LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Abu Talib
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 nov 2020 13:48

Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Abu Talib »

Na een brand in mijn bedrijf kwamen twee experts ingehuurd door Abn Amro schadebehandelingen. [Persoonsnamen werden door de moderator verwijderd] bij mij op de zaak.
Tijdens een van de eerste gesprekken gaf [een expert van Lengkeek] al aan dat de verzekeraar een grotere voordeel heeft bij mijn faillissement omdat zij dan enkel 13 weken uitkeringstermijn hoeven uit te keren.

En dat klopte ook dus genoeg motivatie voor de experts en verzekeraar om de zaak zolang uit te stellen tot dat ik failliet ben.

In een bedrijfsvorm als VOF en als eenmansbedrijf wordt je persoonlijk aansprakelijk gesteld na de faillissement waardoor je geen kracht meer hebt om de verzekeraar en haar experts voor de rechter te slepen want alle financiële middelen zijn door de curator afgepakt.

Tot vandaag loopt mijn zaak nog tegen Abn Amro en inmiddels zijn wij vier jaar verder en mijn partner is zo hard geraakt door alle ellende dat zij begin dit jaar volledig medisch is afgekeurd. Na ruim 10 jaar ondernemen ben ik vandaag een mantelzorger en werkloos door de nalatigheid van de verzekeraar.

Mijn advies sluit nooit een rechtsbijstandverzekering bij dezelfde verzekeraar af waar je in de toekomst een geschil mee kunt krijgen.
Ga niet in onderhandelingen met de experts en communiceer altijd per mail.

Schakel een advocaat vanaf dag 1 in. Dit kost wat maar is noodzakelijk en garandeert veilig verloop.

Lengkeek is heel slordig met schade begrotingen en of ze volledig onafhankelijk werken is te betwisten. Ook stellen ze begrotingen op en later noemen ze dat finale kwijting. Dus vraag goed na waar het om gaat. Of het nou een begroting is of finale kwijting?

Lengkeek geeft ook fout informatie door over jou medewerking bij de verzekeraar. Wat zij later tegen jou gebruiken bij eventuele rechtzaak. Daarom zet de verzekeraar altijd in de cc.

Weet ook dat vinden van een onafhankelijke contra expert in praktijk moeilijker is dan men denkt. Vaak kennen ze elkaar. Hierbij kun je het beste je eigen rechtsbijstand om advies vragen anders word je beschuldigd dat je geen onafhankelijke expert hebt genomen. Begin hier direct aan en hou de correspondenties tussen beide experts goed in de gaten.

Hou media kanalen op de hoogte en alert.

Lengkeek en Abn Amro hebben ons leven geruïneerd. Laat dat jou niet overkomen.

Ik hoop dat niemand in zo'n situatie belandt. Zelfs wanneer wij ons huis uit werden gezet en onze kinderen zouden worden afgepakt door de gemeente, kon het Abn Amro geen balzak schelen. De verzekeraar was zo koud als een lijk in ons geval. Je wordt er misselijk van.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Was u niet verzekerd voor inkomen dan? En waardoor ontstond de brand? Geen idee hoe groot die brand was, maar als door brand uw hele bedrijf verwoest wordt hoeft dat nog niet tot een faillissement te komen. U zal niet het geld op de bank hebben staan om meteen alles voor te financieren, maar bij een gezond bedrijf zijn daar wel middelen voor.
Noem mij maar sceptisch, maar hoeveel kosten had u dan dat u privé ook alles kwijt bent geraakt?

Abu Talib
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 nov 2020 13:48

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Abu Talib »

Dank voor u reactie, Ik was heel goed verzekerd en had ook een bedrijfsschade verzekering tot hoogstens 78 weken. brand ontstond door broei in theedoeken en er was nooit een discussie daarover. maar niet tijdig uitkeren van een voorschot was de kern van het probleem vertragen en vertragen tot het faillissement leek de intentie wel. de verzekeraar had een begroting/finale kwijting van €46000,- voorgesteld wat niet volledig op feiten was gebaseerd maar meer op gevoel en kwam twee maanden na de brand terwijl de experts wisten direct na de brand dat de schade veel hoger was. ik vroeg of zij daar een flinke voorschot van willen uitkeren zodat ik mijn bedrijfsschade kan beperken. en ik stelde ook voor om later de reeds uitgekeerde bedrag in mindering te brengen met de totale schade nadat het is vastgesteld op feiten. daar ging de verzekeraar niet mee akkoord. mijn maandelijkse zakelijke kosten waren ook hoog minsten €5000,- per maand.
vervolgens kreeg ik de experts ook niet te pakken ze namen mijn telefoon niet op en reageerden niet op mijn berichten. beide experts beloofden om terug te bellen maar dat gebeurde ook nooit. mijn bedrijf had niet failliet mogen gaan als verzekeraar haar Polis was nagekomen maar onnodig vertragen van de hele zaak heeft mij veel klanten gekost. en geen klant betekent geen omzet. zij hebben geen rekening gehouden met wat voor werkzaamheden er waren in mijn bedrijf en hoe moeilijk het was om werk uit te besteden, ook geen rekening gehouden met de kwetsbaarheid van de machines die heel moeilijk verkrijgbaar waren en ook niet met de hersteltijd van de bedrijfsruimte die onder de woningbouw viel en bijna vijf maanden in beslag nam. de enige reden waarom dat bedrijf tot tien maanden na de brand heeft kunnen overleven was omdat ik niet wilde geloven dat ik op het rand van faillissement stond en bleef maar doorgaan daardoor kwam ik alleen maar in de schulden. maar als ondernemer die tien jaar in een bedrijf heeft geïnvesteerd wil je niet denken aan faillissement en je hoopt dat de verzekeraar bijdraait en voldoende compenseert. de vraag die ik en de rechter-commissaris aan de expert Lengkeek hebben gesteld is '' waarom kon er niet een flinke voorschot worden uitgekeerd?'' en daar kon de Expert niets op zeggen. en mijn vraag is ook, hoe kan ik na tien maanden failliet zijn als ik een bedrijfsschade verzekering tot anderhalf jaar heb? waarom heeft de verzekeraar mijn bruto winst nooit aangevuld? dan had ik toch nooit failliet kunnen gaan. alleen het werk wat werd uitbesteed koste mij ongeveer €20000,- en de verzekeraar heeft voor de uitgaves €1500 uitgekeerd wat bedoeld was voor de vaste kosten voor een periode van bijna vier maanden. onvoorstelbaar!!

Abu Talib
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 nov 2020 13:48

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Abu Talib »

Even een aanvulling, ter voorkoming extra schade moesten per direct 5000 servetten worden aangeschaft. De verzekeraar had beloofd om die te betalen maar dat belofte kwamen zij ook niet volledig na. Het is ook gevaarlijk om kosten te maken die de verzekeraar nooit volledig en tijdig zal vergoeden.
Om die reden neemt de wantrouwen toe en durf je niet verder geld te investeren wetende dat je op zo niet korte maar wel op langere termijn in problemen kunt komen.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Emcede »

U heeft niet de moeite genomen de huisregels te lezen.

“Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals persoonsnamen, initialen, telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.”

Het noemen van namen is niet toegestaan.

Wellicht bent u ook zo omgegaan met de polisvoorwaarden van uw verzekering...

Abu Talib
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 nov 2020 13:48

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Abu Talib »

U snapt natuurlijk ook wel dat ik en mijn gezin door een hel zijn gegaan de afgelopen vier jaar en het einde is nog steeds niet in zicht en melden van hun namen mijn minste zorg is.

Of het mijn eigen schuld was of de nalatigheid van de verzekeraar dat is aan de rechter om te beslissen.
Ik denk niet dat de polisvoorwaarden wanneer in tegenstrijd met de burgerlijke wetboek zwaarder wegen. Sterker nog de verzekeraar heeft een zorgplicht naar de verzekerde. Vindt u het kunnen dat zelfs wanneer een jurist die wel de polisvoorwaarden beter moet kennen de verzekeraar aandringt om actie te ondernemen omdat het gezin straks dakloos is en de verzekeraar met daarop reageert "we houden ons aan de polisvoorwaarden"? Hoe kan het dan zo zijn dat drie verschillende advocaten na het grondig bestuderen van deze zaak van mening zijn dat deze zaak stinkt? Zelfs proces financiering deelt deze mening?

De experts worden niet voldoende betaald door de verzekeraar daardoor zijn zij ook minder gemotiveerd om meer tijd te investeren. De begrotingen die opgesteld zijn door de experts hebben in totaal niet meer dan 4000 euro gekost terwijl de begrotingen die door contra experts zijn opgesteld kosten al gauw 13000 euro. Waarom zouden dan de verzekeraar haar experts extra tijd investeren in mijn zaak?

Zou u akkoord gaan met de voorstel van de verzekeraar als het gebaseerd was op gevoel?

Als u zegt dat ik mijn Polisvoorwaarden niet ken, hoe denkt u dan over de advocaten en juristen die wel met mij eens zijn en ook op de hoogte zijn van de Polisvoorwaarden? En mijn mening delen.

Hoeveel mensen kennen de polisvoorwaarden uit hun hoofd? Hoeveel mensen krijgen met zo'n incident te maken? Hoeveel mensen kunnen je daarbij adviseren? Niet veel. En zelfs wanneer je de polisvoorwaarden doorneemt kan je het anders begrijpen dan een deskundige of een jurist. Niet kennen van je Polisvoorwaarden is geen misdaad en zelfs de verzekeraar kijkt er niet raar van op.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Brahms »

Een enorme lap tekst in vele berichten, maar hoe het verloop van incident en het verzekeringstraject is, blijft compleet onduidelijk. Er wordt met enorme bedragen gesmeten, maar de samenhang en waarop deze gebaseerd zijn is compleet onduidelijk.

Abu Talib
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 nov 2020 13:48

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Abu Talib »

Beste Brahms Dit incident duurde 10 maanden vanaf de brand tot faillissement. Het lijkt mij lastig om alle details hier te delen. Betreft het verzekerings traject kan ik wel zeggen dat het heel langzaam liep de eerste begroting kwam twee maanden na de brand. Als je een specifieke vraag heb dan wil ik daar graag op reageren.

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door 16again »

Abu Talib schreef:
29 nov 2020 00:56
De experts worden niet voldoende betaald door de verzekeraar daardoor zijn zij ook minder gemotiveerd om meer tijd te investeren.
Het maakt niet zoveel uit hoeveel die experts betaald krijgen. Belangrijker: Wie betaalt de expert? De conclusie van de expert moet natuurlijk wel in het straatje passen van de opdrachtgever, de expert wil ook weer nieuwe opdrachten.

(delen van) Zembla uitzending hierover uit 2009
https://www.youtube.com/watch?v=juUM-OvOosA
https://www.youtube.com/watch?v=TYDdjnhzDhY

Originele video werkt niet meer (bij mij)
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... an-ellende

Abu Talib
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 nov 2020 13:48

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Abu Talib »

Beste Snuffel1, ik had zowel bedrijfsschade verkering als brand en inboedelverzekering. Er was ook geen discussie daarover. De schadebegroting van de verzekeraar bestond uit inventaris en omzetderving. En de discussie ging ook niet over de hoogte van de schade en maakt dit incident nou ook zo bijzonder. Mijn verzoek aan de verzekeraar was om een flinke voorschot uit te keren zodat ik mijn werkzaamheden kon uitbesteden en daarmee mijn klanten kan behouden en de herstel van de bedrijf en machines kan worden voortgezet. De verzekeraar wilde geen voorschot uitkeren maar een finale kwijting doen. Ik kon daar niet mee akkoord gaan omdat ik absoluut geen idee had wat de schade exact is en daarvoor moest ik de begrotingen van de contra experts afwachten. Wanneer ik de verzekeraar uiteindelijk zover kreeg om een bedrag uit te keren was ik bijna vier maanden verder en 65% van mijn klanten kwijt. Dus in het kort had de verzekeraar naar mijn mening tijdig een voorschot uitgekeerd dan kon ik mijn klanten behouden. En daarmee mijn bedrijf redden.

Abu Talib
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 nov 2020 13:48

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Abu Talib »

16again ik ben met u eens en zover ik heb kunnen uitzoeken heeft een van deze experts van lengkeek ruim 10 jaar opdrachten van Abn Amro ontvangen. Wat nu inmiddels 14 moet zijn. Maar je hebt ook geen keus, wie zegt dat de experts die wij inhuren wel 100%onafhankelijk zijn. Je krijgt een hele andere discussie hierdoor.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Radar »

De TS zoekt hulp en wordt aangevallen – ja, dit noemen we aanvallen. Dat is niet waar we met ons forum naartoe willen. Neem alsjeblief nieuwe leden en hun vragen serieus, help waar kan en laat oordelen achterwege. Met onze dank! ^JS

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Sira »

Ik las ergens dat er al een advocaat voor u aan het werk is. Heeft deze advocaat u dan nooit geadviseerd een onafhankelijke expert in te schakelen? Dat zou mijn advies zijn. Overleg dit op korte termijn met uw advocaat, want hoe langer u wacht, hoe moeilijker het wordt om e.e.a. te bewijzen.

Abu Talib
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 nov 2020 13:48

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Abu Talib »

Sira schreef:
29 nov 2020 12:38
Ik las ergens dat er al een advocaat voor u aan het werk is. Heeft deze advocaat u dan nooit geadviseerd een onafhankelijke expert in te schakelen? Dat zou mijn advies zijn. Overleg dit op korte termijn met uw advocaat, want hoe langer u wacht, hoe moeilijker het wordt om e.e.a. te bewijzen.
ik heb meerdere pogingen gedaan om een contra expert in te schakelen mat name voor de voorschot. de eerste expert slaagde er niet in om een voorschot los te krijgen. Hij kwam ook nooit bij mij op de zaak om de schade op te meten. om hele verhaal kort te houden het was geen succesvolle samenwerking. daarna heb ik rechtsbijstand ingeschakeld omdat het allemaal te lang duurde. ik hoopte erop dat met juridisch steun en deskundigheid enig vaart te kunnen maken. maar helaas gingen dingen daar ook heel erg traag omdat er steeds een ander jurist bijkwam moest ik het verhaal helemaal vanaf het begin uitleggen.

ik weet niet of hier sprake was van belangenconflict omdat de rechtsbijstand en de verzekeraar zijn partners en hadden recent nog een tien jarige samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Abn Amro geeft zelf ook duidelijk aan op haar website dat zij een Partnership hebben met Arag.

uiteindelijk heeft Arag (rechtsbijstand)een expertise bureau aangewezen en daar wilde de verzekeraar de kosten niet van betalen. na trekken en duwen kregen wij de verzekeraar eindelijk zo ver om toch akkoord te geven voor de contra expert. de communicatie liep heel traag het leek net alsof Abn Amro met opzet de uiterste datum nam om te reageren op onze berichten. inmiddels waren wij acht maanden verder na de brand. schade begroting van de contra expert was meer dan het dubbele van wat Lengkeek had opgesteld. communicatie was nog steeds erg traag Lengkeek reageerden zelf niet tijdig op de berichten van de contra expert en kwam haar belofte niet na om tijdig te reageren. en enkele weken later was ik failliet verklaard.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door kuklos »

Radar schreef:
29 nov 2020 11:35
De TS zoekt hulp .....
Wellicht ben ik de enige, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke hulp TS nu precies zoekt.

Abu Talib
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 nov 2020 13:48

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Abu Talib »

kuklos schreef:
29 nov 2020 13:56
Radar schreef:
29 nov 2020 11:35
De TS zoekt hulp .....
Wellicht ben ik de enige, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke hulp TS nu precies zoekt.
Het gaat mij erom dat ik mijn schade volledig gecompenseerd krijg en er is al een rechtszaak aangespannen tegen de verzekeraar. wat mij zorgen baart is dat de verzekeraar niet eens zal zijn met de vonnis en naar hogere beroep zal stappen wat vervolgens weer jaren kan duren. wij hebben de middelen en energie niet om nog eens vier jaar dit aan te vechten vooral ook omdat ik nu werkloos ben en als mantelzorger thuis ben. de kosten zijn immens hoog en inkomen is laag. mijn vraag is ook hoe kan ik dit proces versnellen want de advocaat geeft al aan dat hogere beroep waarschijnlijk onvermijdelijk is. ondertussen gaat de gezondheid van mijn partners met de dag achteruit. welke middel is er nog om te gebruiken in mijn zaak om dingen sneller te laten lopen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Abu Talib schreef:
29 nov 2020 14:05
Het gaat mij erom dat ik mijn schade volledig gecompenseerd krijg en er is al een rechtszaak aangespannen tegen de verzekeraar. wat mij zorgen baart is dat de verzekeraar niet eens zal zijn met de vonnis en naar hogere beroep zal stappen wat vervolgens weer jaren kan duren. wij hebben de middelen en energie niet om nog eens vier jaar dit aan te vechten vooral ook omdat ik nu werkloos ben en als mantelzorger thuis ben. de kosten zijn immens hoog en inkomen is laag. mijn vraag is ook hoe kan ik dit proces versnellen want de advocaat geeft al aan dat hogere beroep waarschijnlijk onvermijdelijk is. ondertussen gaat de gezondheid van mijn partners met de dag achteruit. welke middel is er nog om te gebruiken in mijn zaak om dingen sneller te laten lopen?
Die vraag zal je advocaat moeten beantwoorden. Je verwacht nu dat leken op basis van een verhaal een oordeel kunnen vellen, dit is echt onmogelijk. Ik heb geen idee wie er gelijk heeft in deze kwestie, veelal zou je verwachten dat de curator jouw ook wilt helpen om zo de schuldeisers tegemoet te komen, maar het nadeel is dat je geen BV hebt maar een VOF waardoor je privé aansprakelijk bent.

Je praat daarnaast over de rechter-commissaris die een kritische vraag stelde? Echter gaat het hier toch om een civiele zaak daarbij zijn normaal geen rechter-commissarissen bij betrokken?

Ook noem je veel bedragen maar die zeggen ons natuurlijk weinig en een verzekering vult normaal niet de bruto winst aan, zij dekken operationele kosten. Ook neemt u de verzekeraar veel kwalijk over dat ze niet wisten dat uw apparatuur lastig te vervangen was, de vraag is echter of de verzekeraar hier verantwoordelijk voor is, zij betalen u gewoon de waarde uit lijkt me.

Concreet niemand hier op het forum kan u echt helpen. Er zijn geen andere wegen dan uw recht halen en zonder inkomsten kunt u prima procederen, de vraag is echter of het het allemaal waard is en u niet beter een schikking kunt treffen en verder kunt gaan met uw leven.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
29 nov 2020 15:29
Je praat daarnaast over de rechter-commissaris die een kritische vraag stelde? Echter gaat het hier toch om een civiele zaak daarbij zijn normaal geen rechter-commissarissen bij betrokken?
Die RC zal de RC zijn waar TS in zijn faillissement mee te maken had.

Ik ben wel benieuwd wat de curator in dit geheel doet of heeft gedaan. Als er middelen zijn om het faillissement te beëindigen of anderszins baten te generen, zal normaliter de curator de eerste zijn die dat oppakt. Als die dat niet doet of heeft gedaan, zal de schuldvraag wellicht niet zo hard zijn als TS hier weergeeft.

Maar dergelijke zaken zijn zo veelomvattend en complex dat er inderdaad geen juridisch oordeel geveld kan worden en evenmin goed geadviseerd kan worden - behalve in algemene termen, natuurlijk.

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door 16again »

Bij een lege boedel maakt een curator doorgaans weinig werk vuil aan het faillisement, al zijn werkzaamheden worden dan amper betaald. En ruimte om te procederen zal er dan ook niet zijn, zeker tegen een verzekeraar die flink traineert, en daarmee eerst TS heeft uitgerookt.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geruïneerd door ABN AMRO schadebehandeling en Lengkeek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als TS een sterke zaak zou hebben, zou die boedel dus niet leeg zijn. Een curator die te makkelijk geld laat liggen, is persoonlijk aansprakelijk. Een curator maakt dus echt wel een afweging.

Gesloten