LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag er een motorverzekering worden gewijgerd na schorsing???

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
simoneheymen
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2011 14:17

Mag er een motorverzekering worden gewijgerd na schorsing???

Ongelezen bericht door simoneheymen »

Hallo
Ik heb even een vraagje.
Ik heb in de garage een motor staan die niet meer rijdt.
Het is een oldtimer (1980).
Het volgende valt nu voor:
We hebben de motor in 1997 gekocht en toen is hij verzekerd geweest. Mijn partner heeft daarna een ander gekocht en deze motor kwam in de schuur te staan. We hadden hem netjes geschorst. Dat is na een jaar afgelopen en we hadden er niet meer bij stil gestaan.
Onlangs hebben we een brief gehad van het rdw dat we de motor of moeten verzekeren of moeten schorsen. Logisch want dat ben je verplicht als je een voertuig op je naam het. Ik heb gezocht naar een verzekeraar om de motor weer te verzekeren. Deze wilde dat niet meer doen. Nu is mijn vraag kunnen ze mij een verzekering weigeren omdat ik de motor op dit moment niet verzekerd noch geschorst heb?? Als ik hem niet verzeker of schors krijg ik een boete. Ik heb het gevoel dat ik alleen nog maar kan schorsen en dan als ik volgend jaar ga verzekeren weer tegen dit probleem aan lopen. Ik baal want nu heb ik het gevoel dat ik nooit meer op de motor kan rijden. Een maal schorsen altijd schorsen??? Hoe kom ik uit de cirkel??

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Mag er een motorverzekering worden gewijgerd na schorsing???

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat hangt er van af of u schade hebt gereden en de verzekeirng hebt beëindigd. Indien het alleen om een schorsing gaat mag de verzekering u met een soortgelijk voertuig niet weigeren.

simoneheymen
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2011 14:17

Re: Mag er een motorverzekering worden gewijgerd na schorsing???

Ongelezen bericht door simoneheymen »

Er is met de motor nog nooit schade gereden. Hij kwam op stalling te staan.

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: Mag er een motorverzekering worden gewijgerd na schorsing???

Ongelezen bericht door finadleo »

Een verzekeraar mag zeker wel weigeren. Contract vrijheid heet dat!
Iets ander is, dat dit niet bepaald te doen gebruikelijk is. Waarom wil de verzekeraar eigenlijk niet? (schades door u/uw partner met andere voertuigen?, CIS/FISH meldingen?).
Als er niets aan de hand is, kunt u de motor zeker wel verzekeren. Ook als oldtimer. Keuze genoeg uit verzekeraars. Ga eens langs bij een adviseur bij u in de buurt.

wobje
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 nov 2010 22:58

Re: Mag er een motorverzekering worden gewijgerd na schorsing???

Ongelezen bericht door wobje »

Verzekeraar mag een motor afwijzen ookal is deze eerder wel geaccepteerd. na schorsing van de motor en hij wordt weer opnieuw in de verzekering gezet word er gekeken naar de huidige acceptatie richtlijnen als de motor daarbuiten valt mogen ze je afwijzen.

Je geeft aan dat de schorsing bij de RDW verlopen was, maar hoelang was de schorsing verlopen totdat je de maatschappij belde? Als een kenteken voor langere termijn onverzekerd op naam staat is dat ook een afwijzingsreden.

Tip, vraag altijd om een schriftelijke afwijzingsbrief met daarin de reden van afwijzing.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Mag er een motorverzekering worden gewijgerd na schorsing???

Ongelezen bericht door DJM »

Ik zou eens naar de verzekeraar gaan waar de andere motorverzekering loopt.
Die kent je geschiedenis qua betalen dus die zal toch wel begrip hebben voor dit verhaal?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Mag er een motorverzekering worden gewijgerd na schorsing???

Ongelezen bericht door ronald g »

De motor is 31 jaar oud, als de verzekeringmaatschappij niet in oldtimer verzekeringen voorziet zal de verzekering op basis van bouwjaar geweigerd kunnen worden. De motor opnieuw schorsen of een oldtimer verzekering zoeken dient zeer snel te gebeuren want anders stromen de bekeuringen binnen. Verzekeren heeft de voorkeur want zo'n verzekering sluit je voor een paar tientjes per jaar af.

Gesloten