LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door jurrien »

Beetje vreemd om te reageren op een bijna twee!! jaar oude topic. Niemand die zo een reactie nog begrijpt.
Jurrien

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen, ik ben zelf adviseur bij HMI. Het spaarplan T50 is een prima spaarplan. De T50 is uit de relatie genomen zodat er geen nieuwe op die basis berustende polissen worden afgesloten omdat de rentestand te laag is (2%) waardoor het rendement eveneens lager uitvalt en Hamburg-Mannheimer uiteindelijk geld gaat kosten. De T70 is net zoiets alleen dan wordt 30% van de inleg in het goldenfuturefonds belegd. Beleggen heeft tot gevolg dat er risico's aan verbonden zijn maar ook bij deze stelling wordt de theoretische ondergrens als gegarandeerd kapitaal aangehouden. De ondergrens is gebaseerd op een langjarig gemiddelde. Als het iemand geld gaat kosten dan is dat Hamburg-Mannheimer. Deklant heeft zwart op wit een gegarandeerd eindkapitaal en er is geen maatschappij die een dergelijke garantie afgeeft.
Wat bij HMI mis is, daar gaat het om is inderdaad dat je te maken zou hebben met leken als je dat hier zo leest.
Niets is minder waar. Alvorens de mensen zelfstandig mogen verkopen dienen ze het basisseminar te hebben gevolgd. Daarin worden ze voorgelicht over de constructie van HMI, Hambureg-Mannheimer en het NCFSA. De laatste echter valt af. Dit heeft tot gevolg dat er van de eerder betaalde services niet terecht komt. Het geld wat men voor deze services heeft betaald wordt oneigenlijk besteedt. In plaats van daarvoor services te verlenen betaald men met die gelden de verkopers en dat is misleiding, klopt dus niet maar dat doet HMI en niet Hamburg-Mannheimer. HMI is hier de verkoopmaatschappij waar het om gaat.
Wie beweerd dat de verkopers leken of onbekwame adviseurs zijn heeft het absoluut mis.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door jurrien »

Ga dan lekker langs de deuren en laat ons hier met rust met die onzin. Jou verhaal hebben wij dus twee!! jaar geleden afgesloten hoor.

Jurrien

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ben het met Jurrien eens.




Het is geleuter dat HM een betrouwbaar produkt verkoopt. Je zal wel vragen: heb jij er ervaring mee?

Mijn antwoord is dat ik door een zeer agressief opererend persoon werd benaderd, ene Willems van de Oordruwe uit Maastricht (zegt je die naam in dat verband iets??)

Dat figuur stond erop dat hij bij mij thuis zijn verhaal uit de doeken kwam doen, hij kon er telefonisch niets over zeggen. Wanneer iemand niet het fatsoen heeft mij te vertellen waarom hij op huisbezoek wil komen, dan deugt er iets niet met het produkt.

Waarom niet eerlijk vertellen waar je voor komt? Hebben jullie soms iets te verbergen? Als je mensen telefonisch benadert, kun je ook telefonisch uit de doeken doen waar je voor komt. Of ben je bang dat mensen zeggen dat ze geen interesse hebben?

Ik zal dan ook nooit een produkt van deze firma afnemen. Ik heb al eerder aangegeven: ik geloof niet in sprookjes.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik wil hierop even reageren.
Hamburg-Mannheimer is niet HMI. Hamburg-Mannheimer levert een degelijk product laat dat vast staan.
Ik gaf al aan dat zoals HMI het doet mij ook een doorn in het oog is dus ben het op die punten helemaal met jullie eens.
Het door HMI ontwikkelde verkooppraatje en de strategie lijkt nergens op en is volkomen asociaal.
Ik durf deze discussie gerust met U aan, loop niet weg en probeer ook nergens doekjes om te winden. De verkooptechniek van HMI is gewoon asociaal en moest verboden worden.
Hamburg-Mannheimer moeten wij hierbij ontzien, haar treft geen blaam.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door jurrien »

Een stukje terug vertel jijzelf dat je adviseur bent bij hmi, en nu is hmi asociaal bezig ?? mogen wij daaruit opmaken dat jij dus asociaal bezig bent? Nogmaals, Wij hebben twee jaar geleden al een punt achter dit onderwerp gezet en het is dus zinloos om weer te beginnen.

Jurrien

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ja, ik ben zelf adviseur voor HMI en geef duidelijk aan het oneens te zijn met de verkooppraktijken welke deze er op na houdt.
Ik voer ze dan ook niet uit en lever dan ook weinig productie hetgeen mij niet in dank wordt afgenomen. Wanneer ik uit andere hoofde bij mensen kom welke zich zorgen maken over de toekomst van hun kinderen en daarin op deze wijze, dus door een spaarplan met een goed rendement aan te gaan, invulling te kunnen geven doe ik een aanbod. Dat is tenminste eerlijk en zonder omwegen.
Maar goed, ik was niet op de hoogte van het feit dat dit onderwerp al twee jaar geleden als afgedaan beshouwd werd. Mijn excuses. Wanneer U hierover niet wilt discuseren dan stop ik hier mee en zal me wat meer toeleggen op de actuelere onderwerpen.

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Lawman »

De discussie over het nut van de "geweldige" spaarplannen loopt reeds in een ander draadje. Het feit dat je roept dat de garantie die HMI geeft zo geweldig is en dat andere maatschappijen dit niet kunnen, geeft bij mij aan dat je kennis ernstig tekort schiet. (maar ja, dat kan ook niet anders dan louter het volgen van een seminar of producttraining) Zo kun je een visboer (niets ten nadele van de visboer) ook als "adviseur" op pad sturen.

Sparen voor de kinderen middels een spaarplan is ver uit de tijd en kost de klant onnodig veel geld. (veel verborgen kosten) Een adiviseur die dit soort zaken "adviseert" schop ik de deur uit want die zit louter op een sneaky wijze te verkopen om over de rug van de klant poen te verdienen.

Get a life!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Duscussie gesloten! Niet achteraf natrappen.

ellenh
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2006 22:10

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door ellenh »

Hallo ervaren HMI-ers en anti-HMI-ers,

De discussie over Hamburg Mannheimer mag dan twee jaar geleden afgesloten zijn, de HMI-organisatie is nog steeds actief. Drie weken geleden ontving ik een advertentie waarin verkopers gezocht werden voor financieel advies. Ik wil hier toch even kwijt wat mijn ervaring is.

Ik ben op de advertentie ingegaan, heb na een viertal gesprekken het basisseminar gevolgd en heb het examen voor Verbonden bemiddelaar afgelegd. Ondanks dat ik het basisproduct waarover het gaat, de G60 van Hamburg Mannheimer, helemaal niet slecht vind, ben ik toch geschrokken van wat er de afgelopen drie weken met me gebeurd is en dan bedoel ik met name de wijze waarop ik bij de organisatie ingelijfd ben.

De methode van medewerkers aannemen is tamelijk ingrijpend. Je wordt met behulp van bepaalde technieken benaderd en enthousiast gemaakt. Niet alleen het product wordt de hemel in geprezen, maar je wordt direct opgenomen in de organisatie. Persoon 1 recruteert je en voert een eerste en tweede gesprek, persoon 2 voert een volgend gesprek, daarna volgt het basisseminar met nog veel meer aardige, extraverte mensen, persoon 4 begeleid je bij het eerste klantengesprek, etc.

Voor ik het wist had ik een kring van zeer extraverte, aardige mensen om me heen, die hun uiterste best deden en doen om me het gevoel te geven dat ik er een fijne familie bij heb. Ze staan me bij met advies, verzekeren me dat twijfel over het product normaal is en dat zij alles al gecheckt hebben. Alles is okee en ik heb echt geen tijd voor een dubbel-check want binnen een week! na de allereerste kennismaking had ik al mijn eerste klantgesprek. Toen had ik, naast mijn gewone werk, dus in een week al vier avonden en een weekend HMI achter de rug..... (Tijdens het basisseminar wordt ook verteld dat 6 uur slapen per nacht meer dan genoeg is, elk uur meer is pure luiheid).

Een combinatie van technieken zorgt ervoor dat je in zeer korte tijd al (1) zeer moe bent, (2) overstelpt bent met contact en informatie en (3) je al bij de groep hoort, waardoor je je schuldig voelt om af te haken.

Na een week zei mijn partner dat ik zo veranderde (Goh lieverd, ik heb je nog nooit zo enthousiast meegemaakt) en na twee weken had ik 24 uur per dag hartkloppingen. De afgelopen dagen heb ik 'op van de zenuwen' rondgelopen om vanavond eindelijk de moed te vergaren om op te bellen en te zeggen dat ik dit niet wil.

Mijn hart komt nu, bijna twee uur na het telefoongesprek, langzaam tot rust. Ik schrik achteraf als ik zie in wat voor situatie ik mezelf heb geplaatst en ben blij dat ik er van af ben. Als ik in de toekomst pensioenadvies wil gaan geven, ga ik wel gewoon mijn Assurantie-B halen!

groetjes,

een nog best aangeslagen Elisia

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door jurrien »

Kijk, Dit zijn nu reactie's waar wij iets aan hebben ! Bedankt dat jij dit met ons wil delen en nu kunnen de mensen die er nu mee worden geconfronteerd tenminste weten wat hun te wachten staat. Niet aan beginnen dus als je gezondheid je lief is.

Jurrien
Laatst gewijzigd door jurrien op 27 jan 2006 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Chanmaster. Hoewel je aangeeft dat HMI en HM twee verschillende bedrijven zijn, zul je toch wel moeten toegeven, dat de naamsovereenkomst uiterst pijnlijke gevolgen kan hebben voor degenen die veronderstellen met HM in zee te gaan, maar dat toch doen met HMI.

Ook erken je met je reactie, dat mijn verhaal dus wel klopt. Ik zie je overigens nergens eraan twijfelen, hoor. Daar niet van. Het siert je, dat je afstand neemt van de verwerpelijke manier van doen van HMI, overigens.

Los daarvan, ik geloof niet zo in langdurige spaarplannen. RVS heeft me er een in 1987 aangepraat, en met de blabla van destijds zou me dat minimaal 25000 gulden opleveren. Ik was toen nog zo goedgelovig om erop in te gaan. Toen het in mei 2002 ging aflopen, deden ze eerst heel moeilijk over uitbetalen van het bedrag, dat omgerekend in euro's geen 11340 euro was, maar slechts de helft. 5700 euro, dus. Toen ik de adviseur in 2002 om opheldering vroeg, zei hij: de tijden hebben niet meegezeten, maar over dat risico werd in 1987 met geen woord gerept.

Vandaar dat ik met de nodige scepsis tegen dit soort beloftes aankijk. Heeft verder niets met de persoon te maken.

@Elisia: heel moedig dat je dit zo durft te vertellen.

De kwaadwillende HMI-leuteraars zullen je een slappe trut vinden, maar jij hebt voor jezelf, je familie, en vooral voor eerlijkheid gekozen. @Chanmaster: met leuteraars bedoel ik jou dus niet, ik verwijs naar mensen zoals die Willems uit Maastricht.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 27 jan 2006 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Een beetje flauw van Jurrien dat hij zegt dat het topic twee jaar geleden al afgesloten was, want onder deze categorie (verzekeraars) is de afgelopen periode onder een andere topic met hetzelfde onderwerp ook nog hevig gediscusseerd. Het speelt dus nog wel degelijk.

Ik moet wel zeggen dat ik redelijk ben geschrokken van het verhaal van Elisia, dat dergelijke bedrijven ook in deze tijd nog steeds zo geraffineerd (lees: manipulerend) met mensen omgaan.

Complimenten voor jou Elisia, dat je ondanks die druk toch jezelf wist te herpakken om hier onderuit te kunnen. Ik hoop dat je snel iets tegenkomt waar je het wel naar je zin zult hebben. Als je affiniteit hebt met verzekeringen/bankwezen, moet je snel genoeg iets anders kunnen vinden. Succes ermee !

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door jurrien »

Ook hij kan lezen en dan had hij in het topic moeten reageren wat open stond en nu niet weer twee verschillende topic's hebben. Dat bedoelde ik dus daarmee.

Jurrien

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Pientjelien »

ok :wink:

rvldmn
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2006 19:31

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door rvldmn »

---------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door rvldmn op 09 feb 2006 22:48, 4 keer totaal gewijzigd.

lars75
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 feb 2006 16:37

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door lars75 »

Velen hier sugereren dat iedere Maatschappij een dergelijk product kan leveren, dan is mijn vraag waarom doen ze het dan niet?
Niet omdat het een slecht product is, maar omdat er te weinig aan verdient wordt. Maar voor alle mensen die liever voor de concurrentie van HM willen kiezen, de Aegon/Dexia heeft waarschijnlijk veel betere producten voor u in de aanbieding.

Reeds sinds anderhalf jaar ben ik werkzaam voor de verkooporganisatie(HMI) van Hamburg-Mannheimer. Door deze mensen heb ik veel geleerd en bereikt. Dankzij hun kostenloze opleidingen en trainingen weet ik nu meer dan voorheen over pensioenen, sociale zekerheden, management en commerciële zaken. Dit wil niet zeggen dat HMI mijn leven leidt, dat doe ik namelijk zelf.
Je kan er je zo druk om maken als je zelf wil en het je persoonlijk aantrekken. Je kan het ook relativeren en de dingen die jij noodzakelijk vindt uit filteren.
Het is een goede organisatie die je, wanneer je de ambitie hebt om een commerciële functie te gaan bekleden, goede trainingen en opleidingen geeft. Deze opleidingen zijn door de AFM voor de WFD goedgekeurd, ook biedt deze organisatie erkende vakopleidingen mbt assurantiën, management, sales en hypotheken.
Dit geeft dus aan dat die verkopers zoals sommigen ze hier noemen wel degelijk adviseurs zijn voor die producten die ze aan mogen bieden, dit is AFM en WFD goedgekeurd.

Een Aegon adviseur kan ook gewoon in Amersfoort soliciteren en dan na een week mensen adviseren omtrent diverse (veel riskantere) spaarproducten van de Aegon, deze mensen zijn dan in jullie ogen ook verkopers ipv adviseurs. Ik kan het weten want ik heb daar gesolliciteerd en daar hebben ze me precies verteld hoe het daar werkt, neem dan maar van mij aan dat je beter met een tussenpersoon van HM kan gaan praten. Heb zelf meerdere adviseurs uitgenodigd om een vergelijkbaar product aan te bieden, wanneer ze dit zouden doen zou ik bij hun gaan sparen. De zelfde garanties en zekerheden, ik ging zelfs akkoord met lagere eindkapitalen. Elk van deze adviseurs zou kijken wat de mogelijkheden waren en mij een offerte sturen, heb nog nooit een offerte retour gehad.

Stel je eens de volgende vragen bij een vergelijkbaar product:
-wat gebeurd er met de premie op einddatum (fiscus)
-wat gebeurd er bij langdurige ziekte(premie vrijstelling)
-wat gebeurd er bij arbeidsongeschiktheid(uitkering kapitaal, doorsparen voor pensioen, premie vrijstelling)
-wat gebeurd er bij overlijden
-is er een aanvulling voor nabestaanden pensioen

Wanneer u dit allemaal in één product vind mag ik u feliciteren. U heeft of een HM product of u heeft zojuist € 5.000,- gewonnen. Denkt u in aanmerking te kunnen komen voor dit bedrag neem dan gerust eens contact met mij op.
Zelfs ervaren assurantie mensen met jaren lange (onafhankelijke) ervaring geven toe dat ze een dergelijk product nog nooit gezien hebben. Ook de bedragen die worden afgedragen ter dekking van de verzekeringen zijn scherp te noemen. Hierom worden de agenten die de cliënt voor de provisie stelt ook distributeur van deze producten. Dit in tegenstelling van de provisiejagers.

Alles valt in Nederland te verzekeren maar dan krijg je meerdere verzekeringen die elkaar niet aanvullen, maar ook meerdere malen afsluitprovisie. Dan nog ben je niet voor de zelfde zaken gedekt als dat je met 1 product van HM bent.

Daarom is het ook onzinnig te verkondigen dat het geen adviseurs zijn maar slechts verkopers, de maatschappij en het product ondeugdelijk zijn of zelfs de faciliteiten van de organisatie slecht zijn. Hooguit kan je zeggen dat de manier van werken mensen niet aan staat. Echter is deze methode al vele jaren effectief gebleken in andere Europeesche landen. Ze werken meestal met mond op mond reclame, de reden waarom men niet zegt waarvoor ze bellen is dat de markt pensioen moe is gemaakt. Wanneer er gebeld wordt en er wordt gezegd dat het over pensioenen gaat gaat de hoorn er 99 van de 100x er op. Ook call-centres zijn geld verslindende instanties die niet productief zijn.
Het verbod vind ik dan ook ronduit een rare uitspraak, het is een andere manier van werken door een maatschappij met een grotere omvang dan Fortis of Aegon.

Kortom een betrouwbare maatschappij met goede producten, met in Duitsland de minste klachten per aantal polissen. Een bewezen concept en goede gedegen opleidingen. Je mag er voor werken en je moet het niet.
Ik sta achter de maatschappij en haar producten, de werkwijze is effectief maar niet helemaal mijn werkwijze. Dat wil niet zeggen dat het daarom slecht is.

lampekap
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2006 20:58

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door lampekap »

mij hebben ze dat ook wel eens aan willen smeren.ik had al een pakket besteld waaronder dat je belasting ingevuld word.als je niet in zee zou gaan met met deze regeling kon je er nog vanaf.euro.maar om dat ik een week later geen tijd had voor een vervolggesprek kon ik dit al niet meer terug krijgen omdat ik telang gewacht had met opzeggen.dit geintje koste dus 160 euro.die man die dit kwam aansmeren was voor zijn echte werk schilder en dit dit erbij alleen jammer dat hij ook niks meer kon doen.

lars75
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 feb 2006 16:37

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door lars75 »

@Lampekap: Het spijt me dit te moeten horen. Het pakket waar jij naar revereerd is door diverse redenen uit de dienstverlening van HM weggehaald. Deze pakketten worden momenteel dus niet meer aangeboden.
Mij is het ook een keer overkomen dat een cliënt te laat was met de opzegging. Hier heb ik toen persoonlijk een terugstorting gedaan, ik doe namelijk niet moeilijk wanneer het overmacht betreft.
Ook heb ik het eens meegemaakt dat een persoon tot 3x toe een vervolgafspraak had gepland binnen die 21 dagen, maar ook tot 3x toe niet thuis was ten tijde van de afspraak. Hier heb ik vanzelfsprekend deze regeling niet toegepast.
Persoonlijk ben ik blij dat het service pakket vervallen is, dit was erg onoverzichtelijk en omslachtig. De schilder waar jij het over hebt heeft wel wettelijk verplichte examens moeten afleggen om jou dat advies te mogen geven. Hij doet die cursussen en het adviserende werk naast zijn vaste baan, training on the job als het ware. Niet iedereen mag zomaar pensioen en/of financieel advies geven.
Momenteel vallen alle adviseurs ook onder de WFD en hebben/krijgen een AFM inschrijf nummer. Dit om aan te kunnen tonen dat ze over de benodigde kennis beschikken om dergelijke adviezen te mogen geven.

Het betreft een hier een maatschappij die groter is dan de Aegon en maakt deel uit van een vergelijkbaar concern als Fortis. Van dit concern maakt ook de DAS (rechtsbijstand) deel uit, een dergelijk bedrijf zal er wel voor waken dat zij zich buiten de wettelijke bepalingen op de financiële markt te begeven. Bovedien is dit concern in tal van andere Europesche landen aktief, ook daar vallen ze onder het Europesche recht. Deze maatschappij heeft er dus geen enkel belang bij om een slechte naam op te bouwen met onwettige praktijken. Tevens zal een maatschappij die onwettig handelt niet een WK voetbal 2006 gaan verzekeren en sponsoren.
Deze zomer kom je de naam van deze gerenomeerde duitse maatschappij veelvuldig op de televisie tegen.

lampekap
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2006 20:58

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door lampekap »

maar nu dit pakket afgeschaft is ben ik dus die 160 euro kwijt en heb ik helemaal niks.dat is lekker.

Gesloten