LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbele zorgverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
eddy3
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2006 13:20

dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door eddy3 »

ben helaas dubbel verzekerd,heb agis schriftelijk opgezegt begin februari ,maar kreeg maar geen bevestiging, twee keer gebeld voor 1 maart,werd gezegt erg druk erg veel achterstand,komt goed.inmaart nog een keer gebeld met agis,kreeg het zelfde verhaal,komt goed.
17 maart gebeld ,kreeg het bericht dat ze op orde waren,en onze brief was er niet bij en ze zei dat we nu te laat waren en bij hun verzekerd moeten blijven helaas niet aangetekend verstuurd.dus heb geen bewijs.moet nu dubbel betalen want ik heb een nieuwe zorgverzekering afgesloten bij de IZA die zeggen dat ik bij hun verzekerd ben.dit kan toch niet zo bedoeld zijn.kan niet dubbel betalen!

mtvt
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 feb 2006 14:32

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door mtvt »

Hallo.

Dubbel verzekering is volgens mij niet toegestaan.
Het is waarschijnelijk zo dat als AGIS u opzegging niet volgt
IZA dan de premie aan u terug betaald.

Goet

Deja024
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:30

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door Deja024 »

Volgens mij moet je de IZA gewoon even uitspelen tegen de Agis. Je moet IZA duidelijk maken dat zij dit moeten fixen omdat je anders opstapt en de premies dus niet voldoet omdat je niet gek bent.

Een collega van mij had zo'n zelfde grapje met AnderZorg en VGZ. Overstap vanaf anderzorg ging mis. VGZ heeft uiteindelijk met Anderzorg gebeld en het opgelost.

cynthia_de
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2006 17:05

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door cynthia_de »

Ik heb zo'n zelfde geval aan de hand; overgestapt naar vgz. Zij hebben voor mij opgezegd, en mijn vorige verzekeraar, OZ zorgverzekering blijft maar volhouden geen opzegging te hebben ontvangen. Vgz al een aantal keren gebeld om te vragen of ze OZ een bewijs willen faxen van deze opzegging. Zij beweren dat te hebben gedaan: OZ beweert dit ook niet te hebben ontvangen! Hier zakt toch je broek van af! Nu weer OZ gebeld met dit verhaal en echt helemaal uit mijnb dak gegaan, kreeg ik een leidinggevende mevrouw aan de lijn, en nu kan het opeens wel geregeld worden. :?

diesel
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 apr 2005 12:15

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door diesel »

Hoi Hoi,

Ook het zelfde verhaal. Ben via werkgever naar avero achmea gegaan. Agis beweerd geen opzegging te hebben gehad (hele bedrijf is over gegaan en alle collega's krijgen zelfde verhaal). Ze willen verzekering niet beindigen en heb dus ook dubbele kosten. De kosten rijzen de pan uit. Je word van kastje naar de muur gestuurd door Agis.
Ik heb via werkgever er inmiddels een tussenpersoon opgezet....

groet en sterkte
Nicole

norway00
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2005 08:06

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door norway00 »

Vandaag 5 april wederom € 123,60 afgeschreven door Agis. Op 17 februari 2006 heb ik een brief geschreven en dezelfde dag aangetekend met handtekening retour verzonden naar Agis. Op 20 februari 2006 is de zending uitgereikt aan Agis. Op 1 maart 2006 heb ik ook Agis hiervan op de hoogte gebracht en 8 maart kreeg ik bericht dat ze geen opzegging hadden ontvangen, terwijl ik het bewijs heb dat ze het hebben ontvangen. Ik heb m.i. al het mogelijke gedaan om de verzekering tijdig op te zeggen (voor 1 maart 2006). Ik klamp me nu maar vast aan mijn aangetekende brief met handtekening retour.

pinkel
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2006 09:35

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door pinkel »

Hoi,

Zit met het volgende probleem.
In feb. DSW opgezegd met polisnummer.
I.v.m overgaan naar colectieve verzekering via mijn werk.
Vandaag stond mijn premie die betaald is aan DSW op mijn rek.
Alleen veel te weinig.
Na contact bleek alleen ik uitgeschreven en mijn vrouw en kinderen niet.
Volgens hun moest ik alle verzekeringsnummers apart opzeggen.
Ik ging er vanuit dat bij het opzeggen van een polis alle verzekerde die hier onder vallen uitgeschreven zouden worden.
Nu een aangetekende brief gestuurd naar DSW.
Mocht dit niet helpen wie heeft dan nog suggestie's.

Pinkel

Arjen B
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2006 17:33

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door Arjen B »

Ik zit precies met het zelfde probleem. Ik ben overgestapt op andere zorgverzekeraar, nl naar zilveren kruis. Daarbij heb ik de polis ondertekend en opzeg kaartje naar zilveren kruis opgestuurd. Afgelopen week zag ik dat de zilveren kruis van de afgelopen polis maanden vanaf jan tot april in 1x van mijn rekening had afgeschreven. De volgende dag schreef agis ook de polis van mijn rekening af. Gelijk naar Agis gebeld dat ik ben overgestapt naar andere zorg verzekeraar. Agis zegt niets van te weten, ookal heeft zilveren kruis duidelijk laten weten dat ze opzeg kaartje naar agis hebben opgestuurd. Agis houdt voet bij stuk. Gevolg dat ik geen kant meer uit kon. Met zilveren kruis heb ik dus mijn polis moeten opzeggen, en het hele bedrag laten retourneren. Ik kan pas volgende jaar bij Ziveren kruis worden verzekerd. op jaar basis betaal ik 120 euro meer dan als ik nu bij zilveren kruis was verzekerd. Dus Agis bedankt!!!!

blabla1972
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2006 15:00

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door blabla1972 »

Ik heb in nov. 2005 mijn ziektekostenverzekering bij IZA opgezegd, omdat ik me bij DSW heb verzekerd. Bij DSW verliep alles moeiteloos en snel, dit in tegenstelling tot de gang van zaken bij IZA. Ik ben nu 5 maanden en 3 opzeggingen (zowel telefonisch als schriftelijk) verder en nog steeds heb ik de teveel betaalde premie niet terugbetaald gekregen. Ook de uitbetaling van de zorgtoeslag heeft niet plaatsgevonden. Een rode kaart voor IZA wat mij betreft!!!

john van der Laak
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2006 17:00

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door john van der Laak »

Het leek zo mooi. 3 verschillende zorgverzekeringen onder brengen bij een en dezelfde zorgverzekeraar. Interpolis ZorgActief, nieuw in de zorg. Met een kruisje aangeven dat je gebruik wenst te maken van de overschrijvingsservice. Een hele zorg minder.
13 januari 2006, een brief, door het succes hebben ze meer klanten dan verwacht. Nog even geduld.
20 januari 2006, een bevesiging van ontvangst van de aanmeldingsbrief. Hij wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen.
21 februari 2006, de eerste polis. Fout! De tussenpersoon was een rabobank in midden-ijsselmonde. De namen op 2 van de 3 polissen waren niet de onze.
27 februari 2006, een bericht van inschrijving.
1 maart 2006, de opzegging van de oude verzekeraars is niet doorgevoerd omdat ik in gebreke zou zijn gebleven bij het versturen van de opzegkaarten (?!) Diezelfde middag de kaarten geprint en ingevuld, gescanned en per e-mail verzonden (ik heb nu eenmaal geen fax).
eind maart 2006, waar blijft nu die polis?
31 maart 2006, de polis valt in de bus. Van mijn zoon die verzekerd was bij CZ heb ik een eindafrekening ontvangen. Chapo CZ. Van de andere twee verzekeraars Menzis en Allianz is niets vernomen. Bellen. Met CZ eindigde het gesprek bijna in een knallende ruzie. We waren te laat om nog op te zeggen. Met Allianz ging het iets beschaafder, maar ook daar werd het opzeggen geweigerd.
Ik begon met 3 verzekeringen (CZ, Menzis en Allianz) en ben dus nu geeindigd met 3 verzekeringen (Interpolis, Menzis en Allianz). Ik ben nog wel verzekerd, maar dat is doordat ik zelf actie heb ondernomen. Dan hoop ik maar dat Interpolis de overschrijving tot januari volgend jaar wil uitstellen. Ben ik nu goedkoper? Als ik alles bij Interpolis had verzekerd t.o.v. de huidige situatie met 3 verschillende verzekeringen ben ik per maand zo'n 30 euri meer kwijt. :twisted:
Dat laatste dan nog onder voorbehoud dat Interpolis hetzelfde rekend voor mijn jongste zoon als hoofdverzekerde, hij is nu immers de enigste bij hun, hoop ik. Anders moet ik nog van ze af zien te komen om niet dubbel verzekerd te zijn.
Het blijkt maar weer verzekeraars zijn niet te vertrouwen. Het woord wat mij betreft synoniem voor <.....>

MrLunk.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:06

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door MrLunk.nl »

Bij mij is het nog gekker !
Ik betaal nog steeds de oude premie (zilveren kruis) en word door zilverenkruis ook voor de nieuwe premie aangeslagen met trugwerkende kracht tot 1 januari 2006 !!!

Dus heb tot 1 mei al 4x 118,35 (oude premie) betaald = 473,40

En wordt nu voor 5x (incl. mei) 101,38 aangeslagen... = 506,90
Of ik dit even binen 10 dagen wil dokken !

Ik zou hun moeten aanmanen om het teveel betaalde trug te vorderen !

wordt hier echt onpasselijk van want als ik die 506,90 niet betaal binnen 10 dagen hebbik een probleem
terwijl er allemaal helemaal geen zak van klopt !

ludacriss
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2005 17:31

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door ludacriss »

Mijn ouders hebben dus het zelfde probleem. Mijn ouders zijn overgestapt van de Ohra naar Zilveren kruis vanwege het collectieve verzekering. Nu zegt de Ohra niks ontvangen te hebben terwijl me moeder zelf een brief heeft opgestuurd en ook nog eens gebruik maakte van de opzegservice van Zilveren kruis (2x opgezegd dus). De Zilveren kruis zegt dat ze de opzegging al lang hebben doorgestuurd en de ohra blijft volhouden dat ze niks hebben ontvangen.... mijn ouders staan nu in het rood omdat ze nu een bedrag van rond de 1300 euro terug moeten krijgen van de ohra :x

Ik kan hier toch boos om worden... weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen.

edit:
De opgezegging die mijn moeder heeft verstuurd is rond 9 feb uit de deur gegaan. Ruim voor 1 maart dus.

cherina
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2006 13:40

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door cherina »

Agis weigerd mijn 18 jarige zoon te laten gaan!

Hier zijn verhaal: :cry:

Dennis is geboren op 08-01-1988, stond jaren lang op de polis van mij, zijn moeder.
Kreeg in December van AH zijn werkgever allerlei aanbiedingen voor collectief verzekert zijn, hier hebben wij serieus naar gekeken, niet zo zéér op de hoogte van de premie maar de inhoud van de pakketten.
Dennis heeft namelijk meer tandheelkundige zorg nodig, daarom verstandig om een uitgebreidere tandpolis te gaan opzoeken.
In December, proberen wij via internet allerlei polissen te onderzoeken ook op maandelijkse premie betaling aangezien hij student is, en een klein contractje van 20 uur bij AH heeft, moet ook hij het op weten te brengen.
Bij oa Agis lukt het niet om een premie berekening vast te stellen ivm zijn geboorte datum.
In Januari ontvangen wij voor het eerst correspondentie van Agis, dat hij in de basisverzekering komt, jawel met een 0 berekening van de premie, te betalen per maand 0,0 Euro.
Wij besluiten om op ons gemak zoals zovele Nederlanders, maatschappijen te vergelijken, doen oa een beroep op de INDEPENDER.nl
17 Januarie krijgt Dennis een hevige kiespijn, en moet voor zijn pijnklacht naar de tandarts. Het is mij dan niet helemaal duidelijk of hij dit zelf moet gaan betalen, dit overleg ik netjes met Agis.
Ja ookal is hij in de eerste week van januari 18 geworden, de hele maand januari staat hij nog gewoon op de polis van moeder.
Telefonisch is mij bevestigt dat Dennis gewoon naar de tandarts moet gaan.
In de derde week van januari ontvang ik het info pakket van OZ verzekeringen te Breda, collectief gezien, en het tandpakket precies wat Dennis nodig had, met een zeer goede dekking.
Wij maakte gebruik van de opzegservice, vulde daar netjes de naam van Dennis in, adres, clientnummer van Agis, datum van ingang "per direct" dus huidige datum.
Kort erna ontving Dennis een bevestiging van inschrijving, z'n klantenkaart en werd door OZ netjes de declaratie van de wortelkanaal behandeling aan hem overgemaakt binnen 7 dagen!
Februari ontvangt Dennis een factuur van Agis, de basispremie, ik zijn moeder neem daarom direct met Agis contact op, Agis weet te vertellen dat er mogelijk een misverstand is, zij hebben geen opzegging ontvangen aldus Agis.
Voorlopig adviseerde Agis mij, vooral even NIETS TE DOEN!
Direct neem ik contact op met Oz verzekeringen om dit te controleren, nee! Agis heeft begin feb, de opzegging in aangetekende vorm ontvangen, wij hebben dit bewijsje in ons bezit, aldus OZ verzekeringen.
Na dit telefoontje neem ik wederom contact op met Agis, men zegt dit nog nooit te hebben meegemaakt, erg merkwaardig aldus medewerker Agis, zij geeft mij dan het faxnummer van Agis, Oz moest nog maar een keer dit bewijsje aan hen opsturen, maarrrrrrrr... zodra dit binnen was, zou Dennis direct uit het systeem van Agis verwijderd worden, dit zou bevestigt worden door een brief van Agis minimaal binnen een week.
In maart ontvangt Dennis weer een factuur, ook dan weer neem ik contact op met Agis, weer hoor ik de medewerker zeggen EVEN NIKS DOEN WIJ ZOEKEN DIT VOOR U UIT! men zou mij hierover terug bellen, wat niet gebeurde!
In April, wederom een factuur inmiddels is de kersverse student in het bezit van een ware eerste schuld, een ruime 300,00 aan premie's van Agis. Ik kreeg een aardige Agis medewerker aan de telefoon, die bevestigde na het horen van mijn verhaal, dat er keer op keer fouten zijn gemaakt, dit niet had mogen gebeuren, weer krijg ik het advies vooral NIET te betalen, en NIETS te doen tot dat dit uitgezocht was.

Hier zakt dus daadwerkelijk je broek van af :evil: !
Inmiddels heb ik een aantal meldingen gedaan bij oa de consumentenbond die beweren dat er maar 50 klachten over dit onderwerp zijn binnen gekomen.
En heb Agis afgelopen vrijdag een aangetekende brief verzonden, waar ik hen als sluitregel adviseer de boel snel uit te zoeken, recht te trekken voordat ik overstap op zwaardere maatregelen.
Bijvoorbeeld een advocaat erop te zetten, juist omdat alles volgens de algemene voorwaarde van Agis is gegaan, ik zeer zeker ervan uit mag gaan dat mijn zoon in zijn recht staat.

Iemand nog andere ideeen? :idea:



Met de vriendelijke groeten van Cherina

debby86
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2006 22:03

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door debby86 »

Ook ik ben een slachtoffer van dubbel verzekerd. Via mijn moeders werk kon ik collectief verzekerd worden bij Groeneland Achmea. Met het hele gezin zijn we toen overgestapt van Agis naar Groeneland Achmea. Omdat Agis bij mij altijd alles kwijt raakt/niet binnen krijgt, hebben we expres mijn uitschrijfformulier 2 x ingestuurd (1 bij de rest van het gezin en nog 1 apart). En nu beweren ze dus nog steeds dat ze van mij niets binnen hebben gekregen. Als enige van het gezin zit ik nu dus nog steeds bij Agis EN Groeneland Achmea, want de rest is wel uitgeschreven. Over vaag gesproken...

Inmiddels is er nu dus al voor 5 maanden voor beide verzekeringen van mijn rekening afgetrokken, wat neer komt op een bedrag rond de 1000 euro. En als student kan je dat niet missen!
Nu zit ik dus heen en weer te mailen tussen Agis en Groeneland Achmea om mijn geld terug te krijgen, want zelf elkaar bellen doen ze niet. Agis vertelde mij dat ze niets ontvangen hadden van mij, maar dat ik dan nog maals hetzelfde formulier (kopie) moest insturen en dan zouden ze gaan beoordelen of het geaccepteerd word of niet. Ik dus weer mailen naar Groeneland Achmea en die zeiden dat ze het zouden opsturen en dat Agis met mij contact op zou nemen...dat is inmiddels 2 weken geleden, dus heb ik maar weer een mailtje gestuurd naar Agis of ze al weten of het geaccepteerd is of niet. Mocht het niet geaccepteerd worden meldde Groeneland me dan moest ik me polis naar ze opsturen met een begeleidende brief en krijg ik mijn geld terug. Maar dit zou betekenen dat ik nog steeds bij Agis (die al mijn spullen kwijt raakt) verzekerd blijf en ik 15 euro in de maand meer moet betalen dan bij Groeneland Achmea!

Nu zit ik dus met mijn vingers gekruist dat Agis mijn uitschrijvingsformulier gaat accepteren en ik mijn 550 euro terug krijg.

Bejaardenhulp
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2006 15:06

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door Bejaardenhulp »

Agis is de slechtste verliezer, letterlijk en figuurlijk

Agis doet heel flauw!! Natuurlijk hebben zij de opzegkaart wel ontvangen, of zijn er opeens en masse grote fouten bij TPG geweest. Agis doet het zo: alles wat we op 1 maart niet hebben verwerkt, melden we gewoon aan als NIET VERZONDEN. Op deze manier behoud je toch nog wat klanten. Lekker dom, AGIS doet het ook lekker bij het Kassaforum, dat is nou goeie reclame. En de houding van de mensen aan de telefonische infolijn onbeschoft
VGZ belooft mij nu (ook na 13 telefoontjes a " ik-wil-het-niet-weten-hoeveel-eurocent-per-minuut-plus-de-kosten-voor-het-gebruik-van-uw-mobiele-telefoon" met veel gefoeter van mij om alles op te lossen. Ze wilde namelijk een oude oma een brief laten schrijven en laten posten terwijl zij niks verkeerds heeft gedaan.

Agis maakt zichzelf echt kapot,ik zal het niemand aanraden, en de oudere mensen die kunnen de naam niet meer horen. (Komt dat even mooi uit voor AGIS!!!)

Schofterige praktijken, slappe smoesjes. Er moet wat gebeuren!!

gitana
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2006 22:01

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door gitana »

Wij zijn ook het slachtoffer van deze 'truc'.
Overgestapt van CZ naar collectief VGZ.
Netjes opzegging CZ ingevuld en meegestuurd met de aanmelding.
Maar CZ blijft premie innen: 210 euro per maand en het VGZ ook : 201 euro per maand. CZ geeft aan geen opzegging te hebben ontvangen en dat ik dus verplicht ben om bij hun te blijven. Alles uitgelegd aan VGZ, per Email, maar ze blijven gewoon de premie innen en ik krijg geen antwoord op de mail, alleen dat ze hem hebben ontvangen maar dat het erg druk is .Dan maar een brief sturen. Ik krijg weer geen antwoord. En de premie wordt wederom geind door het VGZ. Nogmaals mailen. Proberen te bellen, maar nadat ik 10 minuten in de wacht heb gestaan, hang ik op. Dit nog div. keren geprobeerd, maar hang steeds in de wacht. Ik bel mobiel!!! 0900 nummer, dus betaal dubbel en nog steeds geen contact; schandalig gewoon. Na weer een mailtje gestuurd te hebben, word ik gebeld door het VGZ. Waauw, eindelijk. Ze belooft me dat het wordt geregeld en dat het stopt met het afboeken van de premie. Ik blij... echter te vroeg gejuigd.
Weer geld van mijn rekening. Nou ben ik zó boos geworden en heb een hele boze email weggedaan. Zo behandel je toch geen klanten. maar al snel word ik weer gebeld. Dat was vorige week, er wordt me beloofd dat het nou in orde gaat komen. Afwachten dus, maar hoop het nou toch na al die maanden van ellende.
Ik vind niet dat dat zomaar kan. Dat er iets aan gedaan moet worden , want zoals hier te lezen is, ben ik niet de enige. Ze doen maar raak.
Door dit hele gedoe kwam ik zelfs rood te staan, want de eerste keer hebben ze 630 en 603 euro ingehouden ( 3 maanden premie dus)
En daar had ik niet op gerekend, natuurlijk. En omdat ik maar eens per maand een afrekening krijg van de postbank, zag ik het toevallig op het internet bankieren. Ik sta eigenlijk NOOIT rood. Maar door dit geval dus wel. Echt vervelend. Maar hopelijk komt het nou goed.

kempersh
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:21

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door kempersh »

ook ik had een probleem met een dubbele zorgverzekering voor mij en mijn zoon, in februari aangemeld bij menzis en zij zouden voor ons opzeggen bij Unive. Natuurlijk ging dit mis en werden er dus dubbel premies ingehouden polissen verstuurd enz. Vele malen gebeld maar werd door beide maatschappijen van het kastje naar de muur gestuurd. Unive had geen opzegging ontvangen en Menzis beloofde telkens een bewijs te sturen dat ze het wel hadden gedaan maar er kwam niks. Toen er echter in april kanker bij mij werd geconstateerd kwam menzis echter wel opeens met een verklaring dat ze mijn verzekering bij Unive niet (of te laat) hadden opgezegd. De verzekering bij Menzis werd stopgezet en de premie teruggestort. Laat ik nu, 23-05-06, opeens eeen brief van Unive ontvangen waarin staat dat ik met terugwerkende kracht per 01-01-06 niet meer bij hen ben verzekerd! Kortom, ik heb kanker, dus onderzoeken/chemokuren/operatie/bestaling enz. en ben opeens niet meer verzekerd! Het rare is dat de Unive alleen mijn verzekering heeft opgezegd en niet die van mijn zoon, die gelijktijdig en op dezelfde manier is opgezegd, maar ja hij kost hen ook geen geld!
Wat heb ik fout gedaan dat ik opeens van dubbel verzekerd naar niet verzekerd ben gegaan, kan deze problemen er nu echt niet bijhebben

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste Kempersh, gelukkig is de zorgverzekeraar verplicht u te accepteren (althans voor de basis). Dus meldt u snel aan bij de verzekeraar die u vermoedelijk de beste service zal geven.

Fambel
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:18

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door Fambel »

Het is toch om ZIEK van te worden!
Februari overgestapt van Zilveren Kruis naar DSW.
DSW zou de oude verzekering opzeggen, daar heb ik ook een machtiging voor gegeven.
ZK blijft geld van mijn rekening schrijven, krijg zelfs nieuwe polissen en passen thuis.
ZK opgebeld, vertellen doodleuk dat dit "geval" niet meer in behandeling genomen kan worden, omdat wij te laat opgezegd zouden hebben!
Goed, DSW weer gebeld, die hadden het bewijs dat wij op tijd opgezegd hadden en heeft daar een kopie van naar het ZK gestuurd (netjes!).
Dit was in maart en inmiddels is de premie van april en mei alweer afgeschreven door het ZK!
Weer bellen naar het ZK, waar volgens mij maar èèn persoon achter de telefoon zit, daar krijg ik te horen dat per 1 juni(!) het geld teruggestort wordt. Dat betekent dat ik dus nog 3 (!) weken op mijn geld moet wachten. En gaat het nou om een paar tientjes...nee , het gaat om bijna 1200 euro!
ZILVEREN KRUIS: ik heb echt genoeg van jullie, BAH! :evil:

dragonangel
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2006 13:56

Re: dubbele zorgverzekering

Ongelezen bericht door dragonangel »

Tot mijn grote verbazing heb ik vandaag vernomen van agis dat ik nog bij hun verzekerd ben terwijl ik een brief heb van uitschrijfing. dat was al in 2004 een tijdje daarna. hebben ze mij zonder toestemming weer in hun bestand staan als ingeschreven hoe en waarom kunnen ze mij niet vertellen. het is nu 26-06-2006 en ik moest ze even bellen voor wat info hoor ik dat ik nog inschreven ben terwijl ik allang een andere zorgverzekeraar heb en het vreemde is ook nog dat ik sinds 2004 geen post van hun ontvang dus ook geen premies etc,. hun hebben mij het advies gegeven om me bij de andere verzekeraar uit te schrijfen maar dat wil ik niet wat moet ik nu doen?

Gesloten