LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inboedelverzekering centraal beheer!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
cynthia00
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 nov 2011 14:33

inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door cynthia00 »

Goedendag,

Ik ben hier nieuw, en hoopte dat iemand hier mij meer weg wijs kan maken.
Betreft een inboeldevezekering.
Net heeft mijn zoontje van vier jaar een speelgoed autootje uit de raam laten vallen, laat hij nu net op mijn tuintafel vallen van glas.
Al het glas spatten uiteen.
Ik heb een all risk verzekering (opstal, inboedel, en tuin)
Ik heb gebeld, en dit word niet vergoed?!
Deze mevrouw vertelde mij dat het alleen voor een vijver gelde???
Wij hebben niet eens een vijver. en dat het alleen bij vandalisme vergoed zou worden.

Klopt dit nou? ik vind dit erg krom, waarvoor zou je je eigen dan zo goed laten vezekeren?

Met vriendelijke groet,
cynthia

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door ciske »

Zoontje is eigen familie en dan krijg je niks vergoed, tis wat anders als een buurkind het doet.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door duiner »

ciske schreef:Zoontje is eigen familie en dan krijg je niks vergoed, tis wat anders als een buurkind het doet.
is ook logisch ook, anders kan je "kapot" maken, wat je niet meer leuk vindt ..
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door ciske »

duiner schreef:
is ook logisch ook, anders kan je "kapot" maken, wat je niet meer leuk vindt ..
.

precies , dan zou het makkelijk zijn om nieuwe spullen te krijgen.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door rednax »

M.i. zou Centraal Beheer de schade dienen te vergoeden.

Een all risk dekking geeft dekking voor schade door ieder van buiten komend gevaar. Daar lijkt mij in dit geval sprake van.

Tuinmeubilair is ook gewoon inboedel.

Enige kan zijn dat Centraal Beheer een beperking kent omdat het beschadigde zich buiten de woning bevond. Ik ken de voorwaarden van Centraal Beheer op dat punt echter niet goed (genoeg).

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door ciske »

@rednax , onzin het is familie en dan keren ze niet uit, lijkt mij een logische zaak.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door dhc »

rednax schreef:M.i. zou Centraal Beheer de schade dienen te vergoeden.

Een all risk dekking geeft dekking voor schade door ieder van buiten komend gevaar. Daar lijkt mij in dit geval sprake van.

Tuinmeubilair is ook gewoon inboedel.

Enige kan zijn dat Centraal Beheer een beperking kent omdat het beschadigde zich buiten de woning bevond. Ik ken de voorwaarden van Centraal Beheer op dat punt echter niet goed (genoeg).
Wat valt onder eigen-schuld schade?

Eigen-schuld schade is verzekerd als het plotseling en onvoorzien is. U bent bijvoorbeeld verzekerd als u een vaas van de tafel stoot die op de grond kapot valt. Tekent uw kind een mooie tekening op de muur? Kinderen kunnen niet inschatten dat dit schade oplevert. Daarom zijn eigen-schuld schades door uw kinderen in bijna alle gevallen meeverzekerd op de ‘All-Risks’ Woonverzekering van Centraal Beheer Achmea.

U bent niet verzekerd tegen eigen-schuld-schade als u kon weten dat de gebeurtenis schade kon veroorzaken. Zoals krassen op het parket als u de kast of bank verschuift.

Was héél moeilijk om te vinden....not!
Lijkt me verder vrij duidelijk, van kids weet je dat ze onverwachte dingen doen, let dus op ze...

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door Emcede »

@Cynthia00: waarom vraag je niet aan Centraal Beheer duidelijke uitleg waarom dit niet verzekerd is? Advies: dien de schade schriftelijk in bij Centraal Beheer. Als ze dan afwijzen, kun je met die specifieke afwijzing verder kijken in je voorwaarden (of hier het antwoord posten, natuurlijk...).

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door Martijn T »

@ciske
onzin. Een alle van buiten komende onheilendekking wordt vanuit de beschadigde zaak bekeken en niet vanuit het gezin.

Ter info: als jij je strijkijzer op je overhemd laat staan en daardoor verbrand/schroeit/zengt is dat op een extra-uitgebreide of allrisk dekking bijvoorbeeld verzekerd en je veroorzaakt de schade toch echt zelf...

Wat allrisk dekking centraal beheer betreft:
de tuindekking is geen allriskdekking. Id voorwaarden staat omschreven wat er verzekerd is. Als een schadegebeurtenis niet hierbij staat is het niet verzekerd.
Was dit binnen gebeurt was dit vgl mij wel verzekerd geweest.
Wat is verzekerd Artikel 2
2.1 Tuininventaris (niet-levend materiaal) De verzekering dekt de schade die is veroorzaakt door:
a. storm; voor elke stormschade geldt een eigen risico van  225,-;
b. breuk of lekkage; vergoed worden de kosten van herstel van in de tuin gelegen aan- en afvoerleidingen (voor zover deze uw eigendom zijn) wegens schade veroorzaakt door breuk aan of lekkage van deze leidingen, inclusief de kosten voor opsporing van de breuk of de lekkage en de daarmee verbandhoudende herstelwerkzaamheden;
c. hagelschade;
d. diefstal en inbraak of een poging daartoe;
e. aanrijding en aanvaring en ook de schade door het afvallen of uitvloeien van de lading;
f. brand en brandblussing, ook als gevolg van eigen gebrek en eigen bederf;
g. relletjes of opstootjes, waaronder wordt verstaan incidentele geweldplegingen;
h. blikseminslag;
i. luchtvaartuigen; gedekt is schade die het gevolg is van:
- een lucht- of ruimtevaartuig dat vertrekt, vliegt, landt of valt en
daarbij iets treft;
- een voorwerp dat verbonden is aan, losgemaakt van, geworpen of gevallen
is uit een lucht- of ruimtevaartuig;
- een object dat zelf getroffen is door enig hiervoor genoemd voorwerp.
j. ontploffing, ook als gevolg van eigen gebrek en eigen bederf;
k. het omvallen van kranen en heistellingen;
l. een breuk in de hoofdleiding van de gemeentelijke waterleiding indien dit verzakking van de bestrating tot gevolg heeft. Uitsluitend de kosten van herbestrating worden vergoed.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door ciske »

@ Martijn, nogmaals het is familie, dan ben je niet verzekerd zou ook te gek zijn, dan ken je alles gaan claimen.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door Emcede »

ciske schreef:@ Martijn, nogmaals het is familie, dan ben je niet verzekerd zou ook te gek zijn, dan ken je alles gaan claimen.
@Ciske: eveneens nogmaals - dat klopt niet! Martijn geeft het juiste voorbeeld: strijkijzer laten staan waardoor brandgat doe je zelf, en dat is (zelfs op een extra uitgebreide dekking) verzekerd. Zelfde geldt als je tegen de stijkplank loopt en het strijkijzer een brandgat veroorzaakt op de vloerbedekking.

Als jij een andere mening hebt, toon het dan a.u.b. aan met het juiste artikel in de voorwaarden (www.centraalbeheer.nl of willekeurig welke andere verzekeraar).

cynthia00
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 nov 2011 14:33

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door cynthia00 »

Goedenmorgen,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal wel voor de zekerheid dan toch een brief schrijven,mischien dat ze het mij dan nader kunnen uitleggen.

Dhc@ opletten op een kind moet je altijd doen, aangezien er anders elke dag schade zou zijn.Aangezien ikzelf in de tuin bezig was, en mijn zoontje dat wel interesant vond en even wou zwaaien, kijk mama..!!, van uit ze slaapkamer, toen moest hij direct het raam dicht doen, en deed dit met dezelfde had waar hij het speelgoed autootje mee vast had.

Ciske@ Centraal beheer vertelde mij juist aan de telefoon dat als het andere schade was geweest in huis, wat door mijn zoontje kwam, dit wel vergoed zou worden.

Met vriendelijke groet,
cynthia

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door duiner »

ciske schreef:@rednax , onzin het is familie en dan keren ze niet uit, lijkt mij een logische zaak.
Precies, want is ze het niet zelf geweest , die expres dat ding er op heeft laten vallen ?
" ze vond het lelijk" , namelijk, of zoiest ....

logisch blijven nadenken, mensen , dat doet Centraal Beheer ook .. :wink:
.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door berend12 »

Dat hangt af van welke dekking U heeft.
Zie het spotje:

commercial
De reclame wekt de indruk dat ze het wel vergoeden. Zou zelf maar eens de kleine lettertjes doornemen voordat U het antwoord accepteert.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door rednax »

Een boel onzin in 1 topic.

Ik citeer de van belang zijnde zaken die wel correct zijn:
Een alle van buiten komende onheilendekking wordt vanuit de beschadigde zaak bekeken en niet vanuit het gezin.
Artikel 2
2.1 Tuininventaris (niet-levend materiaal) De verzekering dekt de schade die is veroorzaakt door:
a. storm; voor elke stormschade geldt een eigen risico van  225,-;
b. breuk of lekkage; vergoed worden de kosten van herstel van in de tuin gelegen aan- en afvoerleidingen (voor zover deze uw eigendom zijn) wegens schade veroorzaakt door breuk aan of lekkage van deze leidingen, inclusief de kosten voor opsporing van de breuk of de lekkage en de daarmee verbandhoudende herstelwerkzaamheden;
c. hagelschade;
d. diefstal en inbraak of een poging daartoe;
e. aanrijding en aanvaring en ook de schade door het afvallen of uitvloeien van de lading;
f. brand en brandblussing, ook als gevolg van eigen gebrek en eigen bederf;
g. relletjes of opstootjes, waaronder wordt verstaan incidentele geweldplegingen;
h. blikseminslag;
i. luchtvaartuigen; gedekt is schade die het gevolg is van:
- een lucht- of ruimtevaartuig dat vertrekt, vliegt, landt of valt en
daarbij iets treft;
- een voorwerp dat verbonden is aan, losgemaakt van, geworpen of gevallen
is uit een lucht- of ruimtevaartuig;
- een object dat zelf getroffen is door enig hiervoor genoemd voorwerp.
j. ontploffing, ook als gevolg van eigen gebrek en eigen bederf;
k. het omvallen van kranen en heistellingen;
l. een breuk in de hoofdleiding van de gemeentelijke waterleiding indien dit verzakking van de bestrating tot gevolg heeft. Uitsluitend de kosten van herbestrating worden vergoed.
Daarmee zijn we er dus. De all risk dekking geldt dus niet voor zich buiten de woning bevindend tuinmeubilair.

Dat gaf ik al aan in mij 1e reactie
Enige kan zijn dat Centraal Beheer een beperking kent omdat het beschadigde zich buiten de woning bevond.

cynthia00
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 nov 2011 14:33

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door cynthia00 »

ik ben ook voor mijn tuinmeubilair verzekerd, daar heb ik namelijk een extra verzekering voor afgesloten. tot een max van 1000euro.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door rednax »

Daar ben je inderdaad voor verzekerd. Alleen niet met een all risk dekking, maar tegen de oorzaken die in het rijtje staan vermeld.

Beschadiging door iets wat er op is gevallen staat niet in het rijtje van gedekte oorzaken.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door gtp »

valt deze schade niet onder het artikel/voorwaarden GLASBREUK ?

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door duiner »

.
het gaat er nog steeds om.. wie het heeft gedaan , in de tuin, of binnen !

in de tuin is het makkelijker om een boom er op te krijgen dan een speelgoedbeestje .!
een boom zullen ze sneller geloven, dat het " onmacht " is,
dan het speelgoedbeestje , van 3 hoog en precies op die tafel .. :lol:
.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: inboedelverzekering centraal beheer!

Ongelezen bericht door gtp »

Het is en blijft een "van buiten komend onheil"

Gesloten