LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
06 jul 2019 16:12
16again schreef:
06 jul 2019 15:20
De schade is ook herstelbaar met nieuw laminaat in een kamer en een overgangsdrempel.

Wel valt bezwaar te maken dat er dan een andersoortige vloer ligt, met een drempel. Waarmee vervangende schadevergoeding in beeld komt.
Dat is gewoon niet waar. En dat weet je ook, want dat is je al uitgelegd.
Ik weet dat het uitgelegd is, maar betwist je uitleg.

Wat ik niet gemist heb, is dat je zelf aangeeft dat vrijwel iedereen, die zelf de schade moet vergoeden, zal kiezen voor nieuwe vloer in een kamer + drempel. Voor mij staat vast dat laminaat in een kamer vervangen de waterschade herstelt. Alle aangetaste vloerdelen zijn dan vervangen, en waterschade is niet meer waarneembaar.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je kunt wel door blijven drammen , maar waar is de schade , in de keuken -in de woonkamer of alle twee. zolang je dat niet weet kan je geen zinnig woord zeggen . Is tussen de keuken en woonkamer een deur ,dan heb je twee aparte vertrekken .

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@gosewijn

Het gaat helemaal niet over de woonkamer/keuken, want die 50 m2 krijgt de Ts al vergoed van de verzekeraar.

Maar hij wil ook de slaapkamers en de gang vergoed hebben, omdat hij geen drempels heeft en overal hetzelfde laminaat. Dat is dus het punt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door moederslink »

De TS : ' Datiseen geheim ' heeft zich op 04 juli geregistreerd om 14.13u en is op 04 juli om 16.57u uitgelogd.
Hier komen we m.i. niet meer verder mee .
Hij heeft zn bericht geplaatst en dat was het dan tot nu toe . :(
Ik geef het nu op.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zucht ,Lady . lees nog eens alles door ,ik reageer op antwoorden van forumleden . Ik weet hoe het werkt bij verzekeraars . Heb 25 jaar voor die jongens gewerkt voor brand en waterschade .

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@gosewijn

Ik begrijp uw reactie richting mij niet zo goed. Ik weet ook hoe het werkt bij verzekeraars. Compleet logisch dat hij die andere ruimten niet vernieuwd/vergoed krijgt. En dat stelt ook @16again.

Maar het kan zijn dat ik uw reactie verkeerd interpreteer.

Datiseengeheim
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2019 14:13

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Datiseengeheim »

Goedenacht allen, heb inmiddels 2 films deze zaterdag avond achter elkaar gekeken en ineens schoot me wat binnen. Jaja, op mijn werk, achter mijn bureau had ik ergens op het internet een vraag gesteld. Ik denk ik ga maar eens even kijken of daar nog wat raad te halen valt. Wowww!! Ik was echt verbaasd, zo veel reacties.

Ik heb even snel globaal alles doorgelezen....tot minimaal 2 keer toe ben ik tegen gekomen.....jaja net een week verzekering blablabla.... Ja het is ook puur toeval en alles kan gecontroleerd worden. Ik heb tegelijkertijd meerdere verzekeringen afgesloten. Dit omdat ik voor 30k een auto in Duitsland heb gekocht. Deze heb ik zelf geïmporteerd en op kenteken gezet. Zodra die op kenteken staat moet je een verzekering afsluiten. Dat ging helaas ook niet 1,2,3. Bij de een kon ik alleen een WA verzekering nemen, de andere vond ik zelf te duur. Er zat er zelfs een tussen die het vermogen te hoog vond. Al met al uiteindelijk toch een verzekeringsmaatschappij gevonden. Wij zijn zelf in december ook papa en mama geworden en mijn vrouw zei al die tijd al laten we een inboedelverzekering nemen, dat kost toch bijna niets. Toen ik toch met de autoverzekering bezig was dacht ik dus, laat me dat ook eens even navragen. Uiteindelijk een berekening laten maken etc etc en omdat de prijs heel gunstig was voor de auto + no claim, inzittenden, rechtsbijstand en inboedelverzekering incl alle kortingen heb ik deze dus afgesloten. Ik heb een vaste baan en wij hebben een gezamenlijke inkomen welke ver boven modaal is. Ik zal me niet bezig houden met dat soort malafide praktijken laten we dat zeer zeker uitsluiten. Dit is de eerste en laatste keer ook dat ik reageer op zo’n bericht.

Verder....om nog antwoord te geven op de wat onduidelijkheden die er waren m.b.t. De woonruimte en indeling ervan etc. kan ik jullie het volgende informeren. Ik woon in een nieuwbouw appartement welke een woonruimte heeft van meer dan 120m2. De woning heeft ook een andere indeling dan een normale appartement. Mijn woonkamer en keuken zit in 1 ruimte, echter als ik in mijn woonkamer zit kan ik mijn keuken niet zien. Deze zit achter een muur. De locatie waar de lek is ontstaan, is achter een deur welke aangrenst aan de woonkamer. Ik heb daar een bergingsruimte met vinyl op de vloer vanwege de wasmachine en CV-ketel.

Als in de woonkamer het laminaat vervangen moet worden gaat het dus in totaal om 50m2 aan laminaat, dit is inclusief snijverlies.

Mijn appartement is verder voorzien van vloerverwarming. De vloer van een woning met vloerverwarming is helemaal glad en recht. Als je een laminaatvloer dan professioneel laat leggen zul je dus nergens bollen, hobbels etc krijgen. Ik vrees daarom ook niet voor de expert die zal langskomen. Hij kan tenslotte zelf zien aan de vloer dat deze er nog keurig uitziet. Dit heeft ook deels te maken met onderhoud. Voor een lange levensduur moet je laminaat schoonmaken met schoonmaakazijn gemixt met water i.p.v. al die andere schoonmaak ellende (allesreiniger etc etc)

Verder heb ik de offerte laten maken op basis van hetzelfde merk laminaat als wat ik heb. Helaas is exact hetzelfde artikel niet meer leverbaar.

Tot slot, maandag komt de expert langs en zal jullie zeer zeker op de hoogte houden wat betreft de stand van zaken.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog maar even herhalen. Ik hoop dat u ook een Aansprakelijkheidsverzekering particulieren hebt afgesloten.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Erthanax »

En rookmelders en een koolmonoxide melder hebt geplaatst.

Datiseengeheim
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2019 14:13

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Datiseengeheim »

Jongens jongens jongens, ik geef met bewust aan dat het een nieuwbouw appartement is. Tegenwoordig is het verplicht om in nieuwe gebouwen (voornamelijk appartementen) rookmelders te hebben. En een tweede dingetje....tussen de woonkamer en keuken zit geen deur, betreft een gehele ruimte.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo nieuw zal het dus niet zijn, dat de cv het niet goed doet en er ook nog lekkage ontstaat.

Datiseengeheim
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2019 14:13

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Datiseengeheim »

Ga je nu met mij een discussie voeren hoe nieuw mijn appartement is? Gebouwd in het jaar 2014 en ik ben de eerste bewoner. Weet niet of ik het al in het begin heb aangegeven....maar het bedrijf wie dus het onderhoud etc uitvoert voor onze woningbouwvereniging kon het probleem niet verhelpen dus hebben zij de fabrikant van de CV-ketel ingeschakeld. Zij zijn vervolgens langs gekomen om het probleem op te lossen. De monteur heeft aangegeven dat de oorzaak een fabrieksfout betreft. Ik ben ook slim genoeg geweest om hier opnames van te maken :) dit gezien een aantal leden hier ook dachten van een verdachte situatie hahaha.

Verder nog ter aanvulling....ik heb jaren lang problemen gehad met mijn verwarming etc dit heb ik heel vaak aangegeven bij de woningbouw. Dat is ook de reden dat ik aan mijn verzekeringsmaatschappij heb aangegeven dat ik zorg zou dragen om alle rapportages op te vragen bij het installatiebedrijf zodat zij die weer kunnen gebruiken als bewijs tegen de woningbouw om de schade alsnog bij hen te verhalen.

Ohja je geeft toch aan ‘zal niet zo nieuw zijn’ nooit gehoord van auto’s, wasmachines etc etc die nieuw worden geleverd en na enkele dagen, weken, maanden stukgaan?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door gosewijn »

Behalve de waterschade heb je nog geen probleem met de verzekeraar. Zolang de expert nog niet geweest is weet je nog niks , dus een beetje voorbarig geweest .Dus gewoon rustig afwachten. En wat waren de klachten van de cv ketel ,al die jaren lekkage ?

Datiseengeheim
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2019 14:13

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Datiseengeheim »

Nee geen lekkage. Niet goed verwarmen, de buitenvoeler hadden ze geplaatst naast de luchtafvoer van de woningen. Dat wil zeggen dat de buitenvoeler midden in de winter aangaf dat het buiten bv 18 graden was. Omdat dus alles automatisch geregeld is ging de ketel automatisch minder verwarmen. Ieder jaar net wanneer de winter begint ontstaan er weer problemen de ene jaar werd onze slaapkamer niet warm het afgelopen jaar deed de vloerverwarming van de woonkamer het niet voor een gedeelte. Het is me ook een keer voorgekomen dat een monteur kwam voor reparatie/ onderhoud dat die een keer verbaasd was over de instellingen van de CV, deze was volgens hem niet correct ingesteld.


Om het een beetje warm te kunnen krijgen in onze appartement moeten wij de thermostaat minimaal op 24/25 instellen. Dus ja al deze factoren zetten je we aan het twijfelen.

Moneyman
Berichten: 30038
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
06 jul 2019 19:36
Moneyman schreef:
06 jul 2019 16:12
16again schreef:
06 jul 2019 15:20
De schade is ook herstelbaar met nieuw laminaat in een kamer en een overgangsdrempel.

Wel valt bezwaar te maken dat er dan een andersoortige vloer ligt, met een drempel. Waarmee vervangende schadevergoeding in beeld komt.
Dat is gewoon niet waar. En dat weet je ook, want dat is je al uitgelegd.
Ik weet dat het uitgelegd is, maar betwist je uitleg.

Wat ik niet gemist heb, is dat je zelf aangeeft dat vrijwel iedereen, die zelf de schade moet vergoeden, zal kiezen voor nieuwe vloer in een kamer + drempel. Voor mij staat vast dat laminaat in een kamer vervangen de waterschade herstelt. Alle aangetaste vloerdelen zijn dan vervangen, en waterschade is niet meer waarneembaar.
Die betwisting is duidelijk, je argumenten echter niet. Die zijn gewoon strijdig met het artikel waarop je je beroept.

Even weinig relevant is de vraag of een niet-verzekerde dezelfde keus maakt. Het gaat immers slechts om de vraag wat een wél-verzekerde zou doen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door kokka »

woning van de woningbouw van 120m2, standaard vloerverwarming. auto importeren van 30K .... hmmm

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, inkomen ver boven modaal en in de winter onder een dekentje zitten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
04 jul 2019 22:33
16again schreef:
04 jul 2019 21:49
In een ruimte is de vloer beschadigd, dan in die ruimte de vloer vervangen. Maar in het complete huis, tegen misschien wel 4 keer hogere kosten, lijkt mij onredelijk
Ik ben dat met je oneens. Wat redelijkheid zou zijn is overigens niet relevant.
Prima als de verzekering een compleet nieuwe inboedel vergoedt bij een kleine schade, maar dan verder geen gezanik meer over dat premies steeds hoger worden. Overigens zou een verzekeraar ook nog kunnen inbrengen dat een compleet naadloos aangelegde laminaatvloer wellicht niet volgens instructie van de fabrikant is gelegd (afhankelijk van de langste lengte en breedte) en dat er helemaal niets wordt vergoedt.

Datiseengeheim
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2019 14:13

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Datiseengeheim »

Lady1234 schreef:
07 jul 2019 19:27
Tja, inkomen ver boven modaal en in de winter onder een dekentje zitten.

Hahaha....dan moet je eens even goed teruglezen wat de oorzaak daarvan is. Betaal per maand €165 voor gas/electra. Lijkt me net aan de hoge kant voor een energie label A woning....

Weetje niet dat ik het doe ofzo maar ook al doe ik dat om kosten te besparen. Blijf relevant en houd je bij het onderwerp a.u.b.

Ik heb geen zin om me bezig te houden met al dat soort onzin. Anders mag deze ook weer op slot.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jul 2019 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onvriendelijke opmerking verwijderd

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
07 jul 2019 16:19
16again schreef:
06 jul 2019 19:36
Ik weet dat het uitgelegd is, maar betwist je uitleg.

Wat ik niet gemist heb, is dat je zelf aangeeft dat vrijwel iedereen, die zelf de schade moet vergoeden, zal kiezen voor nieuwe vloer in een kamer + drempel. Voor mij staat vast dat laminaat in een kamer vervangen de waterschade herstelt. Alle aangetaste vloerdelen zijn dan vervangen, en waterschade is niet meer waarneembaar.
Die betwisting is duidelijk, je argumenten echter niet. Die zijn gewoon strijdig met het artikel waarop je je beroept.
En dat voor jou "gewoon" wordt wederom niet toegelicht
Moneyman schreef:
07 jul 2019 16:19
Even weinig relevant is de vraag of een niet-verzekerde dezelfde keus maakt. Het gaat immers slechts om de vraag wat een wél-verzekerde zou doen.
Nog belangrijker is wat de verzekering doet. En vooralsnog komt die op een andere keuze uit.

Gesloten