LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik begrijp werkelijk niet waarom er zo doorgegaan wordt over de gezondheidstoestand van mijnheer.

De oorzaak van het morsen op de lapotop is helemaal niet van belang. Het morsen op de laptop is niet gedekt, hoe dat morsen ook is gebeurd.

De Ts verkeert in de veronderstelling dat dat wel zo zou zijn, omdat niet in de polis staat dat morsen op de laptop niet gedekt zou zijn. Maar dat is een verkeerde veronderstelling. Er staat ook niet in dat als er bijvoorbeeld een vaas omvalt die op de tv staat, waardoor de tv kapot gaat, dat niet gedekt is. En zo zijn er nog veel meer “ongelukjes” niet gedekt.

Als men zulke schades gedekt wil hebben, moet men een all-risk dekking nemen.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door BL2 »

Juist, Lady
Dat gaf ik ook al aan, dan had je niet de Basis maar de All Risk verzekering moeten kiezen.
Het ongeluk, vloeistof over laptop, is niet dekt, hoe dit ook gebeurt is.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt, Lady. Het probleem in dit topic zit in de verkeerde aanname van TS.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door JozJan »

Lady1234 schreef:
16 okt 2018 21:16
Ik begrijp werkelijk niet waarom er zo doorgegaan wordt over de gezondheidstoestand van mijnheer.

De oorzaak van het morsen op de lapotop is helemaal niet van belang. Het morsen op de laptop is niet gedekt, hoe dat morsen ook is gebeurd.

De Ts verkeert in de veronderstelling dat dat wel zo zou zijn, omdat niet in de polis staat dat morsen op de laptop niet gedekt zou zijn. Maar dat is een verkeerde veronderstelling. Er staat ook niet in dat als er bijvoorbeeld een vaas omvalt die op de tv staat, waardoor de tv kapot gaat, dat niet gedekt is. En zo zijn er nog veel meer “ongelukjes” niet gedekt.

Als men zulke schades gedekt wil hebben, moet men een all-risk dekking nemen.
Je hebt helemaal gelijk. In de link die je eerder postte stond dit ook nog eens ondubbelzinnig uitgelegd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
16 okt 2018 21:16
Ik begrijp werkelijk niet waarom er zo doorgegaan wordt over de gezondheidstoestand van mijnheer.

De oorzaak van het morsen op de lapotop is helemaal niet van belang. Het morsen op de laptop is niet gedekt, hoe dat morsen ook is gebeurd.
Dat is te zakelijk. Als ik onwel zou zijn geworden dan zou ik het niet leuk vinden als ik hier te horen krijg "eigen schuld, dikke bult". Dat klopt dan ook feitelijk niet.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
19 okt 2018 09:45
Lady1234 schreef:
16 okt 2018 21:16
Ik begrijp werkelijk niet waarom er zo doorgegaan wordt over de gezondheidstoestand van mijnheer.

De oorzaak van het morsen op de lapotop is helemaal niet van belang. Het morsen op de laptop is niet gedekt, hoe dat morsen ook is gebeurd.
Dat is te zakelijk. Als ik onwel zou zijn geworden dan zou ik het niet leuk vinden als ik hier te horen krijg "eigen schuld, dikke bult". Dat klopt dan ook feitelijk niet.

Dit komt op mij over als het verdraaien van zaken om uw gelijk te krijgen.
Het is nooit 'leuk' als blijkt dat je verzekering niet voldoende dekking biedt. Op wat voor manier de schade ook veroorzaakt is. En niemand zegt hier eigen schuld, dikke bult. Lady1234 heeft gewoon gelijk, de verzekeringsmaatschappij dekt bepaalde schades en andere schades zijn weer uitgesloten.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lowieze schreef:
19 okt 2018 09:57
Dit komt op mij over als het verdraaien van zaken om uw gelijk te krijgen.
Die indruk is onterecht. Ik verdraai feitelijk geen zaken.
Lowieze schreef:
19 okt 2018 09:57
Het is nooit 'leuk' als blijkt dat je verzekering niet voldoende dekking biedt. Op wat voor manier de schade ook veroorzaakt is. En niemand zegt hier eigen schuld, dikke bult. Lady1234 heeft gewoon gelijk, de verzekeringsmaatschappij dekt bepaalde schades en andere schades zijn weer uitgesloten.
De vraag of de verzekering dit vergoed staat los van de vraag of je dit zelf hebt veroorzaakt. Voor de eerste vraag heb ik aangegeven "lees de polisvoorwaarde" en voor de tweede vraag heb ik aangegeven "niet zelf veroorzaakt" (lees mijn eerste bericht).

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
19 okt 2018 10:11
Lowieze schreef:
19 okt 2018 09:57
Dit komt op mij over als het verdraaien van zaken om uw gelijk te krijgen.
Die indruk is onterecht. Ik verdraai feitelijk geen zaken.
Lowieze schreef:
19 okt 2018 09:57
Het is nooit 'leuk' als blijkt dat je verzekering niet voldoende dekking biedt. Op wat voor manier de schade ook veroorzaakt is. En niemand zegt hier eigen schuld, dikke bult. Lady1234 heeft gewoon gelijk, de verzekeringsmaatschappij dekt bepaalde schades en andere schades zijn weer uitgesloten.
De vraag of de verzekering dit vergoed staat los van de vraag of je dit zelf hebt veroorzaakt. Voor de eerste vraag heb ik aangegeven "lees de polisvoorwaarde" en voor de tweede vraag heb ik aangegeven "niet zelf veroorzaakt" (lees mijn eerste bericht).

U vindt het niet zelf veroorzaakt. Als iemand door onhandigheid (doordat hij hersenschade heeft opgelopen) zelf een kop koffie over zijn toetsenbord gooit is het een van buiten komend onheil?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
19 okt 2018 09:45
Lady1234 schreef:
16 okt 2018 21:16
Ik begrijp werkelijk niet waarom er zo doorgegaan wordt over de gezondheidstoestand van mijnheer.

De oorzaak van het morsen op de lapotop is helemaal niet van belang. Het morsen op de laptop is niet gedekt, hoe dat morsen ook is gebeurd.
Dat is te zakelijk. Als ik onwel zou zijn geworden dan zou ik het niet leuk vinden als ik hier te horen krijg "eigen schuld, dikke bult". Dat klopt dan ook feitelijk niet.
“Te zakelijk”? Een verzekering is een zakelijke overeenkomst, waarbij voorwaarden en dekkingen worden afgesproken.

Er gebeurt iets waardoor schade ontstaat, maar die gebeurtenis voldoet niet aan de voorwaarden en ook de dekkingen van die verzekering zijn niet van toepassing. Dus uiteraard volgt er geen uitkering.

Heeft niets te maken met eigen schuld, dikke bult.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
19 okt 2018 10:23
Er gebeurt iets waardoor schade ontstaat, maar die gebeurtenis voldoet niet aan de voorwaarden en ook de dekkingen van die verzekering zijn niet van toepassing. Dus uiteraard volgt er geen uitkering.
Dat is de zakelijke kant, netjes geformuleerd en zonder iemand een slecht gevoel te geven.
Lowieze schreef:
19 okt 2018 10:15
Als iemand door onhandigheid (doordat hij hersenschade heeft opgelopen) zelf een kop koffie over zijn toetsenbord gooit is het een van buiten komend onheil?
Als iemand onwel wordt (doordat hij een herseninfarct of hartaanval heeft of iets anders) dan doe je het niet zelf omdat je geen invloed hebt. Je had het niet kunnen voorkomen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door Frantic2 »

alfatrion schreef:
19 okt 2018 11:06
Lady1234 schreef:
19 okt 2018 10:23
Er gebeurt iets waardoor schade ontstaat, maar die gebeurtenis voldoet niet aan de voorwaarden en ook de dekkingen van die verzekering zijn niet van toepassing. Dus uiteraard volgt er geen uitkering.
Dat is de zakelijke kant, netjes geformuleerd en zonder iemand een slecht gevoel te geven.
Lowieze schreef:
19 okt 2018 10:15
Als iemand door onhandigheid (doordat hij hersenschade heeft opgelopen) zelf een kop koffie over zijn toetsenbord gooit is het een van buiten komend onheil?
Als iemand onwel wordt (doordat hij een herseninfarct of hartaanval heeft of iets anders) dan doe je het niet zelf omdat je geen invloed hebt. Je had het niet kunnen voorkomen.
Excuses, maar ik heb uw bericht nu gemeld bij de redactie.... U slaat de plank zo faliekant mis en blijft maar onzin vertellen! Als u de evenementen dekking van deze TS niet begrijpt.... bemoeit u zich er dan niet mee! Dat hebben meerdere mensen in dit topic u en TS al duidelijk proberen te maken.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik begrijp het prima. Ik vind alleen dat je het niet zo hoeft te verwoorden dat het de schuld van TS is. Een ander mag schrijven dat hij het zelf heeft gedaan en ik mag daar een ander geluid tegenover zetten.

Stel, A is in Amsterdam. Als B nu zegt dat hij met de fiets is gekomen, dan kan C aangeven dat dit onjuist is. Dat A in Amsterdam is staan niet ter discussie, wel dat A daar met de fiets is gekomen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
19 okt 2018 11:17
Ik begrijp het prima. Ik vind alleen dat je het niet zo hoeft te verwoorden dat het de schuld van TS is. Een ander mag schrijven dat hij het zelf heeft gedaan en ik mag daar een ander geluid tegenover zetten.

Stel, A is in Amsterdam. Als B nu zegt dat hij met de fiets is gekomen, dan kan C aangeven dat dit onjuist is. Dat A in Amsterdam is staan niet ter discussie, wel dat A daar met de fiets is gekomen.

Die vergelijking gaat helemaal niet op, we hebben het hier over schade toebrengen. De echtgenoot van TS heeft het niet met opzet gedaan, maar hij blijft de veroorzaker. Of u dat nou 'schuld' noemt of het een andere benaming geeft.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Evenementen verzekering? Die betalen natuurlijk wel. Ik dacht het ging om de inboedel verzekering. Zaten we op het verkeerde spoor.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door Frantic2 »

evenementendekking, dat is als je alleen dekking hebt na een genoemd evenement in de polis, b.v. inbraak of brand. Dat staat in je polis waarvoor of tegen je bent verzekerd.

vloeistof morsen op je laptop staat er niet bij en ook niet dat je een vergoeding krijgt bij schade die veroorzaakt is door je handicap....
Dan moet je een All Risk dekking hebben en die is duurder. Die dekt alle schade tenzij het expliciet is uitgesloten( b.v. opzet)

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lowieze schreef:
19 okt 2018 11:24
Die vergelijking gaat helemaal niet op, we hebben het hier over schade toebrengen.
Daar zou het niet over moeten gaan. Waar het over zou moeten gaan is of de verzekering deze schade dekt.
Lowieze schreef:
19 okt 2018 11:24
De echtgenoot van TS heeft het niet met opzet gedaan, maar hij blijft de veroorzaker.
Oneens. Om een veroorzaker te zijn moet je iets gedaan hebben, dat vereist een doen of laten, dat vereist invloed. Soms gebeuren dingen zonder dat je daar een verantwoordelijke voor kunt aanwijzen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
19 okt 2018 11:47
Lowieze schreef:
19 okt 2018 11:24
Die vergelijking gaat helemaal niet op, we hebben het hier over schade toebrengen.
Daar zou het niet over moeten gaan. Waar het over zou moeten gaan is of de verzekering deze schade dekt.

Goh, laat die vraag nou al gelijk beantwoord zijn de dag dat het topic werd geopend.
Wie de schade heeft toegebracht is natuurlijk wel belangrijk, als de buurvrouw dat had gedaan, had TS het kunnen verhalen op haar aansprakelijkheidsverzekering.

Maar ik begrijp dat u graag het laatste woord wilt hebben, dat kunt u krijgen hoor.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan had de Ts de schade op haar buurvrouw kunnen verhalen en die buurvrouw weer op haar eventuele AVP. :lol:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lowieze schreef:
19 okt 2018 11:54
Maar ik begrijp dat u graag het laatste woord wilt hebben, dat kunt u krijgen hoor.
Dit valt me dan toch weer van je tegen. Ik vind het not-done om de ander monddood proberen te maken door hem met iets negatiefs te associëren. Als je mijn berichten goed leest, dan kun je vanaf mijn eerste bericht zien dat ik rekening houd met de mogelijkheid dat TS deze schade niet kan verhalen. We hebben dus maar een heel klein meningsverschil, dat eigenlijk alleen neer komt op tact.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Laptop beschadigd als gevolg van herseninfarct: OHRA keert niet uit

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Met tact mensen van alles beloven met behulp van wetteksten schieten ze ook niets mee op.

Gesloten