LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe independent is Independer?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.

Moet Tros RAdar stoppen met Independer?

Ja
29
85%
Ach maakt mij niet uit
1
3%
Nee
4
12%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Paul1961
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2006 15:17

Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door Paul1961 »

Tros Radar moet echt stoppen met Independer als hun compagnon in de strijd voor eerlijke consumenteninformatie. Al vaker is in dit forum gepost over de zogenaamde onafhankelijkheid van Independer. Nog even voor de duidelijkheid:

- Independer is gewoon een tussenpersoon, maar dan via internet en met een vergelijkingsmogelijkheid.
- Zij krijgen van de verzekeringsmaatschappijen een provisie. Dus geld voor elke verkochte polis.
- Zo hebben zij hun eigen collectief voor ziektekosten, waar iedere verzekeraar die niet meedoet automatisch duurder in de vergelijkingen uitkomt.

VAn de site:
Independer kortingen
Collectieve kortingen via deze site (herkenbaar aan de gele ster):
• Ohra: Zelfverzekerd Basisverzekering van eur 94,95 voor eur 85,40 (Laagste van Nederland!) en 5% op aanvullingen overige producten.
• Delta Lloyd: Basisverzekering en aanvullingen 10% korting
• FBTO: Basisverzekering 7,5% korting en aanvullingen 10-25% korting
• Unive: Basisverzekering 6,5% korting en aanvullingen 5% korting

Bij het gros van de vergelijkingen in de tool van Tros Radar(en dus independer) kom je uit bij deze vier verzekeraars. Toeval? :shock: :shock:
Misschien, maar ik vind dat Tros Radar de schijn moet vermijden en een andere partner moet zoeken. Er zijn betere en betrouwbaardere partners te vinden. Denk aan kiesbeter.nl van de overheid. Of zit er meer achter deze samenwerking? :?

Hier een oproep om Tros Radar de banden met Independer te laten doorknippen. Graag reacties om deze actie te steunen!

vanedehw
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2006 19:31

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door vanedehw »

HELEMAAL MEE EENS !

Independer is inderdaad een COMMERCIELE organisatie, en is dus niet geschikt voor een ONAFHANKELIJKE mening. Bovendien maakt het programma hiermee gewoon eindeloos veel reclame voor deze commerciele bemiddelaar.

Verder pakken ze het onderwerp van de Beleggingspolissen gewoon geheel verkeerd aan, dit is compleet misleiding.
Hoe ik er verder over denk, én op gereageerd heb is te vinden op onze eigen internetsite: www.vanedeass.nl -> downloads -> "Radar", zie daarbij o.a. mijn reactie van 7 november.

Harry Waaijenberg
Assurantie- en Hypotheekadviseur

Annemiek26
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 aug 2006 19:39

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door Annemiek26 »

Helemaal mee eens.

Tros radar moet zich niet gaan verlagen tot het nieveau van independer.

wmotten
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 nov 2006 18:33

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door wmotten »

Of independer independent is daar wil ik geen oordeel over geven.
Feit is: ze maken allerhande kosten en moeten dus inkomsten werven om dekkend te kunnen opereren, zoniet dan moet er geld bij en dat heeft geen lang leven.
De wijze waarop ze inkomsten en winst genereren is mij niet duidelijk.

Onafhankelijkheid kom je in het zakelijke vrijwel niet tegen. Ik ben een particulier met een baan (onderzoeker) in loondienst. Gelijktijdig heb ik zeer veel kennis over financiele producten (erfgoied van mijn vader) en ben thuis in de leer van de verzekeringswiskunde. Ik reken alles na en kom dan ook vrijwel altijd tot de conclusie dat je te duur uit bent. Logisch, alle premies zijn gebasseerd op waarschijnlijkheden waarbij veelal met sterftetabellen wordt gewerkt. De winstmarges zijn enorm.
Op verzoek zoek ik wel eens iets voor iemand uit, maak daarbij een diepgaande analyse (op het rekentechnische vlak!) en laat me dan ook wel betalen. Ik slijt geen producten over de ruggen van mensen, ik behoed ze juist daarvoor.
Ik ontvang als vrijwillige invuller inkomstenbelastingformulieren bij de FNV belastingservice en trainer communicatie/assertiviteit (geheel belangeloos) zoveel waardering dat úurtje factuurtje' naar de achtergrond verbleekt. Daaruit is dan ook voortgekomen:
http://members.chello.nl/w.otten9/

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Independer zal niet anders zijn dan Google. Van Google is het algemeen bekend dat je een plaats in de top5 van de zoekresultaten kunt kopen.

Independer zal eenzelfde systeem kennen. Als je vermeld wilt worden dan zul je moeten betalen.

Paul1961
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2006 15:17

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door Paul1961 »

Beste FlipKaneel, het punt is ook niet dat Independer een commerciële instelling is die betaling vraagt om in haar vergelijkingen beter uit te komen. Hier heb ik geen bewijzen noch gegevens van. Hoewel de toevalsfactor dat bepaalde verzekeraars naar voren komen als beste alsmede de gebruikte wegingsfactoren wel die kant opwijzen. :roll:

Echter het punt is dat Tros Radar die pretendeert er vóór de consument te zijn, gebruikt maakt van deze dienst in haar TV programma en vergelijkingsaplicatie!

wordtwakker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:45

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door wordtwakker »

Naast dat Independer actief is als tussenpersoon verkoopt zij ook (een deel van) de adressen van consumenten die via de Independersite vragen om meer informatie, aan andere (commerciele) organisaties in de financiele branche.

Piepo
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2006 21:23

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door Piepo »

Helemaal mee eens!

De naam Independer is feitelijk al misleidend. Het is een traditionele tussenpersoon welke geen openheid geeft over de hoogte van de afsluitprovisie welke zij ontvangt. Tegelijkertijd breekt men een lans voor meer transparantie in de verzekeringsbranche.

"Gij die vrij is van zonde werpe de eerste steen"

Op de website van APAX (Brits Amerikaanse durfkapitalist & groot aandeelhouder van Independer/Robin Hood NV) staat dat de financiële uitzendingen van TrosRadar gemaakt zijn als co-productie.

Een co-productie staat gelijk aan betrokkenheid hetgeen onvereenigbaar is met onafhankelijkheid....

leasebak
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2004 15:07

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door leasebak »

weet iemand hoe de module van independer precies werkt qua kosten en provisie of is dit niet bekend?

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door kiz »

De vergelijking van Independer voor de zorgverzekering 2007 is in ieder geval niet objectief.
Ik heb ongeveer de (gewenste) vergoedingen ingevuld zoals die bij mijn verzekeraar gelden en de vergelijking laten uitvoeren. Mijn huidige verzekeraar komt niet bij de eerste 5 resultaten voor, maar kan wel vergeleken worden door deze (onderaan) in te vullen een aan te vinken voor een detailvergelijking.
Wat blijkt: Independer zet verzekeraars bovenaan die weliswaar een vergelijkbare dekking bieden, maar die qua prijs tussen de 10 en 30 euro (per persoon) duurder uitkomen dan mijn huidige polis. Uiteraard kun je deze verzekeringen via Independer afsluiten. Dit levert dan een korting tussen de 15 en 30 euro per persoon op. Die korting is alvast in de totaalprijs verrekend, waardoor de prijs "op papier" nét een paar euro lager is dan bij mijn huidige verzekering. Bij "mijn" verzekering is geen korting van toepassing via Independer.
Conclusie is dan ook dat Independer de resultaten bovenaan zet die voor Independer het meeste opleveren.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door Xpert »

kijk maar naar de basis verzekering. Lancyr is de goedkoopste aanbieder van dit moment. Risicodrager is Delta LLoyd.

Maandpremie € 84,95.

Maar ja, die verkoopt Independer niet voor die prijs

Maurice21
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:44

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door Maurice21 »

Niet erg independent dus. Op de site met zorgverzekering vergelijken ze appels met peren!!!!! Als ik mijn gegevens invoer en de dekking die ik wil hebben kom ik als goedkoopste uit bij hun eigen Ohra compact polis (wat een toeval). Echter de premie wordt vergeleken met de duurste pakketten bij anderen (bijvoorbeeld CZ en VGZ). Bij hen wordt dan niet de premie gegeven van de basisverzekering met beperkte aanvulling, maar van de basisverzekering met een excellentverzekering. Dank je de koekoe dat het verschil dan EUR 100,= per maand is.
Dus Radar, stoppen met Independer en een echt onafhankelijk bureau zoeken. Independer is ook gewoon een assurantietussenpersoon die uit provisie betaald wordt. En een Ohra polis in volmacht levert gewoon meer provisie op dan een provinciale polis bij CZ of VGZ. Independer is ook geen filantropische instelling. Ook al het personeel bij Independer zal aan het einde van de maand een (te????) riant salaris tegemoet zien. Want alles gaat via internet, ze hoeven zelf niet veel te doen (dat doet de klant) en toch verdienen ze bakken met provisie!!!!!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door peewee »

Ik denk dat het probleem dat hier wordt aangestipt niet zozeer het probleem is van INDEPENDER, maar eerder een probleem van TROS RADAR. Tros Radar wil zich sinds enkele jaren blijkbaar opwerpen als een soort 'gratis' concurrent (wel betaald uit de publieke middelen van een publieke omroeporganisaatie) van bestaande consumentenorganisaties. Welnu, iedere consumentenorganisatie verricht onder meer vergelijkende onderzoeken. Tros Radar wil dit ook, maar heeft hier blijkbaar zelf niet de kennis, menskracht voor in eigen huis en dus gebruikt Tros Radar een partij die deze onderzoeken WEL uitvoert (Independer) maar die deze vergelijkende onderzoeken combineert met het zelf zijn van tussenpersoon.

Mijn advies aan Tros Radar: schoenmaker blijf bij je leest. Tros Radar is een consumentenPROGRAMMA, geen consumentenORGANISATIE.

verbrugge.com
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 sep 2006 16:03

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door verbrugge.com »

Trosradar moet zeker stoppen met de promotie van Independer. Dit is namelijk niet de taak van Trosradar. De taak is misstanden aan de kaak stellen op een ECHT OBJECTIEVE manier en daar is zeker geen sprake van.


Moet u voor de grap eens kijken welke bedrijven de aandeelhouders van Independer zijn....



Ach hetzelfde geldt voor Vereniging Eigen Huis. Dit is allemaal veel te groot geworden. Vereniging Eigen Huis heeft ook als uitgangspunt om iedereen aan de schandpaal te nagelen. Lekker makkelijk toch.
Ook VEH is volstrekt AFHANKELIJK. Zeer geruime tijd heeft VEH de OHRA produkten nadrukkelijk gepromoot.

Gaat allemaal nergens over. Iedereen moet zijn inkomsten hebben, niets mis mee overigen maar pretendeer dan niet iets anders te zijn.

VERBRUGGE.COM

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door Xpert »

Ik zou wel eens willen weten wat de Consumentenbond vind het een-twee-drietje van Tros Radar met Independer.

Piepo
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2006 21:23

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door Piepo »

Independer en Consumentenbond waren vroeger (2002 – 2004) ‘partners’, inmiddels is deze liefde wel bekoeld omdat Independer kritiek uitte op een onderzoek van de Consumentenbond.

Volgens mij was er ook enige ophef over het onderzoek naar financiële vergelijkingssites in 2004, de Consumentenbond had dat onderzoek naar financiële vergelijkingssites gemanipuleerd in het voordeel van Independer, uiteindelijk heeft de Bond een aantal rectificaties geplaatst. Het was ook gelijk het laatste onderzoek van de Bond naar financiële vergelijkingssites!!!

Op dit moment zit Independer samen met Consumentenbond in een belangengroep voor beleggingsverzekeringen (=Polisopheldering.nl).

Ik blijf het verdacht vinden dat een traditionele tussenpersoon als Independer de consument een rad voor ogen draait. Zoals het onderzoek van de Consumentenbond suggereert, Indepnder is een 'vermomde tussenpersoon'.

Er lijkt sprake van een contract tussen Tros Radar en Independer, om de twee weken een item met Independer en Tros Radar ontvangt daarvoor een deel van deze extra omzet.

Paul1961
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2006 15:17

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door Paul1961 »

Wat ik zelf eigenlijk wel jammer vind, is dat een reactie van Tros Radar uitblijft. Zij pretenderen op te komen voor de consument en ten strijde te trekken tegen misleidende en bedrieglijke reclame en ondernemingen. Laat Tros Radar dan ook reageren op deze soms toch wel serieuze beschuldigingen.

bboopz
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:29

Re: Hoe independent is Independer?

Ongelezen bericht door bboopz »

Lees dan vooral ook het eens het topic over TomTom..

stupiditeit ten top :D

Gesloten