Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door Radar »

Zeker.com vergeleek op verzoek van Radar honderden autoverzekeringen met elkaar en constateerde flinke premieverschillen tussen verzekeraars. Wist je al dat het zomaar kan zijn dat jouw buurman veel minder geld betaald, ook al hebben jullie dezelfde autoverzekering? En kijk jij eigenlijk weleens of je goedkoper uit kan zijn bij een andere autoverzekering?

In de uitzending van 27 september werd dit onderwerp behandeld. Je kunt de uitzending hier terugkijken: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... eringen-1/

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door jonis »

Mijn alles in 1 pakket van rabo met 2 autoverzekeringen erin en de rest van mijn verzekeringen, buiten ziektekosten natuurlijk, is in elk geval per maand stukken goedkoper dan het radarvoorbeeld van de nieuwe mini cabrio in A'dam verzekeren en dan goedkoop uit zijn.
Je kunt tot wel bijna 1300 euro per jaar besparen door autoverzekeringen te vergelijken,
Dan was mijn volledige pakket dus helemaal gratis als ik 1300,- kon besparen

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik check het eens in de twee jaar ofzo, maar dan vergelijk ik ook de voorwaarden. Soms kan je wel een paar euro besparen, maar ben je bij schade veel meer van je no-claim jaren kwijt dan bij die iets duurdere. Het premiebedrag vertelt dus niet het hele verhaal.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door lievemarie »

sjohie schreef:
27 sep 2021 16:54
Ik check het eens in de twee jaar ofzo, maar dan vergelijk ik ook de voorwaarden. Soms kan je wel een paar euro besparen, maar ben je bij schade veel meer van je no-claim jaren kwijt dan bij die iets duurdere. Het premiebedrag vertelt dus niet het hele verhaal.
Is dat niet bij iedere maatschappij hetzelfde? Ik dacht dat je altijd hetzelfde aantal treden zakte bij schade. Maar ik heb nog nooit schade gehad, dus nooit meegemaakt.

Evertz
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2020 11:02

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door Evertz »

@lievemarie, nee dat is niet bij iedere maatschappij hetzelfde zag ik net op https://zeker.com/ toen ik een vergelijking maakte.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Evertz schreef:
27 sep 2021 18:11
@lievemarie, nee dat is niet bij iedere maatschappij hetzelfde zag ik net op https://zeker.com/ toen ik een vergelijking maakte.
Je zakt bij elke auto verzekering 5 treden per schade.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door rvjapio »

af en toe. Mijn premie is een van de laagste en is afgelopen jaar met 10 procent verlaagd. Schade aftrek is inmiddels uniform. 5 jaar bij schade door eigen toedoen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door sjohie »

Lady1234 schreef:
27 sep 2021 20:26
Evertz schreef:
27 sep 2021 18:11
@lievemarie, nee dat is niet bij iedere maatschappij hetzelfde zag ik net op https://zeker.com/ toen ik een vergelijking maakte.
Je zakt bij elke auto verzekering 5 treden per schade.
Bij onze vorige was het dus 7, en bij de huidige 5. Dat was één van de redenen om over te stappen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Meerdere keren per jaar. Soms denk ik dat ik net zo goed de moeite kan besparen, mijn huidige verzekeraar is al jarenlang veruit de goedkoopste en handelt problemen ook altijd goed af. Maar af en toe verzekeraars, energieleveranciers en abonnementen vergelijken is voor mij gewoon een vaste gewoonte. Een gewoonte die soms veel geld bespaart.

Ik ben altijd snel klaar met vergelijken. De meeste verzekeraars weigeren mijn auto en de meesten die mijn auto niet weigeren vragen een absurd hoge premie.

PJonge
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2021 16:01

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door PJonge »

Een beetje open deuren onderzoek als je het mij vraagt.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nooit. Zolang de leasemaatschappij dat maar doet zodat ik zoveel mogelijk auto kan krijgen binnen mijn leasebudget.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door WZZ »

Ik check mijn autoverzekering elk jaar. Ik ben toen een keer tegengekomen dat ik als bestaande klant meer betaalde dan ik volgens de offerte als nieuwe klant zou moeten betalen. Ik heb toen gebeld met de maatschappij, Centraal Beheer. De premie werd toen naar beneden aangepast.
Als ik verzekeringen vergelijk kom ik regelmatig bij enkele verzekeringsmaatschappijen een lagere premie tegen dan ik nu betaal. Bijvoorbeeld Inshared en de ANWB. Het lijkt dan aantrekkelijk om over te stappen. Toch geldt hierbij een WAARSCHUWING: de acceptatievoorwaarden zijn niet bij alle maatschappijen gelijk als het gaat om leeftijd. Er zijn maatschappijen die al vanaf 65 jaar niet meer accepteren, of dat de verzekering vanaf die leeftijd wordt opgezegd. Andere maatschappijen brengen vanaf een bepaalde leeftijd toeslagen in rekening. Die toeslagen variëren in hoogte maar ook varieert het vanaf welke leeftijd je een toeslag moet betalen. En dan blijkt dat Centraal Beheer tot een hogere leeftijd accepteert, pas op hogere leeftijd een toeslag hanteert en dat deze toeslag gematigd is in vergelijking met andere maatschappijen. Je moet dus bepaald niet alleen naar de premie kijken, zeker als je al wat meer op leeftijd bent. Al met al ben ik dus tevreden met mijn iets duurdere Centraal Beheer verzekering, maar blijf ik wel kritisch op hun premieontwikkeling.

Hanrho
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2019 18:09

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door Hanrho »

Tot nu toe nooit. Maar nu mijn verzekeraar niet kan verklaren waarom mijn man wel minder gaat betalen en ik juist meer, waarschijnlijk omdat mijn auto rood is ga ik het wel beter checken.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door zeug »

Moet je voor een auto een verzekering hebben dan ?

burkkemp
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2010 10:07

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door burkkemp »

Ik vind dat Radar ook moet kijken naar het bonus malus systeem qua schadevrije jaren. Bijv asr ziet 25 jaar als 25 jaar, ook na een schade. Je valt terug,maar niet enorm. Bij de meeste verzekeringen val je dan enorm terug. Ze zien bijv 25 schadevrije jaren als 10. Dat scheelt fors in de premie....

Je bent toch echt verzekerd ivm mogelijke schade, zeker bij een redelijk nieuwe auto....als je premie dan fors srijgt heb je dubbele pech....

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

burkkemp schreef:
18 okt 2021 19:29
Ik vind dat Radar ook moet kijken naar het bonus malus systeem qua schadevrije jaren. Bijv asr ziet 25 jaar als 25 jaar, ook na een schade. Je valt terug,maar niet enorm. Bij de meeste verzekeringen val je dan enorm terug. Ze zien bijv 25 schadevrije jaren als 10. Dat scheelt fors in de premie....

Je bent toch echt verzekerd ivm mogelijke schade, zeker bij een redelijk nieuwe auto....als je premie dan fors srijgt heb je dubbele pech....
Allemaal leuk en aardig, maar dat is alleen bij een no-claim beschermer en daarmee behoudt je niet de schadevrije jaren, maar alleen de plek op de bonus-malus ladder van de huidige verzekering. Stap je over, dan ben je die kwijt en wordt naar de daadwerkelijke schadevrije jaren gekeken. Maar ondertussen betaal je wel een flink bedrag voor die no-claim bescherming.

annemariek
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2022 19:28

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door annemariek »

Kilometerverzekering bij Ohra.
Ik had eind vorig jaar iemand van mijn autoverzekering an de telefoon. Ik vroeg of de verzekering niet nog goedkoper kon, aangezien ik heel weinig rijd en voor maximaal 12000 klometer betaal. Ik ben u met pensioen en fiets veel.
Ze vertelde dat er net een nieuwe verzekering was. Je betaalt per 1000 kilometer. Ik heb 35 jaar dus de maximale korting en een Toyota Yaris. Ik betaal nu 58 euro per jaar voor 1000 kilometer. Als die binnen het jaar op zijn betaal ik weer 58 euro voor nog eens 1000 kilometer. Het omslagpunt lag bij mij op 7000 kilometer, maar ik gebruik waarschijnlijk maar 1000 kilometer. Ik heb nu 404 kilometer gereden in 6 maanden. Ik maak er een sport van om alles met de gewone of met de e-ike te doen, naar haarlem, Heemstede, Amsterdam, alles is te doen.Goed voor mijn portemonnee met die hoge benzineprijzen, goed voor mijn lijf en goed voor het milieu.
Je kunt op de site gemakkelijk uitrekenen wat de verzekering gaat kosten

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door grun »

annemariek schreef:
29 mar 2022 00:47
Kilometerverzekering bij Ohra.
[...]
Ik heb nu 404 kilometer gereden in 6 maanden. Ik maak er een sport van om alles met de gewone of met de e-ike te doen, naar haarlem, Heemstede, Amsterdam, alles is te doen.Goed voor mijn portemonnee met die hoge benzineprijzen, goed voor mijn lijf en goed voor het milieu. Je kunt op de site gemakkelijk uitrekenen wat de verzekering gaat kosten.
De verzekering is maar één onderdeel van een aantal vaste kosten, zoals wegenbelasting, afschrijving, onderhoud, apk, eventueel kosten voor een parkeervergunning. Bij zo weinig kilometers is een deelauto van Greenwheels of MyWheels misschien nog voordeliger? Als die tenminste in uw woonplaats te vinden is.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Hoe vaak check jij jouw autoverzekering?

Ongelezen bericht door WZZ »

Ik controleer en vergelijk ook regelmatig. Zo zag ik dat dit jaar mijn autoverzekering van ca 730,= naar 832,= zou gaan. Toch eens even gebeld met Centraal Beheer. Kreeg een heel aardige mevrouw aan de telefoon, daar niet van, maar erg wijzer werd ik er niet van. Dwz ze kon mij niet verklaren waarom er ca 15% premieverhoging was. Geen schade gehad, natuurlijk wel een jaar ouder geworden, zelfde auto's. Ja, wat moet je dan? Je verwacht toch een uitleg over de reden van de verhoging. Niet dus.
Het is natuurlijk makkelijk om op basis van vergelijking een goedkopere te kiezen. Alleen geldt bij elke maatschappij een leeftijdstoeslag vanaf een bepaalde leeftijd. Ik ben 67 en dat kan dus al een rol spelen of gaan spelen. Alleen is daar niets over te vinden en ook bij informeren word je niet wijzer. Ik belde bijvoorbeeld naar aanleiding van een vergelijking de ANWB en vroeg vanaf welke leeftijd er sprake was van een leeftijdstoeslag en hoeveel procent die toeslag dan was. Ondanks doorverbinden geen antwoord, behalve dan de mededeling dat ik de verzekering weer zou kunnen beëindigen op het moment dat ik geconfronteerd zou worden met een premieverhoging als gevolg van leeftijd. Ja, dat snap ik, maar aan zo'n antwoord heb je toch niets. De ANWB houdt het kennelijk liever schimmig ipv transparant. En dat geldt voor meerdere maatschappijen.

Plaats reactie