LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
pabak
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jul 2012 18:13

NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door pabak »

NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Afgelopen oktober 2011 is mijn vrouw op 39 jarige leeftijd overleden aan borstkanker.
Anderhalf jaar daarvoor hebben we een uitvaartverzekering voor haar afgesloten via internet.
Daar, bij het afsluiten van de verzekering via de website op internet, is nooit gevraagd of ze ziek was, of ze medicijnen had etc.

Nu wordt er toch gezegd dat ze gelogen heeft. Dat we frauderen.
Ze betalen de uitvaartkosten daarom niet uit.

Ik heb reeds gemeld dat we samen 80 wilden worden. Dat dit er ook inzat op het moment van aangaan van deze verzekering. Ze was schoon!

Ik ga nu dus ook vragen of ze de bewijzen zwart op wit hebben. Bewijs dat mijn vrouw antwoord heeft gegegeven op deze vragen (die nooit gesteld zijn)
Verder ga ik ook mijn verzekering opzeggen en hoop dat ik nog 40 jaar leef. Dat kost NUVEMA meer als dat ze nu niet uitbetalen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Mijn advies voor iedereen is om i.i.g. NUVEMA links te laten liggen bij het afsluiten van een uitvaartverzekering. Als je binnen 2 jaar komt te overlijden wordt je fraudeur genoemd en zie je je geld niet terug. Zelfs al stellen ze geen vragen over je gezondheid bij het aangaan van een verzekering.

Groet,
Patrick Bakkers
p.s. NUVEMA, de Beste Keus volgens de consumentenbond?????

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door thecure »

toen u de verzekering afsloot, was uw vrouw toen al onder behandeling of misschien onder behandeling geweest?

zo ja dan had u toen natuurlijk al op uw klompen kunnen aanvoelen dat u dat moest melden, ook al werd dat niet expliciet gevraagd.

waarschijnlijk heeft de verzekeraar nu het medisch dossier kunnen inzien, en hebben ze daaruit de conclusie getrokken om nu niet uit te betalen.

Je kunt nu eenmaal geen brandend huis verzekeren... hoe triest het ook voor u is.

vraag ik mij af: waarom heeft u vrouw pas op 37 jarige leeftijd een verzekering afgesloten? Was het toen misschien duidelijk dat het wel eens verkeerd zou kunnen aflopen? (hoe triest ook)

loveyou234
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:48

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Beste heer Bakkers,
hoe weet u zo zeker dat er geen vragen zijn gesteld omtrent de gezondheid, bij het aangaan van de verzekering? Bij een uitvaartverzekering vraagt men ALTIJD naar je gezondheid, u verzekerd immers de 'kans' op overlijden.

Daarnaast zal men ongetwijfeld de volledige digitale aanvraag in archief hebben. Met exact welke keuzes en antwoorden u heeft ingevuld. Dit kunt u bij hen opvragen.

P.S. - Dat de consumentenbond het een 'beste keus' heeft gegeven betekend niet dat iedereen maar altijd gelijk krijgt van de instelling.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Lees even bij de algemene voorwaarden artikel 2 punt 3. Als je vrouw al ziek was ten tijde van de aanvraag kunnen zij zich waarschijnlijk beroepen op deze voorwaarde.

Ik wil je condoleren met dit vreselijke verlies :(

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

pabak schreef:
Ik heb reeds gemeld dat we samen 80 wilden worden. Dat dit er ook inzat op het moment van aangaan van deze verzekering. Ze was schoon!
Mag ik hieruit opmaken dat mevrouw op dit moment nog niet ziek was? Want dan zou er geen sprake zijn van frauderen, lijkt me....dan maakt het niet uit of ze die vraag wel of niet gesteld hebben. Excuses als ik het verkeerd heb, maar dat is wat ik uit het verhaal van TS haal.

hans123445
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2012 19:55

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door hans123445 »

Beste Patrick,

Gecondoleerd met het verlies van je vrouw.
Er is inderdaad een tijd geweest dat er geen gezondheidsvragen werden gesteld via aanvraag op internet.
Vraag alle stukken op en wend je anders tot het afm en kifid

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als ze schoon was betekent dit dus dat de kanker al aanwezig was voor aanvraag. Hoe lang was zij al schoon?

pabak
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jul 2012 18:13

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door pabak »

[quote="loveyou234"]Beste heer Bakkers,
hoe weet u zo zeker dat er geen vragen zijn gesteld omtrent de gezondheid, bij het aangaan van de verzekering? Bij een uitvaartverzekering vraagt men ALTIJD naar je gezondheid, u verzekerd immers de 'kans' op overlijden.
quote]

Ik weet het 100% zeker. Heb pas geleden nogmaals fictief een verzekering bij Nuvema aangevraagd en wederom geen vragen over de gezondheid gekregen. Haal de in hoofdletters geschreven ALTIJD maar weg dus. Of heb jij overal een verzekering aangevraagd?

Maar ben er inmiddels ook achter gekomen dat dit bedrijf over "lijken" gaat. De oprichters/directeuren zijn de daders in de Baarnse Moordzaak, lang geleden, maar het zegt genoeg.

Ach, de consumentenbond is ingeschakeld, er ligt een melding bij de AFM. Kifid komt ook wanneer Nuvema nu weer niet positief reageert. De beoordelingen op diverse beoordelingssites gaan naar beneden. Negatieve berichten doen hun ronde op Twitter en Facebook. Het wordt voor Nuvema allemaal steeds minder leuk, en ik krijg er steeds meer "plezier" in. Binnenkort nog wat berichten in de landelijke bladen en diverse nieuwssites. Een radiostation heeft interesse voor dit verhaal inmiddels.

De aanvragen voor bewijzen liggen vandaag bij Nuvema en de Commissie Gezondheidsgegevens waar ze allebei melden dat mijn vrouw heeft gelogen en haar voor fraudeur uitmaken. Het gaat niet om het geld, het gaat erom dat je niet kan liegen wanneer er geen vragen gesteld worden.

En het ergste is dat ze beiden mijn vrouw valselijk beschuldigen!!! Wellicht krijgt dat ook nog wel een staartje....

Groet,
Patrick Bakkers

pabak
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jul 2012 18:13

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door pabak »

Fleurtjuh666 schreef:
pabak schreef:
Ik heb reeds gemeld dat we samen 80 wilden worden. Dat dit er ook inzat op het moment van aangaan van deze verzekering. Ze was schoon!
Mag ik hieruit opmaken dat mevrouw op dit moment nog niet ziek was? Want dan zou er geen sprake zijn van frauderen, lijkt me....dan maakt het niet uit of ze die vraag wel of niet gesteld hebben. Excuses als ik het verkeerd heb, maar dat is wat ik uit het verhaal van TS haal.
Idd. Mijn vrouw was schoon op dat moment. Alle foto's wezen uit dat er niets te zien was.

Groet,
Patrick Bakkers

pabak
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jul 2012 18:13

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door pabak »

sephora30 schreef:Als ze schoon was betekent dit dus dat de kanker al aanwezig was voor aanvraag. Hoe lang was zij al schoon?
Waar het om gaat is dat Nuvema zegt dat mijn vrouw gelogen heeft en haar een fraudeur noemen.

Volgens mij is Nuvema dan juist de waarheid aan het verdraaien, want er zijn geen vragen gesteld! Een valse beschuldiging dus.

Groet,
Patrick

pabak
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jul 2012 18:13

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door pabak »

hans123445 schreef:Beste Patrick,

Ik ken je niet maar ik help je mee strijden om te krijgen waar je recht op heb die vieze oplichters moeten eens hun menselijke kant laten zien zakkenvullers.
Als radar met een camera komt betalen ze wel ineens de uitvaart van dat kindje kerst uitzending radar.
Denk dat ze nu al wel balen dat ze niet uitgekeerd hebben dit gaat als een lopend vuurtje en dat moet ook dit moet hun handen met geld gaan kosten.
Succes en ik blijf het volgen
Dank,

Al win ik niets, gaat het me geld kosten, maar Nuvema gaat dan ook in ieder geval een prijs betalen!

Groet,
Patrick Bakkers

pabak
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jul 2012 18:13

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door pabak »

sephora30 schreef:Lees even bij de algemene voorwaarden artikel 2 punt 3. Als je vrouw al ziek was ten tijde van de aanvraag kunnen zij zich waarschijnlijk beroepen op deze voorwaarde.

Ik wil je condoleren met dit vreselijke verlies :(
Nuvema en de Commissie Gezondheidsgegevens zeggen dat mijn vrouw heeft gelogen op haar gezondheidsverklaring.
Dat is dus niet waar. Er zijn geen vragen gesteld dus dan kan je ook niet liegen.

Daar wringt er dus iets..........

Groet,
Patrick Bakkers

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Allereerst nogmaals gecondoleerd met het verlies van u vrouw..

Toch nog een keer de vraag,had ze evoor al kanker gehad,u zegt ze was schoon.
Ja maar van de ziekte die ze ervoor heeft gehad? Of had ze klachten en hebben ze haar onderzocht,omdat u zegt,ze konden niets vinden?

Stel dat ze schoon was dan zit er een verjaringstijd tussen,schoon en een verzekering af sluiten.
Bij onze verzekeringen ,moet ik altijd alles invullen,wij hebben 2 je geleden nog een polis erbij genomen omdat alles steeds duurder wordt en ik kreeg weer een hele vragenlijst...

Ze mogen ook niet zomaar in de medische gegevens kijken!!!

Dus stel dat u vrouw dus 1 .5 jr voor haar overlijden een polis afsloot,op het moment schoon was ,dan mogen ze dit dus doen.
Maar als ze kerngezond was op dat moment en ook zeg 5 jr ervoor,dan zitten ze giga fout,

Heeft een rechtsbijstands verzekering??

pabak
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jul 2012 18:13

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door pabak »

thecure schreef:toen u de verzekering afsloot, was uw vrouw toen al onder behandeling of misschien onder behandeling geweest?

zo ja dan had u toen natuurlijk al op uw klompen kunnen aanvoelen dat u dat moest melden, ook al werd dat niet expliciet gevraagd.

waarschijnlijk heeft de verzekeraar nu het medisch dossier kunnen inzien, en hebben ze daaruit de conclusie getrokken om nu niet uit te betalen.

Je kunt nu eenmaal geen brandend huis verzekeren... hoe triest het ook voor u is.

vraag ik mij af: waarom heeft u vrouw pas op 37 jarige leeftijd een verzekering afgesloten? Was het toen misschien duidelijk dat het wel eens verkeerd zou kunnen aflopen? (hoe triest ook)
Punt één; ik loop niet op klompen en ben niet dagelijks met verzekeringen bezig.
Ik ben altijd een goeie klant en stap niet over. Nu wordt ik dus belazerd terwijl ikzelf al jaren netjes betaal.
Het is prima dat ze nu niet uit willen betalen, maar hadden ze dat niet vooraf moeten vragen dan? Wel snel iemand aannemen zonder vragen, iedere maand gulzig geld innen, maar als het tegen zit plotseling de vragen gaan stellen?
Als ze nog een half jaar geleefd had, zouden ze wel uitkeren!
Dan nog liegen over een getekende gezondheidsverklaring die we nooit hebben gezien.

Daar liggen dus de zaken die me erg tegen staan met als grootste ergernis dat ze mijn vrouw voor fraudeur uitmaken. Dat ga ik niet vergeten....

Groet,
Patrick Bakkers.

pabak
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jul 2012 18:13

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door pabak »

rozemarijntje schreef:Allereerst nogmaals gecondoleerd met het verlies van u vrouw..

Toch nog een keer de vraag,had ze evoor al kanker gehad,u zegt ze was schoon.
Ja maar van de ziekte die ze ervoor heeft gehad? Of had ze klachten en hebben ze haar onderzocht,omdat u zegt,ze konden niets vinden?

Stel dat ze schoon was dan zit er een verjaringstijd tussen,schoon en een verzekering af sluiten.
Bij onze verzekeringen ,moet ik altijd alles invullen,wij hebben 2 je geleden nog een polis erbij genomen omdat alles steeds duurder wordt en ik kreeg weer een hele vragenlijst...

Ze mogen ook niet zomaar in de medische gegevens kijken!!!

Dus stel dat u vrouw dus 1 .5 jr voor haar overlijden een polis afsloot,op het moment schoon was ,dan mogen ze dit dus doen.
Maar als ze kerngezond was op dat moment en ook zeg 5 jr ervoor,dan zitten ze giga fout,

Heeft een rechtsbijstands verzekering??
Dank je,
Het gaat mij al lang niet meer om de gezondheidsgegevens en al dat soort kul.
Mijn vrouw wordt als fraudeur beschuldigt terwijl ze nooit een vraag heeft hoeven beantwoorden!!
Zoals ik eerder al zei. Twee weken geleden wederom een verzekering afgesloten (fictief) bij Nuvema en weer geen vragen. Wat jij dus zegt kan ergens anders wel zo zijn, maar niet bij Nuvema.
En dat is dus het probleem in deze zaak.
Als er vragen waren geweest hadden we niets afgesloten. Ook prima (financieel gezond).
Groet,
Patrick Bakkers

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik snap u woede en verdriet en dat lees je tussen de regels en terecht.

Maar verzekraars zijn nu eenmaal zo.
Als ze een getekende verklaring hebben dan ,moet u een advocaat inschakelen en moet dat ding getoond worden.

Sterkte..

pabak
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jul 2012 18:13

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door pabak »

rozemarijntje schreef:Ik snap u woede en verdriet en dat lees je tussen de regels en terecht.

Maar verzekraars zijn nu eenmaal zo.
Als ze een getekende verklaring hebben dan ,moet u een advocaat inschakelen en moet dat ding getoond worden.

Sterkte..
Die vraag ligt sinds vandaag bij Nuvema en de Commissie Gezondheidsgegevens. Ze beroepen beiden daarop!
Heb in een brief gevraagd om deze gezondheidsverklaring op te sturen.
We wachten af..

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Allereerst gecondoleerd!

Ik ben nu toch ook wel benieuwd hoe het zit? Was uw vrouw al ziek geweest bij een aangaan van de polis?

soms stellen ze de vraag: is er iets wat van belang kan zijn om te melden of iets in die trant.... of u gaat akkoord met de voorwaarden waar dan zoiets weer in staat

Als dat alles niet het geval is, dan zit de maatschappij echt heel fout, en heeft u een hele grote kans dit te winnen.... Succes

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik heb het ook eens getest tot aan de gezondheidsvragen.

onderstaand zijn de enige vragen die gesteld worden;

Verkeert u in een goede geestelijke en lichamelijke gezondheid?: *
Nee
Ja
Gebruikt u medicijnen?: *
Nee
Ja
Bent u ooit voor een verzekering afgewezen of tegen een verhoogde premie geaccepteerd?: *
Nee
Ja

dit is natuurlijk geen goede gezondheidsverklaring.
ik kan het weten want mijn dochtertje van 4 wordt met haar nierafwijking (is niet eens dodelijk) nergens geaccepteerd. als je eens wist wat ik allemaal moet invullen voor een gezondheidsverklaring, schrik je je helemaal rot.

als uw vrouw op dat moment gezond was zullen ze dus naar mijn mening gewoon moeten uitbetalen.
verder zou ik aangifte doen wegens valse beschuldigingen, misschien zelfs laster en smaad.

een goede advocaat maakt in mijn opinie volledig gehakt van die lui.

pabak
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jul 2012 18:13

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door pabak »

Leojes30 schreef:Allereerst gecondoleerd!

Ik ben nu toch ook wel benieuwd hoe het zit? Was uw vrouw al ziek geweest bij een aangaan van de polis?

soms stellen ze de vraag: is er iets wat van belang kan zijn om te melden of iets in die trant.... of u gaat akkoord met de voorwaarden waar dan zoiets weer in staat

Als dat alles niet het geval is, dan zit de maatschappij echt heel fout, en heeft u een hele grote kans dit te winnen.... Succes
Ze was ziek geweest ja, maar er is gewoon geen vraag gesteld. Na het afsluiten kregen we de polis opgestuurd en dat was het. Wij waren ook verbaasd dat het zo makkelijk ging.
Daar ligt de fout van Nuvema. Wel geld innen, weer een klant erbij, maar nu tegen stribbelen.

Helaas Nuvema, ik laat dit niet zomaar gebeuren.
Groet,
Patrick

Gesloten