LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lage winstuitkering levensverzekering Nationale-Nederlanden?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
afvandixhoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2018 11:39

Lage winstuitkering levensverzekering Nationale-Nederlanden?

Ongelezen bericht door afvandixhoorn »

Ik heb al veel jaren drie uitvaartpolissen bij Nat. Ned. als levensverzekering met recht op winstdeling. Gaat om drie bedragen van ca 3000,- euro.
De winstuitkering is echter al een aantal jaren minimaal. Ook dit jaar werd per polis 1 euro bijgeschreven aan winstuitkering.
Dit irriteerde mij vandaag bij de ontvangst van de winstbrieven over 2017. Dit omdat ik denk dat de werkelijke winst per polis veel hoger zal zijn.
Ik heb daarom telefonisch contact gezocht met Nat. Nederlanden. Heb de vraag gesteld hoe het kan dat er slechts 1 euro winst is per polis. Want zo zei ik het zal niet zo zijn dat Nat. Nederlanden het gespaarde bedrag tegen lage rente op de bank weg zet. Ook zei ik Nat. Nederlanden gaat dit geld beleggen en maakt dan een aardige winst. Het antwoord was eerst wat vaag, later toe ik zei geen genoegen te nemen en er werk van te gaan maken werd gezegd dat het geld wordt uitgezet in hypotheken tegen lage renten. Als dat zo wordt gedaan en dat zal wel gedeeltelijk juist zijn dan nog is 1 euro winstdeling op 3000,- euro erg laag.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Lage winstuitkering levensverzekering Nationale-Nederlanden?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

U verzekert zich voor een bepaald bedrag. Die winstuitkering, zo die er al is, kunt u niet vergelijken met reguliere beleggingspolissen. Ik kan me voorstellen dat men zeer behoedzaam belegt. Alleen al vanwege risico's die gepaard gaan met zo'n verzekering als ongunstige sterftecijfers.
Ik zou de focus houden op de gegarandeerde bedragen uit de verzekeringen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Lage winstuitkering levensverzekering Nationale-Nederlanden?

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Ik zou ze gewoon afkopen en een bepaald bedrag maandelijks in een beleggingsfonds storten. Ben je niet afhankelijk van die lieden, maak je minder kosten en heb je dagelijks overzicht.

Gesloten