LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe verder met zo'n verzekeringmaatschappij?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
gebruiker722014
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2014 20:40

Hoe verder met zo'n verzekeringmaatschappij?

Ongelezen bericht door gebruiker722014 »

Beste mensen,

Sinse kort was mijn huis ingebroken. Ik ben mijn spaarcentjes, telefoon kwijt en mijn laptop is beschadigd achtergevonden tijdens de achtervolging. De laptop is beschadigd en vol met krasjes.

Ik heb contact opgenomen met mijn verzekeringmaatschappij (Hema). Contact geld ben ik sowieso kwijt, want volgens hun moet je in een kluis bewaren. Wat de laptop betreft moet ik bij mediamarkt (het bedrijf waar ik mijn laptop heb gekocht) een onderzoek verrichten voor de reparatiekosten.

Voor een onderzoek zijn er kosten verbonden, ik heb ook daardoor een email gestuurd naar Hema of de onderzoekkosten ook wordt gedekt. Na een paar dagen geen reactie te hebben ontvangen , heb ik Hema gebeld en kreeg een ongeduldige dame aan de lijn. Ze klinkt nogal vaag over en beweerde dat de onderzoekkosten ook in de reparatiekosten zit, dus het wordt gedekt! Ik vroeg om een bevestiging (eigenlijk wat duidelijkheid) via email , ze beantwoord “Nee, ik heb ze genoteerd”. Ook na een paar keren te hebben gevraagd, bleef ze met het antwoord “Nee”.

Vandaag ben ik naar de reparatie afdeling van mediamarkt gegaan en krijg te horen dat ze niks kunnen doen voor te krasjes. Als ik opstuurt ben ik sowieso 30 tot 60 euro kwijt (waar ik niet zeker weet of HEMA dat gaat vergoeden). Ook is mijn laptop gerepareerd, dan blijft er vol met de lelijke krasjes erop.

Ik weet niet veel qua verzekering recht, ik wil niet meer gaan betalen dan ik kwijt ben! Iemand weet hoe ik verder moet aanpakken?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hoe verder met zo'n verzekeringmaatschappij?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tja,hema...

Misschien goede verzekering nemen.
Je kan noet verwachten goedkope hema verzekering dat ze alles vergoeden...
Aan alles zitten voor en nadelen..

Krasjes..ja? Kan ook blij zijn dat je hem terug hebt...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hoe verder met zo'n verzekeringmaatschappij?

Ongelezen bericht door eleven »

Ik weet niet veel qua verzekering recht, ik wil niet meer gaan betalen dan ik kwijt ben! Iemand weet hoe ik verder moet aanpakken?
Neem de voorwaarden van de verzekering en ga naar het juridisch loket in je woonplaats.
Het eerste gesprek is gratis!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Hoe verder met zo'n verzekeringmaatschappij?

Ongelezen bericht door kokka »

Hema verzekeringen schreef:5.5.1. Welke kosten betalen we helemaal?
5.5.1.1 Kosten van een deskundige
Heeft u een deskundige ingeschakeld? Dan betalen wij de kosten van deze deskundige. Maar we betalen in totaal niet méér dan we in deze situatie zouden betalen aan een deskundige die we zelf zouden inhuren.

5.2.1 Geld
Wij betalen maximaal € 1.000,- voor geld of andere waardepapieren in uw woning, zoals cheques of een creditcard.
volgens de site van hema verzekeringen betalen ze de kosten om de omvang van de schade te bepalen.
als het voor de laptop (slechts) om krasjes gaat, hoef je daar niet mee terug naar de media markt, daar kunnen ze niets mee. In principe zijn de krasjes wel waarde vermindering, daar kan een expert dus een prijs aan hangen. als er thuis ingebroken is, waarom laat je dan sowieso niet een expert bij je thuis komen, die kan dan meteen de totale omvang van de schade vaststellen. volgens de algemene voorwaarden betalen ze maximaal 1000 euro voor contant geld en waardepapieren, maar dan zal je wel moeten bewijzen hoeveel geld je in huis had. er staat niet in de voorwaarden dat je geld in een kluis moet bewaren.

gebruiker722014
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2014 20:40

Re: Hoe verder met zo'n verzekeringmaatschappij?

Ongelezen bericht door gebruiker722014 »

Bedankt voor de nuttige informaties..

Kokka, het is moeilijk om aan te tonen hoeveel contant geld werd gestolen. Ik kan wel aantonen dat vroeger mijn salaris contant werd uitbetaald. Het zijn mijn spaarcentjes. Dat heb ik ook tegen hema verteld, toen begon ze dat ik het geld in een kluis moet doen (m.a.w. Ik geloof je niet!).

Mijn laptop is zowel aan de buitenkant als binnenkant beschadigd geraakt. Als Hema zo graag wil zal ik een onderzoek laten verrichten door de Mediamarkt en daarna een deskundige overschakelen om de waarde van de laptop vast te stellen na de reparatie. Hierbij moet ik wel weten wat hun tarief zijn voor een expert.

Naar mijn mening is de schadeafdeling van Hema tot nu toe behoorlijk slecht! Als het zo door gaat ben ik niet alleen weg van Hema maar ook al mijn kennissen en vrienden die ook een verzekering bij Hema hebben afgesloten.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Hoe verder met zo'n verzekeringmaatschappij?

Ongelezen bericht door harley68 »

Je zit nu duidelijk met het probleem van een goedkope verzekering zonder tussenpersoon. Dat betekent dat jezelf alles moet oplossen en de verzekeraar vanwege de lage premies er alles aan zal doen om zo min mogelijk te betalen. Zeker als het gaat om schadebedragen die je, zoals je al zegt, niet kunt aantonen.

Ik heb het hier al vaker geroepen, bij de Hema koop je worst en geen verzekeringen.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Hoe verder met zo'n verzekeringmaatschappij?

Ongelezen bericht door joep873 »

harley68 schreef:Ik heb het hier al vaker geroepen, bij de Hema koop je worst en geen verzekeringen.
Die worst maken ze net zo min zelf als de verzekeringen. Voor worst moet je naar de slager.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Hoe verder met zo'n verzekeringmaatschappij?

Ongelezen bericht door kokka »

gebruiker722014 schreef:Bedankt voor de nuttige informaties..

Kokka, het is moeilijk om aan te tonen hoeveel contant geld werd gestolen. Ik kan wel aantonen dat vroeger mijn salaris contant werd uitbetaald. Het zijn mijn spaarcentjes. Dat heb ik ook tegen hema verteld, toen begon ze dat ik het geld in een kluis moet doen (m.a.w. Ik geloof je niet!).

Mijn laptop is zowel aan de buitenkant als binnenkant beschadigd geraakt. Als Hema zo graag wil zal ik een onderzoek laten verrichten door de Mediamarkt en daarna een deskundige overschakelen om de waarde van de laptop vast te stellen na de reparatie. Hierbij moet ik wel weten wat hun tarief zijn voor een expert.

Naar mijn mening is de schadeafdeling van Hema tot nu toe behoorlijk slecht! Als het zo door gaat ben ik niet alleen weg van Hema maar ook al mijn kennissen en vrienden die ook een verzekering bij Hema hebben afgesloten.
Ik heb niet in de voorwaarden gelezen dat je geld in een kluis moet doen, je zou eens contact op kunnen nemen me het juridisch loket. Maargoed, zolang jij niet kan bewijzen hoeveel geld er in huis was, zullen ze sowieso niets uitkeren. Kan je overigens geen expert door hun aan laten wijzen, dan kan je met hem meteen alle schade bekijken? misschien nog maar een keertje bellen met Hema verzekeringnen. aan de telefoon vooral rusting blijven, met stroop van je meer vliegen als met azijn!

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoe verder met zo'n verzekeringmaatschappij?

Ongelezen bericht door 16again »

kokka schreef: Maargoed, zolang jij niet kan bewijzen hoeveel geld er in huis was, zullen ze sowieso niets uitkeren.
Mogelijk volstaat het om aannemelijk te maken hoeveel geld er in huis was.
In eigen inbraaksituatie (bijna 25 jaar terug) , kon ik met giro afschrift aantonen dat contant geld opgenomen was enkele dagen voor inbraak.

Gesloten