LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisdierenverzekering polisvoorwaarden

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ditadi
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2020 21:14

Huisdierenverzekering polisvoorwaarden

Ongelezen bericht door ditadi »

Ik heb al jaren voor mijn honden een huisdieren verzekering (al vanaf pup leeftijd of jonge leeftijd als zijnde herplaatser)

Dit altijd bij proteq/reaal, tot volle tevredenheid.

Echter reaal is overgenomen door ohra (zijnde nationale nederlanden)

Nu heb ik de nieuwe polis voor één van mijn honden inmiddels ontvangen, echter de vergoedingen voor met name alternatieve zorg (fysio, chiropractie, homeopathie, e.d.) is behoorlijk uitgekleed.



Ik weet dat polisvoorwaarden wijziging een reden zijn om door mij de verzekering op te zeggen als ik het er niet mee eens ben.

Echter de verzekeringsmaatschappijen weten donders goed dat ik compleet voor blok gezet wordt, door de leeftijd van deze hond (en nog 2 van mijn andere honden) kan ik ze nergens meer verzekerd krijgen (leeftijden 12,5/10,5 en 7,5)

Dus is dit echt slikken of stikken? Ik heb niet om deze overname/verslechtering gevraagd....

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huisdierenverzekering polisvoorwaarden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u eigenlijk in al die jaren weleens nagegaan of zo’n verzekering enig nut heeft?

En dan, fysio, chiropractie, homeopathie voor honden?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huisdierenverzekering polisvoorwaarden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Echter de verzekeringsmaatschappijen weten donders goed dat ik compleet voor blok gezet wordt, door de leeftijd van deze hond (en nog 2 van mijn andere honden) kan ik ze nergens meer verzekerd krijgen (leeftijden 12,5/10,5 en 7,5)
U geeft zelf eigenlijk al het antwoord. Vervelende boodschap maar het is niet anders. De Consumentenbond raadt huisdierenverzekeringen over het algemeen af.

U kunt de premie die u nu betaalt beter op een spaarrekening storten. Dan heeft u letterlijk een spaarpotje wanneer er kosten zijn. Bijvoorbeeld een bedrag ter hoogte van de maandpremie automatisch naar de spaarrekening laten overboeken.

Bijkomend voordeel is dat u nooit onenigheid met uw verzekeraar kan krijgen over de dekking. U bent voortaan immers uw eigen verzekeraar.

https://www.amweb.nl/schade/blog/2014/1 ... ng-1017962

Yassie
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2020 21:16

Re: Huisdierenverzekering polisvoorwaarden

Ongelezen bericht door Yassie »

Waarom zou huisdierenverzekering afgeraden worden? Ik heb het laatst nog gemerkt met een ct scan en een mri, kostenplaatje €2400,-. Nou dat spaar je niet een twee drie met wat je maandelijks betaalt hoor.
Zelf ook van Royaal naar Ohra. En inderdaad sommige dingen worden niet meer vergoed zie ik, maar altijd super tevreden geweest bij Royaal. Dus ik blijf dan maar.

Gesloten