LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een goede levensverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
moniek1971
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2008 14:55

Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door moniek1971 »

Hoi allemaal

Wij zijn op zoek naar een levensverzekering die uitkeerd bij leven?

Het is om de hypotheek over een x aantal jaren te gaan inlossen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer en er zijn hier vast goede tips.

Alvast bedankt

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door svdmeer »

Weet je zeker dat je een levenhypotheek wilt?

Als je door de bomen het bos niet meer ziet, hoe weet je dan dat je een hypotheek wilt met daaraan gekoppeld een levensverzekering?

Een risico dat je loopt is dat je te maken krijgt met een woekerpolis. Gegevens van levensverzekeringen kun je niet zelf op internet vinden, daar heb je toch een adviseur bij nodig.

Juist daarom raad ik je banksparen aan. Het meest voordelig. Tenzij jij een hele specifieke reden hebt om toch een hypotheek met levensverzekering te willen..

moniek1971
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2008 14:55

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door moniek1971 »

We hebben al een hypotheek lopen maar mochten we aan het einde van de rit nog leven moet wel de hypotheek ingelost worden.

ORV hebben we al alleen zoeken we nu een goede levensverzekering die uitkeerd bij leven.

Remi
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:45

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door Remi »

Ik zou bij je / een tussenpersoon binnenstappen en je laten adviseren. Alleen via internet 'jezelf adviseren' is niet altijd een goede oplossing!

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door svdmeer »

Je wilt dus aflossen met een kapitaalverzekering eigenwoning (KEW).

Dat je al een hypotheek hebt, betekent niet dat een levensverzekering de enige optie is. Het klinkt nu alsof je even een levensverzekering gaat uitzoeken om zo nog even achteraf een aflossing te regelen. Zo werkt het niet.

Mocht het zo zijn dat je huidige hypotheek nu aflossingsvrij is, dan is omzetten naar een spaarhypotheek of banksparen ook een optie. Hangt van je geldverstrekker af. Is nu geen antwoord op te geven. Maar er zullen heel veel opties zijn, varierend van oversluiten tot omzetten tot het uitsluitend nemen van een nieuw financieel produkt tbv. aflossing. Hou wel in je achterhoofd dat oversluiten het meest oplevert voor een tussenpersoon, maar niet altijd de meest wenselijke oplossing voor jou is.

Ga dus met een adviseur in gesprek.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je een losse levensverzekering neemt, dan heb je als nadeel dat het gegarandeerde rendement daarvan in het algemeen niet heel hoog is. Als je er winstdeling bij hebt, dan kan het rendement veel hoger worden. In sommige gevallen maakte die winstdeling in het verleden gemiddeld het rendement tot twee keer zo hoog, bv. bovenop de gegarandeerde 3% nog 3% winstdeling.

Maar dit zijn dus zeker geen gegarandeerde rendementen. Als je een (bank-) spaarhypotheek zou hebben, dan is het rendement gegarandeerd gelijk aan de rente die je voor de hypotheek moet betalen. Als je hypotheekrente bv. 5,5% is, dan heb je dus gegarandeerd ook 5,5% rendement op je spaardeel. Dat is in het algemeen veel aantrekkelijker dan het onzekere rendement van een losse levensverzekering. Maar als je op dit moment een aflossingsvrije hypotheek hebt met een zeer lage vaste rente, dan is oversluiten natuurlijk minder aantrekkelijk.

Hoe dan ook, wat voor jou interessant is, zou je vooral ook in een gesprek met een goede adviseur kunnen bepalen. (En eventueel kun je dan zijn advies hier plaatsen om te zien of zijn advies vooral goed voor jou is of goed voor zijn portemonee...)

moniek1971
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2008 14:55

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door moniek1971 »

S van de meer

Ik ga echt niet zomaar even snel een levensverzekering afsluiten. Ik ben juist op zoek naar iets goeds zonder bedonderd te worden.

Natuurlijk kan ik ook naar een adviseur en dat gaan we ook echt wel doen maar er zijn hier genoeg leden die er ook verstand van hebben en weten ook waar ik absoluut niet in moet trappen.

Ik dacht inderdaad ook aan banksparen. Dit kan gekoppeld worden aan de hypotheek.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Moniek1971
Je zoekt een levensverzekering bij uitkering bij leven. Dat betekent dus dat bij vooroverlijden je alles kwijt bent. Ik zou voor banksparen kiezen dan krijg je het ingelegde geld bij overijden tenminste terug

Mijn advies:
Banksparen plus losse orv (die heb je al)
Afhankelijk van je risicoacceptatie ten aanzien van beleggen een keuze maken over het beleggingsprofiel in het bankspaarproduct (je kunt ook gewoon sparen hierin)

moniek1971
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2008 14:55

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door moniek1971 »

We hebben inderdaad de ovr al.

Ik ben al hard aan het zoeken en alle informatie aan het doorlezen over bank sparen.

Ik kom er alleen niet erg uit met je vaste bedrag per maand.

Stel ik wil aan het einde mijn hypotheek ( 200000 ) inlossen wat wordt dan het maand bedrag? Daar kom ik dus niet echt uit?

Welke bank is betrouwbaar?

ABN Amro heeft uitgestelde hyoptheekaflossing

En niet alle banken doen aan banksparen als je de hyootheek niet bij hun neem.

Als ik naar levensverzekeringen kijk kom je uit op ongeveer 100 tot 150 euro per maand inleg.
De meeste keren alleen uit bij overlijden.

Het gaat ons erom dat we van onze hoge maandlasten afkomen. Dit kan alleen als ik met een alternatief kom anders kom ik nog niet af van mijn verzeringspollisen bij de DSB die me een lieve 400 euro kosten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Nu begrijp ik het niet meer. Heb je dan ook de hypotheek bij DSB? En je hebt daar blijkbaar ook allerlei verzekeringen lopen? Ik begrijp dan niet waarom je van die polissen af zou kunnen als je elders een opbouw-levensverzekering zou nemen. Dat staat daar toch los van? Of heb je nu bij DSB een soort levensverzekering lopen waarvoor je 400 euro per maand betaalt?

Als je je hypotheek bij dsb hebt lopen, dan zou ik je sowieso adviseren om deze elders over te laten sluiten. Kan bijna alleen maar beter worden.

moniek1971
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2008 14:55

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door moniek1971 »

'De verzekeringen bij de dsb kosten ons ruim 400 euro in de maand. Deze lasten worden te zwaar en buiten dat hebben we al 13 duizend betaald en is het nog maar 4 duizend waard.

Ik kan alleen van de verzekeringen afkomen als ik een altrnatief laat zien. en krijg dan ook die 4 duizen terug. De rest is gewoon weg. We zouden dus graag een levensverzekering willen die ons per maand minder kost maar uiteindelijk wel de hypotheeksom inlost.

Alleen op die voorwaarde gaan DSB akoord.

En het scheel me wel per maand in de kosten.

Helaas kan ik de hypotheek niet oversuiten.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door eatme »

Nou, als je het gewoon op de achterkant van een sigarendoosje (of met excel) uitrekend dan kom ik voor €200.000,- bij €150,- NETTO premie per maand voor 30 jaar al op een benodigd rendement van 7,5%. Omdat er altijd kosten zijn bij zo'n produkt en je nooit 30 jaar lang 7,5% rendement haalt moet je eerder rekeken op €200,- a €250,- premie denk ik. Maar waanneer moet je het aflossen?

moniek1971
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2008 14:55

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door moniek1971 »

Over 25 jaar :lol: Dus we hebben nog even.

Maar ik moet natuuurlijk wel met wat komen.

We hebben een gesprek gehad en nu krijgen we 1 deze dagen weer een gesprek. Ze willen zelf ook helpen om het financiele plaatje te gaan verlagen maar waar ik bang voor ben is dat ze met dingen komen waar ik de ballen verstand niet van heb, Tekenen doe ik zeker niet meer maar ik weet niet waar zij nu mee komen?

We hadden een bemiddelings/relatie adviseur. Keurige man overigens en begreep zelf ook wel dat de kosten bij ons te hoog zijn. Nu heeft hij het door gespeeld naar de een andere afdeling die ons verder kon helpen maar hij raade ons gelijk aan om achter een verzekering bij leven te gaan.

En het geld wat verdwenen is ( belegd in verkeerde aandelen zullen we maar zeggen en dan hebben we het nog niet eens over de bemiddelings kosten die ze in hun eigen zak hebben gestoken ) daar ben ik nu mee bezig via de rechts bijstand verzekering. Eigenlijk is het pure diefstal

Vandaar de druk die er achter zit.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door eatme »

Nou, als je in 25 in plaats van 30 jaar €200.000,- wil sparen dan merk je dat wel in de premie. Als je begint met de €4000,- inleg van de oude polis zit je toch wel weer gauw tussen de €300,- en €400,- per maand aan premie.

25 jaar lijkt een hele tijd, maar 2 ton is ook een heel bedrag.

Ik zou zeggen, laat het gewoon rustig uit leggen en voorrekenen. Als je het niet begrijpt, laat ze het dan nogmaals uitleggen. Ook kan je er aan denken iemand mee te nemen die er wat meer kennis van heeft en die je vertrouwd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, als je een losse levensverzekering zou hebben die 4% rendement oplevert, dan zul je toch zo'n 400 per maand moeten betalen. Zou je een spaarhypotheek kunnen krijgen tegen bv. 5,5% rente, dan zou je maandelijks 'maar' 320 euro hoeven te betalen. Dus het zou mooi zijn als je toch op de een of andere manier nu, of in de nabije toekomst, die dsb troep zou kunnen oversluiten. Ik weet niet waarom je niet kunt oversluiten, maar wellicht kun je je energie beter steken in het scheppen van omstandigheden waarin je wel kunt gaan oversluiten.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Een goede levensverzekering

Ongelezen bericht door svdmeer »

Eens met kweenie. Ik begrijp nu waarom moniek1971 graag een verzekering wil nemen, maar ik denk dat de hele zooi oversluiten beter is. Gelijk van DSB af, je verlies nemen (was je al van plan) en gelijk een degelijke financiering aan gaan.

Helaas heb je dan toch een adviseur nodig. Je kunt altijd langs meerdere adviseurs gaan, zowel bij banken als "onafhankelijke" adviseurs. Ze zijn nooit helemaal onafhankelijk en hebben hun stokpaardjes, maar ik denk dat hier het vervangen van DSB door een degelijke financiering belangrijk is.

Gesloten