LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Tim Klein
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2005 21:58

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Tim Klein »

ik ben zelf adviseur beste b

Tim Klein
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2005 21:58

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Tim Klein »

teddy idd ik ben zelf ook adviseur ja maar dat ik jou alleen maar een sp kom aan bieden nee dat is niet zo idd wfd 2006 zal veel veranderen maar ook bij andere maatschappijen moet er een trucendoos worden opengedaan.

Teddy
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2005 15:50

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Teddy »

He Tim,

Ik ben nog steeds benieuwd of je de benodigde papieren hebt om verzekeringspolissen te mogen verkopen.

En reageer eens op de praktijken van die tussenpersoon die aan kapitaalvernietiging doet.

Anthony
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2005 23:21

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Anthony »

Mag ik jullie een tip geven ga niet met deze verzekeraar in zee.

Ik zal een klein stukje toelichten, wij hadden een buurvrouw in de straat die mensen benaderde om een informatief gesprek met een agent van HM te hebben.
Zo gezegd zo gedaan en de agent ging naar huis met een hoop nieuwe klanten.
Nu jaren later zijn wij van menig dat ze in het begin hard voor je lopen en je later in de kou laten staan. Allemaal zijn we inmiddels over gegaan naar een andere verzekeraars en de afkoopsom is een peulenschil van wat je eigenlijk toe zou moeten komen.
Vaardigheden zijn deze agenten niet bij gebracht en oplossingen kunnen ze ook niet aandragen.
Kortom mensen laat jullie goed in lichten en denk erom een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Anthony
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2005 23:21

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Anthony »

Met een kwaaie kop heb ik het vorige bericht getypt, maar sta nog steeds achter mij verhaal.
Ieder woord hiervan is waar.
Ik had eerst moeten lezen, voor ik mijn ongezouten mening ventileerde, maar bij sommige mensen werkt blijkbaar andersom, zo ook bij mij.
Eigelijk ben ik opzoek naar advies.
Ik heb een zogenoemde T40 verzekeringsvorm en wil het dolgraag opzeggen.
Maar omdat ik op dit terrein een leek ben, wil ik graag dingen uitsluiten, zodat ik achteraf geen spijt krijg.
Ik zal geen spijt krijgen van mij vertrek bij HM,maar meer om mijn geld wat ik kwijt zal raken als de polis opgezegd wordt.
Ik had immers als vader voor mijn kinderen een leuk bedrag willen sparen.
Recentelijk heeft een verzekeringsagent het een en het ander voor mij uitgezocht en het zou betekenen dat ik op dit moment en afkoopsom zou hebben van ongeveer 1700 euro.
Inmiddels had ik iets meer dan de 3500 euro opgebouwd, dus een peulenschil van wat mij toe zou moeten komen.
Nu weet ik dat het een eigen keuze is de polis te willen beëindigen, maar naar jaren lang problemen en conflicten te hebben gehad met deze verzekeraar wil ik het gewoon beëindigen, punt.
Ik word behandeld als een klein kind die door de hoge heren van HM als leugenaar wordt gezien.
Terwijl ik integer heb gehandeld, omdat ik het zaakje niet meer langer vertrouwde.
Het zal bij het lezen een beetje onsamenhangend zijn maar het verhaal zou echt te lang worden.
Mensen, help mij om tot een goede beslissing te komen, ik zal jullie echt dankbaar zijn.

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Lawman »

En waarmee kunnen we je helpen? Laat je vooral niet intimideren door mensen van HM. Wanneer je mijn berichten leest dan blijkt onverlet dat HM en zeker de zogenaamde "adviseurs" gewoon ordinaire polisverkopers zijn. Mooie verhaaltjes maar van financiële rekenkunde hebben ze nog nooit gehoord. Een niveau van nul komma nul.

Laat maar weten wat we zouden kunnen doen voor je.

Groeten

Inge1
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:25

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Inge1 »

tsja, of u wilt afkopen ... Dat is inderdaad een persoonlijke beslissing die geld kost. Overigens: dat geld bent u altijd kwijt, ook als u niet afkoopt. Dat geld is voor de provisie en de kosten en als u de polis nog 10 jaar door laat lopen, gaan ze echt niet minder kosten in rekening brengen. Wel meer, maar wat er nu nog aan kosten bijkomt is wel veel minder dan de eerste kosten.
Als u wilt sparen voor de kinderen: ga naar de bank. Kies een leuke spaarrekening met een hoog (zo hoog mogelijk) percentage rente (SNS 4%). U bent in elk geval geen kosten kwijt.

Marloes1
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2005 09:22

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Ik werk al een tijdje bij HMI als adviseur. Ik wil iedereen vragen om de adviseurs niet zo aan te vallen. Want mij is precies hetzelfde verteld als wat ik de klanten vertel. Dus mochten deze verhalen waar zijn dan zijn de adviseurs ook vals ingelicht en de klos want de meeste adviseurs sluiten zelf ook zo'n T70 pakket af! Ik ga het tot op de bodem uitzoeken want als de argumenten en meningen waar zijn dan wil ik zeker niet voor zo'n bedrijf werken.

Ik wou dat er meer mensen met feiten komen.
Zoals: is er weleens uitgekeerd bij arbeidsongeschiktheid?
Zijn er mensen beter op geworden op hun 60e?
Hebben mensen gebruik gemaakt van het servicepakket en hebben ze positieve woorden hierover?
etc.

Ik hoor het graag allemaal.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik wil iedereen vragen om de adviseurs niet zo aan te vallen. Want mij is precies hetzelfde verteld als wat ik de klanten vertel.
Hieruit moet ik concluderen dat de hmi adviseurs dus geen kennis van zaken hebben, want alles wat ze weten is hen door hmi verteld. Zelf iets leren of uitzoeken ho maar.
Nog een goede reden om geen klant te worden.

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Lawman »

Blijkt toch maar weer dat mijn conclusies enigzins hout snijden.

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Degenen die zich hebben afgereageerd kunnen niet gewoon antwoord gegeven op haar vragen ?

Anthony
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2005 23:21

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Anthony »

Waar jullie me mee zouden helpen is het volgende;
mij advies geven omtrent mijn handelen.

Moet ik de polis niet gewoon bevriezen ipv opheffen??
Alvast hartelijk dank voor diegene die de moeite nemen mij advies te geven.

Verder wil ik vragen aan Marloes of ze wel echt een adviseur van HM is en niet een ingehuurde met een eigen verzekeringskantoor.
De reden waarom ik dit vraag is,
omdat ik er zo een via HM aangewezen gekregen had, die mij zou helpen met een oplossen van problemen die zich in de loop der jaren hadden opgestapeld.
Deze man kwam niet met de intentie “het probleem” op te lossen maar om mij te overtuigen hoe slecht het product Mannheimer wel niet is en bleef mij stolken met offertes om bij hem een polis af te sluiten.
Dit heb ik echter aangegeven aan de chef van alle adviseurs, (simpel weg omdat ik dit gedrag niet integer vond en ik omdat ik nu nog geen oplossing had) deze is vervolgens met deze man in gesprek gegaan, de chef moest concluderen dat ik degene was die niet zijn afspraken na was gekomen. Hij heeft het helemaal niet meer gehad over alle ontvangen offertes die ik hem als bewijsmateriaal had opgestuurd die ik van een van zijn schapen in wolfskleding had gekregen.
Mij analytische vermogen zegt nu “ zou hij nu ook niet ingehuurd zijn door Mannheimer??.

Marloes en dit is nog maar een schijntje van wat ik al die jaren al heb meegemaakt.
Maar als je het op prijs stelt wil ik je nog meer toelichten.
Ik ben wel van plan dit nu in Brussel weg te leggen en ik vermoed dat ze wel zullen schrikken.

Marloes1
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2005 09:22

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Wat oordelen mensen op deze site snel zeg maar goed...
Zoals ik al zei ben ik pas een tijdje adviseur en zit ik nog in het leerproces!! Dus ga nog niet bij mensen langs. (ik ben niet ingehuurd Anthony)
Verder leer ik dus nog en pluis nog zelf vanalles uit.
Maar geloof mij, ik ging met twijfels de trainingen in maar toen ik zag hoe professioneel het allemaal was kreeg ik toch een zeker gevoel. Je wordt elke week bijgeschoold, zie orginele documenten, goede cijfers en veel gemotiveerde mensen.
Ik heb nu genoeg negatieve punten gehoord maar zijn er toevallig ook mensen die positief zijn, of juist wel hun geld uitgekeerd hebben gekregen toen het nodig was?

Ik hoor het graag!

WWJD
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 nov 2005 00:18

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door WWJD »

Marloes, bij dergelijk organisaties gaat het er intern inderdaad vaak zeer professioneel aan toe, spaarselect is ook zo'n club. Je wordt nu echter opgeleid om op een bepaalde manier te gaan werken, en aangezien je net begint ga je er vanuit dat dat normaal en geaccepteerd is. Maar als je een onderbuikgeboel krijgt omdat je (nu) weet dat er zaken niet door de beugel kunnen, dan adviseer ik je om je maatregelen te nemen en iets anders te zoeken.

succes

Marloes1
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2005 09:22

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Maar dat is het nou juist. Ik heb nog geen harde feiten gezien of gelezen (maar heb ook nog niet alles kunnen lezen) dat HMI niet uitkeerd. Kijk mensen kunnen de werkwijze niet op prijs stellen of vroegtijdig van hun spaarplan af willen. Maar ik ben nog niet geheel overtuigd dat HMI niet eerlijk is, net zoals ik er nog niet van overtuigd ben dat HMI wel eerlijk is.

WWJD
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 nov 2005 00:18

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door WWJD »

Dat vind ik vanuit jouw standpunt realistisch en ik hoop dat je daar snel achterkomt.

Inge1
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:25

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Inge1 »

ongetwijfeld keert de club aan het eind van de rit uit. De Nederlandse Bank houdt toezicht op de solvabiliteit en hoewel dat geen garantie is (zie Bank van der Hoop) gaat dat bijna nooit fout.
Maar er is wel een maar.
Ik denk dat de uitkering aan het eind van de rit minder is als bij verkoop is voorgespiegeld. Ik denk dat de behaalde rendementen lager zijn dan bij verkoop van product gesuggereerd (als je wilt verkopen, dan ga je geen voorbeelden geven van zwaar teleurstellende resultaten, maar stop je er nogal wat - laten we zeggen - optimisme in). En waarschijnlijk worden er iets meer kosten afgetrokken.
Ga zelf maar eens rekenen Marloes: je weet wat de klant in het product stopt aan geld. Je weet ook wat jouw provisie is (en dat is dus geld van de klant dat nooit belegd gaat worden). En je weet dat er ook nog een overlijdensdekking in zit (dat geld wordt dus ook nooit belegd) en tenslotte wil de club er zelf ook nog aan verdienen (niet alleen alle personeel en gebouwen kunnen betalen, maar ook geld overhouden). Reken dus maar uit wat er echt belegd wordt en stel nou eens dat daar consequent 3% rente op gemaakt wordt (uitgaan van een hoger rendement kan alleen als u zich realiseert dat aan hogere rendementen ook méér risico's zitten, die dus ook kunnen betekenen dat de uitkomst negatief is): en kijk dan waar de klant op uitkomt.
Dat gevoegd bij de wetenschap dat tussentijdse afkoop heel ongunstig is voor de klant (ja ik weet wel dat het product daar niet voor bedoeld is, maar de praktijk is toch echt dat meer dan de helft van dit soort producten tussentijds wordt afgekocht), maakt dat het product alleen in uitzonderlijke gevallen in het voordeel van de klant is. En deze totaalinformatie wordt nooit door verkopers gegeven (want dan verkoop je niets, verdien je niets).

Drs Ing Verkerk
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2005 00:19

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Drs Ing Verkerk »

Mensen ik ben het eens dat het als een negatief iets ervaren kan worden, maar alles wat geschreven wordt is dat op basis van feiten? of veronderstellingen? of horen van? of?

HM werkt met een netwerk systeem is dat fout? Welk bedrijf werkt theoretisch niet zo? zeg het maar!

Ik hoor zoveel negatieve verhalen, maar wie is er hier echt op de hoogte?

Wordt er inderdaad wel onderzoek gedaan naar feiten. De nieuwe WFD de AFM etc. Er worden natuurlijk geen AFM nummers aan HM gegeven als het een mallafide bedrijf is lijkt me. Ook wanneer de producten zoals is lees en de service niet goed is. Waar dient de nieuwe WFD voor, bescherming consument.

Stop toch eens met dat afgunstig gedrag en ga feiten onderzoeken. Kijk op de site van standard & poors. De site zelf hamburg-mannheimer.nl hmi.be ergo.de Kijk eens wie de hoofdverzekeraar is van het WK voetbal. Contracten zijn wettelijk toch ook bindend is het dan mogelijk om daar een sprookjesverhaal op te zetten.

Wanneer er op basis van feiten aangetoond kan worden dat het daadwerkelijk een slechte organisatie met slechte producten is oke dan heb je recht van spreken, maar niet op basis van ja ik heb ervaren dat en gehoord dat ennuhh... moet ik doorgaan lijkt me niet noodzakelijk.,

IK HOOR JE NIET JE DADEN SPREKEN VOORZICH!

Anthony
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2005 23:21

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Anthony »

Wanneer er op basis van feiten aangetoond kan worden dat het daadwerkelijk een slechte organisatie met slechte producten is oke dan heb je recht van spreken.

Het is maar net hoe je het zelf interpreteer.

Ik praat niet over een slecht organisatie of hoe je het ook wil noemen, dat kan ik niet beoordelen, omdat ik op dit gebied een echt leek ben.
Dan hadden ze zich maar niet moeten voor stellen als een adviseur van HMI.
We mogen toch allemaal vanuit onze cognitieve vermogen reageren, of vragen stellen?

Ik ben nog steeds van mening dat het product goed is.
Ik heb het over de werknemers die er voor hun klanten moeten zijn en die in mijn optiek, zowel communicatief als niet sociaal vaardig zijn.(dan heb ik het over diegene die ik, ja juist ik weer getroffen heb)
Ze kunnen niet met mensen omgaan die met een vraag of probleem zitten. Ze waren in het begin gretig genoeg, je als klant binnen te halen.
Om je vervolgens als een onderdaan te behandelen, die niet met een voor hun lastige vraag moet komen omdat ze het niet kunnen of willen beantwoorden, of jou vraag met
“sorry maar ik heb het zo druk gehad”, beantwoorden.

Jouw waarheid is een projectie van je gedachten.

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Lawman »

Wordt er inderdaad wel onderzoek gedaan naar feiten. De nieuwe WFD de AFM etc. Er worden natuurlijk geen AFM nummers aan HM gegeven als het een mallafide bedrijf is lijkt me. Ook wanneer de producten zoals is lees en de service niet goed is. Waar dient de nieuwe WFD voor, bescherming consument.
HM heeft een vergunning van de PVK. Ze mogen als buitenlandse verzekeraar hier in Nederland diensten verrichten. Echter, volgens de Europese regelgeving is de formele toezichthouder die instelling die de vergunning heeft verleend aan de verzekeraar in desbetreffend land van vestiging. Deze houdt dus ook toezicht op de aktiviteiten van de verzekeraar in Nederland. Hier ontstaat al een belangrijk verschil. De normen en beleidsregels verschillen namelijk per land. Om je een voorbeeld te noemen: HM hoeft zich hier in Nederland niet te houden aan de zwaarste code Rendement en Risico. Dit maakt het voor de consument al moeilijk om de prestaties te vergelijken met die van Nederlandse maatschappijen.

De kostenfactor is van oorsprong al een diffuus gebied. Door de Code Rendement en Risico kun je de kostenfactor aardig filteren. Bij veel maatschappijen krijg je bij voorbaat al inzicht in de kostenstructuur. HM geeft geen enkele informatie over de kosten die zij inhouden. Lekkker duidelijk. Je kunt wel schermen met de fantastische resultaten van het beleggingsfonds maar wanneer je niet weet wat de daadwerkelijke nettopremie is die belegd wordt dan kun je wat met die resultaten, nou, nou, nou......geweldig. En wat is er zo bijzonder aan de sponsoring van het WK? Wat wil je hiermee zeggen? Is dat ook zo geweldig dan?
Dat kost bakken met geld.....en wie betaald uiteindelijk de rekening?

Mijn bezwaar, en dat heb ik thans voldoende geventileerd, is het gegeven dat mensen polissen in de maag krijgen gesplitst met als belangrijkste doel: sparen voor later.........wanneer je enige kennis van zaken hebt dan adviseer je hierbij (in deze tijd) geen spaarpolis meer. Adviseurs die dit nog wel doen mogen wat mij betreft terug naar de schoolbanken!

Het feit dat je loopt te schermen met: wordt er wel onderzoek gedaan naar de feiten zonder dat je daarbij zelf onderzoek hebt gedaan is inherent aan het hoge MLM-gehalte van de wijze waarop HM gewerkt heeft en nog werkt. Meestal weten de "adviseurs" niet meer dan wat hen door HM wordt verteld. Vooral zelf niets uitzoeken want dan kun je geen polissen meer verkopen. Loop je niet te verschuilen achter die uitspraak en ga zelf maar eens onderzoeken hoe goed de produkten van HM wel niet zijn. (je mag mijn berekeningen in eerdere posts hiervoor gebruiken)

En mocht jij zo overtuigd zijn dat het verstandig is om via een spaarpolis te sparen voor later dan nodig ik je uit om dit eens duidelijk met argumenten te omkleden.
[/quote]

Gesloten