LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Situatie

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe Situatie

Ongelezen bericht door moederslink »

Ridder777 schreef:
01 feb 2019 15:11
Zoals jullie weten komt over 2 maanden mijn vriendin en dochter bij mij wonen.
Ik wil een WA verzekering afsluiten mochten hun schade toebrengen (of ik) aan anderen/goederen.
Weten jullie wie goed/goedkoop is om een verzekering af te willen sluiten?
we zijn dus met 3 personen
Omgeving Rijnmond wonen we.
liever geen eigen risico/bijdrage.
Lieve mensen ik heb hier geen ervaring mee, dus ik weet hier niks van.
Alle reacties zijn welkom.
Realiseer je je wel goed genoeg dat ook jij aan allerlei voorwaarden moet voldoen om hen naar Nederland te mogen laten komen?

En waarom heb je wel een uitvaartverzekering en geen AVP voor jezelf?
En je wilt voor hen ook een uitvaartverzekering ( Monuta) afsluiten ? Waarom ?

Als zij bij jou ingeschreven worden zit je ook nog met de Gemeentelijke belastingen , i.p.v een 1 persoons huishouden wordt het een 3 persoons huishouden .

En er gaat ook meer gas en licht en water gebruikt worden.

Heb je iemand die er verstand van heeft bij jou in de buurt?
Zelf werk je 6 dagen p.w , begreep ik , dus het wordt een hoop geregel binnen nu en 2 maanden en dus niet alleen een WA verzekering en een Monuta verzekering, maar ook bv zorgverzekering - kinderbijslag - zorgtoeslag het moet allemaal geregeld worden en ik heb de indruk dat je je niet alles even goed realiseert.
En is het voorgoed of voor 3 maanden?

NB: begrijp me svp niet verkeerd , ik gun je een fantastische tijd natuurlijk , maar sommige dingen moeten goed doordacht en geregeld zijn wanneer je later niet voor onvoorziene, nare verrassingen komt te staan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nieuwe Situatie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Komen ze samen wonen of huren ze een kamer?

Als gezin samen wonende is 1x verzekering W A gezin verzekeren meestal mogelijk.

En ik lees buitenlandse? Klopt dit of haalde iemand het zomaar erbij?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe Situatie

Ongelezen bericht door moederslink »

Komkommertijd, als je het een beetje hebt gevolgd weet je dat zijn vriendin en dochter in Vietnam wonen . Lees anders even al zijn posts , dan wordt het e.e.a wel duidelijk.

Gesloten