LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garant4U fietsverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
suyke007
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2013 22:28

Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door suyke007 »

wij hebben vorig jaar een fiets gekocht en daarbij een fiestverzekering bij Garant4U afgeloten, afgelopen week ontvingen we per e-mail van Garant U dat er faillisement aangevraagd is en daarmee alle activiteiten beëindigd zijn.
er komt geen gehoor op mails die verzonden zijn, Het bedrijf weigert de openstaande verzekeringskosten terug te betalen, bij ons is dit een bedrag van 534 euro . dit zijn we dus kwijt en de fiets niet verzekerd.
wat kunnen we het beste doen, onze fietsenmaker stelt voor om aangifte te doen wegens valsheid in geschrifte.groet Ellen uit Arnhem

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door berndv »

Valsheid in geschrifte? Dat zou alleen kunnen als ze u geld in rekening hebben gebracht, nadat het faillissement is uitgesproken. Dan is het nog geen valsheid in geschrifte, maar een economisch delict(nog hogere straffen).

Het faillissement hebben ze denk ik niet zelf voor gekozen, maar was waarschijnlijk de enige en laatste oplossing. Probeer de curator te achterhalen, als u een claim bij hen heeft, zult u dat via een curator moeten regelen.

Die 534 euro, was dat de gewone premie? Als dat zo was, kunt u claimen wat u wilt, maar zult u uw premie niet terug ontvangen, dat was uw maandelijkse verplichting, in ruil daarvoor hebben ze uw fiets verzekerd. Dat u geen aanspraak heeft hoeven maken op de verzekering, betekent niet dat u betaalde premies kunt terugclaimen. Als ik mijn auto op zeg, en nooit schade heb gehad, kan ik ook niet de premie terugvorderen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Behoorlijk schimmig zaakje. Garant4U is bijna niet te vinden met Google. Als je goed zoekt vind je het adres
Molenbaan 16 - Capelle Aan Den Ijssel

Google Street View laat daar een fietsenzaak zien met op de gevel dit webadres:
http://www.ado-bike.com

Nu:
http://www.adobike.nl/

Had je je fiets bij Ado gekocht of ergens anders?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door nevermind »

berndv schreef:Valsheid in geschrifte? Dat zou alleen kunnen als ze u geld in rekening hebben gebracht, nadat het faillissement is uitgesproken. Dan is het nog geen valsheid in geschrifte, maar een economisch delict(nog hogere straffen).

Het faillissement hebben ze denk ik niet zelf voor gekozen, maar was waarschijnlijk de enige en laatste oplossing. Probeer de curator te achterhalen, als u een claim bij hen heeft, zult u dat via een curator moeten regelen.

Die 534 euro, was dat de gewone premie? Als dat zo was, kunt u claimen wat u wilt, maar zult u uw premie niet terug ontvangen, dat was uw maandelijkse verplichting, in ruil daarvoor hebben ze uw fiets verzekerd. Dat u geen aanspraak heeft hoeven maken op de verzekering, betekent niet dat u betaalde premies kunt terugclaimen. Als ik mijn auto op zeg, en nooit schade heb gehad, kan ik ook niet de premie terugvorderen.

Ik denk, dat TS een schade heeft geclaimd, en het bedrag van 534 euro nog tegoed had van deze maatschappij.
Bernd een fietsverzekering, tenminste van mij kost +- 150 euro voor 3 jaren, dus dit bedrag was dan een beetje aan de hoge kant.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het wordt nog gekker: Ado-Bike is nu Maxbike:
http://www.adobike.nl/index.php?option= ... Itemid=132

Ook weer gevestigd aan Molenbaan 16.

Met deze dealers (o.a. in Arnhem):

http://www.maxbike.nl/dealer-zoeken

Hier zit overduidelijk een luchtje aan.

suyke007
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2013 22:28

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door suyke007 »

excuses ik heb me 100 euro verteld voor twee fietsen totaal 434 euro voor 3 jaar ( heb de fiets net 7 maanden) . het was eerst inderdaad ADO fietsgarant, inderdaad aan de Molenbaan 16 Capelle a/d Ijssel.
er is geen contact meer te krijgen met dit bedrijf, per e-mail komt er een berichtje, dat de aktiviteiten gestaakt zijn en mail niet meer gelezen wordt.
Ik ga proberen de curator te achterhalen.... bedankt voor jullie reacties, groet Ellen

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door berndv »

nevermind schreef: Bernd een fietsverzekering, tenminste van mij kost +- 150 euro voor 3 jaren, dus dit bedrag was dan een beetje aan de hoge kant.
Sorry, geen ervaring mee, die fiets van mij komt zo weinig de schuur uit dat een verzekering nietnecht iets is. En in de schuur dekt de inboedel verzekering dat wel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Van een faillissement is geen sprake; ze proberen gewoon onder uitbetaling uit te komen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door berndv »

Bob Schurkjens schreef:Van een faillissement is geen sprake; ze proberen gewoon onder uitbetaling uit te komen.
zoals ik in de 2e reactie van ts lees is er geen sprake van uitbetaling van een schade, maar een vooruitbetaalde premie van 3 jaar voor 2 fietsen, die nu na 7 maand niet meer gedekt zijn. Dit omdat ze claimen failliet te zijn

Marselus
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2013 10:25

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door Marselus »

Mijn vrouw is ook slachtoffer geworden van dit zooitje ongeregeld.

Blijkt dus dat geen faillissement bij de Rechtspraak (kies Rechtspersoon)(http://insolventies.rechtspraak.nl/default.aspx) inzake Garant4U BV of diens kvk-nummer of adres, zoals vermeld bij kvk (http://www.kvk.nl), bekend is.

Je reinste oplichterij is mijn conclusie als ik alleen op deze informatie af ga. En nu? Ik zou zoveel mogelijk mensen aanraden op dit onderwerp te reageren zodat er een overzicht van de schade te bepalen is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door berndv »

Als zij hun afspraken mbt de verzekering niet nakomen, zijn ze in gebreke, dus als slachtoffer schriftelijk in gebreke stellen. Alleen zoals hierboven wordt beschreven is er geen faillisement te vinden. Het bedrijf garant4u is volgens de KVK gevestigd in Rotterdam hoogvliet.

Een berichtje dat ze hun activiteiten staken en u onverzekerd achterlaten kan natuurlijk niet, u heeft betaald voor een periode, dit dienen ze ook te leveren. Ik lees hierboven ook nog iets als ADO garant, dus het is mij onduidelijk wie er nu waar iets heeft afgesloten in welke constructie. Of dit om een tussenpersoon. Constructie gaat, dan is het natuurlijk weer een ander verhaal. Dan kan het natuurlijk zo zijn dat ADO garant de tussenpersoon is voor de garant4u verzekering, en garant4u de verzekeraar. Als dan de tussenpersoon er mee stopt, gaat de verzekering gewoon door. Maar vind hetballemaal maal een vaag zaakje.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou de Autoriteit Financiële Markten (AFM) eens bellen of mailen. Bonafide fietsverzekeraars staan onder toezicht van de AFM. Deze beunhaas wellicht niet.

https://www.google.com/search?q=afm+toe ... 80&bih=876

odette1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2013 18:23

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door odette1978 »

Wij hebben vandaag ook een brief ontvangen van garant4u, wij hebben in september voor 2 fietsen een verzekering afgesloten voor 3 jaar a 120 euro per fiets. Het is ook erg vreemt dat er nergen op internet iets over deze maatschappij te vinden is. Na het lezen van de berichten op dit forum hebben wij het idee dat we opgelicht zijn!

sun79
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2013 15:21

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door sun79 »

Ik ben ook slachtoffer geworden van dit bedrijf. Ik heb maart 2012 een fiets gekocht bij Ado bike. Ik heb in de winkel direct het Ado fietsgarant afgesloten voor 3 jaar. In december kreeg ik een brief thuis van garant4u dat zij hun activiteiten moeten staken. Ik ben nooit geinformeerd dat de verzekering bij hen werd ondergebracht of is overgenomen. Ik heb garant4u geprobeerd te bellen en te mailen, maar beiden zijn niet in gebruik. In de winkel zeggen ze alleen, ja dat klopt ze zijn failliet, maar ze weten niet wie de curator is en ze wisten niets eens wat een curator is. Heb de ombudsman en de consumentenbond gebeld, maar die zeggen niet over verzekeringen te gaan. Heb de kamer van koophandel gebeld, daar is geen faillissement bekend, eveneens niet bij de AFM, de rechtbank Rotterdam en op curatorennet.nl. Ze hebben zich dus niet officieel failliet laten verklaren en er is dus ook geen curator bekend waar je je als schuldeiser kunt melden.
Op de site van Ado bike worden dezelfde verzekeringen nog steeds aangeboden. Ik heb hen ook om info gevraagd, maar krijg geen reactie. Ik heb Tros Radar nu een mail gestuurd om alsjeblieft te helpen bij dit malefide zaakje.

Roned70
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2013 13:20

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door Roned70 »

ADO-Bikes. Als je ziet wat er werkt, heb je al gegeten en gedronken.

amos
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2011 12:42

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door amos »

Ik ben ook slachtoffer geworden van dit bedrijf Garant4u . Ik heb paar maanden geleden een fiets gekocht bij Ado bike. Ik heb in de winkel direct het Ado fietsgarant afgesloten voor 3 jaar. In december kreeg ik een brief thuis van garant4u dat zij hun activiteiten moeten staken!!

Volgens mij ze zijn oplichters...
Help, Wie weet hoe kan ik mijn geld terug krijgen?
Groeten

quarm
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2013 09:42

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door quarm »

Ook ik heb via mijn fietsleverancier in Arnhem-noord een brief gekregen met de mededeling dat GARANT4U er mee is gestopt.Ik heb een fiets voor mijn zoon gekocht in sept'12 en een verzekering afgesloten voor 85,-.
Ik hoop dat we met zijn allen een zaak hebben!

Johanna-4
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2013 15:33

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door Johanna-4 »

Ik heb op 4 augustus 2012 een damesfiets gekocht bij ADO in Vlaardingen, met een garantie van 3 jaar. Uiteraard ook bij Garant4u omdat de verkoper mij dit mij aanraadde. Ik ben dus slechts 4 maanden verzekerd geweest ipv 3 jaar. Dit voor het bedrag van 75 euro.
Ook ik wil graag weten of deze garantie door een ander is overgenomen zodat de fiets nog steeds verzekerd is, en anders het geld retour want als je op zulke korte termijnen nog verzekeringen verkoopt terwijl je weet dat het niet goed gaat met het bedrijf of je diensten niet waar kunt maken riekt dat inderdaad naar oplichterij.

yassy1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2013 11:34

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door yassy1981 »

Ik heb een verzekering voor me zoontjes fiets afgesloten in november 2012 van 90 euro,ook moest ik er een slot van 40 euro erbij kopen om de fiets te kunnen verzekeren,dus dat was een duur grapje voor een verzekering wat een maand erna falliet gaat!
Ik voel me erg opgelicht door hun,wat zou ik hieraan kunnen doen?

fiets31
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2013 16:19

Re: Garant4U fietsverzekering

Ongelezen bericht door fiets31 »

Ook ik heb in juli 2012 bij mijn fiets een verzekering afgesloten bij ADO fietsgarant voor 3 jaar voor 155 euro. In februari 2013 heb ik een brief (gedateerd 30 december 2012) ontvangen van GARANT4U (een heel andere naam) dat de activiteiten gestaakt zijn omdat ze het hoofd niet boven water kunnen houden. Hoe kan het dat mijn verzekeringsmaatschappij opeens van naam is veranderd zonder mij in te lichten? Is de verzekeringsportefeuille van GARANT 4U door een ander overgenomen? Ik snap er niks van en heb het idee dat ik opgelicht ben. Geld kwijt en niet meer verzekerd. Schandalig!!

Gesloten