LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [geen ?] uitbetaling levensverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
dengelen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2010 15:37

[geen ?] uitbetaling levensverzekering

Ongelezen bericht door dengelen »

bij de verzekeringspapieren van mijn ouders zat een uitbetalingsverzoek van twee levensverzekeringen, na contact te hebben opgenomen met de Nat. Nederlanden kreeg ik een brief terug dat alles uitbetaald/uitgekeerd zou zijn, ruim 12 jaar geleden, waar moet ik zijn om dit te kunnen controleren, banken hoeven hun gegevens maar 7 jaar te bewaren en bij de NN zegt men dit ook. Mijn ouders zijn gelukkig nog wel allebei in leven. Wie o wie kan mij helpen????

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: [geen ?] uitbetaling levensverzekering

Ongelezen bericht door Berenice »

Waarom denk je dat het niet uitbetaald is en weten je ouders het niet meer???

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: [geen ?] uitbetaling levensverzekering

Ongelezen bericht door henk51 »

bij de verzekeringspapieren van mijn ouders zat een uitbetalingsverzoek van twee levensverzekeringen
Waar zijn de orginele polissen? Zijn die er nog of is er alleen maar een uitbetalingsverzoek? Je hebt voor uitbetaling in ieder geval de orginele polissen nodig welke je mee stuurt met het uitbetalingsverzoek. Als je de orginele polissen nog wel hebt staat daar waarschijnlijk een einddatum op. Als er alleen een uitbetalingsverzoek is is de kans groot dat de orginele polissen jaren geleden al opgestuurd zijn om uit te laten betalen.

gr Henk

dengelen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2010 15:37

Re: [geen ?] uitbetaling levensverzekering

Ongelezen bericht door dengelen »

nee mijn ouders weten het niet meer, en er zijn nog wel polissen maar het lijken copiën, als er zou uitbetaald zijn zou ik het weten, maar ik weet er niets van, heb bij de verzekering copiën aangevraagd van hun uitbetaling aan mijn ouders dus ik moet even afwachten denk ik.

dengelen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2010 15:37

Re: [geen ?] uitbetaling levensverzekering

Ongelezen bericht door dengelen »

Ik heb vandaag al papieren van de Nationale Nederlanden gekregen waaruit blijkt dat het inderdaad uitbetaald zou zijn, alle gegevens kloppen. Mijn ouders houden echter vol dat ze het nooit op de bank gestort hebben gekregen, dus ik weet het nu ook niet meer, iemand anders wel?

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: [geen ?] uitbetaling levensverzekering

Ongelezen bericht door Byob »

als er zou uitbetaald zijn zou ik het weten, maar ik weet er niets
U bent ook 12 jaar geleden beheerder van dit soort zaken voor uw ouders? Of hadden ze dit toch ook zelfstandig kunnen/mogen doen?

Het hele verhaal zou natuurlijk waar kunnen zijn, maar dan bent u (of eigenlijk uw ouders) degene die dat zou moeten gaan bewijzen.

Zonder bankafschriften uit die tijd lijkt mij dit een onmogelijke zaak.

Was de polis voor die tijd ook al premievrij? Of is men 12 jaar geleden ook plotseling opgehouden met het incasseren van premie?

En wat voor bedrag zou er ongeveer uitbetaald moeten zijn?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: [geen ?] uitbetaling levensverzekering

Ongelezen bericht door henk51 »

Code: Selecteer alles

nee mijn ouders weten het niet meer, en er zijn nog wel polissen maar het lijken copiën,
Het feit dat er alleen kopieen zijn van de polissen geeft eigenlijk ook al de bevestiging dat het uitbetaald is ,daar de orginele polissen toendertijd zijn meegstuurd met het uitbetalingsverzoek.

Ik heb vandaag al papieren van de Nationale Nederlanden gekregen waaruit blijkt dat het inderdaad uitbetaald zou zijn, alle gegevens kloppen. Mijn ouders houden echter vol dat ze het nooit op de bank gestort hebben gekregen
Je hebt de gevraagde bewijzen gekregen en de orginele polissen zijn er niet meer
wat wil je nu nog meer.Advies zet op de kopiieen is uitbetaald of vernietig ze
anders komen over een aantal jaren de kleinkinderen weer met een zelfde soort vraag.

gr Henk

Gesloten