LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPad vergeten in vliegtuig

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Korf13
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2014 13:30

iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door Korf13 »

Twee weken geleden is mijn vriend zijn iPad vergeten bij het uitstappen uit het vliegtuig na vakantie. Toen we ons dit in de auto van Schiphol naar huis realiseerden, heb ik gelijk contact opgenomen met KLM, die voor ons zouden kijken.
Bij thuiskomst hebben we ook het Lost & Found formulier van Schiphol ingevuld. Uiteindelijk is hier na lang bureaucratisch gedoe helaas niets uitgekomen, ondanks dat het apparaat volgens de 'vind mijn iPad'-app tweeënhalf uur na de landing nog online was geweest op Schiphol (nabij de Gate). Mijn vriend heeft de iPad met diezelfde app op afstand geblokkeerd, waarbij bij aanzetten zijn telefoonnummer in beeld komt, met de mededeling dat hij het apparaat verloren is en of de vinder hem wil bellen. Tot nu toe helaas geen effect en we verwachten dan ook niet meer dat hij terugkomt.
Mijn vraag is: kunnen we dit verhalen op de doorlopende reisverzekering? En zo ja, moeten we dan eerst aangifte doen? We zijn verzekerd bij interpolis en hebben na lang zoeken de bon teruggevonden; de iPad kostte anderhalf jaar geleden ongeveer 700 euro, wat kan ik verwachten dat wij hiervan terugkrijgen als de verzekeraar uitkeert?

JanvL
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:08

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door JanvL »

Zonder voor Interpolis te willen spreken, ik denk niet dat Interpolis gaat uitkeren.
Met dit soort zaken wordt een grote(re) voorzichtigheid gevraagd en vergeten laat niet bepaald zien
dat u voorzichtig bent geweest.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het beste kun je ze met een polsband aan je pols bevestigen. Had u dat gedaan dan was die nu niet kwijt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee iets zelf vergeten valt daar niet onder,staat in mijn polisvoowaarden.
Natuurlijk gaan we ook uit van u zorgzaamheid over u eigendommen....weet niet wat er in u voorwaardes staat?

Maar aangifte had je zo en zo dangelijk moeten doen,beetje laat nu...
Als je weet waar dat ding is naar politie en laten zien...

Hier werd keer heli ingezet!!!!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door sjoegel »

Hier werd keer heli ingezet!!!!
Een heli ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb in de laatste ~20 jaar al redelijk wat reisverzekeringen gehad bij diverse maatschappijen, en overal staat zo ongeveer als eerste dat je aangifte moet doen, en ook dat ze zonder aangifte niks vergoedden. Het lijkt me dus sterk dat je dit vergoed zal gaan krijgen, nog los van het feit dat zelf vergeten niet eens door de polis gedekt wordt.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zie de vergoeding die je krijgt na dit vooral als geestelijk. Je hebt wat geleerd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door eleven »

wat kan ik verwachten dat wij hiervan terugkrijgen als de verzekeraar uitkeert?
Goed geformuleerd "ALS", dus volgens de voorwaarden "NIET".

Artikel 4 Wat is uitgesloten
Naast de uitsluitingen in deze bijzondere voorwaarden gelden de uitsluitingen in artikel 4 van de algemene
voorwaarden. Van deze verzekering is uitgesloten:
schade
die veroorzaakt is met opzet of door grove schuld van de verzekerde of van iemand die belang heeft bij
de uitkering

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door tenormin »

sjoegel schreef:Zie de vergoeding die je krijgt na dit vooral als geestelijk. Je hebt wat geleerd.
Is best een opbeurend berichtje @sjoegel, m.a.w. dure leerschool. (Maar wel waar hoor).

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door harley68 »

Ach, proberen kan altijd. Schrijf een nette brief, leg uit dat je zelf zo stom bent geweest maar hoopt op de coulantheid van je verzekeraar. Werkt natuurlijk alleen maar als je alles bij dezelfde verzekeraar hebt, beetje coulance moet kunnen. Lijkt mij glashelder....

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door eleven »

harley68 schreef:Ach, proberen kan altijd. Schrijf een nette brief, leg uit dat je zelf zo stom bent geweest maar hoopt op de coulantheid van je verzekeraar. Werkt natuurlijk alleen maar als je alles bij dezelfde verzekeraar hebt, beetje coulance moet kunnen. Lijkt mij glashelder....

Natuurlijk, intussen zijn verzekeringen zo soepel geworden, dat ze wel een oogje dicht maken. :lol:

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door harley68 »

@ eleven, het zal je verbazen hoeveel bedragen er uit coulance worden uitgekeerd. Dat is echt heel veel. Maar al geloof je er niet in, je kunt het als totaalklant bij een verzekeraar altijd proberen. Al krijg je maar iets....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door tenormin »

harley68 schreef:Al krijg je maar iets....
Ja, een liefdevol: Het spijt ons maar.... :lol:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door eleven »

harley68 schreef:@ eleven, het zal je verbazen hoeveel bedragen er uit coulance worden uitgekeerd. Dat is echt heel veel. Maar al geloof je er niet in, je kunt het als totaalklant bij een verzekeraar altijd proberen. Al krijg je maar iets....
Dan heb ik toch de verkeerde verzekeringen bij de verkeerde maatschappij.
Zoals tenormin schrijft: Het spijt ons, u te moeten mededelen.......

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door harley68 »

Nou ja, ik heb in 2012 van ABN AMRO in een niet gedekte schade van 700 euro na een nette bedelbrief van mij 450 euro gekregen. Dus het kan wel.

Maar ik begrijp de reacties :-)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik denk dat houding en historie wel parten spelen bij sommige claims op het randje.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door sjoegel »

En je postcode...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjoegel schreef:
Hier werd keer heli ingezet!!!!
Een heli ?
Voor een vermiste ipad? Sure!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door ruud_a »

eleven schreef:
harley68 schreef:Ach, proberen kan altijd. Schrijf een nette brief, leg uit dat je zelf zo stom bent geweest maar hoopt op de coulantheid van je verzekeraar. Werkt natuurlijk alleen maar als je alles bij dezelfde verzekeraar hebt, beetje coulance moet kunnen. Lijkt mij glashelder....

Natuurlijk, intussen zijn verzekeringen zo soepel geworden, dat ze wel een oogje dicht maken. :lol:
allebei de ogen, want dan kan de brief ongelezen in de prullenbak.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: iPad vergeten in vliegtuig

Ongelezen bericht door ruud_a »

harley68 schreef:Nou ja, ik heb in 2012 van ABN AMRO in een niet gedekte schade van 700 euro na een nette bedelbrief van mij 450 euro gekregen. Dus het kan wel.

Maar ik begrijp de reacties :-)
moet je daar schade voor hebben gehad, of kun je dat geld ook gewoon zo krijgen?

Gesloten