LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Amby
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2012 18:47

Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door Amby »

Ik ontving vandaag een brief van mijn autoverzekeraar dat mijn premie met 21,5% omhoog gaat omdat ik een diesel rijd. Reden: diesel auto's hebben meer schade gehad het afgelopen jaar dan andere auto's. Ik zie echter geen verband tussen brandstof en schade zoals dat wel het geval is bij leeftijd en locatie. Ik ben een jonge automobilist uit de Randstad, en ik betaal al relatief veel, dus ik vind dit wel een beetje belachelijk worden. Ik heb al gekeken of ik kan overstappen, maar er is helaas geen verzekering goedkoper. Ik vrees dat als ik geen dief van mijn portemonnee wil zijn ik toch maar klant moet blijven, maar ik baal wel. Zijn er anderen die deze ervaring delen, en hoe zijn jullie ermee omgegaan?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door Frantic2 »

je zegt het zelf al, je kan nog steeds nergens goedkoper terecht.

Waarschijnlijk hebben ze dan ook te weinig premie gevraagd in het verleden om de schadelast van deze auto's te kunnen verantwoorden.

Het is niet anders, diesels( ook eco-diesels) betalen overal de hoofdprijs!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door berndv »

Frantic2 schreef:Het is niet anders, diesels( ook eco-diesels) betalen overal de hoofdprijs!
Behalve aan de pomp :lol:

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Juist, en dat geldt ook voor LPG! en de wegenbelasting

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Blij dat ik alweer 2 jaar VW bluemotion rij.........2 jaar geen wegenbelasting en relatief goedkope brandstof tov benzine.
Tot 2014 dan is helaas weer over dankzij onze :evil: goede :evil: overheid.

Ik lach me krom met al die patserbakken welke een gat in de portomonee slaan :mrgreen: keer tig !

TS, weet niet hoeveel km's je rijdt ?

Onna-onna
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2012 13:52

Re: Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door Onna-onna »

Beste Amby,

Vanuit onna-onna sturen we hierbij een reactie op jouw bericht.

Zoals je aangeeft heb je een brief ontvangen over een verhoging van jouw premie. Wij beseffen ons dat deze eenmalige verhoging fors is. De premiewijziging is ingegeven door een zeer hoge schadelast, met name bij diesel auto’s. Aangezien diesel auto’s over het algemeen meer kilometers rijden dan benzine auto’s, en daarmee gemiddeld ook meer schade rijden, wordt er een onderscheid gemaakt tussen de premies bij deze brandstoftypen.

Je geeft in jouw bericht ook aan dat de premie nog altijd scherp is, ook na de verhoging. Gecombineerd met de uitgebreide dekking hopen we dat dit er voor zorgt dat we jou in de toekomst als klant mogen blijven bedienen.

Hartelijke groet, het onna-onna team

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Onna-onna schreef:Beste Amby,

Vanuit onna-onna sturen we hierbij een reactie op jouw bericht.

Zoals je aangeeft heb je een brief ontvangen over een verhoging van jouw premie. Wij beseffen ons dat deze eenmalige verhoging fors is. De premiewijziging is ingegeven door een zeer hoge schadelast, met name bij diesel auto’s. Aangezien diesel auto’s over het algemeen meer kilometers rijden dan benzine auto’s, en daarmee gemiddeld ook meer schade rijden, wordt er een onderscheid gemaakt tussen de premies bij deze brandstoftypen.

Je geeft in jouw bericht ook aan dat de premie nog altijd scherp is, ook na de verhoging. Gecombineerd met de uitgebreide dekking hopen we dat dit er voor zorgt dat we jou in de toekomst als klant mogen blijven bedienen.

Hartelijke groet, het onna-onna team

Mij lijkt dan toch dat je de schade veroorzakers harder aanpakt dan diegene welke geen / weinig schade veroorzaakt ongeacht of dit diesel / benzine / lpg of frituurvet is.
Als jullie veel lease rijders hebben welke geen r**t om schade geven ( baas betaalt toch wel ) dan is de "gewone" man /vrouw weer de sjaak.

En eenmalige verhoging ammehoela.....daar kan ik mn zolder vol mee vullen.
Als jullie volgens TS nog steeds goedkoper zijn dan de concurrent zal dat best zijn vanwege de vele leaserijders ?

Echt weer zo'n verzekeringspraatje........pppfff

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door Frantic2 »

lease rijders zijn zakelijke contracten, onna onna is een particuliere maatschappij die ook nog alleen vrouwen verzekerd....

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Frantic2 schreef:lease rijders zijn zakelijke contracten, onna onna is een particuliere maatschappij die ook nog alleen vrouwen verzekerd....

Leasing is niet alleen meer zakelijk, particulier leasen kan ook maar dat verder terzijde.

Dus onna onna verzekerd alleen vrouwen.....? Hmmm maken ze 2 keer onderscheid, type brandstof en sexe.
Komt over als - vrouw achter het stuur bloed aan de muur -

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door Emcede »

Frantic2 schreef:lease rijders zijn zakelijke contracten, onna onna is een particuliere maatschappij die ook nog alleen vrouwen verzekerd....
Zij verzekeren ook mannen, hoor! Ze hebben zich alleen in de markt gezet als 'vrouwenverzekeraar'. En hoeveel mannen worden blij van een 'handtasjesdekking'...

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door mvans »

Emcede schreef:
Frantic2 schreef:lease rijders zijn zakelijke contracten, onna onna is een particuliere maatschappij die ook nog alleen vrouwen verzekerd....
Zij verzekeren ook mannen, hoor! Ze hebben zich alleen in de markt gezet als 'vrouwenverzekeraar'. En hoeveel mannen worden blij van een 'handtasjesdekking'...
Vergeet de roze polisbladen niet :mrgreen:

Krijg alleen wel vlekken in mijn nek van de reactie van Onna Onna en dan met name de laatste zin :
Je geeft in jouw bericht ook aan dat de premie nog altijd scherp is, ook na de verhoging. Gecombineerd met de uitgebreide dekking hopen we dat dit er voor zorgt dat we jou in de toekomst als klant mogen blijven bedienen.

stofzuigertje

Re: Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer, er zijn zuinige Benzine auto's die vele KM maken.

LPG die het nu doen voor schonere uitstoot dan op benzine bij enkele merken.

De spaardiesels van 1.2 Tdi die we in Polo Bleumotion, Ibiza Ecomotive en Fabia Greenline vinden maken soms erg weinig km maar zijn gekocht wegens belastingvrij.

Deze verzekeraar had beter een KM toeslag voor de veel rijders kunnen invoeren.
Maar elke verzekeraar mag zelf beslissen en zo verliezen ze de nu sterk gestegen groep diesel rijders als toekomstige klanten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onna Onna premie gestegen voor diesel auto's

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Teunbosseman schreef: Als jullie veel lease rijders hebben welke geen r**t om schade geven ( baas betaalt toch wel ) dan is de "gewone" man /vrouw weer de sjaak.
Misschien moet je je eerst eens verdiepen in onderwerpen voordat je borrelpraat gaat spuien. Bij vrijwel alle auto-van-de-zaak overeenkomsten staan clausules dat de berijder vanaf de 2e schade mee moet gaan betalen aan de schade (als het de schuld is van de berijder natuurlijk). Dus het is onzin om te zeggen dat "de baas toch wel betaald".

Gesloten