Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
BenH26
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2023 20:51

Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door BenH26 »

Hallo, Ik ben 2 jaar geleden aangehouden met alcohol op achter het stuur en ben toen mijn rijbewijs een aantal weken kwijt geweest bij justitie en weer terug gekregen totdat ik voor moest komen. Hierbij heb ik hem weer in moeten leveren bij het CBR (ander proces), hier ben ik zeker mijn rijbewijs 5 a 6 maanden kwijt geweest.

Nu heb ik dus na anderhalf jaar eindelijk voor moeten komen bij de politierechter (eind november vorig jaar). De uitspraak was een geldboete + rijontzegging voor de aantal weken dat ik mijn rijbewijs kwijt was direct na het incident.

inmiddels mijn lestje geleerd, nooit meer met een druppel op achter het stuur gezeten en het hele verhaal achter mij gelaten.

Nu wil ik dus een nieuwe verzekering afsluiten en vraag ik mij af of dit gewoon bij een normale verzekeraar kan i.v.m. de vraag of ik in de afgelopen 8 jaar een rijontzegging heb gehad. Ik zie geen registratie staan in mijn CIS-registratie..... Kan dit nog komen en wat is aan te raden?

Cro
Berichten: 2067
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door Cro »

Dat zal afhangen van de verzekeraar, die zal op basis van jouw antwoorden een inschatting maken en daarop een besluit nemen of ze jou een aanbod zullen doen, en zo ja, onder welke voorwaarden.

Ik zou in ieder geval niet liegen bij het beantwoorden van de vragen, voor zover ik begrepen heb kan dat tot grote problemen zorgen mochten ze achter de waarheid komen terwijl jij net een claim aan je broek hebt hangen bijvoorbeeld.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een normale verzekering zal moeilijk worden, maar verzwijg aub niet die ontzegging.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U moet akkoord geven dat u alle antwoorden naar waarheid hebt ingevuld. Daarin liegen word hard bestraft.
Het is de keuze van een verzekeraar om iemand als klant te nemen. U kunt uiteraard ook eerst van te voren contact opnemen met een verzekeraar met de vraag wat hun beleid is. Als ze u zeker niet als klant aannemen scheelt dat een aanvraag en een afwijzing op papier. Want ook een weigering zal u moeten aangeven bij een aanvraag.

BenH26
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2023 20:51

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door BenH26 »

Hoe zit dit dan met lopende verzekeringen van voor het incident? Ik heb namelijk nog een autoverzekering lopen bij een verzekeraar, deze had ik al voor het incident. Moet ik deze dan ook opzeggen?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, die hoeft u niet op te zeggen en u hoeft daar ook niets te melden.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door witte angora »

Verzwijgen staat gelijk aan verzekeringsfraude. Dat geeft geheid problemen. Wat je zou kunnen doen is een of meer maatschappijen opbellen om te vragen of ze mensen in zo'n geval zouden accepteren, dus nog voordat je een aanvraag doet. Je vraagt dus naar hun beleid. Als het antwoord is dat ze je zouden afwijzen, dan weet je dat je geen aanvraag hoeft te doen.

Dagkoers
Berichten: 541
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Probeer klaverblad dat is dacht ik voor mensen met een strafblad.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bedoelt waarschijnlijk De Vereende.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door scontra »

BenH26 schreef:
24 mei 2023 21:06
Ik zie geen registratie staan in mijn CIS-registratie..... Kan dit nog komen en wat is aan te raden?
Zolang uw huidige verzekeraar zich n.a.v. dit voorval niet bij u meldt en de verzekering gewoon voortzet, zou ik in uw situatie blijven zitten waar ik zit en zeker niet aan een overstap beginnen.

Indien uw huidige verzekeraar zich alsnog mocht melden n.a.v. het voorval, dan is het nog vroeg genoeg om op zoek te gaan naar een andere verzekeraar. Mocht dat nodig zijn, dan gaat u wel veel meer premie betalen dan dat u momenteel doet.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je kunt na een rijontzegging het beste bij je huidige verzekeraar blijven want een andere verzekeraar van de Vereende (het oude Terminus) gaat je niet accepteren.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik maak uit de vraag op dat de Ts een tweede verzekering wil afsluiten.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door criticus2 »

de veroordeling tot rijontzegging betrof begrijp ik dus alleen die paar weken direct na het voorval.
De maanden dat je het bij CBR kwijt was tellen dus niet mee en zullen ook niet in het CIS staan.

Ik zou het gewoon proberen, bij een verzekeraar naar keuze. Je zou ook eens kunnen informeren bij een tussenpersoon , vaak weten die wel hoe de diverse verzekeraars hierin staan en hiermee omgaan.

Velen hier zijn heel stelling dat het problemen ZAL opleveren, maar in veel informatie op het www zie ik mn staan dat het problemen KAN opleveren. Dat is dus een stuk minder zwart-wit. Ik denk dat de termijn van de rijontzegging hier een zwaarwegende factor was, en die was met enkele weken dus nogal beperkt.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door witte angora »

BenH26 schreef:
24 mei 2023 21:06
Hallo, Ik ben 2 jaar geleden aangehouden met alcohol op achter het stuur en ben toen mijn rijbewijs een aantal weken kwijt geweest bij justitie en weer terug gekregen totdat ik voor moest komen. Hierbij heb ik hem weer in moeten leveren bij het CBR (ander proces), hier ben ik zeker mijn rijbewijs 5 a 6 maanden kwijt geweest.
Eerlijk gezegd begrijp ik dit niet helemaal. Gaat het om twee strafbare feiten? En zo ja, zijn die dan in één proces behandeld? Dat maakt wel een verschil.

Onmogelijk is het zeker niet om een 'normale verzekering' te krijgen, maar ik zou zeker geen verzekeringsfraude plegen. Dan betaal je wel de premie, maar als puntje bij paaltje komt, en de boel komt aan het licht, was je al die tijd in feite dus niet verzekerd - omdat de maatschappij dan niet uit gaat betalen, c.q. het volledige bedrag op jou gaat verhalen. Terwijl je wel de premie betaalde.

BenH26
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2023 20:51

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door BenH26 »

witte angora » 25 mei 2023 20:38
Eerlijk gezegd begrijp ik dit niet helemaal. Gaat het om twee strafbare feiten? En zo ja, zijn die dan in één proces behandeld? Dat maakt wel een verschil.
Nee het gaat om 1 strafbaar feit, maar dit wordt door twee instanties opgepakt. 1 door justitie en 1 door het CBR, deze lopen los van elkaar.

BenH26
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2023 20:51

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door BenH26 »

Ik begrijp dat het dus niet slim is om 'nee' te reageren, ik ga dit dus ook niet doen. Verder zit ik met het dilemma dat als ik het wel ga proberen met een 'ja' en ik word geweigerd dat dit voor 8 jaar geregistreerd word in CIS. Als dit gebeurd zit je dus nog langer vast aan de vereende verzekering....

Maar goed ik vraag me echter wel af of ik geen mededelingsplicht heb bij mijn huidige autoverzekering.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, bij uw huidige verzekering hebt u geen meldingsplicht. Dus blijf daar maar gewoon zitten.

HandigeHarrie
Berichten: 1360
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Lady1234 schreef:
25 mei 2023 10:47
Nee, die hoeft u niet op te zeggen en u hoeft daar ook niets te melden.
Volgens mij staat er bij alle verzekeraars in de algemene voorwaarden dat u "belangsrijke informatie" moet melden. Als u schade rijdt dan gaan ze uitzoeken of er eventuele dingen zijn die niet kloppen en kan de schadeuitkering op die basis geweigerd worden.

navitas
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2009 22:47

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door navitas »

De belangrijkste vragen in deze zijn,

Tijdens de periode dat u geen auto mocht rijden, was u in het bezit van een auto en stond de verzekering op uw naam?
Is de auto gedurende deze periode verzekerd geweest en is de premie tijdig betaald?
Heeft u bericht gekregen van de verzekering dat uw verzekering wordt beëindigd wegens de rij-ontzegging?

Ik zou u adviseren contact op te nemen met een assurantiekantoor en leg daar uw vraag voor. Ga uitgebreid in op uw verleden. Hoe langer het geleden is dat de rijontzegging heeft plaats gevonden, hoe flexibeler verzekeringsmaatschappijen kunnen zijn.
Houd er rekening mee dat u te horen krijgt dat u alleen bij de Vereende terecht kunt en deze premie is schrikbarend hoog. Lees voor het aangaan van deze verzekering de polis heel goed door!

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Kan ik normale verzekering krijgen na rijontzegging?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste voorlopig (misschien de rest van uw leven) bij uw verzekeraar blijven.

Bij https://vereende.nl/ kunt u altijd terecht. Maar wel voor de hoofdprijs.

Plaats reactie