LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet tevreden met oplossing Centraalbeheer autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Williams010
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2010 08:01

Niet tevreden met oplossing Centraalbeheer autoverzekering

Ongelezen bericht door Williams010 »

Ik vind de auto verzekering van Centraalbeheer niet echt goed. Een conflict over een opgelopen schade is niet tot tevredenheid opgelost. Ik ben all risk verzekerd. Een schade opgelopen aan het wegdek wordt niet vergoed omdat ik niet binnen 3 dagen de schade heb opgegeven. Hoe kun je nou er achter komen dat de achterwielen uit lijn staan binnen 3 dagen als je maar 4 tot 5000 km per jaar rijd. Mijn garage merkte op na een onderhoudsbeurd dat mijn wielen schuin afgesleten waren. En dat dit niet zo maar iets was. Het onderstel is krom. Schade is ongeveer 1200 euro. Centraalbeheer blijft aangeven dat de 3 dagen met een maximum van 2 maanden bepalend is of er vergoed wordt. Daar betaal je dus wel een hoge premie voor. All risk stelt dus niet veel voor bij deze maatschappij. Ik zit al 16 jaar bij deze verzekering. Degene die aan de lijn was beweerde zelfs dat ik al veel schades opgegeven had. Tja daar had ik geen aandeel in omdat mijn buurtjes 2 keer mijn auto aangereden hebben van beide kanten terwijl mijn auto voor de deur geparkeerd stond. Dat was dus een zinloze opmerking van hun kant af en vond dat zelfs een beetje intimiderend zo van wat wil je nu zeggen je hebt al genoeg schades opgelopen of zo. Ik rij voor deze verzekering al 16 jaar schade vrij en zit op de hoogste korting.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Niet tevreden met oplossing Centraalbeheer autoverzekering

Ongelezen bericht door tennis »

Hoe weet je, dat de schade aan het wegdek is ontstaan?
Als het onderstel ook nog krom is, dan heb je toch een behoorlijk incident gehad.
Dan was het aan jou geweest, een garage op te zoeken, om te laten kijken, of er schade was.
Een verzekering betaald geen schade, welke misschien maanden terug geweest is.
De meeste verzekeringen hanteren: Schade melden, binnen 48 uur!

Trouwens, waarom maak je hier een nieuw topic aan, maar je schrijf wel hetzelfde op deze topic!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 31&t=82533
Laatst gewijzigd door tennis op 05 aug 2010 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet tevreden met oplossing Centraalbeheer autoverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Het openingsbericht staat ook in dit topic

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 31&t=82533

dus een nieuw topic openen is overbodig.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Niet tevreden met oplossing Centraalbeheer autoverzekering

Ongelezen bericht door Byob »

Ik snap niet helemaal welke schade u probeert te claimen, en waarom?

De schuin afgesleten wielen hebben ook schade aan het wegdek veroorzaakt?
En die schade is ook bij u in rekening gebracht?

En het onderstel is krom. Wat is daar de oorzaak van?

Schademelding moet inderdaad binnen een korte termijn, alhoewel ik de regel van 48 uur nog nooit gezien heb dat deze is toegepast.

Williams010
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2010 08:01

Re: Niet tevreden met oplossing Centraalbeheer autoverzekering

Ongelezen bericht door Williams010 »

De reden van schuinafslijten van de wielen is omdat de spoorstangen( reactiestangen) en behoorlijke tik hebben gehad. Vervolgens bleek dat de boel dermate vast zit dat verstelling niet meer mogelijk is. Ik was allang blij dat ik toen geen lekke banden opgelopen had en heb verder niet bij stil gestaan dat gevolg schade groter was. De garage gaf aan dat het schuin afslijpen van de band een gevolg van iets moest zijn. Toen kwam het naar boven dat het die keer geweest moest zijn. Als je tegen een paal rijd is voor een verzekering alles klip en klaar. Maar bij zoiets kennelijk niet. Ik heb overigens een terreinwagen die hoog op zijn wielen staat. Volgende keer ga ik uiteraard direkt naar mijn garage toe. Het ging er mij om dat centraal Beheer gelijk nee verkoopt en met allerlei argumenten komt. Juristen op mijn werk zeggen dat Centraal Beheer niet eerlijk is qua termijn. Ik heb het op tijd gemeld na constatering. Dat het eerder gebeurd is kan gebeuren. Daar heb je immers een all risk verzekering voor lijkt mij.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Niet tevreden met oplossing Centraalbeheer autoverzekering

Ongelezen bericht door tennis »

Williams010 schreef:De reden van schuinafslijten van de wielen is omdat de spoorstangen( reactiestangen) en behoorlijke tik hebben gehad. Vervolgens bleek dat de boel dermate vast zit dat verstelling niet meer mogelijk is. Ik was allang blij dat ik toen geen lekke banden opgelopen had en heb verder niet bij stil gestaan dat gevolg schade groter was. De garage gaf aan dat het schuin afslijpen van de band een gevolg van iets moest zijn. Toen kwam het naar boven dat het die keer geweest moest zijn. Als je tegen een paal rijd is voor een verzekering alles klip en klaar. Maar bij zoiets kennelijk niet. Ik heb overigens een terreinwagen die hoog op zijn wielen staat. Volgende keer ga ik uiteraard direkt naar mijn garage toe.
Het ging er mij om dat centraal Beheer gelijk nee verkoopt en met allerlei argumenten komt. Juristen op mijn werk zeggen dat Centraal Beheer niet eerlijk is qua termijn. Ik heb het op tijd gemeld na constatering. Dat het eerder gebeurd is kan gebeuren. Daar heb je immers een all risk verzekering voor lijkt mij.

Laat de juristen op jou werk, dit uitzoeken.
Ik denk, ook zij maken geen kans.
Het ongeluk is volgens mij al heel lang geleden, want het verkeerd afslijten van banden gaat niet van vandaag op morgen!

Code: Selecteer alles

Volgende keer ga ik uiteraard direkt naar mijn garage toe. 
Dit had je meteen moeten doen!
Laatst gewijzigd door tennis op 09 aug 2010 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet tevreden met oplossing Centraalbeheer autoverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

De reden van schuinafslijten van de wielen is omdat de spoorstangen( reactiestangen) en behoorlijke tik hebben gehad. Vervolgens bleek dat de boel dermate vast zit dat verstelling niet meer mogelijk is. Ik was allang blij dat ik toen geen lekke banden opgelopen had en heb verder niet bij stil gestaan dat gevolg schade groter was. De garage gaf aan dat het schuin afslijpen van de band een gevolg van iets moest zijn. Toen kwam het naar boven dat het die keer geweest moest zijn.
Als ik het goed begrijp is de schade al eerder geconstateerd, maar is er niks aan gedaan?

Maar hoe is zo'n grote schade ontstaan dan? Want dat moet toch wel een flinke klap geweest zijn. Dat krijg je niet van een verkeersdrempel of zoiets.

Williams010
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2010 08:01

Re: Niet tevreden met oplossing Centraalbeheer autoverzekering

Ongelezen bericht door Williams010 »

@tennis,
inderdaad de jurist gaf weinig kans. Misschien als je lang genoeg blijft doorgaan.
Daar heb ik geen zin in.
@witte,
Inderdaad is de klap hard geweest. De auto kwam omhoog en ik bijna tegen het dak. Aangezien de voorwielen eerst over de hobbel gingen en ik niets aan mijn stuur merkte dacht ik er goed vanaf gekomen te zijn. De voorwielen mankeerde gelukkig niets. Rij je bv 50000 per jaar had je deschade veel eerder opgemerkt. Ik heb sinds het voorval 5 a 6000 km gereden. De schade is aan de spoorstangen en de onafhankelijke ophangbrug. De wielen zijn nu gebalanceerd met 100 gram per kant en dat is veel. De velgen hebben ook een tik gehad. Pech daarbij dat alles vast zit en niet los is te krijgen om de wielen goed uit lijnen. Nu heb ik in ieder geval een zeer goede aanbieding gehad bij ASR. Ik heb mijn reperatie in 3 jaar zelf terug verdient. De premie scheelde enorm. Het is niet leuk maar wel een oplossing.

lambertbecks
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2010 09:31

Re: Niet tevreden met oplossing Centraalbeheer autoverzekering

Ongelezen bericht door lambertbecks »

Het koste me even wat moeite om te begrijpen wat er nu precies gebeurd is. Begrijp ik het goed dat je 'gewoon' gereden hebt en door schade aan het wegdek jij schade aan spoorstangen hebt gekregen?

Een autoverzekering is geen garantie voor uitkering (zelfs een autoverzekering op WA Casco condities). De verzekeraar vergoedt slechts schade als deze het gevolg is van een aantal met name genoemde gedekte gebeurtenissen. Kijk je voorwaarden er eens op na of 'schade door wegdek' in het lijstje met gedekte gebeurtenissen staat.

Gesloten