Gaan de premies van autoverzekeringen door het coronavirus omlaag?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Gaan de premies van autoverzekeringen door het coronavirus omlaag?

Ongelezen bericht door Radar »

Het is stiller op de weg dan ooit tevoren. Schadeherstelbedrijven hebben hun business zien teruglopen tot eenderde van wat gebruikelijk is. Ze merken bovendien dat consumenten bang zijn om de auto aan te beiden voor reparatie. Momenteel wordt er enorm veel minder schade geclaimd door consumenten. De vraag is dan ook: wat gaat dat betekenen voor de premies van autoverzekeringen?

Bekijk het fragment hier

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Gaan de premies van autoverzekeringen door het coronavirus omlaag?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Denk het toch niet.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Gaan de premies van autoverzekeringen door het coronavirus omlaag?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Misschien iets, al verwacht ik van niet. Autoverzekeringen zijn niet bepaald winstgevend.

Bovendien zal er een stijging van de zorgpremie tegenover staan. Zorgverzekeraars staan voor een hele hoop onvoorziene kosten waardoor hun buffers snel slinken. Er is een wettelijk minimum wat zorgverzekeraars als buffer aan moeten houden.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gaan de premies van autoverzekeringen door het coronavirus omlaag?

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerst maar eens zien hoe lang het duurt voor de maatschappij weer opgestart wordt en wat er dan gaat gebeuren. Het zou zomaar kunnen dat er dan ineens veel meer ongelukken gebeuren omdat mensen de drukte helemaal niet meer gewend zijn.

Maar ook al zou de premie verlaagd worden, het zal sowieso geen structurele verlaging zijn.

Erik Robben
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2020 08:41

Re: Gaan de premies van autoverzekeringen door het coronavirus omlaag?

Ongelezen bericht door Erik Robben »

Gisteren een bestelwagen gekocht om in de crisistijd te gaan bezorgen aan huis. Om problemen met de Gemeente te voorkomen, daar wij mobiele snackwagens hebben, mijn inschrijving bij de KvK gewijzigd en bezorgen aan huis toegevoegd. Nu wil ik deze bestelauto verzekeren, maat krijg nergens een acceptatie omdat bezorgen van maaltijden is uitgesloten. Ook de A.S.R. verzekert de auto niet, maar wel zeggen dat ze mild zijn in de crisistijd. Onbegrijpelijk. Heb de laatste 15 jaar geen schade gemaakt.
Eindadvies: U kunt zich verzekeren bij de Verenigde tegen een hoge premie.
Ben ik soms een crimineel?
Probeer alleen maar mijn hoofd boven water te houden in deze crisistijd.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gaan de premies van autoverzekeringen door het coronavirus omlaag?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar hoeveel maaltijden wil je met die bus bezorgen dan? Doorgaans gaat het met een scooter. Veel sneller, wendbaarder en goedkoper. Ik kan me de twijfel van de maatschappijen eerlijk gezegd wel voorstellen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gaan de premies van autoverzekeringen door het coronavirus omlaag?

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij kregen van promovendum al 2 maanden wat korting op de autoverzekering, maar dat is meer marketing dan structureel volgens mij. Naja, genoeg voor een flesje wijn, dus altijd leuk meegenomen.

thomascune
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2020 10:47

Re: Gaan de premies van autoverzekeringen door het coronavirus omlaag?

Ongelezen bericht door thomascune »

Lijkt mij erg stug dat verzekeraars tijdelijk een premieverlaging doorvoeren, uitgaande van de hoop dat het coronavirus ook tijdelijk is.

wini
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2021 10:55

Re: Gaan de premies van autoverzekeringen door het coronavirus omlaag?

Ongelezen bericht door wini »

Als je goed koop wil rijden moet je niet in nederland taken.
Want daar is alles duur in dat kloten land met een kloten regering weg met Mark Rutte die alles verpest.
In Duitaland scheelt de prijs van benzine 0,35 euro cent goed koper.tank altiijd al twee jaar in duitsland .

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Gaan de premies van autoverzekeringen door het coronavirus omlaag?

Ongelezen bericht door Jablan »

Dan tank je niet vaak. Juli-December 2020 was het prijsverschil 41 cent, tegenwoordig rond de 25 cent. Alle verschillen volgen uit wijzigingen bij de BTW en accijnzen.

Meer ontopic: onze autoverzekeringspremie is gelijk gebleven, nog steeds hetzelfde bedrag als in januari 2020.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Gaan de premies van autoverzekeringen door het coronavirus omlaag?

Ongelezen bericht door de auditu »

Als u vindt dat het hier zo slecht is, raad ik aan te emigreren. Overigens ben ik geen fan van MR. Hij blijkt een slecht geheugen te hebben.

Gesloten