LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van RVS af?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lisa85
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2005 18:53

Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door lisa85 »

Sinds 2001 heb ik een aansprakelijkheidsverzekering bij RVS en hier ben ik niet te tevreden mee en wens naar een andere verzekeraar te gaan.

Na een telefonisch gesprek met een onvriendelijke medewerkster van RVS, blijk dat ik tot 2011 vast zit aan een contract! RVS heeft mijn contract automatisch met 5 jaar verlengd.

Hoe kan ik toch naar een andere verzekeraar gaan?

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door wallybally »

Dubbel betalen...

lisa85
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2005 18:53

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door lisa85 »

Ze hebben geen contract met mij! In 2001 hebben ze het afgesloten nadat ik een gesprek heb gehad met iemand van RVS. Die heeft mij niet verteld dat ik er 5 jaar aan vastzit!

Ik dacht dat het maar voor 1 jaar was en dat ik kon opzeggen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door mr T. »

Ze hebben geen contract met mij! In 2001 hebben ze het afgesloten nadat ik een gesprek heb gehad met iemand van RVS. Die heeft mij niet verteld dat ik er 5 jaar aan vastzit!
Dergelijke zaken staan in de polis, dus dat had bekend kunnen zijn.
Hoe kan ik toch naar een andere verzekeraar gaan?
Naar een andere verzkeraar kan. Betekent dubbel premie betalen (zonder dat daar een 'dubbele' dekking tegenover staat).Anders is het hopen tussentijdse op een verandering in de polisvoorwaarden. In dat geval kan worden opgezegd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door Walter van V »

idd is een premieverhoging of een verslechtering van polisvoorwaarden altijd een reden om op te zeggen. Wel doen binnen 1 maand na publicatie ervan! (ben ik laatst met een autoverzekering bijna ingetrapt..)

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Je kan de verzekering zonder meer opzeggen binnen 30 dagen na een definief standpunt mbt een claim. (staat in je polisvoorwaarden, maar daar wordt je natuurlijk niet op gewezen als je belt)
Dus als je ontevreden bent over de afwikkeling van een claim, kun je zonder meer binnen 30 dagen opzeggen. (reden hoef je niet eens te geven)

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door wallybally »

Maar dan moet je wel wat te claimen hebben.

Lubs
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:27

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door Lubs »

jE KAN JE 5JAARSCONTRACT BIJ DE MEESTE VERZEKERAARS OM LATEN ZETTEN IN EEN 1 JAARSCONTRACT. gEVOLG IS WEL DAT DE PREMIEKORTING DIE JE KRIJGT IVM EEN 5 JARIGE LOOPTIJD VERVALT.

Excuses caps..

Als het is omgezet naar een 1jarige looptijd kan je vervolgens opzeggen per eerste hoofdpremievervaldatum.

lisa85
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2005 18:53

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door lisa85 »

@mr Floppy
Al 5 jaar geen claim gehad. Bedankt voor de tip, ik hou het in de gaten.

@Lubs

RVS geeft aan dat dit niet mogelijk is :(

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door rednax »

Kijk je voorwaarden er goed op na. Staat daar in dat de RVS kan opzeggen per premievervaldatum en jij als klant alleen maar per contractdatum, dan kan je de verzekering ook per premievervaldatum opzeggen.

Het nieuwe verzekeringrecht wat per 1-1-2006 is ingegaan bepaalt nl. dat verzekeraar en verzekerde gelijke opzegrechten hebben. Daar mag niet ten nadele van de verzekerde van worden afgeweken.

Staat iets dergelijks erin, dan kan je dus per volgende premievervaldatum opzeggen.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door Sometimes »

Je bent niet tevreden met de verzekering, maar hebt nog nooit een claim ingediend.

Waarom wil je dan van verzekeraar wisselen? De verschillen tussen de diverse bekende aanbieders van aansprakelijkheidsverzekeringen zijn bepaald niet groot, en de premie is ook niet enorm.

Ik had een compleet pakket bij RVS, en wilde daar weg omdat het veel goedkoper bleek te kunnen. Bepaalde verzekeringen waren naar 1 jaar te zetten (met premieverhoging), en anderen niet. Daarvoor moest ik dan toch de 5 jaar uitzitten (die gewoon in je polis staat). En automatische verlenging staat in elke verzekeringspolis.

edwinistrator
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:14

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door edwinistrator »

Ik heb ook een totaal pakket van de RVS maar denk ook dat het goedkoper kan. Zou je willen vertellen waar jij naar toe bent gegaan voor een goedkoper verzekering?

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door Sometimes »

Ik ben eerst naar de FBTO gegaan, en momenteel bij OHRA.

Het kan goedkoper door bij elke polis te kijken welke aanbieder de laagste prijs heeft, maar dat vind ik persoonlijk niet prettig. De kans op tussen wal en schip vallen wordt dan groter.

spikeyiris
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2006 20:42

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door spikeyiris »

Ook wij willen van de rvs af maar zitten ook met een totaal pakket van 5 jaar.
Had al een brief geschreven om het om te zetten naar 1 jaar , maar helaas dit doen ze niet .
Wij kunnen namelijk ook goedkoper en wel bij de FBTO.
De auto verzekering is er inmiddels wel heen.

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

RVS is nog echt een traditioneel verzekeringsbedrijf. Daar waar veel andere verzekeraars met de tijd meegaan (jaarcontracten, tussentijds omzetten), daar blinkt de RVS weer uit in starheid.

In mijn werk kom ik geregeld de naam RVS tegen en ik heb in het verleden wel eens nare dingen over ze gehoord (de bekende starheid). Maar goed, over (bijna) elke verzekeraar valt wel iets te zeggen.

Zwart op wit gezien moet je gewoon je contract uitzitten tot 2011. Je had van tevoren ook kunnen weten dat je een contract bent aangegaan voor vijf jaar, want dat staat zeer duidelijk omschreven op het polisblad (waarom lezen mensen niet goed?).

Of RVS besluit in alle wijsheid de premie tussentijds te verhogen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.....

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door Henri42 »

iemand het adres of website van RVS ??

hansjouwe
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 nov 2006 10:24

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door hansjouwe »

wel eens van google gehoord. of lees even je papieren door.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Op jouw antwoord zat ik te wachten, :(

Ik kan het adres niet vinden. :D

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door rednax »

wat dacht je van www.rvs.nl ?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Hoe kom ik van RVS af?

Ongelezen bericht door SJZ »

wat dacht je van www.rvs.nl ?
Da's te makkelijk, dat zal wel niet het goede antwoord zijn. Niet op dit site kijken dus ! ......

Gesloten