LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
alles fout gedaan
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 feb 2006 01:05

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door alles fout gedaan »

Ik haat de Belastingdienst, dus alle goede tips zijn hartelijk welkom.
:oops:

Je moest eens weten hoe veel ik fiscaal "vooruitgeschoven" heb, vergelijk me maar met een bulldozer in de Sahara.

Zelfs een Caterpillar graaft zichzelf in.

alles fout gedaan
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 feb 2006 01:05

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door alles fout gedaan »

Belastingafdrachten voor je uit schuiven lijkt leuk, maar opeens kom je tot de ontdekking dat je niet meer kunt stoppen met werken, vanwege de fiscale afrekening.

Ben nu op zoek naar de truc uit de hoge hoed om daar onder uit te komen.

Ben dus benieuwd naar een Frisse en Fruitige oplossing voor mijn probleem.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door joopataa »

Tegen de tijd dat, oud en beschimmelt hier op dit forum jou een aanbod doet heeft de belastingdienst het al 20 X keer afgepakt.
Zelfs als je het produkt niet aanvalt ( en dat doe ik niet want ik heb er te weinig verstand van ) Kan je jezelf toch niet voorstellen dat zo een bluffer die zegt in 11 maanden een sportauto en 8 rooitjes per maand verdient ,bij jou thuis komt , jij die al vele jaren hard werkt en een veilig produkt zoekt om je euro's onder te brengen. En dan komt zo een figuur als Tedje van Es ( uit koot en de bie ) jou even vertellen dat hij jou zuur verdiende centen even zal onderbrengen??? Nogmaals, Ik kan het verzekeringswezen niet goed genoeg om een oordeel over het produkt te geven , maar de rillingen lopen over mijn rug als dit figuur met zijn sportauto de straat in komt.

Joopata :idea: :idea:

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Lawman »

Geweldige profilering van heerschap FRIS EN FRUITIG! Hij geeft precies aan dat ons beeld van de "verkoper" helemaal juist is! Niks adviseren maar louter verkopen, patserige stoere taal over de sportbolide en de rooitjes. Je zet jezelf goed in je hemd......maar dit terzijde. Zolang je spreekt over spaarplannen, aandelenplannen met geweldige verzekeringsdekkingen, blijft er veel aan de kerfstok hangen voor het financieren van bolides en andere stoere ongein. (dit geldt overigens ook voor de "spaarplannen van de Nederlandse verzekeraars)

Daarnaast zal dit heerschap niet eens in kunnen gaan op de vraag van "alles fout gedaan" want daar zijn ze niet voor opgeleid. Zoveel mogelijk polissen door de strot duwen in een zo kort mogelijke tijd is en blijft het devies van een polisverkoper. Dan ga je toch zeker geen tijd besteden aan een complexe casus van een ondernemer, daar heb je veel te veel kennis voor nodig en dat is nu juist het gemis van de doorsnee HM-"adviseur".

Maar "Alles fout gedaan", er is zeker licht aan de horizon :lol:
Er zijn zeker gedegen adviseurs te vinden die net zoals onze beroepsgroep werken op basis van een uurtarief. Daar kan geen HM-verkopertje tegenop want ze hebben gewoonweg de kennis niet om op deze basis te werken.

FRIS EN FRUITIG
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2006 20:45

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door FRIS EN FRUITIG »

Hey Lawman ons vriend de jurist (althans dat denkt hij)

Als jij gelukkig wordt van het feit dat je jouw beeld van de "verkoper" heb gevonden, ik hou je niet tegen hé! Ik wens jouw ook enig geluk toe.

Maar het lijkt er op dat je vaker ongelukkig bent als gelukkig. Als jurist zijnde heb je het volgens mij ook niet echt druk, wel? volgens mij zit je de hele dag achter dit Forum van Radar te koekeloeren. En hoho ik ben de laatste die je tegen houdt, maar het zal mij benieuwen wat voor figuur je vrouw is. Blijkbaar nogal moeilijk iemand te vinden die op de zelfde golflengte zit.

Ondanks dat je geen werk hebt, zal je toch een zeer goede jurist zijn. Eigelijk moet je jezelf net zo makkelijk kunnen verkopen als ons product. Maar goed, volgens jouw rammeld ons product aan alle kanten en is het onmogelijk te verkopen. Dan zal jij als "jurist ook wel aan alle kanten rammelen, toch?

Hey "jurist" mijn zegen heb je hé, en sorry jongen. Ik zal geen stoere praat meer doen. Het is maar hoe je het wil bekijken. Ik begrijp dat je een beetje jaloers bent, maar gun een ander ook eens wat geluk. Je bent niet alleen op de wereld vriend.

Ben benieuwd waar je volgende reactie over gaat..............

Volgens mij hebben ze vroeger op school flink op je kop gescheten.
en dat is niet zo fris en fruitig.

Laterz......

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door joopataa »

Net toen ik dacht dat je toch nog een heel klein beetje verstand had kom je weer terug. In de eerste reactie praat je als een soort opschepperig p**iertje en nu in een volgende reactie bevestig jij het vooroordeel dat mensen die zich met HMI bezig houden het op de man en zijn familie gaan spelen als ze tegengas krijgen. Wat lawman zijn vrouw er nu mee te maken heeft begrijpt niemand ( behalve jij hoop ik )
Wees nu slim, Ga lekker je bolide wassen en gooi er voor een paar rooitjes wat spoilers op. Staat zo mooi als je de straat bij klanten in komt. Kunnen zij zien waar hun geld heen gaat.

Joopataa :idea:

ps de oo staan hier.

John2k6
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2006 20:05

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door John2k6 »

Ik heb een vraag voor de mensen die tegen dit HMI organisatie zijn;
Waarom bellen jullie de politie niet als men aan de deur komt? Ik krijg het idee dat jullie dit toch illegaal vinden??


Voor de mensen die voor zijn,
Waarom kan men geen offerte van jullie krijgen?

Ik ben vroeger klant van Aegon geweest, ik weet best wel dat ik pensioen gaten heb, maar, ik heb geen vertrouwen in spaar plannen meer. Maar als het blijkt dat alles toch waar is wat jullie zeggen, dan kan je wel bij mij aan de deur komen.

maar eerst die offerte graag!!


PS: Na het lezen van alle stukken hier heb ik het idee dat bepaalde mensen alleen maar willen "afkraken" en niks willen uitzoeken. ook vind ik dat er veel opscheppers hier zijn over de HMI, het kan ook niet zo ideaal zijn om te werken, want anders zou iedereen daar aankloppen voor werk.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik geloof echt niet dat HMI illegaal is.Maar zolang zij het soort patsers gebruikt om hun produkten aan de man/vrouw te brengen als Fris en Fruitig die op dit forum lopen te bluffen dat hij na 11 maanden een sportbolide en 8 rooitjes per maand verdient, word het systeem wat HMI heeft afgekraakt en terecht. Niet veel mensen hebben het over het produkt . Maar goed, Als ik van HMI hoor, zie ik F EN F aankomen in zijn bolide en doe ik de deur snel op slot. :!: :!:


Joopata :idea:

John2k6
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2006 20:05

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door John2k6 »

OK, dus als ik het goed begrijp zijn ze niet illegaal bezig, maar hebben ze gewoon rotten eieren tussen de goede.

Maar dat heb je overal. :roll:
Over F en F ben ik trouwens helemaal mee eens, ik zou ook nooit zo'n spaarplan bij zo'n gladde jongen afsluiten. Volgens mij is hij er alleen maar voor het geld :!: :evil:

Maar goed. Nu nog die offerte, of hebben jullie tips waar ik een goede offerte kan aanvragen voor zo'n spaar plan :?:
Nogmaals bedankt.
Groeten,
John

alles fout gedaan
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 feb 2006 01:05

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door alles fout gedaan »

Al met al zie ik nog steeds geen fruitige, op maat gesneden offerte.....

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door joopataa »

Zoals ik al eerder aangaf, Die zal je ook niet zien! F EN F is alleen goed in overdrijven van de inkomsten enz. :!:


Joopata .

alles fout gedaan
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 feb 2006 01:05

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door alles fout gedaan »

Ben benieuwd,

Als die snelle sportwagen een paar rooitjes wil verdienen, moet ie met een goed doordacht en onderbouwd plan komen.

Komt die Fruitvlieg nergens mee, heeft ie zichzelf in een paar berichten volkomen afgebrand.

F&F, hoor ik nog wat of zit je al op de Bahama's?

dextro
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2006 16:20

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door dextro »

OK, dus als ik het goed begrijp zijn ze niet illegaal bezig, maar hebben ze gewoon rotten eieren tussen de goede.
Als HMI de rotte eieren zijn tussen de goede, hadden ze niet zo lang bestaan en hadden ze zeker niet goedgekeurd geweest door de SER.
Illegale praktijken? NO WAY
Kunnen zij zien waar hun geld heen gaat
En bij geen enkele andere maatschappij werken ze op provisie basis?
Naief als je dat denkt, iedereen doet bepaald werk om er zelf beter van te worden, en t is al helemaal mooi meegenomen als je ervoor kan zorgen dat én jijzelf er beter van wordt, én een ander.
Zouden degene die HMI afkraken eens met concrete dingen kunnen komen ipv alleen dat gezever over die "gladjakkers". Die zogenaamde gladjakkers maken het product zeker niet minder, hoewel een aantal dat hier lijkt het wel denken.
Dat overdrijven over die inkomsten, ben je jaloers? Lijkt het wel op, maar ben bekend met het "beloningssysteem" van HMI en kan je 1 ding zeggen, als F & F zich een klein beetje heeft ingezet dan zijn de bedragen die hij noemt niet overdreven, en zal dat in de toekomst zeker véél meer worden!
F & F succes verder binnen HMI!
Laat ze maar jaloers zijn, als hun the brains hadden gehad (en de kans) dan zouden ze stom zijn om een carriére binnen HMI af te slaan!

alles fout gedaan
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 feb 2006 01:05

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door alles fout gedaan »

Dat overdrijven over die inkomsten, ben je jaloers? Lijkt het wel op,
Ik verdien een veelvoud, maar wel op een eerlijke manier, (afgezien van de fiscus). Ik wacht nog steeds op jullie Fruitige Offerte.

Wil je nou wat verdienen of niet?

Welterusten, ik lees morgen de rest van het verhaal wel verder.

De offerte mag gewoon openbaar op dit forum.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door joopataa »

De opmerking van rotte eieren tussen de goede sloeg op F EN F en niet zozeer op HMI. Het speekt vanzelf dat als mensen zo over hun inkomsten spreken ( waar of niet ) dit veel wwerstand oproept bij anderen . De ietswat achterlijke taal over rooitjes en wetende dat deze al sinds 2001 niet meer bestaan , en de domme verwijzingen naar de bolide slaan kant noch wal.Of het produkt goed is doet helemaal niet meer ter zake als de 1 of andere bluffer het aan de man gaat brengen. 1 die dus pas 11maanden met dit soort verzekeringen bezig is en praat of hij dat al 25 jaar doet. GEEN enkele verzekeringsman/vrouw zal als hij respect voor zijn klanten heeft, zo over deze zaken spreken.! :!:

Joopataa

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Lawman »

Hierbij een grove vergelijking die ik heb gepost in een ander draadje. (november 2005)

Antwoord voor voelspriet.
Om je enig inzicht te geven het volgende.
Je wilt gaan sparen voor de lange termijn. Bij HMI gaan ze uit van een rendement van 9% met daarbij behoorlijk wat toeters en bellen. Daarnaast bieden ze een garantie van 3% op de NETTO premie. Over de hoogte van de in te houden kosten wordt nergens gesproken dus is deze garantie lastig te bepalen. Doordat HM gevestigd is in Luxemburg en via België ons land bewerkt vallen zij niet onder de code rendement en risico waardoor het lastig is om het produktrendement te bepalen. Dat de netto premie laag is blijkt uit onderstaande berekening.

Wanneer je (voor de lange termijn) € 50,00 per maand op een beleggingsrekening stopt dan heb je na 39 jaar bij een rendement van 9% een bedrag van € 158.784,00! Bij HM "krijg" je € 75.000,00. Het verschil van € 83.784,00 ben je dus kwijt aan kosten en ingebouwde verzekeringspremies waarvan je kunt afvragen of het allemaal wel zo zinvol is.

Wanneer je € 50,00 per maand op een beleggingsrekening stort dan heb je na 40 jaar een bedrag van € 172.560,00. Bij HM "krijg" je € 81.000,00. Het verschil van € 91.560,00 ben je wederom kwijt aan kosten en geweldige verzekeringsdekkingen.

Bij bovenstaande berekeningen ben ik uitgegaan van 1% aankoopkosten, 1% jaarlijkse beheerskosten en 1% verkoopkosten. Daarnaast heb ik eventuele dividendopbrengsten buiten beschouwing gelaten. Bij een beleggingsrekening kun je (gezien de lange termjin) kiezen uit diverse fondsen waaronder ook veilige fondsen. Garanties zijn lastig te krijgen en buiten dat, elke garantie kost geld.

Bij elkaar opgeteld betalen jullie dus verschrikkelijk veel centjes voor de summiere dekkingen die worden geboden. Wanneer beiden een rendement van 9% behalen scheelt het jullie € 175.344,00 aan opbrengst. Lijkt me een hele dure oplossing om jullie gezin volgens het HM concept te beschermen.

Om deze reden ben ik fel tegenstander van het sparen middels een levensverzekering. Wil je additionele verzekeringsdekkingen ga dan naar een assurantieadviseur en laat je eens goed voorlichten over een losse overlijdensrisico- en/of ongevallenverzekering.

En ja, je kunt geen appels met peren vergelijken, maar ik tracht alleen maar aan te tonen dat wanneer je wilt sparen voor de lange termijn je dit zeker niet middels een spaarverzekering moet doen.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door joopataa »

Lawman, Bedankt voor dit stukje uitleg. Ik ben niet zo goed onderlegt in verzekeringen enz. Maar ik zou dus nu nimmer en nooit voor een Zo dure oplossing kiezen. Daar zou dan de bolide en 8 rooitjes van F en F vandaan kunnen komen. ha ha,Ben blij dat ik nu iets meer weet om voor de toekomst een juist besluit te nemen. :idea:

Joopataa

dextro
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2006 16:20

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door dextro »

Lawman, kan niets anders zeggen dat dat ik je mening zeer goed onderbouwd vind.
HMI heeft t T-50 plan waarin 0,0 belegd wordt, en t T-70 waarin een klein deel belegd wordt. Het doel om een kapitaal op te bouwen voor je oudedagsvoorziening is idd effectiever met een beleggingsspaarplan.
Als je alle zekerheden wilt hebben die HMI garandeerd kan je misschien net zo goed een huis kopen en je levensverzekering koppelen aan je hypotheek. Stuk effectiever, en ook alles verzekerd wat HMI verzekerd.
Lawman, door je goede argumentering en uitleg is mijn visie toch bijgeschaafd. Zeg niet dat HMI kul is, maar vind wel dat mensen na moeten denken voordat ze ergens een plan nemen wat nu daadwerkelijk hun doel is. En of ze die op deze manier het meest verwezelijken!

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door joopataa »

Het is inderdaad wel een hele ommezwaai als ik jou reactie's van de datums 15 mrt 17.06 uur en 18 mrt 01.22 uur lees. Zo vurig overtuigd zijn en dan na 1 ( hele goede ) omschrijving van Lawman, en je lijkt wel een ander mens. Geeft natuurlijk niets, want we zijn allemaal nooit te oud om te leren :idea:

Joopataa

dextro
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2006 16:20

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door dextro »

Ik kan wel koppig voet bij stuk blijven houden, maar daar schiet ik ook niets mee op. Je bent inderdaad nooit te oud om te leren, wat lawman schreef klopt gewoon. Dat hij het over een beleggingsfonds heeft en t grootste deel van t spaarplan van HMI niet belegd word maakt t grote verschil in €. Door zijn goed onderbouwde mening, kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat mensen moeten nadenken waarvoor ze willen sparen en wat de meest rendabele opties hiervoor zijn. En voor sparen voor 'latere leeftijd' ivm pensioensproblematiek zoals HMI t stelt, kan je gewoon beter gaan voor iets dat meer opbrengt, dat is toch ook t uiteindelijke doel!

Gesloten