LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Izio of I-ZieZo

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door Noble »

Tja, ik zei het al eerder in het banken forum.
De gevestigde orde blijft plukken,

Wilt u IZIO bellen?

dan wel ff-tjes tegen de aanbiedingsbundel van 0,20 euro per minuutje

en wat kan je van een bedrijf verwachten die nog voor dat je klánt bent..
je al begint te plukken???


BBBBrrrr....... :o

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door Byob »

En als ik het vluchtig vergelijk, maken de premies ook niet veel met een reguliere verzekeraar, zelfs ook nog met een tussenpersoon werkt...

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door Noble »

Dat kan ik niet met je eens zijn, of jij hebt wel een héél erg goedkope tussenpersoon.
Alleen mijn reis/annulerings verzekering is al duurder dan het hele pakket van IZIO....

alleen ... ze reageren niet op mijn emails... en dat is een S L E C H T teken..

laat staan als je ze écht nodig hebt.


Bij welke tussenpersoon zit jij dat je het over gelijke prijzen hebt??

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door Byob »

Bij welke tussenpersoon zit jij dat je het over gelijke prijzen hebt??
Lol dat ben ik zelf...

Maar echt hoor het is een hele snele vergelijking, maar puur op premie gekeken kan ik bij Aegon Inboedel, AVP, Doorlopende reis, en Rechtsbijstand (compleet) uitrekenen voor € 38,10 per maand, waarop bij geen schade 10% korting wordt verleend (per jaar achteraf).

Gezin met kinderen, inboedel op basis van inboedelwaardemeter, AVP 1.250.000
Reis is compleet (wereld, annulering, enz...), Rechtsbijstand met verkeer en consument inkomen enz.

Dit tegenover de gezinsdekking bij Izio, met de toevoeging extra rechtsbijstand (want de basis is zoals ik het lees alleen voor verkeersdekking) zie ik een premie van € 36,06

Aegon rekent € 5,00 poliskosten, en Izio € 10,00.

Naar mij bellen kost geen € 0,20 per minuut, en over het algemeen beantwoord ik de mail binnen 2 dagen, meestal sneller...

Maar moet wel eerlijk toegeven, ik heb wel gekozen voor een regio met de laagste premie, maar daar zit ik nou eenmaal ook, en er zit wat korting in de inboedel voor aanwizigheid van skg sloten, rookmelder e.d. (scheelde 8% maar kon nog oplopen tot 10%, maar ik heb echt geen branddeken in mijn keuken...)

Oh ja, het onderdeel doorlopende reis/annulering is bij Aegon € 8,75 per jaar, gezin met kinderen...

jaco_b
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2010 11:34

Re: Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door jaco_b »

Hoi, ik heb gisteren gekeken. Was voor mij veel voordeliger 23e per maand!. Het is van Delta Lloyd dus dat zit goed lijkt me. Ziet er ook heel leuk uit om eerlijk te zijn. Denk dat ik ga overstappen. Iemand al ervaringen? :?:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door Noble »

@ Byob

Je hebt een paar bedragen opgegeven voor verschillende verzekeringen bij jouw maatschappij.

Maar geef eens het totaal overzicht:

WA:...................................€
Inboedel:...........................€
Opstal...............................€
Reis/Annu Werelddekking: €
rechtsbijstand (minimaal): €_________
..........................................€

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Byob schreef:
Bij welke tussenpersoon zit jij dat je het over gelijke prijzen hebt??
Lol dat ben ik zelf...
Goed om te weten :mrgreen:

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door Byob »

WA:...................................€ 4,17
Inboedel:...........................€ 5,36
audio/visueel e.d................€ 0,58
lijfsieraden.........................€ 0,12
Opstal...............................€ nvt (is er bij de basis van Izio ook niet bij)
Reis/Annu Werelddekking: € 9,36
rechtsbijstand (minimaal): € 17,08 (compleet
Totaal................................€ 36,67


Hier moet nog € 2,04 ass. belasting bijgeteld worden.
Keuze rechtsbijstand is compleet. De keuze zoals die in de basis is bij Izio is niet zo bij deze maatschappij aan te vragen, ja alleen als toevoeging op een autopolis volgens mij. (basis bij Izio is voornamelijk verkeer/motorrijtuigen zoals ik het lees?) Ik kom trouwens iets hoger uit dan de vorige, ik had daarbij nog een eigenrisico bij schade op de reisverzekering. Die is er met bovenstaande premie uit.

Nogmaals een vluchtig vergelijk, en is ook zeker geen standaard zoals bij Izio voor te maken, aangezien er met regio's gewerkt wordt, en dat heb ik bij Izio niet gezien, dus de grote steden zullen echt wel grote verschillen zien in premie. Hoop hier alleen mee aan te kunnen geven dat er wel een boel gezegd wordt over verzekeringen/tussenpersoon, en het veeeel goedkoper verzekeren via internet, maar die vlieger gaat dus niet altijd op.

@ Gezondverstand10

Hoezo?

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:10

Re: Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik ben Niels en ik werk voor izio. Een collega van me wees me op dit forumtopic. Het leek me goed te reageren.

Allereerst de prijzen van izio. Ik heb zelf de proef op de som genomen. Je wil tenslotte weten voor wie je werkt. :D

Wij zijn een gezin met 3 kinderen met een koophuis. We betalen per maand € 58,26 voor inboedel, woonhuis, aansprakelijkheid, rechtsbijstand en doorlopende reis met annulering. De pakketkorting is er al vanaf, de assurantiebelasting zit erbij.

Bij izio betalen wij voor hetzelfde € 45,15 per maand, inclusief woonhuis, rechtsbijstand uitgebreid en assurantiebelasting. Daarbij is de rechtsbijstandverzekering uitgebreider en de aansprakelijkheidsverzekering minder uitgebreid (verzekerd bedrag is 1 miljoen i.p.v. 2,5 miljoen - vind ik acceptabel, want mijn kids slopen genoeg maar niet voor meer dan 1 miljoen :roll: ). En heb ik bij mijn woonhuisverzekering waardegarantie i.p.v. een vast verzekerd bedrag.

In ons geval besparen we € 13,11 per maand. Ofwel € 157,32 per jaar.
Tis even lastig met opzeggen (valt best mee, helpen we je bij), maar het voordeel vind ik zeker de moeite waard.
Wij gaan om.

Verder wil ik graag reageren op de opmerkingen van Noble.
alleen ... ze reageren niet op mijn emails... en dat is een S L E C H T teken..
Daar heb je gelijk in. Dat is niet de bedoeling! Ik heb dit aangekaart bij onze klantenservice. Ik kan naar aanleiding van je forumaccount je e-mail niet traceren. Dus mail je vragen of opmerkingen s.v.p. even naar [email protected]. Dan regel ik persoonlijk een snel antwoord voor je.

Vr.gr.

Niels

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door Noble »

Zojuist een email naar Niels verzonden....

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door Byob »

@ Noble

Toevoegen van een opstal geeft inderdaad wel een groter verschil in premie, alleen is dit verschil voor een polis met een verzekerdbedrag niet zo 123 weer te geven, aangezien de Izio geen verzekerdbedrag noemt waarvoor iemand verzekerd is..

Alleen de meerpremie bij toevoeging van een opstal bij Izio € 8,46 zou ongeveer een verzekerdbedrag in deze regio geven van rondt de € 135.000,00...

Maar in dat laatste zit nu ook net het verschil. Gezin met weinig spullen, en dan in deze regio hoeft dus niet per definitie veel goedkoper uit te zijn bij Izio.

Dekking bij Izio is overigens extra uitgebreid, en geen alle van buitenkomende onheilen, dus iets beperkter dan wat Aegon dekt.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door Noble »

@ Byob

Bedankt weer voor je reactie.

Inderdaad met de opstal erbij, klinkt het allemaal wel érg scherp.
In de opstal-omschrijving én de website-info zelf staat echter géén bedrag.
Wél dat het met index is, dus denk ik dat weer vanuit mogen(??) gaan dat de waarde niet-van-toepassing is.

Iemand met een huis van 3 miljoen zal wel een ánder soort verzekering kiezen ivm de "inboedel" waarde.


Aan iedereen:

5 minuten geleden email van Niels (medewerker IZIO) gekregen
dat hij mijn vragen heeft doorgeven, en dat ik vandáág nog antwoord zal krijgen

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Izio of I-ZieZo

Ongelezen bericht door Noble »

Ok, dit werkt dus wél... dat Niels contact...


De vragen zijn duidelijk, en correct beantwoord.

Succes allen met jullie overwegingen.

Gesloten