LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Katharina
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2005 13:46

Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Katharina »

Omdat wij 30 jaar geleden een risicoverzekering hadden afgesloten, die binnenkort zou aflopen en wij dan geen uitvaartverzekering zouden hebben waren wij opzoek naar een andere uitvaartverzekering.
Een paar maanden geleden kregen we allemaal mailtjes in onze mailbox, waarin je bij het afsluiten van een uitvaartverzekering een kado zou krijgen. Wij vonden dit wel een leuke aanleiding om te beginnen met zoeken en hebben deze ingevuld.
Wij werden werkelijk bedolven onder de telefoontjes van ik weet niet welke verzekeraar allemaal. Maar ja, dat hadden we zelf veroorzaakt dus dat moet dan maar.
Uiteindelijk hebben we uit alle aanbiedingen voor Monuta gekozen en de verzekering is afgesloten.
Na een aantal weken dacht ik: "Ik moet toch eens navragen hoe het met het kado zit". De Wii, die o.a. werd genoemd, leek ons wel iets, mede voor onze kleinkinderen.
Een mailtje gestuurd naar Monuta met de vraag hoe het zit.
Mailtje terug gekregen dat het geen actie van Monuta was, maar van de tussenpersonen en dus helaas pindakaas.
De wervingsmailtjes hadden we natuurlijk niet bewaard, dus wat kun je dan.
Maar ja hoor, vorige week kregen we ineens weer zo'n mailtje in onze mailbox en heb ik gelijk gekeken door wie die is verstuurd.
Dit was dus een reclamebureau, maar onderop het mailtje stond duidelijk dat dit de verzekeringen van o.a. Monuta, Dela en nog een aantal betrof.
Brief hierover met een klacht gestuurd naar het hoofdkantoor van Monuta en een printje van het bewuste mailtje toegevoegd.
Vandaag een telefoontje gekregen van Monuta met de mededeling dat dit geen actie van hun was maar van tussenpersonen, maar toevallig ook wwer niet de tussenpersoon waarbij wij hem nu hadden afgesloten, dus weer helaas pindakaas.
Ik vind dit allemaal ontzettend raar en dat heb ik ook tegen die mevrouw gezegd.
Je weet niet wie er precies achter de mailtjes zit.
Als je ze invuld wordt je wel vervolgens helemaal platgebeld.
Als puntje dan bij paaltje komt dan weten ze nergens van.
Er worden op deze manier klanten gelokt, ze worden er zelf beter van, maar als alles dan in kannen en kruiken is, dan geven ze niet thuis.
Dan krijg je als antwoord, nou dan zeg je de verzekering toch weer op en sluit je hem af via dat mailtje.
Ja, lekker zullen we zijn. Begint alles weer van voren + ze kunnen je dan vervolgens natuurlijk gewoon niet accepteren.
Wie heeft een soortgelijke ervaring, want volgens ons zijn wij niet de enige.
Groetjes, Familie van Briemen

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Byob »

Ik wil hier de link niet plaatsen,

maar zoek eens op google naar kado bij uitvaartverzekering.

De eerste heb ik eens aangeklikt (niet die in het gele vlak), en dit leek erg veel op uw verhaal.

Lees de voorwaarden eens goed door. Als dit nou net wel die t.p. is...

Overigens zal op de polis staan wie de t.p. is. Benader die eens, mogelijk heeft u zich net niet helemaal aan de voorwaarden gehouden :D

Katharina
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2005 13:46

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Katharina »

Wij hebben tot gisteren niet eens geweten dat we de verzekering via een tussenpersoon hadden afgesloten. We zijn er eigenlijk steeds vanuit gegaan dat diegene die belde iemand van Monuta zelf was.
Ja, blijkbaar oliedom natuurlijk. Het is dat de mevrouw van Monuta, die ons gisteren belde, dit zei.
De tussenpersoon blijkt "De Hollandse Rekenkamer" uit Nijmegen te zijn.
De mevrouw van Monuta vertelde dat ze ook daar had geïnformeerd, maar dat "De Hollandse Rekenkamer" niets van deze actie wist en hier dus ook niet aan mee deed. Het zou gewoon toeval zijn geweest dat zij precies belden toen de andere, die wel iets met de actie vandoen hadden, belden. We hebben dus heel toevallig precies de verkeerde gekozen. Bewijzen kun je dit toch niet.
We blijven het heel erg raar vinden, want het is wel héél toevallig dat ze net bellen als je op internet e.e.a. hebt ingevuld voor informatie, waarna je helemaal plat wordt gebeld, maar dat heb je uiteraard zelf gedaan, terwijl je daarvoor nooit door een uitvaartverzekeraar wordt gebeld.
De mevrouw van Monuta liet doorschemeren dat ze met de actie eigenlijk niet blij waren, want, zo zei ze, zij kregen hierdoor heel veel administratieve rompslomp.
Wat op ons ook weer raar overkomt, want ze halen zo wel klanten binnen en ze doen er dan ook uiteraard niets aan om die acties te stoppen.
Naar onze mening zijn er meer mensen met deze klachten, want anders zou Monuta niet aangeven dat ze hierdoor meer administratieve rompslomp krijgen.
Wij voelen ons behoorlijk in de maling genomen in ieder geval.
Mvg. Fam. van Briemen

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Byob »

Het is inderdaad wel erg ondoorzichtig.

Ook de aktie die ik noemde heeft nog wel wat haken en ogen volgens de voorwaarden.

Ik denk dat uw gegevens gewoon aan veel meer partijen zijn verkocht.

De administratieve last waar de mevrouw van Monuta het over heeft, zou kunnen zijn:

- mensen die bellen met vragen over de aktie, net als u.
- mensen die hierom snel hun polis weer stop zetten
- mensen die vervolgens hun polis opnieuw aflsuiten en alsnog
proberen het cadeau te krijgen (dit zou u ook kunnen overwegen :?: )

Katharina
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2005 13:46

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Katharina »

Dat zouden we kunnen doen, maar wie zegt ons dat het dan wel goed gaat?
Het ging ons in de eerste plaats om de uitvaartverzekering zelf en daarom hebben wij ook een aantal verzekeraars tegen elkaar afgewogen.
Dat je er ook een mooi kado bij zou krijgen, was dus gewoon mooi meegenomen en vonden wij, en zeker ook onze kleinkinderen, een leuke actie die zo'n zwaar onderwerp als een uitvaartverzekering een beetje leven gaf. Want zeg nou eerlijk, eigenlijk wil je er liever niet over nadenken.
Het krijgt op deze manier alleen een hele nare bijsmaak die nou niet bepaald vertrouwen wekt en waarbij je je gaat afvragen of je er nu wel op kunt vertrouwen dat e.e.a. dadelijk, als jou tijd is gekomen om van deze verzekering gebruik te moeten maken, wel allemaal netjes zal worden geregeld.
Dan ga je de actie toch in een heel ander licht zien en levert het de verzekeraars een heel groot min punt op.
Het zou ze tot waarde strekken als ze dit op een goede manier zouden afwikkelen, maar het enige wat ze doen is hun kop in het zand en denken "Het waait wel over en net doen of je neus bloed".
Typisch.
De enige hoop die wij nog hebben is dat andere mensen hier wat aan hebben en er hun voordeel mee kunnen doen.
Mvg. familie van Briemen

reinoud wilmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2008 16:25

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door reinoud wilmar »

Beste familie van Briemen,
Hier even een reactie van de eigenaar en eindverantwoordelijke van De Hollandse Rekenkamer.
Uw verhaal komt mij zeer bekend voor en ik wil mijn excuus maken voor de gang van zaken!
Zoals u al heeft gehoord van Monuta zijn wij inderdaad niet het type kantoor dat klanten wil maken door een kado aan te bieden, wij willen klanten een verzekering aanbieden omdat deze verzekering gewenst is en niet het kado. De partijen die dit wel doen doen dit alleen uit eigen belang omdat de polis na ontvangst van het kado niet zomaar meer gestopt kan worden, dit kunt u nagaan op de leveringsvoorwaarde van degelijke kantoren. Omdat u niet de enige bent die ons aanspreekt op het "door ons" beloofde kado zijn wij aan het bekijken wat wij kunnen doen voor u en de andere klanten die een kado verwachten, dit omdat wij graag tevreden klanten hebben.
Gelukkig kan ik u op deze manier bereiken, zo kan ik er persoonlijk voor zorgen dat blij bent dat u bij de Hollandse Rekenkamer klant bent!
Neem gerust contact met mij persoonlijk op dan kunnen we het verder los van dit forum oplossen, het gaat hier tenslotte om uw persoonlijke situatie.
ik vertrouw erop spoedig van u te horen.

Met Vriendelijke groet,
XXXXX XXXXX [persoonsgegevens verwijderd door moderator]

http://www.dehollandserekenkamer.nl

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Meneer Wilmar, wat een keurige en correcte reactie. Het is dat ik van plan ben om voorlopig niet dood te gaan, maar anders had ik een polis bij u gekocht.

chris77
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:00

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door chris77 »

Wij geven de klant zelf ook een kado bij een uitvaartverzekering, maar wij vergelijken eerst allle uitvaartverzekeraars met elkaar, hierdoor kan de besparing oplopen tot wel 6000 euro over de gehele looptijd dus kijk niet alleen naar de premie per maand!!!
na een nauwkeurig vergelijken van zowel kwaliteit als premie, bieden wij de beste verzekeraar aan(dus niet door provisie geleid)
Het kado kunnen wij geven omdat wij geen dure adviseur laten langs komen.
onze software voldoet aan de WFT,
Uiteraard kunt u bij ons ook de keus maken om een adviseur langs te laten koemen, maar besef wel goed wat dit kost, en heeft u dit over voor een verzekering zoals een uitvaart.

waarschijlijk kunnen wij er nog voor zorgen dat u uw kado toch ontvangt zoals zoveele voor u.

voor meer toelichting ;
C.H.Schaper
0641137587

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

In tegenstelling tot de keurige reactie van dhr. Wilmar, vermeldt u geen naam van uw bedrijf of adresgegevens.

Geef even wat meer gegevens zodat mensen uw vergunning kunnen controleren bij de AFM. Op internet komt uw naam ook veel naar voren als handelaar in adresgegevens voor uitvaartverzekeringen en hypotheken.

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door oorth032 »

Hi,

Ik heb vorige maand ook een verzekering afgesloten, maar hij vertelde dat hij niet meedeed met "deze zogenaamde poppenkast", omdat de premie dan wordt verhoogd met 1 of 2 euro per maand en de verzekeringnemer dit soort "kadootjes" dan zelf betaald.
Hij geeft de mensen geen kadoos maar een verzekering met scherp geprijsde premie.

Doe hier je wijsheid mee op en vraag dan ook verschillende prijzen op bij de adviseurs.
Ikzelf ben nu verzekerd bij Yarden en daar verzekeren ze op maat.
Ik weet niet of ik dit nu goed heb gedaan maar de tijd zal het weer leren. :roll:

( Ik vind de verzekering met de gratis Tom Tom ook wel heel aantrekkelijk) :lol:

Met vriendelijke groet, Marijke

uadvieseur
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 22:58

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door uadvieseur »

beste Mensen,

ik snap dat het allemaal heel leuk is om kado's te krijgen,
MAAR om daar maar een uitvaart verzekering voor bij te nemen?
je kiest een verzekering die bij je past en niet om het kado.
en daar komt het op neer, vervolgens krijg je het kado niet en monuta is de dupe.klopt niet de t.p in dit geval is het probleem.
en als hij een assurantiekantoor heeft kan hij dat aan bieden om te klanten te werven,maar dan wel met voorwaardes om te wurgen.
en dat is niet de bedoeling,een goede t.p zorgt er voor dat de klant voor een goede uitvaart gaat en niet om zijn zakken te vullen.en helaas kom ik dit in me werk te vaak tegen.
nu word monuta er op aan aan gekeken door de consument,omdat er een t.p iets aanbiedt.en dat is niet gepast.dus kijk voortaan langer dan je neus is,en dan komt dit niet meer voor.

hamstertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 16:37

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door hamstertje »

ook ik ben de dupe van deze praktijken ... waar zelfs mijn zoon ook de dupe werdt .. een jaar lang wacht ik al tervergeefts op de wii die ons beloofd is ,netjes alles nagekomen wat we moesten doen zou na 2 betalingen de wie bezorgs worden , en wel vlak voor mijn zoon zijn verjaardag ...
na bellen , en van kastje naar muur gestuurd te worden was ik het zat , en ben ook mijn afspraken niet meer nagekomen ... en mijn geld het laatste half jaar steeds weer terug gehaald ,tot er iemand blijkbaar wakker werdt daar .... en ja toen kreeg ik telefoon , met exuuses etc ... en dat dit inderdaad niet klopte en ik alsnog de wii opgestuurd zou krijgen als ik mij premie van 144 euro zou betalen ... alleen tja ??? die afspraak hebben ze vaker gedaan en niet nagekomen , en heb ook gezegt dat ik best afspraken na wil komen , maar eerst zei zich maar is moesten laten zien en die wii daadwerkelijk zouden opsturen ... dat verhaal is nu 3 weken geleden , maaar nog geen wii gezien ... ik vindt dit echt te voor woorden ... en er zijn veel mensen met mij die er ook ingetrapt zijn ... oke gaat niet om het kado , maar als je dat gratis krijgt bij een afsluiting vertrouw je daar op .. zeker als je als alleenstaande moeder eindelijk eens iets leuks aan je kind kan geven ...... ik vindt dit in en in triest en walg van zulke praktijken ....

Uw uitvaartadviseur
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2008 10:07

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Uw uitvaartadviseur »

Ik zelf ben al een aantal jaren uitvaartadviseur en heb mij hiernet verdiept in de berichten die hier zijn geplaatst.

Een hoop mensen worden verleid met een gratis kado bij hun uitvaartverzekering, dit alles is prachtig als je het er toch bij krijgt, maar voordat je in zee gaat met zo'n actie, weten we allemaal dat hier gigantische voorwaarden aanverbonden zijn, deze voorwaarden worden 9 van de 10 keer niet gelezen en dan krijg je dus de verwarringen over het wel of niet krijgen van een kado.
Daarnaast is niet Monuta degene die kado's weg geeft, dit ligt altijd in de handen van een desbetreffend kantoor die tussenpersoon is van Monuta. Ik zelf geef klanten een mobiele telefoon kado met beltegoed, ik hecht hier geen voorwaarden aan maar wanneer we spreken van kado's met een waarde van ruim 250 euro hechten bepaalde tussenpersonen hier wel voorwaarden aan, ten eerste dat de verzekering minimaal 4 jaar moet blijven lopen (mag niet opgezegd worden door klant en/of geroyeerd worden door de maatschappij), daarnaast heeft het nog te maken met de hoogte van je verzekerd bedrag, hoe hoger je je verzekerd hoe groter de waarde van je kado is en na mijn weten krijg je het kado na 3 x achtereenvolgend te hebben betaald. Daarnaast dien je dan een formulier naar hun op te sturen zodat je de voorwaarden gelezen hebt en dan vervolgens krijg je het kado toegestuurd.
Mocht ik mensen ergens mee kunnen helpen, reageer gerust!

hamstertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 16:37

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door hamstertje »

ik heb hun voorwaarde voldaan , en netjes tot juli 2008 betaald , mijn verzekering ging in op 7 decb 2007 , zelfs na herhaardelijk bellen werdt ik van de kast naar muur gestuurd , zodra je de premie niet betaald hangen ze wel aan de telefoon ... klopt toch ergens iets niet , weten gelijk waar je het over hebt ... maar opsturen ho maar .. ik betaal geen cent meer niet voor ik die wii heb ... kan nu het resteren wel over maken , maar wie verzekerd mij dat ik alsnog die wii krijg ??? vertrouwen is ver te zoeken !!

Uw uitvaartadviseur
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2008 10:07

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Uw uitvaartadviseur »

Het is leuk dat tussenpersonen hiermee adverteren maar dan moeten ze het ook waar maken, zo maken zij het voor andere tussenpersonen ook niet makkelijker in de markt.

Daarnaast heeft u de voorwaarden opgestuurd en ondertekend?

Dat is namelijk wat ze vragen. (heb de actievoorwaarden net opgezocht)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Een kado bij uitvaartverzekeringen? Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen.

Een kado zou bijvoorbeeld zijn, wanneer taxi's, die bij een uitvaartverzorging staan ingepland voor een half uur, niet extra in rekening gebracht worden, wanneer de uitvaart/crematie iets langer duurt dan de geplande 30 minuten.


Dit laatste presteerde Dela toen ze, bij de crematieplechtigheid van mijn vader, bijna 60 gulden (toen nog in guldens) extra rekenden, omdat men aangaf dat ze 5 minuten hadden moeten wachten op de laatste gasten.

Ik vroeg of Dela ook 60 gulden in mindering bracht, wanneer de taxi's 5 minuten korter hadden moeten wachten, en vervolgens werd de naheffing geschrapt. Ze moeten kijken naar het gemiddelde dat ze kwijt zijn, en niet op de minuut gaan afrekenen, vind ik. Ja, natuurlijk moet het schema in de gaten worden gehouden, maar niet iedere plechtigheid loopt uit.

MonneVis
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2008 19:51

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door MonneVis »

Hallo mensen,

Ik ben bekend met de uitvaartverzekering waarbij je een cadeau krijgt uitgereikt.

Zelf ben ik namelijk werkzaam bij een assurantiekantoor en de bedenkers (3 mannen) van deze actie zetten andere assurantiekantoren aan het werk om deze actie's aan te bieden.

ZE hebben vele site's waarbij je gratis tom tom, Ipod Shuffle, cadeaubonnen, etc. kunt krijgen bij het afsluiten van een uitvaartverzekering.

Op zich is er niks mis mee hoor. De verzekering die je bij hun afsluit loopt ook gewoon via Monuta of Dela. Het probleem is alleen dat als je een tomtom wilt je minimaal een verzekerd kapitaal moet afsluiten van 20.000 EUR.

Ik vind het misleidend omdat mensen gaan voor het cadeau en niet nadenken over het verzekerd bedrag wat ze nodig zouden hebben voor hun uitvaart.

MAAR NOG VEEL BELANGRIJKER!!!

Als je de polis binnen een bepaalde termijn opzegt ontvang je een boete van deze mensen die de actie bedenken! Het cadeau ontvang je na 3 maanden betaling van je premie maar je kan de polis dan niet gelijk opzeggen.

Wij als tussenpersonen worden dan platgebeld terwijl wij ook hier niet volledig van op de hoogte waren en de bedenkers van deze actie zijn zo slim om alles op ons als tussenpersonen af te schuiven.

Bij alle correspondentie die je als klant ontvangt wordt de naam van een assurantiekantoor gebruikt en zo blijven de bedenkers volledig buiten spel.

Wij zijn dus met deze mensen en actie gestopt!!

Ik adviseer iedereen gewoon contact op te nemen met een Assurantiekantoor of Dela of Monuta zelf.

Een uitvaart kost gemiddeld 8.000,- EUR.

marjonvanwoudenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2009 18:12

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door marjonvanwoudenberg »

hallo allemaal,

nou ik heb helemaal geen klachten hoor laatst heb ik bij www.uitvaartkado.nl een uitvaart varzekering gekozen en ik werd super goed behandeld en heb mijn kado een samgung LCD TV ontvangen zoals belooft.

ik moet u na geven wilt u ook graag een kado ontvangen dan moet u hier zijn ze nemen zoals belooft contact op waarneer het kado bezorgd word en netjes op tijd komt het kado binnen.

helamaal super ik ben erg blij met mijn tv, en mijn uitvaart verzekering is nog goedkoper dan bij interpolis ofzo waar ik hem eerst wou afsluiten.

alleen maar voordelen!!!!

vriendelijke groeten marjon van woudenberg

MonneVis
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2008 19:51

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door MonneVis »

Vergeet alleen niet dat een uitvaart gemiddeld € 8.000,- kost, voor een LCD TV heb je een minimaal verzekerd kapitaal van € 20.000,- moeten afsluiten.

Vermoedelijk ben je nu samen met je partner verzekerd voor best een hoog bedrag. Eigenlijk meer dan nodig is.

Daarbij kan je de polis binnen 3 jaar niet beeindigen. Doe je dit wel dan ontvang je een factuur/boete van zo'n € 200,-.

Dit wordt er uiteraard niet bij verteld :D

Lees de voorwaarden maar eens goed door.

Er is op zich ook niks mis mee! Je bent gewoon verzekerd en ontvangt een leuk cadeau, je zit er alleen wel 3 jaar aan vast en je verzekerd je (of wordt verzekerd) hoger (om dat cadeau te krijgen) dan nodig is.

richardkrij
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2009 11:20

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door richardkrij »

Snap het niet helemaal, 2 x 8000 is toch 16.000 ? Dus in principe ben je dan voor 2000 euro (per persoon) 'teveel' verzekerd, maar kosten voor een uitvaart stijgen ook met het jaar dus lijkt me een bedrag van 20.000 geen stomme keus..

Gesloten