LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik zoek een nieuwe zorgverzekeraar

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ik zoek een nieuwe zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door grun »

Goeie tip over de Friesland, hun pakket is precies wat ik aan zorg nodig heb. Jammer dat het ziekenhuis en apotheek nog niet bevestigd zijn voor volgend jaar, hopelijk wachten ze daar niet te lang mee. Voor 2020 hebben deze twee wel een contract, mag ik er dan voorzichtig vanuit gaan dat ze dat volgend jaar ook hebben?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ik zoek een nieuwe zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door angel1978 »

Donna schreef:
15 nov 2020 21:57
Fijn dat jullie zo tevreden zijn, maar het is geen antwoord op mijn vraag.
Volgens mij zijn het allemaal prima antwoorden op je vraag:
Wie is blij met zijn/haar zorgverzekering? Of wie kent iemand die tevreden is?

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ik zoek een nieuwe zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Donna
“Maar nu ik kamp met chronische ziekten lijkt het alsof ze me liever naar een ander zien gaan.”

Misschien als u uitlegt tegen welke problemen u precies aanloopt, kunnen mensen met een andere zorgverzekeraar daar op reageren.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik zoek een nieuwe zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Donna schreef:
16 nov 2020 08:30
O.a.: De preferente middelen wisselen meermalen per jaar.
Om te bepalen of jij er met jouw specifieke situatie er bij een andere verzekeraar op vooruit gaat, zou je dan eigenlijk moeten weten hoe andere verzekeraars met jouw concrete medicijnen en zorgverleners omgaan. Je loopt anders het risico af te gaan op ervaringen van anderen, die mogelijk in hun situatie heel tevreden zijn, maar die in jouw situatie toch anders uit kunnen pakken. Maar dat beeld helder krijgen is best lastig, vrees ik, en gaat je hier natuurlijk niet lukken.

Succes in je zoektocht!

Methusalah
Berichten: 1167
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Ik zoek een nieuwe zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Methusalah »

Donna schreef:
16 nov 2020 08:30
Lowieze schreef:
16 nov 2020 07:17
@Donna
Misschien als u uitlegt tegen welke problemen u precies aanloopt, kunnen mensen met een andere zorgverzekeraar daar op reageren.
O.a.: De preferente middelen wisselen meermalen per jaar...

Met een restitutieverzekering werd een gecontracteerde arts slechts gedeeltelijk vergoed...

Een rekening van de opticien werd op een ander jaar gezet, waardoor ik geen recht had op vergoeding...

Deze dingen zijn bij alle verzekeraars het zelfde... Preferentie is een landelijk beleid. Restitutie verzekeringen zijn altijd gedeeltelijk (tenzij een dure AV de rest dekt). En een rekening wordt niet op het andere jaar gezet, wettelijk gezien is datum factuur/start altijd behandeling leidend. Een andere verzekeraar zal dat niet anders doen.

Gesloten