LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levensverzekeraar Conservatrix failliet. Kun je nu je uitvaart of levensonderhoud nog wel betalen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Levensverzekeraar Conservatrix failliet. Kun je nu je uitvaart of levensonderhoud nog wel betalen?

Ongelezen bericht door Radar »

Conservatrix ging in december 2020 failliet en dit heeft grote financiële gevolgen voor polishouders die nu in onzekerheid zitten of ze hun uitvaart of levensonderhoud wel kunnen blijven betalen.

(Her)bekijk de uitzending: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... servatrix/

Heb jij ook een verzekering bij Conservatrix?

harp0045
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2021 18:36

Re: Levensverzekeraar Conservatrix failliet. Kun je nu je uitvaart of levensonderhoud nog wel betalen?

Ongelezen bericht door harp0045 »

Zo'n 4 jaar volg ik diverse mensen die werken in de financiele wereld. Ze waarschuwen al een tijdje dat de dollar en de euro onderuit kunnen gaan op de kapitaalmarkt waardoor nog meer mensen in de problemen kunnen komen en of je dan nog een leuk pensioen zult gaan krijgen is maar de vraag. Alasdair Macleod waarschuwt al een tijdje dat de euro 2 fundametele problemen heeft nl. grote banken in de eurozone hebben een te kleine stroppen pot en er zit zorgwekkend veel schuld in het TARGET2 system van de eurozone. Je hoort in de media hier helemaal niets over. Het lijkt wel alsof economie journalisten alleen de Donald Duck lezen. En als het misgaat zullen veel mensen een heel karig pensioen gaan krijgen zoals gedupeerden van de failliete verzekeraar Conservatrix. En helaas komt er uiteindelijk een TROS radar aflevering waarom de euro in de problemen is gekomen en we er nu zo slecht voorstaan met zijn allen in Europa.

EddySchade
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2021 19:12

Re: Levensverzekeraar Conservatrix failliet. Kun je nu je uitvaart of levensonderhoud nog wel betalen?

Ongelezen bericht door EddySchade »

Mijn financiele polstok is verlengd door het potje bij Conservatrix. Nu dat potje opeens veel kleiner is de vraag hoe mijn hypotheekverstrekker hierop reageert. Ik verwacht meer hypotheek te moeten betalen. In Coronatijd is er minder inkomen.
Dat gaat wringen. Juridisch zit het misschien anders, maar ik zie het als diefstal van mijn potje met geld dat ik in ruim 20 jaar heb opgebouwd. Ik vind het vreemd dat dit zomaar in de slechte bedrijfsvoering van een verzekeraar wordt betrokken. Je krijgt toch niet voor niets jaarlijks een opgave van de waarde van je polis op jouw naam.

Een gedupeerde.

Hendrik71
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2021 20:32

Re: Levensverzekeraar Conservatrix failliet. Kun je nu je uitvaart of levensonderhoud nog wel betalen?

Ongelezen bericht door Hendrik71 »

Omstreeks 2014 diende mijn bedrijf haar pensioenverzekering te heroverwegen. Via een adviseur kwam er een aanbieding van Conservatrix. Zij hadden verreweg de beste aanbieding. Onze OR had de voorkeur voor deze partij. Als ondernemer heb ik besloten te kiezen voor nr 2. Het aanbod van Conservatrix was te mooi om waar te zijn en ik realiseerde mij destijds dat bij faillisement van deze relatief kleine partij, de garanties niets waard waren, en m.i. bedoeld waren om klanten te lokken en meer volume te creëeren. Conclusie: een aanbod wat toen al te mooi was om waar te zijn. Het ‘lot’ van Conservatrix zegt niet over andere aanbieders. Zo blij dat ik op mijn gezond ondernemers verstand ben af gegaan.

Floris1000
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2021 22:12

Re: Levensverzekeraar Conservatrix failliet. Kun je nu je uitvaart of levensonderhoud nog wel betalen?

Ongelezen bericht door Floris1000 »

Hoe kom ik in contact met Dirk Jongman van Stichting Polishouders Conservatrix?
Ik wil graag mijn Partner bij deze stichting aanmelden als belanghebbende.
Bij voorbeeld dank voor een antwoord.

Ellybeer
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:38

Re: Levensverzekeraar Conservatrix failliet. Kun je nu je uitvaart of levensonderhoud nog wel betalen?

Ongelezen bericht door Ellybeer »

Ik zag vanavond bij Radar op tv dat het ging ⁰ het faillissement van Conservatrix. Het ging alleen over de gedupeerde die voor hun pensioen hadden gespaard. Helaas is het probleen nog veel groter. Wij hadden gespaard om onze hypotheek voor een groot gedeelte af te lossen. We waren bijna klaar, per 1-4- 2021 zou dit gebeuren en loopt ons rente termijn ook af en moeten we ook aflossen We denken niet dat het voor deze datum nog in orde komt dus blijven we met een grote schuld zitten. We wilde onze maandlasten verminderen omdat ons inkomen over een niet al te lange tijd een stuk minder wordt. We hebben hiervoor jaren gespaard en dan gebeurd er zo iets. Ik hoop dat er ook aandacht bij Radar komt over de gedupeerde die gespaard hebben voor hun hypotheek af te lossen. Wij waren niet op de hoogte van het beleid van Conservatrix en dachten dat wij een goede keuze hadden gemaakt destijds. We waren niet uit op het hoogste rendement, maar op de betrouwbaarheid die ons was voorgespiegeld. Als de Nederlandse bank die toezicht moest houden haar zaakjes al niet op orde heeft waar blijf je dan als dood gewone burger

Met vriendelijke groet,
Elly

Rik&Diana
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2021 11:28

Re: Levensverzekeraar Conservatrix failliet. Kun je nu je uitvaart of levensonderhoud nog wel betalen?

Ongelezen bericht door Rik&Diana »

Net als @Ellibeer hebben wij voor onze Hypotheek het garantieplan afgesloten. Over 4 jaar moeten wij hiermee onze hypotheek kunnen aflossen of een groot deel hiervan. Wij zien nu met enige angst deze termijn tegemoet. Het zal toch niet gebeuren dat wij ons huis moeten gaan verkopen, doordat wij niet kunnen aflossen? Een nieuwe hypotheek krijgen op onze (pensioen) leeftijd is al niet makkelijk.
Ik hoop dat de minister ons belastingbetalers net zo goed gezind is als bijv. KLM??

CrlnVrhf
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2021 15:18

Re: Levensverzekeraar Conservatrix failliet. Kun je nu je uitvaart of levensonderhoud nog wel betalen?

Ongelezen bericht door CrlnVrhf »

Mijn stiefmoeder is 82. En waarschijnlijk haar geld,of een deel, kwijt voor haar uitvaart. Zij is vanwege haar leeftijd niet meer te verzekeren. En nu is ze haar centjes aan het op zij zetten waar ze eigenlijk van moet genieten. Ik vind het schandalig

ben2709
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:52

Re: Levensverzekeraar Conservatrix failliet. Kun je nu je uitvaart of levensonderhoud nog wel betalen?

Ongelezen bericht door ben2709 »

Dit is een echte schande, want "verzekerden" (niet dus!) hebben er bijvoorbeeld geen enkele invloed op als een, bij een verzekeraar afgesloten "verzekering" (een woord dat de inhoud dus vaak niet meer dekt!), door een verzekeraar gewoon wordt doorverkocht aan een andere verzekeraar. Zo sloot ik zelf af bij Aegon en via via is die verzekeringspolis nu in handen van Zwitserleven.
Ik mag blij zijn dat ik tenminste steeds een fatsoenlijke brief kreeg dat mijn polis weer werd doorverkocht.

Met dit soort praktijken had onze "zorgende" (niet dus!) overheid nooit dat Opvangfonds stilletjes mogen afschaffen. Ook ik verkeerde in de veronderstelling dat mijn PENSIOENuitkering uit die verzekering veilig was. NEE dus!

Het wordt tijd om ook hierover een procedure aan te spannen tegen onze ook hier nalatige overheid!

Gesloten