LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orion Direct schade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Elli21
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2009 12:09

Orion Direct schade

Ongelezen bericht door Elli21 »

Beste mensen,

In oktober 2008 is mijn vader aangereden door een andere roekeloze chaffeur.
Rechtsvoorkant van de auto is flink geraakt en beschadigd.

Sindsdien loopt deze schade bij Orion direct.

Ze vroegen van mij de onderstaande gegevens en die heb ik allemaal opgestuurd.
- 4 Getuigenverlaringen die ook in de auto aanwezig waren
- situatieschets
- foto's van schade

Tot de dag van vandaag word ik aan de lijntje gehouden door Orion direct omdat ze al 6 maanden aan het onderhandelen zijn met de tegenpartij.
Het is duidelijk dat de tegenpartij schuldig is maar die weigert toe te geven.

Ik word er helemaal pissig van dat dit zo lang duurt.

Heeft iemand een enig idee hoe ik dit sneller kan oplossen??

Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt

Elli

debeurd
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 okt 2008 03:19

Re: Orion Direct schade

Ongelezen bericht door debeurd »

En ook hier zie je weer wat de waarde is van het intermediair. Die kan je helpen bij het verhalen van schade.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Orion Direct schade

Ongelezen bericht door Simon »

Ik zal hier maar dezelfde reactie plaatsen als op het forum van flitsservice:

Orion direct is een bekende boevenclub. Ik begrijp dat je bent aangereden door iemand die bij Orion Direct is verzekerd? Berg je dan maar. Orion houdt je eerst ellenlang aan het lijntje, daarna gaan de schade afwijzen. als je geld wilt zien zul je ze moeten dagvaarden.

Ik heb hier nu een gevalletje voor me liggen: bestuurder rijdt bij klaarlichte dag op een N-weg. er ligt een obstakel op de wegas. De bestuurders voor haar remmen, zij dus ook. Achterop komende bestuurder heeft dat de laat in de gaten en vliegt er vol op. Orion probeert al 1,5 jaar onder schadevergoeding uit te komen.

Orion Direct is een dochteronderneming al Allsecur, die weer een dochter is van Allianz. Orion Direct voert verzekeringen in volmacht van Allianz Ireland.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Orion Direct schade

Ongelezen bericht door vladja »

Hoe ben je verzekerd? Heb je een rechtbijstanddekking voor de auto? Bij wie ben je verzekerd?

Elli21
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2009 12:09

Re: Orion Direct schade

Ongelezen bericht door Elli21 »

ik zelf ben verzekerd bij orion direct
de tegenpartij bij generali volgens mij

wa verzekerd alleen

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Orion Direct schade

Ongelezen bericht door vladja »

Je bent alleen WA verzekerd. Dat houdt in dat je zelf je schade moet gaan verhalen bij de tegenpartij. Je kunt niet van Orion verwachten dat zij jouw schade gaan verhalen, omdat je daarvoor geen verzekering hebt afgesloten (dus niet voor betaald hebt). Orion valt hier niets te verwijten en je klacht over Orion is geheel ongegrond.

Orion heeft jouw schademelding ontvangen een dossier aangelegd voor het geval de tegenpartij zou gaan claimen.

Stuur een aangetekende brief aan Genenrali (als tegenpartij daar verzekerd is) waarin je tegenpartij aansprakelijk stelt. Sluit daar kopieen van de getuigenverklaringen bij, een kopie van het schadeformulier, schadebegroting etc. Vermeld daarbij waar de auto voor expertise komt te staan en verzoek op korte termijn om een afspraak voor de expertise (schadevaststelling) te maken.

Vraag om een schriftelijk bevestiging van deze aansprakelijkstelling en stel dat je geen zin hebt om lang te wachten op de afhandeling van de schade voor het geval tegenpartij de aanrijding nog niet gemeld heeft, omdat de schademelding van tegenpartij een zaak is tussen tegenpartij en zijn verzekeringsmaatschappij en jij daar geen partij in bent. Het is niet ongebruikelijk dat een schuldige aan een aanrijding dit niet aan zijn maatschappij meldt gelijk. Ook is het niet ongebruikelijk voor zo'n tegenpartij om daar lang over te doen, ook na aandringen van zijn eigen verzekeringsmaatschappij. Daarom heb ik die "stel dat je .... " opgenomen in de aansprakelijkstelling. Zijn ze vast gewaarschuwd.

Laat de expertise gebeuren bij een vakgarage. Als je de auto niet laat maken, moet je hiervoor betalen. Die kosten krijg je niet apart vergoed, maar zit opgenomen in de totale schadevaststelling. Op deze manier wordt de schade goed vastgesteld en onderdeelprijzen gehanteerd die reeel zijn. Als je naar Beun de Haas gaat betaal je waarschijnlijk minder voor de expertise, maar de schadevergoeding zal ook gebaseerd zijn op het Beun de Haas tarief, wat een aanmerkelijk lager uurloon oplevert.

Vladja

Elli21
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2009 12:09

Re: Orion Direct schade

Ongelezen bericht door Elli21 »

nou het punt is dat de tegenpartij claimt dat wij de schuldige zijn
en vandaar dat orion nu ( al betaal ik er niet voor ) er achteraan zit omdat zij anders geld moeten inleveren

moet ik er nu zelf (ook) achterna??

Remi
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:45

Re: Orion Direct schade

Ongelezen bericht door Remi »

Orion Direct is een dochteronderneming al Allsecur, die weer een dochter is van Allianz.
Waar heb je die wijsheid vandaan? Het 2e deel van de zin komt wel in de buurt van de waarheid.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Orion Direct schade

Ongelezen bericht door Simon »

Handelsregister KvK

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Orion Direct schade

Ongelezen bericht door Simon »

moet ik er nu zelf (ook) achterna??
Ja. volg het stappenplan van Vladja. Beter is het om deskundige juridische hulp in te schakelen [/quote]

Elli21
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2009 12:09

Re: Orion Direct schade

Ongelezen bericht door Elli21 »

oke en wat versta je onder juridische hulp??
moet ik een advocaat nemen?

ja sorry misschien domme vraag maar ben een echte amateur op dat gebied

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Orion Direct schade

Ongelezen bericht door henk51 »

Je had bij het afsluiten van alleen een WA verzekering er ook meteen een rechtsbijstands verzekering moeten afsluiten. Voor het afsluiten van een rechtsbijstandsverzekering ben je nu veel te laat. Dat is het nadeel van het afsluiten via internet van een goedkope verzekering.Als je het gedaan had via een tussenpersoon had je dat advies wel gekregen. Nu is het een welles nietes verhaal geworden.


gr Henk

Sam80
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2010 17:56

Re: Orion Direct schade

Ongelezen bericht door Sam80 »

Orion Direct. Trage dieven zijn het. Ik ben van achter aangereden, de afdruk van het kenteken van de tegenpartij zit in mijn achterbumber. Tis bijna half jaar geleden ik wacht nog steeds op mijn geld. Ze zeggen ze hebben de tegenpartij aanspraaklijk gesteld en dat ik moet wachten. Half jaar wachten is niet lang genoeg. Ben nu half jaar op benzine aan het rijden omdat mijn gastank door de aanrijding beschadigd is. :twisted:

Gesloten