LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Holsto
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2016 01:45

Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Holsto »

Op ongeveer 13 april heb ik mijn auto verkocht. Dit vergeten bij independer aan te geven. omdat je in beginsel ervan uit gaat dat alles vanzelf stopt. 12 Juni kwam ik erachter dat ik alsnog betaal voor een verzekering die ik niet gebruik of überhaupt kan gebruiken. Dit is dus een dienst die niet geleverd kan worden. Maar , ik krijg nu te horen dat ik gewoon moet betalen voor lucht???. omdat ik het niet binnen 14 dagen heb stop gezet moet ik 3 maanden voor noppes betalen. Belachelijk natuurlijk, vooral omdat ik nu hoor dat het via andere verzekeraars gewoon met terugwerkende kracht wordt terug betaald. !!

NOOIT MEER INDEPENDER VOOR MIJ EN VEEL ANDEREN!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jun 2017 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Hoezo vanzelf? Moet Independer ruiken dat u uw auto heeft verkocht?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Frantic2 »

onzin, je bent zelf in gebreke! zo snel mogelijk de vrijwaring naar independer of je maatschappij sturen en heel vriendelijk vragen of je heel alsjeblieft je geld terug mag hebben....

Hoe moet je tussenpersoon in hemelsnaam weten dat jij je auto verkoopt? Bij schade zou het anders kunnen liggen maar bij verkoop....

Daarbij loopt je maatschappij het WA risico gewoon door als ze een kenteken niet kunnen afmelden bij de RDW.... Dus als de nieuwe eigenaar geen verzekering heeft afgesloten loop je grote kans dat je die premie helemaal niet terug krijgt

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door olaf79 »

Waarom veronderstel je dat de verzekeraar op de hoogte wordt gebracht van de verkoop. Alleen de belastingdienst weet alles van je. Dit is een kortzichtige houding en iedereen behoort te weten dat je zelf de verzekering moet opzeggen. De 14 dagen termijn heeft inderdaad te maken met de dekking die gewoon door loopt en het feit dat een auto niet bij 2 maatschappijen verzekerd kan zijn.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Dirkie »

Holsto schreef:Op ongeveer 13 april heb ik mijn auto verkocht. Dit vergeten bij independer aan te geven. omdat je in beginsel ervan uit gaat dat alles vanzelf stopt.
Inderdaad heel slecht van Independer dat ze niet op afstand kunnen ruiken dat jij je auto verkocht hebt. Zou toch standaard moeten zijn :mrgreen: :mrgreen:
Maar nu weer serieus. Je aanname dat alles vanzelf gaat is fout. Dit maakt je overigens wel zeer populair bij verkopers van energie, telefonie en dat soort zaken. :mrgreen:

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Ik vraag me toch af waarom TS dacht dat Independer de verzekering zou stop zetten als hij/zij zelf de auto verkoopt? Waarom zou dat automatisch gaan?

Spekkie99
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2008 19:54

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Spekkie99 »

U bent het zelf die gebakken lucht heeft verzekerd, u kunt boos op u zelf worden helaas of het betalen en relativeren onder genot van een lekker drankje.

Pollie-01
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jun 2016 13:39

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Pollie-01 »

Het valt mij steeds meer op hoeveel mensen hier bijval zoeken en janken over de fouten die ze zelf maken.

U moet in deze Independer niet afkraken maar de hand in eigen boezem steken !!

Verder nog een fijn weekend.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Gemakkelijker kan óók Independer het niet meer maken en leuk? is verzekeren sowieso nooit!

Misschien wèl leuk, wanneer u uw toon in uw topic alsnog wilt veranderen/aanpassen ...

https://www.independer.nl/autoverzekeri ... eggen.aspx

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

probeer uw verzekering op te schorten en tegelijk op te zeggen, soms kan dit wel...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hawk-Eye schreef:probeer uw verzekering op te schorten en tegelijk op te zeggen, soms kan dit wel...
Dat slaat nergens op. TS zit gewoon fout en moet het verschuldigde bedrag betalen.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:

NOOIT MEER INDEPENDER VOOR MIJ EN VEEL ANDEREN!!!!

Kan me niet voorstellen dat er nog veel anderen zijn die niet op de hoogte zijn van de procedure bij verkoop auto.
Zou maar nergens een verzekering afsluiten want ze werken allemaal hetzelfde

groeten Henk

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Julie4444 schreef:
Hawk-Eye schreef:probeer uw verzekering op te schorten en tegelijk op te zeggen, soms kan dit wel...
Dat slaat nergens op. TS zit gewoon fout en moet het verschuldigde bedrag betalen.

als je advies geeft make sure dat je het goede geeft!!!

http://weblog.independer.nl/autoverzeke ... pschorten/

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hawk-Eye schreef:
Julie4444 schreef:
Hawk-Eye schreef:probeer uw verzekering op te schorten en tegelijk op te zeggen, soms kan dit wel...
Dat slaat nergens op. TS zit gewoon fout en moet het verschuldigde bedrag betalen.

als je advies geeft make sure dat je het goede geeft!!!

http://weblog.independer.nl/autoverzeke ... pschorten/
En, zoals in het verleden ook, heb jij gewoon ongelijk. Je kan een verzekering niet met terugwerkende kracht opschorten na verkoop van je auto en dan maanden premie terugvorderen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

LOL dat is niet wat ik zeg, lezen... hij heeft drie maanden opzegtermijn, ik zeg, schort je verzekering op, NU dus, en zeg dan op...

ik zeg erbij, SOMS kan dit dit betekent dus, niet altijd...

je leest selectief, niet doen...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hawk-Eye schreef:LOL dat is niet wat ik zeg, lezen... hij heeft drie maanden opzegtermijn, ik zeg, schort je verzekering op, NU dus, en zeg dan op...

ik zeg erbij, SOMS kan dit dit betekent dus, niet altijd...

je leest selectief, niet doen...
Je hebt de OP dus niet gelezen?
TS heeft in april zijn auto verkocht en kwam er in juni pas achter dat hij nog steeds betaalde.... :roll:

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

dan zal ik de tekst verkeerd uitgelegd hebben voor mezelf, ik ga er vanuit dat ie NU nog 3 maanden moet betalen...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Julie4444 schreef:
Hawk-Eye schreef:probeer uw verzekering op te schorten en tegelijk op te zeggen, soms kan dit wel...
Dat slaat nergens op. TS zit gewoon fout en moet het verschuldigde bedrag betalen.
Misschien een idee om een verzekering te gaan verkopen voor mensen die niet nadenken en waarmee je de gevolgen van al je stommiteiten kunt laten vergoeden. In verzekeringsgek Nederland is daar vast een markt voor :-)

stofzuigertje

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een andere auto kocht en verzekerde word de vorige gestopt en opgebouwde korting overgenomen.

Verder moet je elke maand je bank controleren op foute afschrijvingen en tijdig reageren.
Dat U daar 3 maanden niet naar keek is niet voor verzekeraar maar Uw probleem.
Pas na Uw melding met vrijwaringsbewijs of vervangende auto zullen ze stoppen.

De RDW die controleerde of een voertuig verzekerd is ziet soms dubbel verzekerde maar handels voorraad na inruil zien ze niet.
De meldingen en boetes komen automatisch maar dubbel verzekerde, ja daar krijg je geen melding van.
Gewoon beter je bank controleren en je had maar 1 maand dubbel betaald!

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Independer: auto verkocht, verzekering stopt niet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

stofzuigertje schreef:Als je een andere auto kocht en verzekerde word de vorige gestopt en opgebouwde korting overgenomen.
Nee, dit gaat uiteraard niet automatisch. Je zult zelf de oude verzekering moeten stoppen, aangezien de verzekering niet weet of die nieuwe auto een extra auto is of een vervanger voor je oude auto.

Gesloten