LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Rickertt
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2019 11:28

InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Rickertt »

Probeer mijn auto WA te verzekeren bij Inshared maar dit is helaas geweigerd. Als reden geeft Inshared op dat de auto een te groot risico is. Huh? Ik rij 20 jaar schadevrij waarvan 7 jaar in deze auto. De auto is een 8 cilinder van 22 jaar oud in superstaat en waar ik superzuinig op ben. Mensen van boven de 30 hebben toch ook gewoon een zorgverzekering?

We all benefit? Nou niet echt dus. En daarmee is ook Inshared helaas afgegleden naar de krochten met uitgekiende verzekeraars. Je kan je hip voordoen maar uiteindelijk blijf je toch een gewoon een duf label van een grote logge verzekeraar (Achmea). Bah.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38
Beste antwoord
Gekozen door Rickertt

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

door criticus2 » 22 mei 2019 14:17

een dergelijke auto kan denk ik prima op een soort youngtimerverzekering gezet worden, kan ie wellicht ook nog tegen taxatiewaarde gedekt worden (taxatie is bij dergelijke auto's altijd een aanrader, ook voor ander verzekringsvorm, al is het maar om iets te hebben bij schades veroorzaakt door anderen)
rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door rvjapio »

Probeer een andere verzekering. Verzekeren is een legitiem winstmodel. Daar valt u dus niet onder. Als u daardoor bedrijven verwijten gaat maken dan kunt u zich beter helemaal niet meer verzekeren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door berndv »

In tegenstelling tot een zorgverzekering heeft een autoverzekering geen acceptatieplicht. Wel toevallig dat u hierbij de zorgverzekering aanhaalt, aangezien dat zo'n beetje de enige soort verzekering is die een acceptatieplicht kent. Voor de meeste verzekeringen kijkt een verzekeraar naar de mogelijke risico's, en zullen ze zeker niet alles willen verzekeren. Of ze accepteren u, maar tegen een dergelijk hoge premie dat het niet meer interessant wordt om te verzekeren.

Het is gewoon een commerciele partij die op basis van een aantal gegevens een kosten/baten analyse maakt en daar komt dan een resultaat uit.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vergeet niet bij die andere te vermelden dat u geweigerd bent bij Inshared. Anders kunt u in de problemen komen bij een onverhoopte schade. Wat is er mis met uw bestaande verzekering? .

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Net zo goed dat u vrij bent om te kiezen tussen verzekeraars, mogen verzekeraars kiezen of ze u als klant willen hebben. En als ze met uw type auto teveel kosten maken, dan mogen ze dat weigeren.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door scontra »

Rickertt schreef:
22 mei 2019 11:51
Probeer mijn auto WA te verzekeren bij Inshared maar dit is helaas geweigerd. Als reden geeft Inshared op dat de auto een te groot risico is. Huh? Ik rij 20 jaar schadevrij waarvan 7 jaar in deze auto. De auto is een 8 cilinder van 22 jaar oud in superstaat en waar ik superzuinig op ben. Mensen van boven de 30 hebben toch ook gewoon een zorgverzekering?
U heeft dus al 7 jaar voor deze auto een verzekering lopen.
Blijft u toch lekker verzekert bij uw huidige risicodrager !
Aan een enkele WA-verzekering valt niet zoveel te verdienen en het staat een verzekeraar vrij om u wel of niet als klant te accepteren. Zij geven nu als reden dat uw voertuig een te groot risico is voor hun verzekering, maar eigenlijk hoeven zij helemaal geen reden voor een weigering te geven.
Er zullen meerder 'prijsvechters' zijn die u en /of uw voertuig niet zullen accepteren.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door criticus2 »

een dergelijke auto kan denk ik prima op een soort youngtimerverzekering gezet worden, kan ie wellicht ook nog tegen taxatiewaarde gedekt worden (taxatie is bij dergelijke auto's altijd een aanrader, ook voor ander verzekringsvorm, al is het maar om iets te hebben bij schades veroorzaakt door anderen)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door scontra »

Edit.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door berndv »

fonsflons schreef:
22 mei 2019 14:07
Een V8 van 22 jaar oud lijkt mij een kostbare auto voor verzekering om te voeren. Niet zo zeer vanwege de dagwaarde, maar wel vanwege de reparatiekosten (dure onderdelen bijvoorbeeld) bij een eventuele claim. Zonder te weten welk model het is zal dit zeker mee spelen bij de keuze van de verzekering. De reactie lezende meende ik dat het om een Opel Manta zou gaan, maar die is er niet in 8 cilinder
Maar wat boeit dit? Het gaat om een WA verzekering, niet om een all-risk verzekering. De waarde van de auto doet totaal niet terzake voor de WA verzekering, dat gaat om schade die je aan anderen toebrengt. En aangezien ts niet vermeld wat het type auto is, vermoed ik dat gezien wordt als "scheurbak" en zullen ze het risico te groot vinden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door kokka »

ik heb in het verleden ook gemerkt dat de budget verzekeraars een auto sowieso al niet aannemen als de nieuwwaarde boven een bepaald bedrag komt. dat je de auto dan als liefhebber gekocht hebt voor dezelfde prijs als waar mensen een nieuwe astra ofzo voor kopen doet er blijkbaar niet toe.
mijn advies: even apeldoorn bellen

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@kokka

Niet meteen uw nieuwe verzekeraar promoten. :lol:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door kokka »

ik werk er echt niet hoor haha

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een dikke 8 cilinder is net als Golf GTI soms een beetje bovengemiddeld snel.....

En die worden vaker geweigerd, niet de persoon maar de auto weigeren sommige......
Dat mag en als ze geen reden of persoon maar de auto weigeren hoef je dat niet te melden.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een weigering door een andere verzekeraar moet je bij het aanvragen van een nieuwe verzekering altijd melden.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door 16again »

Verzekeren heeft ook een maatschappelijke functie. Zonder autoverzekering kom je niet op je werk, ook voor hypotheek zijn allerlei verzekeringenverplicht.

Gezien het schadeverleden van TS zie ik geen enkele legitieme reden om de verzekering te weigeren.

Zet wat mij betreft de douche nog maar wat kouder

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Costnix »

De vragensteller zal vast een stadsautotje ergens voor normale premies WA kunnen verzekeren.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Ben het eens met de inzender, dat de sub bvtjes beter kunnen verdwijnen. Dit is alleen gecreeerd voor snelle winst. Beter een tussen persoon inschakelen, als er bijzondere voorwaarden van kracht worden. Acceptatieplicht. Waarom wordt er een geboortedatum gevraagd bij zorgverzekeraars? Ook dan discriminatie. Violation of art. 1 GRONDWET.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u jonger dan 18 bent, hoeft u niets te betalen. :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door kweenie »

BERG0001 schreef:
26 mei 2019 21:36
Ben het eens met de inzender, dat de sub bvtjes beter kunnen verdwijnen. Dit is alleen gecreeerd voor snelle winst.
Heeft niet zozeer met snelle winst te maken. Die 'simpele' verzekeringen zijn er vooral voor de huis, tuin en keuken situaties. Er zijn een hoop mensen die een eenvoudige en iets voordeliger verzekering zonder al te veel poespas willen hebben. Dan is dit prima. Maar met een situatie die net wat van de middenmoot afwijkt zul je dan elders moeten kijken.
BERG0001 schreef:
26 mei 2019 21:36
Waarom wordt er een geboortedatum gevraagd bij zorgverzekeraars? Ook dan discriminatie. Violation of art. 1 GRONDWET.
Voldoet prima aan artikel 1 van de grondwet. Er is immers geen sprake van gelijke gevallen. Bovendien is het voor de risicoverevening vanuit het zorgverzekeringsfonds van belang dat de verzekeraars de leeftijdsverdeling van de klanten weten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Moneyman »

BERG0001 schreef:
26 mei 2019 21:36
Ben het eens met de inzender, dat de sub bvtjes beter kunnen verdwijnen. Dit is alleen gecreeerd voor snelle winst. Beter een tussen persoon inschakelen, als er bijzondere voorwaarden van kracht worden. Acceptatieplicht. Waarom wordt er een geboortedatum gevraagd bij zorgverzekeraars? Ook dan discriminatie. Violation of art. 1 GRONDWET.
Dit is vooral een onderbuik-reactie, niet gebaseerd op de realiteit.
1) de "sub-bv-tjes" hebben heel wat meer redenen dan alleen "snelle winst".
2) een tussenpersoon als goed alternatief? Ik waag het te betwijfelen :mrgreen:
3) discriminatie? Jazeker, toegestane. "violation" :lol: van art. 1 van de grondwet? Onzin.

Gesloten