LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nivo Uitvaartverzekerring

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MonneVis
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2008 19:51

Nivo Uitvaartverzekerring

Ongelezen bericht door MonneVis »

Ik heb sinds juli 2007 een uitvaartverzekering lopen bij Nivo Uitvaartverzekering.

In de veronderstelling dat ik goedkoop en goed verzekerd zou zijn. Helaas!!
Ik kom er namelijk achter dat zij de eerste 2 jaar bij overlijden geen kapitaal uitkeren maar slechts premierestitutie. Uiteraard ben ik niet van plan om voor juli 2009 te overlijden maar het zal je maar gebeuren.....

Op zich niks mee dacht ik, ik zeg de polis gewoon op en zoek een andere verzekeringsmaatschappij. Helaas!! Nivo Uitvaartverzekering hanteert een contractsduur van maarliefst 5 jaar!!

Ik heb Nivo Uitvaartverzekering gebeld en gevraagd naar uitleg over deze voorwaarden. Hun antwoord is dat de enige manier waarop ik hier vanaf kan is a) na 5 kaar opzeggen of b) gewoon mijn premie niet betalen dat zal de polis wegens wanbetaling beeindigd worden. Volgens de medewerker gaan zij niet over tot het inschakelen van incassobureau.

Op zich een optie maar ik weet ook dat bij het afsluiten van een nieuwe verzekering altijd gevraagd wordt of je ooit geweigerd bent bij een verzekeraar, dat betekent dat het voor mij moeilijk gaat worden om ergens anders mijn verzekering onder te brengen.

HELP! Wie weet of dit wettelijk uberhaupt wel is toegestaan? Ik wil graag van deze polis af.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Nivo Uitvaartverzekerring

Ongelezen bericht door picobello »

Gewoon de machtiging intrekken; dus niets meer betalen
en direct naar een andere verzekeraar waar je direct bij aanmelding
verzekerd bent tegen een natura of een sommenverzekering.
De gezondheidsvraag is het enige wat van belang kan zijn.
Niet dat van de verzekering die beëindigd is.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Nivo Uitvaartverzekerring

Ongelezen bericht door Henk25 »

Dan is de 2 jaar toch al bijna om?
Opnieuw een polis afsluiten is vaak duurder.

Harold V
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2009 12:10

Re: Nivo Uitvaartverzekerring

Ongelezen bericht door Harold V »

Ik zou graag van de gelegenheid gebruik willen maken om met mensen mijn ervaring te delen mbt Nivo Uitvaart Verzekeringen.

Mijn echtgenote had schriftelijk een verzoek tot offerte gedaan bij deze verzekering.

Zij werd gebeld door een verkoopster en tot haar grote verbazing werd meteen gezegd dat dit meteen een polis zou worden omdat "men niet aan offertes sturen deed"

We kregen dan ook meteen een polis in huis met daarbij een machtigingsformulier en een brief met de tekst:

"Met het afsluiten van een uitvaartkostenverzekering bij onze Maatschappij heeft u een verstandig besluit genomen"

Het spreekt voor zich dat wij hierop schriftelijk gereageerd hebben dat wij absoluut geen zaken wensen te doen met bedrijven die zo een agressieve verkoopmethodiek er op na houden...

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Nivo Uitvaartverzekerring

Ongelezen bericht door Eres »

Monne Vis
Ik heb de ervaring met verzekeringen dat ze hun polis meestal waterdicht maken via de kleine lettertjes.Dus goed doorlezen is een bittere noodzaak en zelfs dan zie je niet alles, daar maken ze gebruik van.
Wat jij hier vertelt moet in de polis staan en zo ja, dan denk ik dat het ook wettelijk is toegestaan en wordt je eraan gehouden, ook met betrekking op eventueel opzeggen, zal alles via die regels moeten gaan.Wil je ervan af dan zal je toch moeten zoeken waar de polis niet aanvoldoet of geen vermelding van maakt en daar gebruik van maken.
Niet betalen lijkt me geen optie, dat zal voor jou andere problemen veroorzaken en wat de de Verzekerings maatschappij over niet inschakelen van een incassobureau zou ik maar niet zomaar geloven.

Harold V
Als Nivo Uitvaart mij zo te woord zou hebben gestaan op informatie die ik wil inwinnen, had ik ze direct gezegd genoeg te weten en niets meer met hun te maken wil hebben.
Na ontvangst van hun schrijven, had ik de envelop ongeopend teruggestuurd en ik geloof ook niet dat het gene hun doen aan wettelijke normen voldoet, dus melden bij het Kifid.

reimus
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2009 11:04

Re: Nivo Uitvaartverzekerring

Ongelezen bericht door reimus »

als je de aanvraag schriftelijk dan wel mondeling doet krijg je de officiele polis.
in deze staat in (ABN) nederlands en met een normaal letter type, duidelijk, vemeld dat je deze 14 dagen gratis opzicht hebt, mocht je dus deze verzekering niet willen dan stuur je hem dus binnen die 14 dagen terug.

met een nog groter letertype staat hoe jouw verzekering loopt als je in de eerste twee(2) jaar overlijd.

ook dat je pas na vijf(5) jaar de polis kan ontbinden; lijkt mij ook logisch want uit eindelijk ben je toch even verzekerd geweest.

zij passen de polis ieder jaar keurig aan; niets mis mee; prima verzekering; ik ben klant bij hun en geloof me het geld groeit me niet op de rug daarom heb ik goed gezocht en deze verzekering is helder en duidelijk.

prima verzekering niets mis mee.
[/b][/i]

Gesloten