LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op zoek naar gedupeerden Slimverzekeren

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Kurt44
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2020 14:45

Op zoek naar gedupeerden Slimverzekeren

Ongelezen bericht door Kurt44 »

Dag iedereen,

Voor mijn komende rechtzaak ben ik opzoek naar ervaringen van mensen en/of gedupeerde van slimverzekeren.

Ik kocht namenlijk een auto op 9nov 2019 en had een verzekering afgesloten telefonisch bij slimverzekeren. Echter kreeg ik na 9 dagen een ongeluk en nu blijkt dat ik alles zelf moet betalen omdat volgens hun de voorlopige dekking maar 5 dagen is. Ik had helaas nog geen aanmeldingformulier binnen dus kon helaas nog niets invullen. Deze zaak is voorgekomen bij kifid en ik werd in gelijk gesteld echter beweren ze nu dat ik nooit geen schadeclaim heb gedaan! Had ik hun de 19de nov telefonisch al van op de hoogte gesteld.
Uit post van de goudse blijkt nu dat ze mij nooit bij hun hebben aangemeld voor voorlopige dekking! In een brief van nationale nederlanden blijkt dat ik op de dag van het ongeluk niet verzekerd was. Wat dus niet kan kloppen ik heb gelukkig het gesprek van 9nov opgenomen waar ze mij zeiden dat ik verzekerd was en mocht rondrijden.
Ik heb een hoop brieven waarin ze steeds met leugens afkomen en dingen beweren die niet kloppen.
Zijn hier meerdere met slechte ervaringen met hun?
Ik hoor het graag
Mvg kurt

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Op zoek naar gedupeerden Slimverzekeren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Slim verzekeren, het Kifid, de Goudsche, Nationale Nederlanden.

Met wie is er nu een probleem? U hebt toch een uitspraak van het Kifid?

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Op zoek naar gedupeerden Slimverzekeren

Ongelezen bericht door Har45 »

De uitspraak van Kifid zou dus in 2020 moeten hebben plaatsgevonden helaas valt deze niet terug te vinden op hun website.
Heeft u een uitspraaknummer ?
Bij een uitspraak van Kifid in 2019 was het verweer van SlimVerzekeren:

Tussenpersoon volgt hierin een procedure;
de klant vraagt telefonisch een premie op voor zijn verzekering.
Na akkoord van de klant, stuurt Tussenpersoon een aanvraagformulier naar de klant en neemt Tussenpersoon het voertuig
voor 5 tot maximaal 7 dagen in voorlopige dekking.

Na ontvangst van het aanvraagformulier, vraagt Tussenpersoon de verzekering aan bij de betreffende verzekeringmaatschappij.
Hierbij wordt dus met terugwerkende kracht aangevraagd met een maximaal aantal dagen gelijk aan
de voorlopige dekking. Indien in de tussentijd een schade heeft plaatsgevonden, moet
Tussenpersoon deze schade samen met de aanvraag melden bij de verzekeringsmaatschappij


Link: https://www.kifid.nl/wp-content/uploads ... indend.pdf

Kurt44
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2020 14:45

Re: Op zoek naar gedupeerden Slimverzekeren

Ongelezen bericht door Kurt44 »

Ik heb mij vergist datum was 9nov 2018 bij afsluiten van verzekering. En uitspraak van kifid was op 4maart 2020. Kifid had besloten dat er wel sprake was van voorlopige dekking omdat slimverzekeren moet kunnen bewijzen dat ik mijn post heb gehad. Die ik dus niet heb gehad bij het telefonisch afsluiten werd niet gemeld dat er bij hun 5 dagen voorlopige dekking is ook staat dit niet vermeld op hun website. Aan de telefoon vermelde ze, u bent verzekerd u mag rondrijden maar het probleem is ze hebben mij nooit aangemeld bij de goudse. (Slimverzekeren is dus mijn tussenpersoon). Volgens nationale nederlanden stond tijdens het ongeval de auto nog verzekerd op de vorige eigenaar zijn naam. Op 26 nov 2018 heeft slimverzekeren pas mij aangemeld bij de goudse en nee ingevuld bij de vraag: is er een voorlopige dekking gegeven.

Gesloten