LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

vele beloftes gedaan en never nooit willen uitbetalen.

1 van mij paarden is vanaf aankoop in 1995, verzekerd bij Hippozorg. In 1998 heb ik een melding gemaakt dat het paard een chronische aandoening heeft aan zijn longen en een allergie. Er is nooit vermeld dat een chronisch paard nooit uitbetaald wordt, dus heb ik gewoon al die jaren premie betaald. Als ik dit allemaal geweten had, dan had ik in 1998 de verzekering opgezegd!

Paard werd slechter, verhuizing naar Belgie, kleine opleving en hij werd weer slechter. De dierenarts gebeld en een inspecteur van de Hippozorg is langs geweest. Er werd voorgesteld een bronecho-scope. Na de bronecho-scope kwam er uit dat Grandioos een afwijking had aan het strotten klepje, rode keel en luchtpijp, troep in de longen, virus, infectie, allergie en hij was dampig. Er waren 2 dierenartsen bij het onderzoek. De ene vond een behandeling niet meer nodig en adviseerde euthanaseren en de ander wilde wel een behandeling. De behandeling bestond uit Ventipulmin en dexamethosone. Ik heb duidelijk en vele malen vermeld dat het paard in het verleden niet en nooit op ventipulmin heeft gereageerd.

Paard heeft 2 kuren gehad. De dierenarts vermeld in een brief, dat als het paard niet reageert op de behandeling dat het paard ge-euthanaseerd moet worden, als het lijden wordt. Een jaar later wordt het paard afgekeurd. Dan wordt door Mevr. Hartenberg van de Hippo vermeld dat ze geen chronisch zieken paarden overnemen, dan wordt er gezegd dat het paard niet slecht genoeg is.

Ik heb heel veel medische kosten gemaakt in opdracht van de Hippozorg die niet en nooit hebben gewerkt!!. De verzekering is opgezegd en ze willen absoluut niet toegeven dat zij fout zitten met toezeggingen. Ik heb nog om een compensatie gevraagd om de helft van de betaalde premie vanaf 1998 terug te krijgen. Ze geven met geen mogelijkheid thuis. Ik heb in de brief vermeld dat de KOUDE DOUCHE VAN TROS RADAR HEEL MOOI OP HUN KANTOOR PAST. Zelfs daar heb ik geen reactie opgekregen! Ik ben duizenden euro's kwijt aan premie en behandelingen die niet werken. Dat noem ik opzettelijk mensen aan het lijntje houden. Premie betalen, maar uit betalen ho maar! Ik hoor van veel dat de Hippo niet thuis geeft als er wat aan de hand is. Geldklopperij is het.

Verzeker nooit een paard! Kost geld en je ziet er niks van terug. Zet elk jaar bijv. 500 euro op een rekening, dan heb je in geval van nood geld.

Het paard is van de 365 dagen, 300 dagen slecht tot heel slecht. Bij de Hippo telt alleen een moment opname van de inspecteur, die toevalig op een goede dag van Grandioos komt, dus niet slecht genoeg. Paard mankeerde niks, hij glimt en zn oren staan naar voren :mrgreen:

nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

Jammer dat niemand reageert. Op diverse paarden forums hoor je hetzelfde verhaal. Ik heb diverse malen bij RADAR aan de bel getrokken. Geen reactie.

De verzekeringsmaatschappijen verdienen goed aan paarden mensen. Ik ben duizenden euro's kwijt aan helemaal niks. Ja, aan mooie beloftes die ze kunnen maken.

Mijn paard word snel ingeslapen.

seles
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2010 14:49

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door seles »

ik lees het nu pas maar ben het met je eens, wat een stelletje .........
heb ook 2 paarden beide op en top verzekerd bij hippo, 5 december mijn oudste merrie moeten laten inslapen ze was in de nacht van 4 op 5 december ineens ernstig ziek geworden. Mijn DA besloot in overleg met mij dat het beter was haar lijden te beeindigen. Voor de euthenasie hippo gebeld, geen probleem.
Vandaag krijg ik van hippo een brief, mijn merrie word betaald maar ze houden nog wel 1 jaar premie in :!: :?: :!: :?:
Sorry ik weet geen vergelijking maar als ik mijn auto total loss rijd hoef ik toch ook geen premie meer te betalen en ik kan het in hun voorwaarden ook niet terug gevonden dat je nog 1 jaar premie verschuldigd ben. Ik wacht tot het uitgekeerd is en ga dan eens stappen ondernemen, sowiezo zeg ik mijn andere merrie daar op

nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

Jammer dat je niet eerder reageerde. Wat een stel ........ Dat heb ik nog nooit gehoord een jaar premie inhouden. Tsja, crisis he!

Ik heb alle hoop op hulp van tros radar, Vara's kassa opgegeven. Kassa wilde helpen, maar liet me later in de steek. Van de Tros heb ik helemaal geen reactie ontvangen na heel wat mailtjes. Nu ook niet. We spreken dan wel over een schade van 10.000 euro! +/-4500 euro aan premie die betaald is en 4500 euro die niet wordt uitgekeerd. Echt schande! Ik ben niet de enigste, er zijn er veel meer. Ja er is crisis, dan liever alleen ontvangen en uitbetalen liever niet. Beloftes doen en dan niet nakomen!

Verzekeren is weggegooid geld. Zet 500 euro per jaar op een rekening en je heb een buffer voor een ander paard of voor grote DA kosten.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Vreselijk om te lezen, het is natuurlijk al erg als je trouwe ros wat mankeert, en het is nog erger als er zoveel gedoe met die verzekering bij komt kijken.... Ben het ook helemaal eens met je wanneer je zegt dat je beter geld apart kunt zetten op je rekening voor DA-kosten dan zoveel geld uitgeven aan premie. We hebben zelf twee paarden, onverzekerd, en houden geld apart voor als er wat gebeurt. Tot nu toe nog nooit nodig gehad (afkloppen). Zo'n paardenverzekeraar doet er alles aan om maar niet uit te hoeven betalen, bij ons op stal helaas ook al vaker gehoord.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door Renske99 »

ik zie dit topic ook voor het eerst :oops:

Ook wij vinden de gang van zaken niet echt top.

Wij kochten een jaar of 6 geleden een haflinger, verzekerden haar bij interpolis (wat later overging in ?? is me ff ontschoten) natuurlijk moesten we administratie kosten betalen toen we de verzekering afsloten, logisch leek me.

Totdat we deze pony afgelopen juni verkochten.
Ik meld me keurig en zeg de verzekering voor deze pony op, in al die jaren nooit aanspraak op de verzekering gemaakt, dus dat was makkelijk cashen, maargoed dat is het risico, voor hetzelfde geld heeft je dier echt zorg nodig en ben je blij met de verzekering.

Affijn ik dacht dus, de verzekering gaat per januari in, halverwege het jaar zal ik ongeveer de helft van een jaarbedrag terug krijgen.
Maar wat een verbazing als blijkt dat ze nog een keer administratie kosten gaan berekenen, ik hoefde nog net niet geld bij te leggen.

Vond dit ook een vreemde gang van zaken, als je een verzekering afsluit betaal je doorgaans administratie kosten niet wanneer je die opzegt.

seles
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2010 14:49

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door seles »

inmiddels is mijn merrie uitbetaald, in plaats van nog 1 heel jaar premie is er premie ingehouden tot de eerste dag van verzekeren in dit geval 14 augustus.
Nu gaat het over een bedrag van 107 euro en ik weet nog niet goed of ik me er druk om ga maken aangezien ik druk bezig ben met revalideren na amputatie en mijn energie wel ergens anders voor kan gebruiken.
Aan de andere kant het is geen manier van zaken doen, aangezien nergens vermeld staat dat bij schadeuitkering premie moet worden betaald. En er zijn zoveel paarden en dierenliefhebbers in nederland die hun dier verzekerd hebben. Misschien een idee om op diverse dierenforums, bokt voor paarden en andere een bericht te plaatsen met de vraag of meerdere mensen dit mee hebben gemaakt of wat voor streken dan ook met de diverse dierenverzekeringen en dat we die bundelen......

nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

Ik kom op bokt en daar heb ik ook aan de bel getrokken. Veel hebben er problemen, maar niemand durft of wil er tegen in gaan. Daarom had ik KASSA en RADAR om hulp gevraagd en erbij gezet dat ik niet de enigste was. Ook de forums erbij gezet.

Weer sta je alleen!! Ook van de VARA en de TROS kan je geen hulp verwachten!
Jammer voor de dierenliefhebbers en dus weer een extra inkomsten voor de verzekeraars! Die winnen altijd!

seles
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2010 14:49

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door seles »

dan moeten we het anders aanpakken. Wij kunnen wel zeggen dat we niet de enigste zijn, maar we kunnen ook een hotmail openen, daar iedereen die er een probleem mee heeft naar toe laten mailen met hun probleem en natuurlijk hun gegevens, die uitprinten of massaal door sturen naar radar of kassa....
Hun pakken zo'n soort problemen pas aan als er massaal word gemeld dat er ergens iets niet deugd.....

nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

Dat heb ik allemaal al gedaan!
Neer gezet, stuur allemaal een mail naar KASSA of RADAR, het mooist is beide. Zet je verhaal erin en welke verzekeringsmaatschappij.

Mijn paard is inmiddels afgemaakt en mijn verzekering heb ik in augustus al opgezegd.

Na 1 1/2 jaar heen en weer gemail ben ik die lui spuug en spuug zat! Alleen is maar alleen en dan sta je nergens.

seles
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2010 14:49

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door seles »

Niet lullig bedoeld maar dat is de verkeerde manier van aanpak.
Een emailaccount openen waar men de mail naar toe kan sturen en die dan massaal doorsturen. Op bokt een oproep plaatsen dat ze radar of kassa moeten mailen gaat er aan een kant in de andere kant uit, en dan doet niemand iets. Ik zal kijken of ik een mailaccount kan openen en dan een oproep op bokt plaatsen....Zal straks de account hier ook neerzetten.

groetjes sylvia

Cilord
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:27

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door Cilord »

Erg jammer dat jij slechte ervaringen hebt met Hippozorg. Ik heb alleen maar goede ervaringen. Een maal een koliekoperatie en een maal een week op de kliniek met een entrapment. Alles werd heel snel en correct uitbetaald.

Heb je de polisvoorwaarden wel goed gelezen en dekt jouw polis dit wel?
En hoe heb je je paard verzekerd?. Tegen dood of blijvende ongeschiktheid of wat anders.

Je hebt bij Hippozorg diverse soorten verzekeringen. De goedkoopste verzekering (dood) verzekert alleen de kosten als het paard komt te overlijden, of direct uit zijn of haar lijden moet worden verlost door euthanasie of noodslachting en daar valt het inslapen van een chronisch ziek paard niet onder. Mijn paard is wel verzekerd voor blijvende ongeschiktheid door een chronische aandoening (m.u.v. van peesblessures)

seles
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2010 14:49

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door seles »

lezen wat er staat, mijn merrie was op en top verzekerd, wa, ziektekosten uitgebreid, en tegen dood en ongeschiktheid. Ja heb mijn algemene voorwaarden wel 10 keer gelezen ook anderen laten lezen mocht ik er toch over heen gelezen hebben, het staat er gewoon niet in.
Daarbij heb ik al gemeld (lezen dus) dat de merrie uitbetaald word.
Daar gaat het ook niet om, het gaat om het feit dat als ze de merrie uit betalen nog een heel jaar premie inhouden van de uitbetaling....dit staat dus niet in de voorwaarden en of polis vermeld en klopt dus gewoon niet. Nogmaals als je je auto in de prak rijd en die kan naar de sloop betaal je bij je verzekering toch ook niet nog een jaar premie?????
Net voor de uitbetaling kreeg ik ook nog eens de nieuwe polissen binnen met daarin mijn levende merrie afgemeld (dus dood) en mijn dode merrie nog levend, hebben ze ook nog even mijn merries door de war gehaald......

Cilord
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:27

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door Cilord »

Ik reageer ook niet op jou maar op topicstarter, nederbelgkes. Niet zo snel conclusies trekken. Jouw probleem is iets heel anders dan die van TS. Jouw merrie is uitbetaald, die van TS niet. Vandaar mijn vraag aan TS..

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

vele beloftes gedaan en never nooit willen uitbetalen.

1 van mij paarden is vanaf aankoop in 1995, verzekerd bij Hippozorg. In 1998 heb ik een melding gemaakt dat het paard een chronische aandoening heeft aan zijn longen en een allergie. Er is nooit vermeld dat een chronisch paard nooit uitbetaald wordt, dus heb ik gewoon al die jaren premie betaald.
Toen je die verzekering aan ging, heb je toen wel geïnformeerd bij je Verzekeraar of dit soort dingen vergoed word.? Als je dit niet gedaan hebt en je ben pas veel later gaan informeren nadat je de verzekering aangegaan bent, dan vind ik dit heel slordig.
Als je wel informatie ingewonnen had bij Hippozorg en ze hebben je voorgelogen en je hebt daar bewijs van, dan kun je hen dagvaarden om zo de verzekering te beëindigen en een schadevergoeding te eisen.

seles
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2010 14:49

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door seles »

@cilord, sorry maar handig misschien als je even de naam van diege waar je op reageerd erbij zet, dan krijgen we deze toestanden niet :wink:

@ ikbeneennederlander, als je het goed leest maak ik erop uit de men dit gemeld heeft. In 1998 heb ik een melding gemaakt dat het paard een chronische aandoening heeft aan zijn longen en een allergie. Er is nooit vermeld dat een chronisch paard nooit uitbetaald wordt, dus heb ik gewoon al die jaren premie betaald. Als ik dit allemaal geweten had, dan had ik in 1998 de verzekering opgezegd!

Feit is gewoon altijd je goed laten voorlichten en zorg voor je iets tekend altijd van te voren de algemene voorwaardes leest en de polis. Dit wil dus niet zeggen dat verzekeraars in hun recht staan vooral niet als ze iets doen wat niet in de voorwaarden vermeld staat.
Er is inmiddels een mailaccount geopend [email protected]
hier kan je als je wilt je verhaal wat er volgens jouw fout is gegaan opsturen, komen er genoeg binnen dan worden deze gebundeld en bij radar en kassa aangeboden....

nederbelgkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2011 16:11

Re: Hippozorg paardenverzekering, jaren premie betaald en.......

Ongelezen bericht door nederbelgkes »

Mijn tussenpersoon heeft mij meerdere malen vermeld, als het niet meer humaan is, dat mijn paard wordt overgenomen en uitgekeerd! Als een tussenpersoon dat zegt vanaf de eerste melding, dan geloof je dat. Hij weet wat voor polis ik heb. Hij is tenslotte je tussenpersoon.

Ik heb het hoofdstuk Hippozorg na een gevecht van ruim 1 1/2 jaar afgesloten. Mijn paard die ik 15 jaar heb gehad, is er niet meer en ik krijg hem er niet mee terug. Je wordt er gek van als je al zo lang bezig bent.

Het is een goede les geweest om nooit meer een paard te verzekeren. We hebben een kampioens merrie staan die niet verzekerd is en niet verzekerd word. 500 euro per jaar op een spaarrekening, waar ik zelf aan kan komen, is veel veiliger en zekerder dan een verzekering afsluiten. Ik baal als een stekker dat ik veel geld ben verloren en een verzekeringsmaatschappij, onvrijwillig!!!!, gespekt/gesponsort heb.

Ik heb alle mailtjes nog liggen ingeval die nodig zijn als er door RADAR of KASSA wat wordt ondernomen!

Ik heb nu een half zusje van mijn overleden paard en die mankeert niks aan haar luchtwegen. Het is flink uithuilen en weer opnieuw beginnen.

Gesloten