Lease auto Total los

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Jamieboy1996
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2021 11:34

Lease auto Total los

Ongelezen bericht door Jamieboy1996 »

Hallo,

Ik had een leaseauto. Deze is terwijl ik geparkeerd stond Total los gereden (bestuurder doorgereden). Nu krijg ik van de leasemaatschappij een rekening van mijn eigen risico. Nog eens 300 euro boven op de al geleden schade. Nu heb ik 2 getuige en ik heb aangifte gedaan. Het onderzoek is nog in volle gang. Mag de lease maatschappij mij die rekening al sturen? Of moeten we eerst wachten op het politie onderzoek?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lease auto Total los

Ongelezen bericht door mahadma »

De bestuurder (dader) is doorgereden en achteraf via getuigen opgespoord. Dat u € 300 moet betalen als eigen risico zal zeker in de voorwaarden staan, dus terecht. U kunt wel die € 300 extra claimen op de eindvordering die de verzekering gaat indienen bij de dader.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Lease auto Total los

Ongelezen bericht door D34M0N »

Als de dader niet gevonden wordt dan draai je zelf helaas voor de schade op. Overigens is er helemaal geen sprake van "ook nog eens 300 euro bovenop de geleden schade". Die €300 is eigen risico en dat krijg je terug als de dader gevonden is en de leasemaatschappij de kosten op die persoon heeft verhaald.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lease auto Total los

Ongelezen bericht door witte angora »

Het heet 'eigen' risico...

Wat mijn voorgangers al aangaven, je kunt het bij de veroorzaker claimen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lease auto Total los

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de schade niet verhaald kan worden op die onbekende tegenpartij, wordt de schade geclaimd bij het Waarborgfonds. Daar hebt u een eigen risico van € 250,00.

Gesloten