LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] harmony service center telefoonverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
surfbob
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2006 20:41

harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door surfbob »

al bijna trwee jaar was ik verzekerd bij hsc, ik was erg tevereden over dit bedrijf, ik vond de premie acceptabel en de service bij een defect was goed.
totdat ik voor de tweede keer in mijn verzekerde periode een claim indiende, deze behandelde ze keurig, ik kreeg zelfs een hele nieuwe telefoon ( die ik daarna natuurlijk gelijk wilde verzekeren, dus ik liet mijn verzekering doorlopen)
na twee weken kreeg ik echter het bericht dat de maarschappij per direct het contract met mij beeindigde, omdat ik al voor de tweede keer claimde.
dit bericht kwam, zoals ik al eerder zei, 2 weken nadat ik mijn nieuwe telefoon had opgehaald, die nu dus te oud was om opnieuw ergens te verzekeren.
en zo loop ik dus nu door de slechte communicatie van dit bedrijf met een onverzekerde telefoon rond.

dus als je een verzekering wilt afsluiten is hsc prima, alleen als je ook daadwerkelijk een keer schadevrij gesteld wilt worden zou ik toch bij iemand anders gaan kijken....

weet iemand of de verzekeraar dit zomaar kan maken en wat ik eventueel kan ondernemen tegen ze?

MAXIEM

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

weet iemand of de verzekeraar dit zomaar kan maken en wat ik eventueel kan ondernemen tegen ze?
Dag surfbob,

Als één van de partijen géén overeenkomst wenst af te sluiten, ben je uitgepraat. Dus: Harmony Service Center kan dit zomaar maken en je kunt hier helemaal niets tegen ondernemen.

Vriendelijke groet, Paula.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door ?? »

Je bent toch twee keer schadevrij gesteld? Daarmee heeft de verzekering gedaan wat ze beloven: uitkeren indien je telefoon kapot is.

Dannyke
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 sep 2006 20:25

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door Dannyke »

ben blij dat je er vanaf bent, ik kom er maar niet vanaf ondanks de beeindigingsbrief die ik gestuurd heb :evil:

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door mr Floppy »

De verzekeraar gaat hiermee zwaar in de fout!!!!!

Ze mogen nooit een opzegging doen zonder een heel erg goede reden.
Bovendien moeten ze eerst een waarschuwing afgeven.
Ze hadden dus eerst moeten waarschuwen. (een opzegging heeft immers zeer ernstige gevolgen voor de verzekerde)
Heel veel verzekeraars zijn hiervoor al veroordeeld in uitspraken van de raad van toezicht.

Nu is het zo, dat je bijna nergens meer een verzekering af kan sluiten. (wat voor verzekering dan ook)
Er wordt namelijk altijd gevraagd of er eerder ooit een verzekering door een maatschappij is opgezegd.

Verzekeringen denken vaak helemaal niet na over deze ingrijpende gevolgen voor de verzekerde.
Vaak hebben ze er ook gewoon schijt aan, en doen toch een onterechte opzegging, omdat ze er meestal toch gewoon mee wegkomen.

Ik zou deze opzegging dus zeker aanvechten. (kijk of de verzekering is aangesloten bij het klachteninstituut verzekeringen)
Leg echter eerst de klacht voor aan de maatschappij zelf.
Je wint deze zaak gegarandeerd.

nelis22
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2007 22:28

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door nelis22 »

heb zelf ongeveer hetzelfde meegemaakt als surfbob.
het is gewoon echt een klotemaatschappij

zie ook onderstaand bericht (email aan de redactie)

Naar aanleiding van de uitzending van vanavond wil ik graag aan jullie
oproep voldoen over het onderwerp harmony service centre (HCS). Zoals
vermeld op televisie heb ik ook ondervonden dat na twee maal een
succesvolle schade claim ingediend te hebben er een brief op de
deurmat valt waarin de ontbinding van het contract staat. Ik weet niet
meer precies de exacte tekst (het is namelijk al 2 jaar geleden). Maar
het kwam er op neer dat het contract onbonden werdt omdat er teveel
geclaimd werdt in hun ogen ( waarschijnlijk zijn zij een van de
verzekeraars met wel een winstoogmerk). Kennelijk wil HCS alleen maar
geld verdienen, en als je als client geld kost wordt je de deur
gewezen. Tevens is bij mij bij een van de claims een telefoon
opgehaald voor reparatie waarna ik een "leen-toestel" kreeg. Nadat
deze ook defect was heb ik weer een "leen-toestel" gekregen. Na dit 2e
leentoestel ruim 16 maanden in bezit te hebben gehad heb ik gebeld om
verhaal te halen. Na wat "welgemeende excuses" mocht ik een nieuwe
telefoon uitzoeken bij "T for telecom", ook hier was de service echter
weer ver te zoeken (door winkelpersoneel en HCS 2 uur op en neer
bellen voordat ik een telefoon mee kreeg, terwijl ik toch echt een
brief had waarin stond dat ik een telefoon mocht gaan ophalen in de
winkel). Met dit bovenstaande kan ik nog redelijk leven echter vindt
ik het wel een schandalige maatschappij dat tijdens de 16 maanden
durende "reparatie" ik gewoon mijn premie heb moeten betalen, en dat
er 2x het eigen risico bedrag afgeschreven is van mijn rekening. Na
hierover meerdere malen gebeld te hebben met HCS werd mij aangeraden
een brief te schrijven omdat ze telefonisch geen klachten konden
aannemen en ze mij niet doorkonden verbinden met een 2e lijns helpdesk
of hun direct leidinggevende. Ik heb op deze brief nooit meer iets
gehoord.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het is zoals Maxiem aangeeft, de verzekering hoeft je niet te accepteren en kan het contract beëinigen.
Maar goed hoffelijk is ander en de bedoeling zal zeker ook anders geweest zijn.
Nu weet u in ieder geval wat de effyciënte waarde ervan is.

CM

muisje23
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2007 15:02

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door muisje23 »

nou om hier reactie op te geven

ik had een samsung e 730 echt een super telefoontje en had hem al bijna 2jr...na dat ik 1,5 jr 7 euro heb betaald voor mijn verzekering wordt me telefoon gestolen op school...ik heb aangifte gedaan en alle benodigde papier erbij opgestuurd en heb nooit een reactie daarop gehad. Ik heb een aantal keren gebeld en dan werd me het volgende verteld:Mevrouw, we sturen als nog de brief op naar u, maar ik kan u niet aan de telefoon vertellen of u wel een nieuw toestel krijgt of niet . dat leest u in de brief. En ik heb tot de dag van vandaag nog geen brief maar ik ben het zoooooo zat om telkens er achter aan te bellen,wat ook nog geld kost! en nee heb onderhand al een ander abonnement. maar harmony service center uitermate erg slecht in service en wat mij betreft mogen ze deze naam niet eens gebruiken. Nooit een telefoon verzekring bij T for telecom afsluiten want die sluiten m af bij Harmonie Service Center, en dat valt niet onder T for telecom. Het is belachelijk dat zo'n bedrijf zo met klanten om gaat!!!
MVG,

pistor83
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2007 11:45

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door pistor83 »

Hoi alemaal,

weet iemand van jullie het adres van HSC inzake Rosemont. Wil mijn verzekering opzeggen, maar kan het adres nergens in terug vinden.

jan01
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mar 2006 21:07

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door jan01 »

Ook ik heb zeer slechte ervaringen met dit "bedrijf", ik had mijn toestel op advies van T for Telecom vezekerd voor schade en diefstal voor 9,99 per maand. Knap geld. Nadat in mijn vakantie mijn telefoon gejat was uit mijn broekzak, zeggen ze dat dit soort diefstal niet wordt vergoed. Alleen wanneer er sprake is van braak, ja vanuit de kluis zeker. Verzekeren nooit doen en zeker niet bij Harmony Service Center Postbus 21460, Rotterdam. Aan de telefoon wordt je zeker onbeschoft behandeld en krijg je nergens antwoord op. OPLICHTERS, zijn het

rinzek0
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:55

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door rinzek0 »

Ik ben bij de winkel geweest om te melden dat ik schade aan mijn mobiel heb ik had een verzekering van 30 Euro voor 1 jaar.
toen ik mijn mobiel had opgestuurd naar dynafix duurde het langer dan 3 weken dat ik een reactie terugkreeg. ze stuurden een brief van HSC terug Ik wist niet dat dit de brief van mijn Mobiel was dus ik had hem ergens neer gelegd pas 2 weken later kwamen me ouders erachter dat deze voor mijn mobiel was.
Ik had de sony ericsson K750i.
in de brief stond dat ze hem niet konden repareeren maar wel een gelijk soortig model hadden voor mij. ik ga hier niet mee akkord want ik vind het belachelijk dat ik een andere mobiel krijg.
ik bepaal zelf wel welke mobiel ik koop dus als ik een verzekering voor heb. vind ik ook dat ik gewoon de zelfde model terug moet krijgen.
ik ben hier boos om omdat ze niks aan de mobiel hebben gedaan om hem te repareren want ze hoefden alleen nieuw knopje erop zetten.
ik vind dat ze niet goed luisteren naar wat de klant wil en ze denken dat wij maar akkoord moeten gaan wat zij kiezen. ik vind dit een slechte verzekerings zaak van HSC ik zie dat al meerdere klachten zijn en vind dat wel iets tegen gedaan moet worden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door jor »

Vrijwel alle telefoon-verzekeringen zijn totaal nutteloos en alleen de verkoper en de verzekeringsmaatschappij verdienen er dik aan. Dat is ook de reden dat de verkopers altijd aandringen op een verzekering, Het levert euro's op. Uitbetaling is zo geweldig moeilijk gemaakt dat er haast nooit hoeft te worden uitbetaald. Bij diefstal zal geweld moeten worden gebruikt en dat moet nog blijken uit ziekenhuis-rekeningen anders krijg je ook niets. dus als je onder bedreiging de Mobiel moet afstaan en men slaat je niet, Krijg je niets! je kunt het dan niet bewijzen dat het opzet is. En zo zijn er vele trucjes om onder betaling uit te komen. Ook blijkt in een heel groot aantal gevallen zogenaamde vochtschade een reden om niet uit te betalen. Hou het geld gewoon in je zak en na 1 jaar heb je €120.-, + de poliskosten van €22.-of meer verdiend.

IJskonijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 okt 2007 12:44

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door IJskonijn »

Wat Jor plaatst klopt als een bus.

Je kunt beter het geld in je zak houden en gewoon zuinig doen met je telefoon. Ik ben ooit 3 jaar lang verzekerd geweest bij hun tot ik op een gegeven moment uit het niets een brief kreeg van hun dat ik geen nieuw toestel meer hoefde te verwachten (ik heb nog nooit geclaimed bij ze!) en dat alleen mn huidige toestel nog gerepareerd zou worden bij schade/defecten, indien reparatie niet meer mogelijk was moest ik een ander toestel kopen welke dan wel weer gekoppeld met de verzekering kon worden (de brief is zo'n jaar of 4-5 geleden ontvangen). Heb per direct die hele zooi opgezegd. Wat heb je nou aan zo'n verzekering.

Daarbij alleen al de opdringerigheid van "neem nou maar die verzekering" etc. Werd laatst helemaal gek van de verkoper bij de media markt. Even een abbo afsluiten voor mn vriendin, die verkoper bleef maar gaan over de verzekering. Ook ontkrachtte hij mijn verhaal terwijl mn vriendin erbij was toen de brief op de deurmat viel, vond het wel komisch, blijkbaar wordt er erg veel winst gemaakt op zo'n wanproduct.

Gsorsnoi
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2007 20:00

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door Gsorsnoi »

Wij zochten op ´HSC inzake Rosemont´ via Google.
Ik heb niet 1 positief resultaat gezien! Laat staan een internet site van ze. Dus ik zie de bui al hangen.

Wij moeten onze telefoonverzekering nog opzeggen. Zal ik maar meteen met een aangetekende brief aan de slag gaan? En mochten ze niets opzeggen, rode-kaarten werk?

Harmony Service Center B.V.
T.a.v. Afdeling Polisadministratie
Postbus 21460
3001 AL Rotterdam

bjefplepper
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:20

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door bjefplepper »

telefoon gestolen echter wordt niet gedekt zeer veel uitsluitingen en zelf zakken rollen is uitgesloten hetgeen bij mij het geval was.
nooit voorwaardden gekregen ook niet in de winkel pas nadat ik mijn claim had ingediend kreeg is ze en daar staat dus inderdaad een overmaat aan uitsluitingen in zelfs verlies door drukstoten dan vraag ik je , moet je echt het mes op je keel krijgen en je telefoon afgeven om een vergoeding te krijgen. een grote balletent.

ook polis stop gezet en ik kan hem dus niet voortzetten met nieuw toestel.

bjefplepper
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:20

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door bjefplepper »

deze verzekeraar heeft de nare clausule in de voorwaarden ( naast nog een heleboel andere eenzijdige beperkingen) om als men een claim mbt diefstal of beschadiging afwijst de verzekering per direct stop te zetten, het overzetten van een nieuw toestel op de polis kan dus niet , ( eerst werd dit tel wel aangegeven dat ik bij aanschaf van nieuw toestel de lopende polis kon gebrukken.)
blijft een ballen tent.
stel; dat je 1 dag na aanschaf beroofd wordt dan hoeven ze je niet uit te keren door je gewoonweg niet te axepteren ze hebben nl tweew eken bedenktijd .
allenmaal zakkenklopperij

gewoon blijven klagen desnoods bij de klachteninstituut voor verzekeraars.

pimcerna
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2010 13:46

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door pimcerna »

Ik had al een paar maanden onbekende incasso afschrijvingen, voor een "servicecontract" van een firma HFS. Geen grote bedragen, een paar euro. Veel mensen zullen daar niet meteen op reageren.

Onlangs een nieuwe afschrijving, deze keer onder de naam HCS Rosemont Rotterdam. Via Google kwam ik bij dit onderwerp terecht.

Ik heb de incasso laten blokkeren met een telefoontje naar de bank, en een e-mail gestuurd naar [email protected] met het verzoek om de ge-incasseerde bedragen terug te storten. Nu maar afwachten of ik nog een reactie krijg ...

Ik ben wel benieuwd of ik de enige ben, of dat meer mensen de laatste tijd "spontane" incasso's hebben gekregen?

pimcerna
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2010 13:46

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door pimcerna »

Correctie op voorgaande bericht: het blijkt over een verzekering van een nieuwe PC te gaan. Ik kreeg keurig na een dag antwoord op mijn e-mail, met de mededeling dat ik, als ik dat wil, per e-mail kan opzeggen.

Allemaal uiterst correct en vriendelijk, niets op aan te merken!

PetraAnsmink
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 20:53

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door PetraAnsmink »

Ook ik dacht slachtoffer te zijn van Rosemont. Echter, de afgeschreven 11,99 blijkt van mijn laptopverzekering te zijn, zoals keurig werd teruggemeld. Het bedrag heb ik nog niet gecontroleerd, maar ik weet dat ik een verzekering heb afgesloten. Helaas kon ik niet op mijn afschrift zien dat het om mijn laptop ging.
Ik realiseer mij nu ook dat ik ook de verzekeringspapieren van dergelijke aankopen geordend in een map moet bewaren om te voorkomen dat ik denk dat een bedrijf mij benadeelt....

roy464
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2006 00:15

Re: harmony service center telefoonverzekering

Ongelezen bericht door roy464 »

@ Pimcerna:
Ook ik zag via thuisbankieren dat er door HSC een maandelijks bedrag werd afgeschreven. Ik had werkelijk geen idee wat het bedrijf überhaupt is. Maar na één telefoontje was ik daar al snel achter: Het bleek om een verzekering te gaan die hoorde bij een mobiel-abonnement die ik in febr. 2009 was aangegaan bij T for Telecom. Helaas had ik de kleine lettertjes in het contract niet goed gelezen, want de verzekering liep gewoon door terwijl het abonnement al lang was opgezegd. Ik had er dus zélf even achteraan moeten gaan. Echt niet aan gedacht. Nu gaat het maar om een bedrag van € 7,99, maar toch... In zo'n anderhalf jaar tijd loopt dat tóch aardig op. Tijdens dit telefoontje kon de verzekering zonder problemen worden ontbonden (ik hoef niet eens een kopie te sturen dat het abonnement bij Telecom is afgelopen), maar dat geldt dan vanaf 01 sept. jl.; de voorgaande maanden behouden zij dus gewoon het maandbedrag. Tja... Ik had béter moeten opletten. Eerlijk is eerlijk. Maar de vrouw aan de andere kant van de lijn deed helemaal niet moeilijk en was uiterst vriendelijk en geduldig.
Ze zei dat ik binnen vijf werkdagen een brief zou ontvangen waarin staat dat de verzekering is ontbonden. Daar vertrouw ik dan maar op. De gesprekken worden bij HSC opgenomen, dus als er volgende maand wéér € 7,99 van mijn rekening is afgeschreven, verwijs ik gewoon naar het telefoongesprek van sept.

Met vriendelijke groet,
Roy Pols

Gesloten