LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe zit het met WAO-hiaatverzekering?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
markverheijen
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2019 21:26

Hoe zit het met WAO-hiaatverzekering?

Ongelezen bericht door markverheijen »

hallo
ik heb net naar u uitzending gekeken over de anw hiaatverzekering
ik heb begrepen dat deze stop als men de pensioen leeftijd heeft berijkt
nou is mijn vraag of dit ook voor een wao hiaatverzekering geld want in de uniform uitkeringsoverzichten staat dat ik maar tot de leeftijd van 65 jaar deze uitkering ontvang terwijl ik op mijn 66.7 jaar pas aow ontvang dit is pas in 2018 in de uitkeringsoverzichten komen te staan ik ontvang deze uitkering van de nv schadeverzekering

mvgr m verheijen
Laatst gewijzigd door Radar op 10 sep 2019 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht door moderator verplaatst naar bestaand topic

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Hoe zit het met WAO-hiaatverzekering?

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

markverheijen schreef:
09 sep 2019 21:58
hallo
ik heb net naar u uitzending gekeken over de anw hiaatverzekering
ik heb begrepen dat deze stop als men de pensioen leeftijd heeft berijkt
nou is mijn vraag of dit ook voor een wao hiaatverzekering geld want in de uniform uitkeringsoverzichten staat dat ik maar tot de leeftijd van 65 jaar deze uitkering ontvang terwijl ik op mijn 66.7 jaar pas aow ontvang dit is pas in 2018 in de uitkeringsoverzichten komen te staan ik ontvang deze uitkering van de nv schadeverzekering

mvgr m verheijen
Beste Mark,

De ANW-hiaatverzekering is bedoeld om nabestaanden te behoeden voor een mogelijk inkomensgat tot aan de aow-leeftijd van de nabestaande. In de orginele voorwaarden van de verzekering stond dat de verzekering stop met uitkeren op 65 jaar. Dat was ten tijde van het afsluiten van de verzekering namelijk de leeftijd waarop iemand recht kreeg op aow.

Vanaf 2013 werd de aow en pensioenleeftijd stapgewijs verhoogd. Aanvankelijk werd door de verzekeraar vastgehouden aan de leeftijd van 65 jaar, terwijl de aow-leeftijd opschoof. Hierdoor kon er alsnog een gat in het inkomen ontstaan van nabestaanden met een ANW hiaat-verzekering.

Heb je zo'n polis bij ons en heb je hier meer vragen over? Neem dan contact met ons op via 0900-0024.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe zit het met WAO-hiaatverzekering?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@abn

De vraag van Mark gaat niet over een ANW-hiaatverzekering, maar over een WAO-hiaatverzekering.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hoe zit het met WAO-hiaatverzekering?

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forummers, Lady1234 heeft hier een punt, en we hebben daarom weer een apart topic geopend. Dank voor de oplettendheid en excuses voor de verwarring!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe zit het met WAO-hiaatverzekering?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@mark

De polisvoorwaarden zijn leidend. Dus de einddatum die daarin genoemd wordt.

Zou u met de WAO uitkering van het UWV onder een bepaald minimum zakken, kunt u wellicht een toeslag krijgen van het UWV.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoe zit het met WAO-hiaatverzekering?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ten tijde van de WAO was er nog geen sprake van verhoging van de AOW leeftijd. Veel hangt dan af van hoe de polis en de verzekeringsvoorwaarden precies waren geformuleerd toen de uitkering ging lopen. Als er sprake is van een einddatum of erover bij 65 jaar, dan houdt de uitkering op dat moment ook echt op. Dat is meestal wel hoe het bepaald is.

Alleen in uitzonderlijke gevallen zal volgens de voorwaarden de uitkering stoppen bij de AOW-leeftijd. Maar dat is dus alleen als dit expliciet zo benoemd is. Gelukkig weet je al een aantal jaar dat de AOW leeftijd stijgt. Dan heb je dus maatregelen kunnen nemen, zoals een deel van het geld opsparen.

Overigens is het ook goed mogelijk dat je pensioenuitkering ook met 65 jaar gaat lopen. Veel mensen met een WAO uitkering kunnen namelijk premievrij het pensioen blijven opbouwen.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Hoe zit het met WAO-hiaatverzekering?

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Lady1234 en Mark,

Lady1234 heeft natuurlijk helemaal gelijk. Excuses voor de verwarring!


Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

Gesloten