik dacht eerst dat het mijn verzekering alleen was, maar toen ik de ANWB belde hanteren hun hetzelfde beleid, en ik moest niet zo zeuren zeiden ze want als een auto op je naam staan moet je verzekerd zijn, dus ik zeg ook als bij een boer in de schuur staat onder het zeil 3 maanden weg te stoffen? Ja zegt hij, misdadig, heb de afm gebeld maar die willen NOG geen groot alarm slaan omdat ik blijkbaar de 1e was die hun daar op attendeerde, ze vonden het nog niet groot genoeg. Oplichting is Oplichting in welke vorm dan ook toch? mvg

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

hier kunnen de verzekeringsmaatschappijen toch niks aan doen???? Je bent wettelijk verplicht een WA verzekering te hebben op een kenteken dat niet geschorst is. De overheid verplicht je vervolgens om je auto niet te gebruiken.... Je kan hem wel schorsen als je hem op eigen terrein kan stallen.... en dan de verzekering stil zetten.... Alleen is dat vaak duurder dan door laten lopen..... De keuze is aan jou! Maar ga niet bazelen dat de maatschappijen hier schuld aan hebben.

daan11
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 aug 2006 10:52

Re: Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Ongelezen bericht door daan11 »

ik kies er niet voor dat mijn auto 3 maanden van de weg af moet!!! maar ze verplichten mij om de betalen links om of rechtsom, Jij werkt zeker voor een verzekeringsmaatschappij, of je hebt zeker geld teveel voor deze onzin!!

JanvL
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:08

Re: Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Ongelezen bericht door JanvL »

Daan toch, de oplossing is zo simpel. Kenteken schorsen, verzekering schorsen, auto binnen stallen (eventueel huur je maar een garage), en vervolgens alles weer actueel maken, huur garage opzeggen.
Dan betaal je dus niet voor een verzekering onnodig. Wel natuurlijk veel meer voor alle andere zaken maar principes zijn principes.

Zo eenvoudig kan het zijn.

En voor de volledigheid, ook ik werk bij een verzekeraar zoals iedereen hier die reageert. Wist je dat niet?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

zou het nou echt niet doordringen dat geen maatschappij hem verplicht om zijn auto te verzekeren..... Maar dat de overheid dat doet???? Groot gelijk Janvl...... principes en ook dommigheid kosten geld!

Ik werk voor de verzekeringmaatschappij waar wij Jaap hebben vastgepind in een contract! Eg wel!

stofzuigertje

Re: Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je mag in de 3 maanden winter voor de lagere motorrijtuigen belasting niet van de NL wegen gebruik maken dus verzekering blijft want je mag in in Duitsland of België gewoon doorrijden...

Als je deze 3 wintermaanden toch gaat rijden moet je hogere belasting betalen dus eigenlijk normaal...

Verder is de administratie erg duur en rekenen verzekeraars per jaar en schorsen kost ook geld.

daan11
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 aug 2006 10:52

Re: Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Ongelezen bericht door daan11 »

Dan weten jullie zeker ook dat berichten in een forum bovenaan in google komen te staan en 9 van de 10 keer positief word gereageerd op een klacht en altijd in de naam spreken van de benadeelde. Bang dat hun bedrijf in een diskrediet word gebracht, anders nemen ze niet eens de moeite om te reageren. Ik weet 1 ding zeker die 3 maanden brengt mensen op onnodige kosten.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

maar dat komt niet door de verzekeringsmaatschappijen die jij zo aanvalt.. jammer dat niemand je gequote heeft. Mensen die hun leugenachtige topics zo aanpassen dat de antwoorden nergens meer op slaan moeten ze gewoon van dit forum afgooien, vind ik!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

daan11 schreef:ik kies er niet voor dat mijn auto 3 maanden van de weg af moet!!! maar ze verplichten mij om de betalen links om of rechtsom, Jij werkt zeker voor een verzekeringsmaatschappij, of je hebt zeker geld teveel voor deze onzin!!
hij had er nog 1 vergeten :-)
daan11 schreef:Ik dacht eerst dat het mijn verzekering alleen was, maar toen ik de ANWB belde hanteren hun hetzelfde beleid, en ik moest niet zo zeuren zeiden ze want als een auto op je naam staan moet je verzekerd zijn, dus ik zeg ook als bij een boer in de schuur staat onder het zeil 3 maanden weg te stoffen? Ja zegt hij, misdadig, heb de afm gebeld maar die willen NOG geen groot alarm slaan omdat ik blijkbaar de 1e was die hun daar op attendeerde, ze vonden het nog niet groot genoeg. Oplichting is Oplichting in welke vorm dan ook toch? mvg
ik kies er niet voor dat mijn auto 3 maanden van de weg af moet!!! maar ze verplichten mij om de betalen links om of rechtsom, Jij werkt zeker voor een verzekeringsmaatschappij, of je hebt zeker geld teveel voor deze onzin!!
gelukkig heb je niet alles al verwijdert

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Doorbetaling premie oldtimerverzekering

Ongelezen bericht door berndv »

daan11 schreef:Jij werkt zeker voor een verzekeringsmaatschappij, of je hebt zeker geld teveel voor deze onzin!!
Nee hoor, heb geen geld over om een oldtimer te rijden. En doe ook niet in verzekeringen.

Snap ook niet waar hier zelfs het idee vandaan komt dat hier webcare actief is zonder dat een bedrijf in diskrediet wordt gebracht.

Dit is geen keuze van verzekeringen maar een maatregel van de overheid. Bij problemen met de overheid zoals deze hebben we in Nederland de ombudsman, lijkt me wel een zaak voor hem. Logisch is het in ieder geval niet. Maar om hiervoor de verzekeraars aan de schandpaal te nagelen .... Of de AFM in te schakelen. :roll:

Gesloten