LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Mk »

Parels. Zwijnen. Zucht.

Drs Ing Verkerk
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2005 00:19

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Drs Ing Verkerk »

Dus als ik het goed begrijp zeg je tegen mij dat ik me niet heb verdiept in de feiten en of regelgeving, wetgeving etc. Dan denk ik dat je een verkeerd beeld hebt gekregen van mijn bericht.

Ik kan me zeer zeker voor stellen dat er adviseurs bij HM zijn die een verkeerd beeld geven naar de klant toe en dat er verkeerd geadviseerd wordt en allerlei andere negatieve zaken mbt tot het advies van sommige mensen. Maar wat is nu het belangrijkste kijken naar de negatieve of positieve zaken.

Er zijn mensen die in het dagelijks leven niets meer kunnen bereiken maar door hm toch een bepaalde mate van financiele onafhankelijkheid kunnen bereiken door een goed product aan de man te brengen. Wanneer een klant beslist om het product te nemen is dat zijn keus en een goede keus, wil neit zeggen dat het voor ieder persoon het beste is en daar moet naar gekeken worden. Ik ben het zeer zeker eens dat dat niet altijd het geval is.

Maar laten we eerlijk zijn dat is niet alleen bij HM het geval maar bij iedere maatschappij. Er zijnb altijd provisiejagers die alleen kijken vanuit hun eigen portemonnee!!

Mijn bezwaar, en dat heb ik thans voldoende geventileerd, is het gegeven dat mensen polissen in de maag krijgen gesplitst met als belangrijkste doel: sparen voor later.........wanneer je enige kennis van zaken hebt dan adviseer je hierbij (in deze tijd) geen spaarpolis meer. Adviseurs die dit nog wel doen mogen wat mij betreft terug naar de schoolbankenEn een spaarpolis is niet goed in deze tijd wat adviseer je dan als ik vragen mag of wat bedoel je precies met deze stelling?

Anthony
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2005 23:21

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Anthony »

´t is mij even niet duidelijk op wie Drs Ing Verkerk reageer. :?:

draggon
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2005 01:30

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door draggon »

beste mensen

ik zie hier vele berekeningen met procenten die nergens over gaan.
vragen over betrouwbaarheid.
waarschuwingen over het agresieve verkoop gedrag.
enz enz enz

ik ben zelf sinds kort hmi advieseur
ik ga nu niet het product aanprijzen noch afkraken puur subjectief reageren en wat uitleg geven als u echt meer wilt weten moet een een advieseur gewoon vragen je mag me dus persoonlijk mailen ik zal dan eerlijk en subjectief andwoordt geven en niet proberen te verkopen

maar goed om te beginnen

de percentages van hmi (t70)
zijn pessiemistische percentages dat houd in dat ze van slecht uit gaan
het bedrag wordt gesplits in 70% en 30%
die 70% is zekerheid u bent dus Nooit uw inleg kwijt
dat bent u bij een bank ook niet
maar u wilt graag een hoog rendement
hmi geeft die kans doormiddel van 30% te beleggen
let wel het is een kans en een behoorlijk grote kans dat betekend niet dat dat automatish zo zal gebeuren dat zal een advieseur u ook nooit wijsmaken

en wat betrouwbaarheid betreft
hmi staat onder staats controle ook in nederland met een a+ grade bij standarts en poors dat is vergelijkbaar met een ster bij een restaurand en hebben ook nog eens 9.000.000 klanten een bestaan ze ook al meer dan 100 jaar zou een bedrijf dat niet deugd dat volhouden
bedenk nu zelf of hmi betrouwbaar is

het agressieve verkoop gedrag van advieseurs betreur ik ten zeerste ik kan niet zeggen dat het niet zo is want er zijn (rotte appels) bij
en geloof me deze advieseurs zijn de eerste die weer op straat staan als u zon verkoper treft mail hmi ga niet hier klagen van het product is slecht als een verkoper van de bloker u grof behandeld is toch ook niet gelijk het product van blokker slecht????

beoordel na deze uitleg nu zelf waar we over praten en als u echt meer wil weten mail me rustigen vraag me maar raak en ik zal u dan zeker niet iets willen verkopen maar alleen deze negatieve reacties de deur uit helpen

ik hoop u genoeg van dienst geweest te kunnen zijn met vriendelijke groet een hmi advieseur (verbonden bemiddelaar)

WWJD
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 nov 2005 00:18

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door WWJD »

Mijn beoordeling is dat ik niets nieuws heb gelezen. Ik neem aan dat u geen schriftelijke toets heeft moeten afleggen om bij deze club te werken.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Jonjo »

Beste draggon, jij stelt 70% sparen en 30% beleggen. OK 100% van de inleg. Waar wordt jouw provisie en de premie van het overlijdensrisico van betaald? Want zoals je aangeeft is de inleg voor 100% verbruikt aan sparen en beleggen. Ik ben erg benieuwd!!

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Lawman »

Quote van drs ing Verkerk:

en een spaarpolis is niet goed in deze tijd wat adviseer je dan als ik vragen mag of wat bedoel je precies met deze stelling?

Ten eerste, ik ben geen adviseur. Ten tweede, wanneer je de moeite neemt om de hele draad te lezen dan hoef ik niet in herhaling te vallen.


Draggon

Waaruit maak jij op dat de berekeningen en percentages in deze draad nergens over gaan? Niet alleen brullen maar ook met argumenten komen.
Je geeft daarnaast aan subjectief te reageren en vervolgens -wanneer er persoonlijk gemaild gaat worden- dat je "eerlijk" en subjectief antwoord geeft op de vragen. Mag ik hieruit opmaken dat je dus louter werkt vanuit je eigen gewin i.p.v. wat het het beste is voor je eventuele klant? Wat een vertrouwen wekt deze post van je.

draggon
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2005 01:30

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door draggon »

ik zal op elk onderdeel apart reageren

ja ik heb wel een toets moetten afleggen en wel schriftelijk namelijk dat van verbonden bemiddelaar en ik kan je zeggen die is behoorlijk pittig en niet voor iedereen wegelegd als ik kijk naar het slagings percentage

het is ook niet helemaal een spaarpolis maar ook een verzekering
die 70% wordt belegd in obligaties maar ook een gedeelte van bijv honderd euro betekend dat 60% en 10% in de verzekering daarom krijgt u ook van die 70% twee bedragen een werkelijk gespaard bedrag die is lager als uw inleg en een winst bedrag berekend over 2.5% terwijl de winst al jaren hoger ligt een pessimistish bedrag dus dat komt samen met het eerste bedrag hoger uit als uw inleg vandaar dat u uw inleg nooit kwijt ben en die 30% wordt belegd stel dat beurs crasht wat zeer onwaarschijnlijk lijkt gezien het historish rendement op 14.5 % ligt
geven zij een pessimistish rendement van 9% dat klinkt onwaarschijnlijk maar is het niet want stel dat het dit jaar maar 0% en volgend jaar weer op 18% zit je gemiddeld toch op die negen procent nou kan ik me geen tijd herinneren dat de rent zo laag was wel dat het vorig jaar op 39% ligt dat kunt u nalezen op www.budget-net.com en dan moet u kijken naar het golden future fonds want daar wordt uw 30% in belegd u zult zien dat we niet onder de tien procent gemiddeld komen de afgelopen tien jaar

ik hoop dat dit weer wat meer vertrouwen geeft groetjes draggon
Laatst gewijzigd door draggon op 29 dec 2005 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

draggon
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2005 01:30

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door draggon »

beste lawman

dat ik subjectief reageer bedoel ik mee just wel in het voordeel van de klant ik wil dat iedereen die dit leest het idee heeft dat ik hier voor hun reageer en niet voor mijzelf en hm

en dat ik hier niet wil verkopen wil ik mee zeggen ik wil niet recht praten wat krom is maar gewoon de waarheid vertellen als ik de vorige post lees zijn er veel bij die redenen geven maar ze niet kunnen onderbouwen of dat zij dingen melden die niet helemaal kloppen
ik kraak u noch anderen af het is een goed onderwerp om over te discuseren maar waar het nu om gaat (zover ik uit de post kan opmaken) is het is te mooi om waar te zijn

of zie ik het nu verkeerd????? groet draggon

Drs Ing Verkerk
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2005 00:19

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Drs Ing Verkerk »

Wanneer er door iedereen hier vanalles geroepen wordt over hoe het daadwerkelijk in elkaar zit ga dan ook eerst even de feiten na aub.

een t70 wil NIET zeggen dat iemand zijn inleg altijd terug heeft dat i9s afhankelijk van iemands leeftijd natuurlijk.

er is een contractueel gedeelte opgerent tegen 2,5 %
een winstgedeelte geprognotiseerd op basis van 2 %
en een spaartegoed geprognotiseerd op basis van 9 %

de premie bestaat uit :

verzekeringspremie - kosten en - het risico

kosten is inderdaad de provisie etc
risico is BVRI en BVRO ( risico invaliditeit en risico ongeval)

dan komt er dus een spaarbedrag uit!


t70 : er wordt 30 % ingehouden als incassokosten die gaan in het
HM golden future en dit vormt het spaartegoed.


Hamburg Mannheimer werkt met het principe van wat is de premie die u wil missen en daar gaan de kosten vanaf, andere maatschappijen werken omgekeerd wat is het probleem?


stel de premie is € 100 p/mnd

dan gaan de kosten eraf:

BVRI 3,85%
BVRO 3,66%

bvri: risico invaliditeit oftewel premieterugbetaling bij economische arbeidsongeschiktheid. premie wordt naar gelang arbeidsongeschiktheidgraad terugbetaald na 3 mnd.

bvro: risico ongeval oftewel uitkering bij invaliditeit door ongeval afhankelijk van de invaliditeitsgraad op basis van de OBSI schaal. (fysiologische arbeidsongeschiktheid)

dus met andere woorden:

premie € 100 p.mnd

kosten : BVRI € 3,85
kosten : BVRO € 3,66

premie hoofdverzekering is € 91,99


je moet als klant kijken wat is contractueel heb ik daar vrede mee en zijn de zekerheden die in het product zittwen voor mij belangrijk?

je kan roepen wat je wil zeuren wat je wil, maar er is GEEN PRODUCT dat dezelfde zekerheden biedt als bv een T70 van HM met een contractueel gedeelte even hoog als dat van HM een winst oke variabel, maar laat het eens 1% zijn en een spaartegoed als het HM golden future laten we zeggen 3% dan komt er nog steeds een heel mooi eindkapitaal uit en je bent vanaf bv je 25 jaar verzekerd geweest tegen AO (of althans premieterugbetaling) Invaliditeit door ongeval een overlijdensdekking en een extra uitkering als het een overlijden is door een ongeval CONTRACTUELE BEDRAGEN1!!!! en doorsparen voor de nabestaanden een vervullingsgarantie voor hen pensioen!!!
!!
dus GEEN bijvoorbeeld als dan met zoveel veel wanneer >>> bedragen!!


KIJK AUB NAAR DE POSITIEVE DINGEN EN GA EEN ANDER LOPEN AFZEIKEN WORDT DAAR EEN BEETJE ZIEK VAN EN DEGENE DIE PERSE ALLES WILLEN WETEN KUNNEN EEN GESPREK MET MIJ AANGAAN DAN BEN IK ERVAN OVERTUIGD DAT IK HEN KAN OVERTUIGEN!

wanneer je mij kunt overtuigen dat ik geen gelijk heb en er inderdaad een beter iets is en dat HM daadwerkelijk slechte producten heeft en een mallafide bedrijf is krijgt van mij wat die persoon wil, alleen wanneer ik het tegendeel kan bewijzen zit er voor mij ook iets in natuurlijk!

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Mk »

Het verhaal begon zo mooi, duidelijk aangegeven wat de percentages zijn etc. Maar na de zin
premie hoofdverzekering is € 91,99
gaat het weer helemaal los. Een groot warverhaal met de strekking dat professor verkerk echt gelijk heeft.

Jammer dat het voorbeeld niet doorgetrokken wordt. Dus wat gebeurt er met die 91.99 euro als ik een T70 afsluit met de verhouding 70:30 over een periode van laten we zeggen 40 jaar bij verschillende geprognotiseerde rendementen en hoeveel provisie betaal ik dan?

Daarbij ben ik nog steeds bovenmatig benieuwd naar waar het in één van de eerste posts genoemde belastingvoordeel nou vandaan komt.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ingenieur Verkerk:

Een ding weet ik zeker: MIJ overtuig je niet, Maarschalk, Student26 en nog een paar mensen die kunnen rekenen, zul je met je geleuter evenmin kunnen overtuigen.

Ik heb al eens eerder gezegd, en dat hebben veel andere mensen je ook al eens voorgehouden:

Sprookjes zijn sprookjes, er bestaat geen gegarandeerde opbrengst.

WWJD
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 nov 2005 00:18

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door WWJD »

Ik neem aan dat u geen schriftelijke toets heeft moeten afleggen om bij deze club te werken
Draggon, ondanks dat ik het niet inhoudelijk met je eens ben, hierbij mijn excuses voor mijn vervelende opmerking over die schriftelijke toets. Misschien een beetje laat om erop terug te komen, maar ik vind het belangrijk om het toch even te melden. :oops:

draggon
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2005 01:30

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door draggon »

beste wwjd

bedankt voor je excusses ik accepteer ze ook meteen ben blij dat iemand ook een keer durft te zeggen als ie iets niet hellemaal op de goede manier zij
en niet zoals een hoop andere hier die dat niet aankunnen ik ga verder op dit forum niet meer reageren want dit is een discussie zonder eind
wie het niet gelooft en niet wil staat in zijn recht en de mensen die er wel vertrouwen in hebben ook
laten we de keuze laten bij mensen zelf

vriendelijke groet ik

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Maarschalk »

KIJK AUB NAAR DE POSITIEVE DINGEN EN GA EEN ANDER LOPEN AFZEIKEN WORDT DAAR EEN BEETJE ZIEK VAN EN DEGENE DIE PERSE ALLES WILLEN WETEN KUNNEN EEN GESPREK MET MIJ AANGAAN DAN BEN IK ERVAN OVERTUIGD DAT IK HEN KAN OVERTUIGEN!
Hou eens op met mensen te verbieden kritisch te zijn en vragen te stellen.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door jurrien »

Om het feit dat je drs voor je naam zet zou ik wat meer wijsheid verwachten ipv te gaan schreeuwen.Ik merk toch echt dat als iemand de cijfers onderbouwd wil zien , de voorstanders zich in rare bochten gaan wringen om onder het antwoord uit te komen. Kan het helemaal niet anders geven zij een ondoorgrondelijke berekening, of men begint in de rondte te roepen hoe dom de mensen zijn die eerst meer willen weten.Het gegeven dat de maatschappij voetbalwedstrijden sponserd is van geen enkel belang.
Jurrien

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Venantius, die berekening had ik eveneens al ergens gemaakt. ik had niet eens rekening gehouden met de kosten die er nog vanaf gaan, dus daar zal het verschil wil in hebben gezetn.

Maar de hamburg-manheim-goeroes weten de boel zo te manipuleren dat hun t70 een toverformule lijkt te zijn. Ik snap ook echt niet hoe zij aan hun bedragen komen, en ik geloof dus al helemaal niet in de door hen voorgespiegelde gegarandeerde opbrengsten.

Ze denken de Nederlandse wet te omzeilen met hun gepruts. Maar wanneer iemand met gezond verstand met tegenargumenten komt, gaan ze kronkelen.

Ik heb geen verzekerings-opleiding gedaan, maar kan wel rekenen. Ik heb niets aan prognoses, en bovendien: waarom betaalt hun plan niet eerder uit? Ik wil gewoon eerder over mijn geld beschikken. Dan maar met een gewone spaarrekening, maar dan heb ik tenminste wel de zekerheid dat mijn geld er na een paar jaar nog steeds is.

Ronaldo 8
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:36

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Ronaldo 8 »

Zijn alle verzekeraars nou zo duidelijk over hun kosten in de
polis? Ik hoor veel mensen klagen over onduidelijke en niet te
lezen polissen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

????????????????

Ronaldo 8
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:36

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Ronaldo 8 »

Beste lezers, ik heb het genoegen gehad een polis van een T70 in te mogen zien van een klant.
Ik kan niets anders zeggen dan, wat is de polis duidelijk.
Wat is het gegarandeerde kapitaal, percentage winst deelname, en uitkering bij invalidideit en overlijden.
Na wat narekenen kom ik op gemiddeld kosten van ± € 12,- à € 15,- per maand.
De klant krijgt jaarlijks een duidelijk overzicht van wat de de opbrengsten zijn van de progonose aandeel ( 9%) en winstaandeel
( 2%).
Verder ben ik benieuwd wat de WFD wetgeving gaat veranderen in de pensioen verkoop wereld. Hopelijk wat goeds, zodat het koren en kaft gescheiden worden en klanten eerlijk en goed behandeld worden.

Gesloten