LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING zet zomaar woonverzekering stop

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Billy11
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2019 10:50

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Billy11 »

Enkele jaren geleden hadden wij een Inboedel en rechtsbijstand verzekering afgesloten bij de ING bank.
In juli 2018 hebben wij onze woonverzekering gewijzigd ivm gezinsuitbreiding.
Hierbij hebben wij alle polisdocumenten ontvangen en de daarbij behorende polisnummer.
Ook een brief ontvangen dat er per 13 augustus 2018 een maandelijks bedrag van €12,83 van onze rekening zal worden afgeschreven.

Wij dachten dus alles goed geregeld te hebben maar alles bleek achteraf een grote nachtmerrie te zijn.
Op 11 juli 2019 is er een grote lekkage in ons appartement ontstaan waardoor de onderburen en 6 garage boxen ook waterschade hebben opgelopen. Dit kwam door een gesprongen leiding van de CV ketel.

Wij hebben op dat moment de ING gebeld waarna wij te horen kregen dat we vanaf oktober 2018 niet meer verzekerd waren.
Hierna hebben wij gevraagd van hoe dit kan want we hadden juist onze verzekering geüpgrade en hebben een polisnummer hiervan ontvangen. De medewerkster deelde ons mede dat de verzekering zou zijn stopgezet omdat we geïmmigreerd zouden zijn.
En dat sindsdien geen afschrijvingen zijn geweest en dat wij een mail hiervan zouden hebben ontvangen.

Bij controle bleek dit een mail via de ING app te zijn geweest wat mijn vrouw toen ze hoogzwanger was zou gelezen moeten hebben.
Ook zou zij moeten hebben gezien dat er een bedrag van €12,83 niet meer van haar rekening afgeschreven zou zijn.
Mijn vraag, hoe is dit in hemelsnaam mogelijk!!!
Mijn vrouw is in 2017 in het buitenland geweest en 2018 gewoon in Nederland.
Nu omdat wij geen verzekering hebben volgens de ING, hadden wij zelf alle eerste opvang moeten regelen en een klacht in moeten dienen.
Vervolgens moeten we 5 werkdagen wachten om antwoord hier op te krijgen.
De verzekering van de tegenpartij is nu aan het wachten op diegene die een inventarisatie van onze schade komt opnemen en aan hun door te geven.
Dat is dus de ING BANK.
Tot die tijd mogen we bij vrienden en familie op de bank slapen.

ING Bank BEDANKT!!!!!!!CV ketel had twee dagen ervoor een servicebeurt gehad.
Niemand was thuis dus de politie en brandweer moest aan te pas komen om de woning binnen te treden.
De schade aan het appartementencomplex loopt in de tienduizenden euro’s.
Appartement is onbewoonbaar verklaard.
Gelukkig neemt het bedrijf die de werkzaamheden zouden hebben uitgevoerd alle verantwoordelijkheden op zich.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vervelend. Maar...je verhaal roept een hoop vragen op.
- is dat bericht daadwerkelijk alleen per app verstuurd, of ook per brief? Andere berichten komen immers ook per brief bij je aan;
- kijkt je vrouw nooit op de app? Dat bericht stond er natuurlijk ook nog toen ze niet meer zwanger was;
- ik snap dat het niet opvalt, maar je rekeningen controleren op afschrijvingen is een eigen verantwoordelijkheid;
- wat komt de ING doen, als je niet verzekerd bent bij hun?
- het wordt, als ik je goed begrijp, opgelost via het bedrijf dat waarschijnlijk de lekkage veroorzaakt heeft. Wat is dan uiteindelijk het probleem?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat behelsde die upgrade van uw verzekering? U hebt documenten ontvangen dat de verzekering uitgebreid was, maar geen document dat de verzekering beëindigd was?

Is dat bedrag wel een keer geïncasseerd?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zie even niet wat een zwangerschap, of een wel/niet verblijf in het buitenland er mee van doen heeft? In de ING app, die je ook prima in het buitenland kan raadplegen, staan alle berichten, en die blijven er ook staan, totdat je als gebruiker ze zelf verwijderd. (ik doe dat niet, en zie in mijn app tijdens het tikken van deze reactie nog berichten uit 2014 staan bijvoorbeeld). Als je dus nu in die app kijkt, zouden die berichten er dus nog in moeten staan. Zoniet dan zijn ze eigenhandig verwijderd, of minder plausibel, spontaan verdwenen.

Billy11
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2019 10:50

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Billy11 »

Misschien is mijn bericht niet duidelijk genoeg geweest.
de berichten zijn niet verwijderd. Alles verloopt via de app. Vanaf dec 2017 was ze gewoon weer woonachtig in Nederland. ING heeft dus gedacht dat ze nog in het buitenland zat en hadden eerst de verzekering gewijzigd en goedgekeurd en daarna weer beëindigd.

Billy11
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2019 10:50

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Billy11 »

De upgrade betrof van 1 persoon met een inboedel verzekering naar drie personen met een inboedel verzekering. Via de ING app de polis ontvangen en ook via de ING app later een mail ontvangen dat de verzekering geannuleerd werd. Daarbij werd vermeld dat de beëindiging was omdat ze in het buitenland zou wonen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt het over “wij” en later over van 1 naar3.

Maar blijkbaar heeft uw partner die berichten ontvangen, maar er niets meegedaan. Maar ik begrijp nog steeds niet wat een wijziging in 2018 met een verblijf in het buitenland van uw partner in 2017 te maken heeft.

Billy11
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2019 10:50

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Billy11 »

@ moneyman
- alle communicatie verloopt via de ING app. (Digitale tijdperk)
- Dat bericht stond er idd toen ze niet meer zwanger was. geopend en overheen gelezen. aangezien we de polis hadden ontvangen (digitaal)
- controleren op afschrijvingen is idd eigen verantwoordelijkheid. ik let eerlijk gezegd niet op een bedrag van 12 euro en dat valt voor de meeste mensen niet eens op!
- blijkbaar weet jij veel over geld maar niet hoe verzekeringen te werk gaan. ik zou mij maar eens daar in verdiepen als ik jou was. Ook al gaat de schuldige vergoeden alsnog moet jou verzekering zorgen voor eerste opvang, schade inventarisatie enz enz. nu moeten wij dat allemaal zelf gaan regelen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus niet gelezen blijkbaar.

Inderdaad, als u niet verzekerd bent, moet u zelf aan het werk. Maar wees blij dat dat bedrijf de aansprakelijkheid voor de schade erkent.

Billy11
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2019 10:50

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Billy11 »

@Lady1234

App had mijn vrouw gekocht voordat wij elkaar hadden leren kennen. Dus de inboedel verzekering stond op 1 persoon. In 2017 is ze voor werk naar het buitenland geïmmigreerd en haar app onder verhuurd. Eind 2017 is ze teruggekeerd waarna ze in 2018 zwanger werd en wij samen gingen wonen. dus de verzekering hebben we aangepast naar 3 personen. ING had gedacht dat zei in 2018 nog in het buitenland zou zitten. Dus voordat ze eerst onderzoek hadden gedaan, hebben ze eerst onze verzekering goedgekeurd en via de app een polisnummer verstuurd. En blijkbaar daarna onderzoek hebben gedaan en gedacht dat mijn vrouw nog in het buitenland zou zitten en hierdoor de verzekering weer hadden beëindigd. En daarover ook een mail via de app gestuurd. mijn vrouw had dat mail destijds geopend maar blijkbaar overheen gelezen. aangezien wij alle documenten hadden, heeft ze niet gedacht dat dat mailtje relevant was.

Billy11
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2019 10:50

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Billy11 »

@Lady 1234

Zijn wij indd onwijs blij mee. Ik hoop gewoon dat zoveel mogelijk mensen dit lezen zodat ze niet hetzelfde overkomt. Ons app stond ook net een week te koop. Gelukkig is de woningmarkt in ons voordeel dat we zelfs met alle schade boven de vraagprijs hebben kunnen verkopen onder voorbehoud. Het gekke is. De verzekering van de tegenpartij "Interpolis" heeft ons nog beter bijgestaan dan dat we ooit hadden kunnen verwachten. Door de schaarste van de schade experts heeft er eentje in zijn vakantie ons opgebeld, met de mededeling dat er een spoed zaak van ons is gemaakt en dat ze zelf een schade expert langs zullen sturen. (Wat niet de normale gang van zaken is).

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Billy11 schreef:
18 jul 2019 18:30
@ moneyman
- alle communicatie verloopt via de ING app. (Digitale tijdperk)
- Dat bericht stond er idd toen ze niet meer zwanger was. geopend en overheen gelezen. aangezien we de polis hadden ontvangen (digitaal)
Tsja. Wat kan de ING eraan doen dat jullie over zaken heenlezen?
Billy11 schreef:
18 jul 2019 18:30
- controleren op afschrijvingen is idd eigen verantwoordelijkheid. ik let eerlijk gezegd niet op een bedrag van 12 euro en dat valt voor de meeste mensen niet eens op!
Snap ik. Maar nogmaals: wiens fout en verantwoordelijkheid is dat?
Billy11 schreef:
18 jul 2019 18:30
- blijkbaar weet jij veel over geld maar niet hoe verzekeringen te werk gaan. ik zou mij maar eens daar in verdiepen als ik jou was. Ook al gaat de schuldige vergoeden alsnog moet jou verzekering zorgen voor eerste opvang, schade inventarisatie enz enz. nu moeten wij dat allemaal zelf gaan regelen.
Dat is helder. Maar de vraag is waarom de ING dat zou moeten doen, terwijl je zelf aangeeft dat de verzekering aldaar beëindigd is.

Voordat je anderen verwijten gaat maken, kan je misschien beter eerst beginnen met zelf helder aangeven hoe de vork in de steel zit.

Maar goed, bottomline: je verwijt dus van alles aan de ING, terwijl jullie zelf degenen zijn die niet op zitten te letten. Wat doet de ING dan precies fout, volgens jou?

Billy11
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2019 10:50

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Billy11 »

@Moneyman

Kort en bondig. ING beëindigd de verzekering met een aanname en als enige geldige reden dat mijn vrouw in het buitenland zou zitten. Dit is niet het geval geweest. Dit is ook dus met van alles aan te tonen. Niet onze fout. Oplossing met terugwerkende kracht verzekering voorzetten en ons de premie laten betalen en de zaak oppakken. Ze hoeven tenslotte helemaal niets uit te keren alleen maar te bemiddelen en schade verhalen. Hoe makkelijk is dat???!!!!!!! Kost hun dus 0 cent. En wat doen ze met een jaren lange trouwe klant. gewoon dood laten vallen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, ok. Jij zegt: de verzekering had niet beëindigd moeten zijn. Maar de realiteit is dat die al 10 maanden maanden beëindigd is, en dat je er al die tijd ook niets aan gedaan hebt om die beëindiging ingedaan te maken. Nu heb je schade, en nu moet diezelfde ING ineens op stel en sprong alles voor je doen?

Billy11
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2019 10:50

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Billy11 »

@ Moneyman

Het is mij nu duidelijk dat jij werkzaam bent in het bestuur van de ING.
Fijne avond toegewenst.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar uw vrouw verhuurt haar appartement, omdat zij naar het buitenland gaat. Het zou dan logisch dat uw vrouw de inboedelverzekering opzegt en dat de huurder zelf een inboedelverzekering afsluit. Maar als zij gemeubileerd en gestoffeerd verhuurt, moet zij dat ook aan de verzekeraar doorgeven, want zij dekken dat niet zomaar.

Maar goed, nu is er helemaal geen probleem meer. De schade wordt vergoed en het appartement is verkocht. Opgelost.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Billy11 schreef:
18 jul 2019 19:22
@ Moneyman

Het is mij nu duidelijk dat jij werkzaam bent in het bestuur van de ING.
Fijne avond toegewenst.
Weer een baan erbij. :lol:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Vermoedelijk een onbezoldigde baan.

Billy11
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2019 10:50

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Billy11 »

@ Morganlefay

Om een voorbeeld aan te geven. Na dat voorval kwamen we achter dat er zon klein bedrag van de rekening werd afgeschreven. Bij controle blijkt het van een instantie te zijn waar mijn vrouw ooit een cv had opgemaakt en schijnbaar gelijk een abbo werd afgesloten. Dat is om aan te geven hoe makkelijk je dat over het hoofd ziet. Men betaalt alles met pin tegenwoordig. Zon bedrag merk je helemaal niets van. vanuit gegaan dat bij ontvangen van een polis alles geregeld was. En indd emigreren is uitschrijven GBA. Des de meer om aan te nemen hoe de ING zon grote fout kon maken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING zet zomaar woonverzekering stop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus in het vervolg ook de bankrekening maar beter controleren.

Gesloten