Naar ASR omgezet Toekomstplan Generali: jaarlijkse beheerskosten met ruim 49% gestegen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Naar ASR omgezet Toekomstplan Generali: jaarlijkse beheerskosten met ruim 49% gestegen

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Zijn er meer mensen die het volgende hebben ervaren?

Ik had een toekomstplan bij Generali, die al jaren premievrij was en in 2030 zal uitkeren. Jaarlijks kreeg ik een overzicht van de waarde van de polis en jaarlijks bedroegen de kosten voor beheer 60 a 70 euro (afhankelijk van de waardestijging iets meer of minder).

ASR nam Generali over en vorig jaar kreeg ik voor het eerst een nieuw overzicht (over 2019). De kosten bedroegen toen opeens 87 euro voor beheer. Dat vond ik nog binnen de marges; de polis was ook in waarde gestegen. Nu ontvang ik een overzicht over 2020 en zie ik dat de jaarlijkse kosten vrolijk zijn doorgestegen naar nu 132 euro; ongeveer 49% meer dan het jaar ervoor! De polis zelf was slechts een paar honderd euro meer waard.

Deze stijging van beheerskosten vind ik onacceptabel en ik ben benieuwd of er anderen zijn met dezelfde ervaring.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Naar ASR omgezet Toekomstplan Generali: jaarlijkse beheerskosten met ruim 49% gestegen

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Er zijn er miljoenen met dezelfde ervaring als U. Zoek eens op "woekerpolis".
Et zal een wereld voor U open gaan.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Naar ASR omgezet Toekomstplan Generali: jaarlijkse beheerskosten met ruim 49% gestegen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, en dan mag je ook nog blij zijn dat je geen legiolease produkt hebt gekocht van dat fijne bedrijf Aegon, dat bedrijf met de slogan eerlijk over later. Dan kun je na jaren betalen aan je polis aan het eind ook nog een fors bedrag bijbetalen.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Naar ASR omgezet Toekomstplan Generali: jaarlijkse beheerskosten met ruim 49% gestegen

Ongelezen bericht door jonis »

Is dit van toepassing?

https://www.asr.nl/verzekeringen/levens ... zekeringen

Als je kijkt bij generali 2019 zie je een link voor pdf : verandering beleggingsverzekering

Daarin wordt op pag 11 met een voorbeeld aangegeven hoe ze beheerskosten teruggeven om de kosten oude tov nieuwe situatie gelijk te houden.
Als het goed is moet je daar ook een schrijven van hebben gekregen.

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Naar ASR omgezet Toekomstplan Generali: jaarlijkse beheerskosten met ruim 49% gestegen

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Dank voor de link!
Antwoord op uw vraag:
Ja, en wat ik me van dat schrijven herinnerde was dat het gelijk zou blijven. Pagina 11 laat een voorbeeld zien waarbij de teruggave ter compensatie van de hogere kosten via de beleggingseenheden gaat. Dat wordt nergens expliciet gemaakt in mijn overzicht, en zo ben je dus als klant het spoor al snel weer bijster. Geen idee of ik onder de streep hetzelfde betaal of toch tientallen euro's meer per jaar.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Naar ASR omgezet Toekomstplan Generali: jaarlijkse beheerskosten met ruim 49% gestegen

Ongelezen bericht door jonis »

Pag. 11 laat niet alleen voorbeeld zien maar vermeldt ook dat negatieve contractbeheerskosten op het jaarlijkse overzicht gewoon terug te zien zijn.
Dat jaarlijkse overzicht model 3, hoeft dat niet te laten zien in het tegoedoverzicht, maar kan dat ook bijv toelichten in het resultaatoverzicht/toelichting, waarin dividend, rente- koersontwikkeling wordt weergegeven en een eventuele korting op beheerskosten.

Mocht echter totaal niets zichtbaar zijn, zou ik toch even aan de bel trekken bij je verzekeraar of tussenpersoon voor uitleg oid, fouten sluit ik ook niet uit.

Gesloten