LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flex-invest van DBV verzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ed1967
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mar 2007 14:40

Flex-invest van DBV verzekeringen

Ongelezen bericht door ed1967 »

In het jaar 2001 heb ik beide verzekeringen omgezet in een flex-invest/Gfi2.Deze verzekring heeft een gegarandeerd bedrag als einddatum. Dit is kapitaalverzekering met winstdeling. Voor de een betaal ik 453 euro per jaar en voor de ander 86,67 euro per maand. Als ik de afgelopen jaren kijk naar het rendement is dit volgens mij niet best. Jaar 2001 rend. 0,07%. In 2002 rend. -3%. In 2003 rend. 0,5%. In het jaar 2004 rend. 4,1%. De laatste 2 jaar is onbekend gebleven. Door de verzekeringsvoorwaarden werd er wel 4% bijgeschreven (rendement) op de opgebouwde waarde van de verzekering bijgeschreven. Laatst was ik bij een hypotheker en kraakte deze vorm helemaal af (heb een aardige overwaarde) en vond dat ik maar raar bezig was om elke maand maar weer die 86 euro te storten. Een aflossingsvrije hypotheek was veel beter. Ik begrijp dat hij ook wat wil verdienen en laat mij ook niet zo snel ompraten. Heeft iemand ook deze vorm en wat vind degene hiervan????
Gr. Ed1967

clussler
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 okt 2005 20:21

Re: Flex-invest van DBV verzekeringen

Ongelezen bericht door clussler »

Ed,
Of je deze verzekering wilt stoppen is afhankelijk van je situatie en de overlijdensdekking in de polis. Als je inderdaad een forse overwaarde hebt dan is het te overwegen om je hypotheek aflossingsvrij te maken met eventueel wel de financiële gevolgen van overlijden los afgedekt.
Je DBV polis is waarschijnlijk een combinatie van sparen(beleggen) en risicodekking met een looptijd van 30 jaar. De uitgekeerde waarde wordt dus in 2031 afgelost op je hypotheek. Maar als je nu al overwaarde hebt dan heb je dus in 2031 nog veel meer overwaarde. Je huis is dan natuurlijk nog meer waard en de een aflossingsvrije hypotheek wordt door de inflatie steeds minder waard.
Vraag je adviseur om eens een goede analyse te maken van je situatie bij pensionering, en overlijden, pas dan kun je deze beslissing goed nemen. Succes!

Witte01
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2008 12:57

Re: Flex-invest van DBV verzekeringen

Ongelezen bericht door Witte01 »

Ook ik heb een DBV flex-invest, deze moest ik afsluiten naast mijn hypotheek die ook bij DBV loopt. Ik heb 8700 euro eenmalig gestort in 2005, (tevens startdatum)betaal iedere maand 227,34 euro, einddatum in 2029 ontvang ik 68250 euro. De opbouw van de premie is Spaarpremie 57,36 euro, Risicopremie 131,98 euro, en Kosten 38,00 euro.
Ik vernam onlangs dat flex-invest terziele is en DBV overgenomen is door Reaal, is dit een woekerpolis, en is het verstandig om hier mee te stoppen, heb al wel een stuitingbrief laten versturen.

Gesloten